Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?

A. Wartość dla klienta, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
B. Wartość dla klienta, towar, cena ponoszona przez klienta, komunikacja z rynkiem
C. Rywalizacja, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
D. Rywalizacja, towar, komfort zakupu, cena ponoszona przez klienta
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją

A. jednosegmentową
B. produktową
C. selektywną
D. rynkową
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest

A. interstitial
B. tapeta reklamowa
C. pop up
D. floating ad
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent obuwia planuje poprzez reklamę zbudować silniejsze przywiązanie klientów do swojej marki. W treści reklamy powinien nawiązywać do

A. lojalności
B. satysfakcji
C. zadowolenia
D. substytucyjności
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji

A. demograficznej
B. geograficznej
C. behawioralnej
D. psychograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. współpraca marketingowa
B. franczyza
C. koncentracja marketingowa
D. połączenie
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę

A. trójkąta
B. projekcyjną
C. segregacji
D. lingwistyczną
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.

A. 20 zł
B. 10 zł
C. 50 zł
D. 5 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.

A. Opracowanie projektu graficznego plakatu
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Produkcja spotu telewizyjnego
D. Produkcja spotu radiowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak

A. bannery reklamowe w Internecie.
B. spoty reklamowe w radio.
C. neony świetlne w centrach miast.
D. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio

A. 0,33 razy
B. 13 razy
C. 33 razy
D. 3 razy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?

A. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
B. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
C. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
D. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?

A. reklamy
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. sprzedaży bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?

A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Prawo bliskości
C. Reguła niedostępności
D. Efekt halo
Zarządzanie kampanią reklamową

Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się

A. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
B. niskimi barierami wejścia i wyjścia
C. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
D. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?

A. 3 900,00 zł
B. 3 690,00 zł
C. 5 371,43 zł
D. 4 797,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?

A. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika firmy PRS
B. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach
C. Wyniki obserwacji przeprowadzonych przez pracownika firmy oraz dane publikowane w prasie codziennej
D. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane zdobyte przez firmę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy na świadczenie usług reklamowych agencja decyduje się na rezygnację z części swoich wymagań, mając nadzieję, że jej kontrahenci postąpią podobnie. W tym przypadku agencja liczy na to, że zadziała zasada

A. niedostępności
B. wzajemności
C. konsekwencji
D. dowodu słuszności
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz zawarty w sloganie reklamowym skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium
Działa do ośmiu razy dłużej!!!!

A. ekonomicznego.
B. demograficznego.
C. psychologicznego.
D. społecznego.
Zarządzanie kampanią reklamową

Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do

A. produktem jako obiektem reklamy
B. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
C. firmą jako nadawcą reklamy
D. klientem jako adresatem reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie

A. merchandisingu
B. public relations
C. marketingu bezpośredniego
D. sponsoringu
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę

A. metod wspierających dystrybucję
B. grup rynkowych
C. swojej struktury organizacyjnej
D. zmian w zachowaniach zakupowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie

A. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
B. umieszczenie reklamy na billboardach
C. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
D. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki

A. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
B. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
C. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
D. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu

A. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
B. ulepszanie jakości swoich produktów i usług
C. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
D. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako

A. wczesna większość
B. rozważni
C. tradycjonaliści
D. wierni
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie

A. pomiędzy 0,1 a 0,3
B. 0,5
C. 3+
D. 1+
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, która marka rowerów górskich jest najbardziej rozpoznawalna wśród konsumentów.

markaspontaniczna świadomość marki [%]spontaniczna świadomość reklamy [%]
Blast2913
Fourwheel134
Dynamo1811
Sixter2421

A. Blast.
B. Fourwheel.
C. Dynamo.
D. Sixter.
Zarządzanie kampanią reklamową

Najczęściej stosowaną metodą określania budżetu reklamowego przez firmy z długim stażem na rynku, które mają stabilną sprzedaż, jest metoda

A. zadaniowa
B. obliczania budżetu reklamowego jako określony procent od obrotów firmy
C. wszystko, co firma jest w stanie sfinansować
D. obliczania budżetu reklamowego w oparciu o poziom konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt emisji 15-sekundowego spotu reklamowego, jeżeli wydatki na produkcję 10 sekund wynoszą
10 000,00 zł, a stawka VAT to 23%.

A. 12 300,00 zł
B. 15 000,00 zł
C. 10 000,00 zł
D. 18 450,00 zł