Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?

A. 17 000 zł
B. 10 000 zł
C. 7 000 zł
D. 3 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej

A. 30% powierzchni reklamy
B. 20% powierzchni reklamy
C. 10% powierzchni reklamy
D. 40% powierzchni reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. ostrożni pragmatycy
B. nieufni liderzy
C. niepewni przeciętniacy
D. nieostrożni optymiści
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa są dozwolone pod warunkiem, że

A. łączy spożywanie alkoholu z aktywnością fizyczną
B. jest emitowana w telewizji w godzinach od 6:00 do 20:00
C. przedstawia abstynencję lub umiarkowane spożycie alkoholu w negatywny sposób
D. nie budzi skojarzeń z osiągnięciami zawodowymi
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany

A. każdemu kupującemu
B. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
C. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
D. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
PGF.08 Pytanie 90
Zarządzanie kampanią reklamową

Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny

A. 22.00
B. 21.00
C. 23.00
D. 20.00
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:

Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.



ProduktCena sprzedaży netto, zł
Kubki reklamowe1 500,00
Koszulki z nadrukiem2 500,00
Smycze reklamowe1 000,00
Razem5 000,00

A. 575,00 zł
B. 345,00 zł
C. 230,00 zł
D. 1 150,00 zł
PGF.08 Pytanie 93
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa reklamowego w Polsce, przekaz reklamowy nie może dotyczyć

A. leków na receptę
B. suplementów diety
C. preparatów ziołowych
D. leków bez recepty (OTC)
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?

A. Emocjonalny
B. Racjonalny
C. Moralny
D. Rekomendacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?

A. Public relations
B. Sponsoring
C. Promocja sprzedaży
D. Reklama
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki błąd popełniono w załączonej umowie kupna sprzedaży?

Umowa kupna sprzedaży
zawarta w dniu 21 grudnia 2016 r. pomiędzy Agencją reklamową KROKUS z siedzibą w Warszawie, ul. Kangurza 125, reprezentowaną przez właścicielkę Katarzynę Morską, zwaną dalej sprzedającym
a
Firmą produkcyjną „GAMA" z siedzibą w Warszawie, ul. Podespolska 45, reprezentowaną przez Mikołaja Majewskiego, zwanym dalej kupującym.
§ 1
Podstawą zawarcia umowy jest zamówienie z dnia 15 listopada 2016 r.
§ 2
Przedmiotem umowy jest sprzedaż Wyświetlacza LED - Tablica ledowa 32x192.
§ 3
Cena towaru, którego dotyczy niniejsza umowa wynosi 2 500,00 zł brutto.
§ 4
Towar zostanie wydany i dostarczony Kupującemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający dostarczy towar Kupującemu w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zapłaty.
§ 5
Kupujący zobowiązuje się zapłacić za towar do dnia 28 grudnia 2016 r.
§ 6
W sprawach nieuregulowanych tą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 7
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Kupujący
Katarzyna Morska
Sprzedający
Mikołaj Majewski

A. Brak określenia warunków dostawy.
B. Brak określenia warunków płatności.
C. Błędne podpisy stron umowy.
D. Błędne powołanie się na przepisy k.c.
Zarządzanie kampanią reklamową

W materiałach reklamowych nie wolno używać głosu ani wizerunku osób, które prowadziły programy informacyjne, publicystyczne lub dziecięce, w czasie krótszym niż

A. 9 miesięcy przed emisją reklamy
B. 6 miesięcy przed emisją reklamy
C. 12 miesięcy przed emisją reklamy
D. 3 miesiące przed emisją reklamy
PGF.08 Pytanie 102
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przesyłając materiały marketingowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, musi stosować się do przepisów ustawy

A. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
B. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. o podpisie elektronicznym
D. o swobodzie działalności gospodarczej
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 1 sekundę
B. 2 sekundy
C. 3 sekundy
D. 4 sekundy
Zarządzanie kampanią reklamową

Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?

