Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na

A. konkurencji.
B. postrzeganej wartości.
C. zapotrzebowaniu na usługę.
D. kosztach.
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?

A. brak dopasowania
B. dysonans poznawczy
C. warunkowanie klasyczne
D. dysonans pozakupowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
B. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
C. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
D. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?

A. 2,5%
B. 25,0%
C. 4,0%
D. 40,0%
Zarządzanie kampanią reklamową

Które reklamy emitowane według załączonego harmonogramu, ze względu na zapping i umiejscowienie w bloku reklamowym, są najbardziej interesujące dla reklamodawców?

Ilustracja do pytania 5
A. Reklamy 3 i 4
B. Reklamy 1 i 6
C. Reklamy 1 i 2
D. Reklamy 5 i 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?

A. rutynowych
B. zmodyfikowanych
C. redukujących dysonans
D. poszukujących różnorodności
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to

A. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
B. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
C. stan uświadomienia sobie potrzeb
D. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
Zarządzanie kampanią reklamową

Wypowiedź przytoczona w ramce jest charakterystyczna dla klienta typu

„Potrzebuję strony internetowej, responsywnej z zastosowaniem systemu zarządzania treścią. Proszę zaproponować kilka strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy."

A. osobistego.
B. problemowego.
C. "ja".
D. "inni".
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 3
B. 2
C. od 1,1 do 2
D. 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię

A. penetracji rynkowej
B. cen wysokich
C. zbierania śmietanki rynkowej
D. dywersyfikacji rynkowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?

A. Gazety codziennej ogólnokrajowej
B. Gazety codziennej regionalnej
C. Katalogu firmowego
D. Czasopisma branżowego
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na

A. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
B. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
C. Etap I. Wzbudzenie zaufania
D. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wskaż medium, w którym koszt dotarcia do 1% grupy docelowej jest najniższy. Wykorzystaj wskaźnik CPP=koszty pojedynczej emisji/rating emisji

Emisja reklamy
w TVw kiniew radiuw czasopismach
koszty emisji reklamy120 000,00 zł20 000,00 zł4 000,00 zł95 000,00 zł
rating emisji55%12%10%25%

A. TV.
B. Radio.
C. Kino.
D. Czasopisma.
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceny psychologiczne to ceny

A. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
B. o nierównych końcówkach
C. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
D. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?

A. krainą dziecięcości
B. budowaniem tożsamości
C. krainą marzeń
D. owczym pędem
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, badając zebrane dane oraz opracowane koncepcje, które mają na celu zaspokojenie maksymalnej liczby oczekiwań i potrzeb klienta, a także uwzględnienie zdolności finansowych kupującego, realizuje proces

A. zamknięcia sprzedaży
B. przygotowania oferty
C. przygotowania listu motywacyjnego
D. naniesienia poprawek ofertowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na

A. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
B. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
C. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
D. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?

A. koncentryczna
B. równoległa
C. pozioma
D. pionowa
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. opinie liderów, kultura
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. dochody, ceny
D. osobowość, postawy
Zarządzanie kampanią reklamową

Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na

A. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
B. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
C. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
D. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Społecznych
B. Samorealizacji
C. Fizjologicznych
D. Bezpieczeństwa
Zarządzanie kampanią reklamową

Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.

Czas (gg:mm:ss)
godzinyreklamytelesprzedażogłoszenia i komunikatyzapowiedzi programów
A.900-10000:03:050:01:050:00:000:02:05
B.1000-11000:02:030:03:000:01:300:03:01
C.1100-12000:04:240:02:060:03:010:01:04
D.1200-13000:03:040:01:080:03:020:01:25

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. pożądany rezultat obsługi klienta
B. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
C. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
D. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

Ilustracja do pytania 34
A. W miesięczniku X
B. W miesięczniku Y
C. W miesięczniku Q
D. W miesięczniku Z
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych

A. z częstotliwością efektywną.
B. z częstotliwością.
C. z zasięgiem efektywnym.
D. z zasięgiem.
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu

A. mastering.
B. zapping.
C. jumping.
D. sampling.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako

A. dywersyfikacyjną
B. cenowo neutralną
C. zbieraniem śmietanki
D. penetracją rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?

A. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
B. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
C. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
D. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się

A. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
B. wskaźnik efektywności kampanii SEM
C. unikatową propozycję sprzedaży USP
D. natychmiastową znajomość marki TOM