Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć

A. zniechęcanie do łączenia koncepcji
B. namawianie do udoskonalania koncepcji
C. krytykowanie koncepcji
D. wspieranie koncepcji
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje

A. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
B. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
C. liczbę kliknięć w trakcie minuty
D. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

W materiałach reklamowych nie wolno używać głosu ani wizerunku osób, które prowadziły programy informacyjne, publicystyczne lub dziecięce, w czasie krótszym niż

A. 9 miesięcy przed emisją reklamy
B. 6 miesięcy przed emisją reklamy
C. 3 miesiące przed emisją reklamy
D. 12 miesięcy przed emisją reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badawczą powinno się wykorzystać, aby ustalić, ile czasu oraz które stacje były słuchane przez respondenta w dniu przed przeprowadzeniem badania?

A. rozpoznania
B. DayAfter Recall
C. VOPAN Marketing Research
D. dzienniczkową
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostarczyć istotne informacje dotyczące konkretnego wydarzenia wąskiej grupie dziennikarzy będących ekspertami w danej dziedzinie, należy wykorzystać

A. konferencję prasową
B. briefing prasowy
C. wizytę studyjną
D. informację prasową
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić

A. reklamę zewnętrzną.
B. publicity.
C. sponsoring.
D. promocję sprzedaży.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przyjmuje metodę określania budżetu na reklamę - 2% od osiągniętego przychodu. Jaki budżet powinna określić, jeśli przychód w ubiegłym roku wyniósł 1 800 000 zł?

A. 7 200 zł
B. 3 600 zł
C. 72 000 zł
D. 36 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?

A. Telemarketing
B. Mailing
C. Intermedia
D. Zapping
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. południe - od godz. 12.00 do 17.00
B. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
C. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
D. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody

A. winietowej
B. DAR
C. telemetrycznej
D. dzienniczkowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów, nadawanych w weekend w stacji LokalRadio w godzinach 20÷22 i korzystający z 10% rabatu agencyjnego?

Cennik czasu antenowego w stacji LokalRadio
dni emisjipasma godzinowe emisji
6÷88÷1212÷1515÷1818÷2020÷2222÷6
poniedziałek - piątek89,00108,00114,00100,0054,0035,0020,00
sobota - niedziela52,0069,0074,0045,0037,0045,0020,00
Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20" spotu w wybranym czasie, zł

A. 350,00 zł
B. 405,00 zł
C. 315,00 zł
D. 450,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać

A. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
B. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
C. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
D. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?

A. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
B. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
C. Plakat umieszczony przed restauracją
D. Reklama w TVP3 Katowice
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z regulacjami prawnymi oraz zasadami etyki zawodowej, telewizyjne reklamy mogą przerywać seriale, programy rozrywkowe i filmy dokumentalne w dowolnym momencie, przy czym przerwa między kolejnymi reklamami powinna wynosić co najmniej

A. 45 minut
B. 30 minut
C. 20 minut
D. 15 minut
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?

A. sprzedaży reklamy
B. skuteczności reklamy
C. efektywności reklamy
D. zasięgu reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadziła na rynek nowy produkt. Głównym celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez tę firmę nie jest

A. zachęcanie handlowców do lepszej prezentacji produktu w sklepie w celu wsparcia sprzedaży
B. motywowanie pracowników zatrudnionych w dziale PR
C. zdobycie nowych punktów sprzedaży
D. wsparcie działań reklamowych i promocji skierowanej do konsumentów
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. media buyer
B. analityk
C. strateg
D. media planner
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?

Liczba sztuk w pakiecie4+04+14+24+4
10040,00 zł45,00 zł50,00 zł55,00 zł
25050,00 zł55,00 zł60,00 zł60,00 zł
50049,00 zł54,00 zł59,00 zł62,00 zł
100045,00 zł50,00 zł55,00 zł65,00 zł

A. 49,00 zł
B. 275,00 zł
C. 200,00 zł
D. 62,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?

A. Zewnętrzna
B. Internetowa
C. Prasowa
D. Telewizyjna
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się

A. postnowoczesny
B. włóczęga
C. osoba komunikująca się
D. pełen wyobraźni
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zidentyfikować elementy kulturowe wpływające na wybory zakupowe, konieczna jest analiza danych

A. o otoczeniu, w którym działają klienci
B. o zawodach, które wykonują klienci
C. o sytuacji finansowej klientów
D. o wieku oraz etapie życia klientów
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaplanowała dla firmy kosmetycznej MAY półroczną kampanię z użyciem całostronicowego ogłoszenia po prawej stronie w miesięczniku o modzie i urodzie. Na podstawie zamieszczonego cennika określ wysokość budżetu przeznaczonego na kampanię medialną firmy MAY.

Cennik reklamy prasowej
(ceny dotyczą pojedynczych emisji)
lewa stronaprawa strona
rozkładówka otwierająca543 000,00 zł
rozkładówka421 000,00 zł
IV okładka368 000,00 zł
II okładka328 000,00 zł
III okładka257 000,00 zł
1/1 strony213 000,00 zł250 000,00 zł
1/2 strony157 000,00 zł191 000,00 zł
1/3 strony130 000,00 zł140 000,00 zł
junior page214 000,00 zł

A. 2 526 000,00 zł
B. 1 284 000,00 zł
C. 1 500 000,00 zł
D. 2 292 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma informatyczna pragnie umieścić w tytule ogłoszenia prasowego, w którym promuje swoje usługi, elementy dotyczące korzyści istotnych dla klienta. Który z zaproponowanych tytułów spełnia te kryteria?

A. Biznesmenie, odwiedź nas!
B. Dla wszystkich panów.
C. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
D. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
Zarządzanie kampanią reklamową

Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?

A. Media planner
B. Account supervisor
C. Media buyer
D. Account manager
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką funkcję pełni Account manager w procesie sprzedaży reklam w agencji reklamowej?

A. Utrzymuje relacje z klientem i przeprowadza negocjacje
B. Zdobywa fundusze na realizację działań reklamowych
C. Nadzoruje całość kampanii
D. Wybiera odpowiednie środki reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja

A. konstrukcyjna
B. fabryczna
C. projektowa
D. inwestycyjna
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.

Poziom cen
w zł
Udział konsumentów
uznających cenę za zbyt wysoką
w %
Udział konsumentów
uznających cenę za zbyt
niską w %
Udział konsumentów
akceptujących cenę
w %
9103030
12152535
1530550
1960260

A. 25%
B. 60%
C. 35%
D. 85%
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego

A. wspierającego
B. współdziałającego
C. dodatkowego
D. pogłównego