Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?

A. Ekonomiczne
B. Technologiczne
C. Społeczno-kulturowe
D. Polityczne
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?

A. spadających kropel
B. ostatniego muru
C. plasterków salami
D. gambitu
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. nabywcami niewielkich ilości produktów
B. mało wrażliwi na ceny
C. bardzo wrażliwi na ceny
D. nabywcami artykułów codziennego użytku
Zarządzanie kampanią reklamową

Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?

Rodzaj spotuCena jednej emisji spotu, zł
Spot 15 sekundowy1500,00
Spot 30 sekundowy4000,00
Spot 45 sekundowy5000,00
Spot 60 sekundowy5900,00

A. 280 000,00 zł
B. 196 000,00 zł
C. 232 000,00 zł
D. 160 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Planowania wykonania zlecenia
B. Zakończenia kampanii reklamowej
C. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
D. Przygotowania kampanii promocyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według

A. tematu badania
B. narzędzi marketingowych
C. podmiotu badania
D. wyników badań
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?

A. wtórne, zewnętrzne
B. pierwotne, wewnętrzne
C. pierwotne, zewnętrzne
D. wtórne, wewnętrzne
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie

A. w planowaniu i zakupie mediów
B. w tworzeniu strategii medialnej
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
D. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową

W dzisiejszych czasach oprócz klasycznych metod jakościowych wykorzystuje się również badania jakościowe w Internecie. W jakich sytuacjach zaleca się zastosowanie tego rodzaju badań?

A. Celem badania jest zrozumienie funkcjonowania uczestników w ich codziennym środowisku
B. Do analizy jest duża liczba danych i badanie powinno być przeprowadzone w krótkim czasie
C. Badanie dotyczy obszaru wymagającego obserwacji uczestników oraz dynamiki grupowej
D. Grupą docelową są osoby w starszym wieku lub mniej aktywne w korzystaniu z Internetu
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy pragnie przekazać mediom wyniki rywalizacji na najlepszy film reklamowy stworzony przez uczniów. Z jakiego narzędzia promocji powinna skorzystać?

A. Sponsoring
B. Aktywizację sprzedaży
C. Lobbing
D. Publicity
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Jaki cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

Ilustracja do pytania 19
A. Przypominanie produktu.
B. Zapoznawanie z produktem.
C. Porównywanie z innymi produktami.
D. Przekonywanie do produktu.
Zarządzanie kampanią reklamową

W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?

A. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
B. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
C. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
D. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustaliła swoje zasady cenowe usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Co to oznacza dla agencji?

A. początkowo niskie ceny, które później będą stopniowo zwiększane
B. początkowo wysokie ceny, które następnie będą stopniowo redukowane
C. najniższą cenę, zakładając jej wrażliwość ze strony rynku
D. stałą cenę przez długi okres funkcjonowania
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?

A. 10
B. 15
C. 1,5
D. 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?

Cennik opłat
Rodzaj reklamyCena CPM (tysiąca odsłon)
Baner podwójny 750x200400,00 zł
Baner główny 750x100200,00 zł
Box w artykułach 250x500300,00 zł
Skyscraper250,00 zł

A. 10 tygodni.
B. 60 tygodni.
C. 15 tygodni.
D. 12 tygodni.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. telewizyjnej
B. zewnętrznej
C. radiowej
D. prasowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
B. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
C. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby promować markę w Internecie, klub fitness powinien skupić się na reklamie online w mediach społecznościowych, wybierając głównie rodzaj reklamy

A. fanpage
B. baner reklamowy
C. plansza reklamowa
D. watermark
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?

A. Rebrandingową
B. Interaktywną
C. Branżową
D. Kontekstową
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą sumę brutto będzie musiał zapłacić klient agencji reklamowej za gotowe stanowisko targowe przygotowane według zamieszczonego kosztorysu?

KoncepcjaProjekt wykonawczyPrzygotowanie stanowiskaRabat
od wartości netto zamówienia
1 000,00 zł netto2 500,00 zł netto2 000,00 zł netto10%
Obowiązuje podstawowa stawka podatku VAT 23%.

A. 5 500,00 zł
B. 6 765,00 zł
C. 4 950,00 zł
D. 6 088,50 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.

SerialOglądalność [%]
marzeckwiecień
A.23,5%24,5%
B.19,2%24,1%
C.20,5%19,8%
D.26,4%20,3%

A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?

A. 5 371,43 zł
B. 3 900,00 zł
C. 4 797,00 zł
D. 3 690,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 5%
B. 20%
C. 2%
D. 15%
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które

A. są właśnie wprowadzane na rynek
B. są dostępne w sprzedaży sezonowej
C. posiadają charakter informacyjny
D. istnieją na rynku od dłuższego czasu