Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Wartość dla klienta, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
B. Wartość dla klienta, towar, cena ponoszona przez klienta, komunikacja z rynkiem
C. Rywalizacja, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
D. Rywalizacja, towar, komfort zakupu, cena ponoszona przez klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją
A. jednosegmentową
B. produktową
C. selektywną
D. rynkową
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest
A. interstitial
B. tapeta reklamowa
C. pop up
D. floating ad
Zarządzanie kampanią reklamową
Dwustronna ściana reklamowa, która jest nadmuchiwana powietrzem, to
A. cityscroll
B. airboard
C. citylight
D. frontlight
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent obuwia planuje poprzez reklamę zbudować silniejsze przywiązanie klientów do swojej marki. W treści reklamy powinien nawiązywać do
A. lojalności
B. satysfakcji
C. zadowolenia
D. substytucyjności
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz
A. emocjonalny
B. moralny
C. tworzący nawyk
D. dający satysfakcję
Zarządzanie kampanią reklamową
W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu
A. osobowy
B. projektowy
C. imienny
D. emblematowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji
A. demograficznej
B. geograficznej
C. behawioralnej
D. psychograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Czas, przez który billboard sponsora może być wyświetlany przed prognozą pogody, nie powinien przekraczać
A. 20 s
B. 4 s
C. 15 s
D. 8 s
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście działań wewnętrznego public relations można zastosować
A. wycieczkę prasową.
B. briefing.
C. blog korporacyjny.
D. katalog handlowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest
A. współpraca marketingowa
B. franczyza
C. koncentracja marketingowa
D. połączenie
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę
A. trójkąta
B. projekcyjną
C. segregacji
D. lingwistyczną
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
A. Promocja.
B. Koszt.
C. Towar.
D. Dystrybucja.
Zarządzanie kampanią reklamową
W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na
A. Media Planner
B. Art Buyer
C. Copywriter
D. Traffic
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę
A. nakłaniającą
B. utrwalającą
C. informacyjną
D. pionierską
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.
A. 20 zł
B. 10 zł
C. 50 zł
D. 5 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.
A. Opracowanie projektu graficznego plakatu
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Produkcja spotu telewizyjnego
D. Produkcja spotu radiowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak
A. bannery reklamowe w Internecie.
B. spoty reklamowe w radio.
C. neony świetlne w centrach miast.
D. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio
A. 0,33 razy
B. 13 razy
C. 33 razy
D. 3 razy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
A. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
B. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
C. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
D. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?
A. reklamy
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. sprzedaży bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?
A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Prawo bliskości
C. Reguła niedostępności
D. Efekt halo
Zarządzanie kampanią reklamową
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
A. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
B. niskimi barierami wejścia i wyjścia
C. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
D. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?
A. 3 900,00 zł
B. 3 690,00 zł
C. 5 371,43 zł
D. 4 797,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?
A. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika firmy PRS
B. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach
C. Wyniki obserwacji przeprowadzonych przez pracownika firmy oraz dane publikowane w prasie codziennej
D. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane zdobyte przez firmę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. cen luksusowych
B. penetracji
C. zbierania śmietanki
D. cen rozszerzających
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji umowy na świadczenie usług reklamowych agencja decyduje się na rezygnację z części swoich wymagań, mając nadzieję, że jej kontrahenci postąpią podobnie. W tym przypadku agencja liczy na to, że zadziała zasada
A. niedostępności
B. wzajemności
C. konsekwencji
D. dowodu słuszności
Zarządzanie kampanią reklamową
Przekaz zawarty w sloganie reklamowym skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium Działa do ośmiu razy dłużej!!!!
A. ekonomicznego.
B. demograficznego.
C. psychologicznego.
D. społecznego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do
A. produktem jako obiektem reklamy
B. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
C. firmą jako nadawcą reklamy
D. klientem jako adresatem reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie
A. merchandisingu
B. public relations
C. marketingu bezpośredniego
D. sponsoringu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę
A. metod wspierających dystrybucję
B. grup rynkowych
C. swojej struktury organizacyjnej
D. zmian w zachowaniach zakupowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie
A. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
B. umieszczenie reklamy na billboardach
C. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
D. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
A. zasada Pareto
B. zasada Złotej Proporcji
C. prawo Hicka
D. prawo Fittsa
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki
A. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
B. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
C. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
D. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu
A. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
B. ulepszanie jakości swoich produktów i usług
C. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
D. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako
A. wczesna większość
B. rozważni
C. tradycjonaliści
D. wierni
Zarządzanie kampanią reklamową
W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie
A. pomiędzy 0,1 a 0,3
B. 0,5
C. 3+
D. 1+
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli określ, która marka rowerów górskich jest najbardziej rozpoznawalna wśród konsumentów.
marka | spontaniczna świadomość marki [%] | spontaniczna świadomość reklamy [%] |
---|---|---|
Blast | 29 | 13 |
Fourwheel | 13 | 4 |
Dynamo | 18 | 11 |
Sixter | 24 | 21 |
A. Blast.
B. Fourwheel.
C. Dynamo.
D. Sixter.
Zarządzanie kampanią reklamową
Najczęściej stosowaną metodą określania budżetu reklamowego przez firmy z długim stażem na rynku, które mają stabilną sprzedaż, jest metoda
A. zadaniowa
B. obliczania budżetu reklamowego jako określony procent od obrotów firmy
C. wszystko, co firma jest w stanie sfinansować
D. obliczania budżetu reklamowego w oparciu o poziom konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt emisji 15-sekundowego spotu reklamowego, jeżeli wydatki na produkcję 10 sekund wynoszą
10 000,00 zł, a stawka VAT to 23%.
A. 12 300,00 zł
B. 15 000,00 zł
C. 10 000,00 zł
D. 18 450,00 zł