Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. scyscraper, top layer, interstitial
B. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
C. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
D. diapazon, freeboard, fotografia
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?
A. Ekonomiczne
B. Technologiczne
C. Społeczno-kulturowe
D. Polityczne
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?
A. spadających kropel
B. ostatniego muru
C. plasterków salami
D. gambitu
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są
A. nabywcami niewielkich ilości produktów
B. mało wrażliwi na ceny
C. bardzo wrażliwi na ceny
D. nabywcami artykułów codziennego użytku
Zarządzanie kampanią reklamową
Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?
Rodzaj spotu | Cena jednej emisji spotu, zł |
---|---|
Spot 15 sekundowy | 1500,00 |
Spot 30 sekundowy | 4000,00 |
Spot 45 sekundowy | 5000,00 |
Spot 60 sekundowy | 5900,00 |
A. 280 000,00 zł
B. 196 000,00 zł
C. 232 000,00 zł
D. 160 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od
A. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
B. produktu oraz usługi
C. organizacji oraz firmy
D. formatu indoor i outdoor
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydarzenia, próbki, zawody, losowania, itp., to metody
A. public relations
B. sponsoringu
C. reklamy
D. promocji sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały promocyjne powinna zaproponować agencja, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę podczas inauguracji sklepu meblowego?
A. Standy
B. Tablice informacyjne
C. Katalogi
D. Twiny
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?
A. Planowania wykonania zlecenia
B. Zakończenia kampanii reklamowej
C. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
D. Przygotowania kampanii promocyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według
A. tematu badania
B. narzędzi marketingowych
C. podmiotu badania
D. wyników badań
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zareklamować świeżo otwartą restaurację w Poznaniu, najlepiej wybrać formę reklamy
A. w prasie ogólnopolskiej
B. w telewizji regionalnej
C. w radiu ogólnopolskim
D. w prasie specjalistycznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?
A. wtórne, zewnętrzne
B. pierwotne, wewnętrzne
C. pierwotne, zewnętrzne
D. wtórne, wewnętrzne
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić
A. brief kreatywny
B. brief reklamowy
C. kontrofertę
D. zapytanie ofertowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie
A. w planowaniu i zakupie mediów
B. w tworzeniu strategii medialnej
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
D. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W dzisiejszych czasach oprócz klasycznych metod jakościowych wykorzystuje się również badania jakościowe w Internecie. W jakich sytuacjach zaleca się zastosowanie tego rodzaju badań?
A. Celem badania jest zrozumienie funkcjonowania uczestników w ich codziennym środowisku
B. Do analizy jest duża liczba danych i badanie powinno być przeprowadzone w krótkim czasie
C. Badanie dotyczy obszaru wymagającego obserwacji uczestników oraz dynamiki grupowej
D. Grupą docelową są osoby w starszym wieku lub mniej aktywne w korzystaniu z Internetu
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy pragnie przekazać mediom wyniki rywalizacji na najlepszy film reklamowy stworzony przez uczniów. Z jakiego narzędzia promocji powinna skorzystać?
A. Sponsoring
B. Aktywizację sprzedaży
C. Lobbing
D. Publicity
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceną psychologiczną, która jest przykładem stosowanym podczas sezonowych przecen, jest cena
A. 12,34 zł
B. 99,99 zł
C. 0,10 zł
D. 100,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Określenie koncepcji, oczekiwań oraz celów, stworzenie treści i jej struktury, a także zorganizowanie hostingu to kroki w tworzeniu
A. strony www
B. cityscrolla
C. telebimu
D. citylightu
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Jaki cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Przypominanie produktu.
B. Zapoznawanie z produktem.
C. Porównywanie z innymi produktami.
D. Przekonywanie do produktu.
Zarządzanie kampanią reklamową
W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?
A. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
B. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
C. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
D. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustaliła swoje zasady cenowe usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Co to oznacza dla agencji?
A. początkowo niskie ceny, które później będą stopniowo zwiększane
B. początkowo wysokie ceny, które następnie będą stopniowo redukowane
C. najniższą cenę, zakładając jej wrażliwość ze strony rynku
D. stałą cenę przez długi okres funkcjonowania
Zarządzanie kampanią reklamową
W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?
A. 10
B. 15
C. 1,5
D. 5
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?
Cennik opłat | |
---|---|
Rodzaj reklamy | Cena CPM (tysiąca odsłon) |
Baner podwójny 750x200 | 400,00 zł |
Baner główny 750x100 | 200,00 zł |
Box w artykułach 250x500 | 300,00 zł |
Skyscraper | 250,00 zł |
A. 10 tygodni.
B. 60 tygodni.
C. 15 tygodni.
D. 12 tygodni.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z demograficznych wskaźników opisujących grupę docelową jest
A. wiek
B. sposób spędzania czasu wolnego
C. zachowanie życiowe
D. przywiązanie do marki
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy
A. telewizyjnej
B. zewnętrznej
C. radiowej
D. prasowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
B. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
C. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy
A. AIDCAS
B. SLB
C. DAGMAR
D. AIDA
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby promować markę w Internecie, klub fitness powinien skupić się na reklamie online w mediach społecznościowych, wybierając głównie rodzaj reklamy
A. fanpage
B. baner reklamowy
C. plansza reklamowa
D. watermark
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?
A. Rebrandingową
B. Interaktywną
C. Branżową
D. Kontekstową
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?
A. kinową
B. pocztową
C. targową
D. radiową
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą sumę brutto będzie musiał zapłacić klient agencji reklamowej za gotowe stanowisko targowe przygotowane według zamieszczonego kosztorysu?
Koncepcja | Projekt wykonawczy | Przygotowanie stanowiska | Rabat od wartości netto zamówienia |
---|---|---|---|
1 000,00 zł netto | 2 500,00 zł netto | 2 000,00 zł netto | 10% |
Obowiązuje podstawowa stawka podatku VAT 23%. |
A. 5 500,00 zł
B. 6 765,00 zł
C. 4 950,00 zł
D. 6 088,50 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi
A. produkt
B. cena
C. segmentacja
D. dystrybucja
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin odnoszący się do standardowej wartości dodanej do ceny produktu podczas ustalania kosztu produktu promocyjnego to
A. marżą
B. rabatem
C. dyskontem
D. bonifikatą
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?
A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Sponsoring
D. Merchandising
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama personalizowana dostaje się do konsumenta dzięki
A. nośnikom reklamowym
B. usługom pocztowym
C. czasopismom branżowym
D. stacjom radiowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.
Serial | Oglądalność [%] | |
---|---|---|
marzec | kwiecień | |
A. | 23,5% | 24,5% |
B. | 19,2% | 24,1% |
C. | 20,5% | 19,8% |
D. | 26,4% | 20,3% |
A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?
A. 5 371,43 zł
B. 3 900,00 zł
C. 4 797,00 zł
D. 3 690,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł
A. 5%
B. 20%
C. 2%
D. 15%
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową
W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na
A. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
B. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
C. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
D. zainteresowanie konsumenta produktem
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
A. są właśnie wprowadzane na rynek
B. są dostępne w sprzedaży sezonowej
C. posiadają charakter informacyjny
D. istnieją na rynku od dłuższego czasu