A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Protokół reklamacyjny
D. Fakturę sprzedaży
PGF.08 Pytanie 105
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie programy nie mogą być przerywane w celu wyemitowania reklamy, zgodnie z przepisami ustawy o radiofonii i telewizji?

A. Teleturnieje i gry
B. Filmy fabularne
C. Programy dla dzieci
D. Programy naukowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych składników powinien być zawarty w pisemnej umowie sprzedaży artykułów lub usług reklamowych, aby miała ona ważność prawną, w kontekście dowodowym oraz dochodzenia roszczeń przed sądem?

A. Podpisy stron umowy
B. Przeniesienie praw autorskich
C. Wykaz podwykonawców
D. Termin wycofania się z umowy
Zarządzanie kampanią reklamową

W której umowie może wystąpić zapis podany w ramce?

§ 3
Zamawiający zleca, a Agencja reklamowa zobowiązuje się świadczyć na zasadach określonych w Umowie usługi w zakresie PR.

A. O dzieło.
B. O pracę na okres próbny.
C. O pracę na czas określony.
D. Zlecenie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej z podanych fraz powinien unikać sprzedawca, pragnąc zdobyć lojalnego klienta?

A. Ceny naszych usług są dostosowane do wysokiego poziomu jakości
B. To ostatnia okazja, aby wykorzystać tę ofertę
C. Proponujemy elastyczne terminy płatności oraz atrakcyjne rabaty
D. Współpraca z naszą agencją zwiększy szanse na pokonanie konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 20% powierzchni reklamy
B. 25% powierzchni reklamy
C. 15% powierzchni reklamy
D. 30% powierzchni reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zorganizowała kampanię reklamową skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach tej kampanii zapewniono, że przekaz reklamowy nie będzie stanowił zagrożenia dla fizycznego, psychicznego i moralnego rozwoju dzieci i młodzieży ani nie osłabi autorytetu rodziców. Jakie wytyczne zastosowano w takiej reklamie?

A. sponsoringu
B. ustawy o prawie autorskim
C. prawa pracy
D. kodeksu etyki reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tekstu w ramce określ, którego rodzaju dokumentu on dotyczy.

...może być zgłoszona wyłącznie na piśmie pod rygorem nieważności. Pismo musi zawierać: dane identyfikacyjne zleceniodawcy, numer zlecenia, datę wadliwej emisji/wyświetlenia reklamy oraz opis rodzaju i charakteru błędu/ów, informację o nie wyemitowaniu/nie wyświetleniu reklamy wraz z datą/datami tego lub tych faktów.

A. Umowy.
B. Reklamacji.
C. Rękojmi.
D. Gwarancji.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy najpóźniej należy dokonać zapłaty za fakturę wystawioną w dniu 5 stycznia 2017 roku, której termin płatności wynosi 10 dni od daty jej wystawienia, przy założeniu, że w przypadku, gdy termin płatności przypada w dniu wolnym od pracy, płatność powinna nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu?

STYCZEŃ 2017
PON.WT.ŚR.CZW.PT.SOB.NIEDZ.
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

A. 16 stycznia 2017 r.
B. 15 stycznia 2017 r.
C. 13 stycznia 2017 r.
D. 14 stycznia 2017 r.
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony fragment umowy zlecenia dotyczy

„Agencja reklamowa będzie przystępować do realizacji poszczególnych prac po otrzymaniu pisemnego zatwierdzenia odpowiedniego harmonogramu i kosztorysu. Zamawiający jest zobowiązany do zaakceptowania harmonogramu i kosztorysu w terminie ustalonym przez Strony."

A. zatwierdzania wykonania przez agencję prac kreatywnych.
B. terminów wykonania prac kreatywnych oraz ich kosztorysowania.
C. możliwości dokonania zmian w projektach kreatywnych.
D. terminów wykonania materiałów reklamowych.
PGF.08 Pytanie 119
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli

A. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
B. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji
C. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
D. na fotografiach nie widać ich twarzy
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?

A. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT