Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. konkurencji.
B. postrzeganej wartości.
C. zapotrzebowaniu na usługę.
D. kosztach.
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?
A. brak dopasowania
B. dysonans poznawczy
C. warunkowanie klasyczne
D. dysonans pozakupowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma
A. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
B. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
C. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
D. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?
A. 2,5%
B. 25,0%
C. 4,0%
D. 40,0%
Zarządzanie kampanią reklamową
Które reklamy emitowane według załączonego harmonogramu, ze względu na zapping i umiejscowienie w bloku reklamowym, są najbardziej interesujące dla reklamodawców?

A. Reklamy 3 i 4
B. Reklamy 1 i 6
C. Reklamy 1 i 2
D. Reklamy 5 i 6
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?
A. rutynowych
B. zmodyfikowanych
C. redukujących dysonans
D. poszukujących różnorodności
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to
A. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
B. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
C. stan uświadomienia sobie potrzeb
D. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
PGF.08 Pytanie 128
Zarządzanie kampanią reklamową
Wypowiedź przytoczona w ramce jest charakterystyczna dla klienta typu
„Potrzebuję strony internetowej, responsywnej z zastosowaniem systemu zarządzania treścią. Proszę zaproponować kilka strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy." |
A. osobistego.
B. problemowego.
C. "ja".
D. "inni".
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje
A. twarde
B. rzeczowe
C. miękkie
D. kooperacyjne
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief
A. kreatywny
B. reklamowy
C. nazewniczy
D. marketingowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. 3
B. 2
C. od 1,1 do 2
D. 1
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię
A. penetracji rynkowej
B. cen wysokich
C. zbierania śmietanki rynkowej
D. dywersyfikacji rynkowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?
A. Gazety codziennej ogólnokrajowej
B. Gazety codziennej regionalnej
C. Katalogu firmowego
D. Czasopisma branżowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?
A. lateralnej
B. telewizyjnej
C. szeptanej
D. alternatywnej
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na
A. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
B. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
C. Etap I. Wzbudzenie zaufania
D. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonej tabeli wskaż medium, w którym koszt dotarcia do 1% grupy docelowej jest najniższy. Wykorzystaj wskaźnik CPP=koszty pojedynczej emisji/rating emisji
Emisja reklamy | ||||
w TV | w kinie | w radiu | w czasopismach | |
koszty emisji reklamy | 120 000,00 zł | 20 000,00 zł | 4 000,00 zł | 95 000,00 zł |
rating emisji | 55% | 12% | 10% | 25% |
A. TV.
B. Radio.
C. Kino.
D. Czasopisma.
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny psychologiczne to ceny
A. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
B. o nierównych końcówkach
C. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
D. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową dotyczącą reklamy w telewizji, należy brać pod uwagę wewnętrzne czynniki związane z procesem zakupowym, do których zaliczają się
A. ceny produktów konkurencji
B. przychody klientów
C. opinie autorytetów
D. motywy działania nabywców
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?
A. uległych
B. integratywnych
C. konfrontacyjnych
D. dostosowujących się
Zarządzanie kampanią reklamową
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
A. potwierdzenie obsługi
B. ocena zasobności klienta
C. zamknięcie obsługi
D. wywołanie zainteresowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt, który jest nazywany "dojną krową" w macierzy BCG
A. nie generuje nadwyżki dochodu
B. ma niski udział w rynku
C. przynosi niskie zyski
D. generuje wysokie zyski
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
A. krainą dziecięcości
B. budowaniem tożsamości
C. krainą marzeń
D. owczym pędem
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, badając zebrane dane oraz opracowane koncepcje, które mają na celu zaspokojenie maksymalnej liczby oczekiwań i potrzeb klienta, a także uwzględnienie zdolności finansowych kupującego, realizuje proces
A. zamknięcia sprzedaży
B. przygotowania oferty
C. przygotowania listu motywacyjnego
D. naniesienia poprawek ofertowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na
A. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
B. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
C. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
D. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?
A. koncentryczna
B. równoległa
C. pozioma
D. pionowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. opinie liderów, kultura
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. dochody, ceny
D. osobowość, postawy
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?
A. Wywiad bezpośredni
B. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
C. Ankieta
D. Rocznik statystyczny GUS
Zarządzanie kampanią reklamową
Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na
A. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
B. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
C. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
D. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?
A. Społecznych
B. Samorealizacji
C. Fizjologicznych
D. Bezpieczeństwa
Zarządzanie kampanią reklamową
Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.
Czas (gg:mm:ss) | |||||
---|---|---|---|---|---|
godziny | reklamy | telesprzedaż | ogłoszenia i komunikaty | zapowiedzi programów | |
A. | 900-1000 | 0:03:05 | 0:01:05 | 0:00:00 | 0:02:05 |
B. | 1000-1100 | 0:02:03 | 0:03:00 | 0:01:30 | 0:03:01 |
C. | 1100-1200 | 0:04:24 | 0:02:06 | 0:03:01 | 0:01:04 |
D. | 1200-1300 | 0:03:04 | 0:01:08 | 0:03:02 | 0:01:25 |
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest dysonans pozakupowy?
A. pożądany rezultat obsługi klienta
B. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
C. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
D. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym roku na stronie internetowej pojawił się pierwszy banner reklamowy?
A. 1970
B. 1999
C. 1994
D. 1975
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas prowadzenia rozmowy sprzedażowej należy pamiętać, aby nie naruszać przestrzeni intymnej klienta, która wynosi
A. 15÷45 cm
B. 86÷95 cm
C. 66÷85 cm
D. 46÷65 cm
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

A. W miesięczniku X
B. W miesięczniku Y
C. W miesięczniku Q
D. W miesięczniku Z
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
A. z częstotliwością efektywną.
B. z częstotliwością.
C. z zasięgiem efektywnym.
D. z zasięgiem.
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu
A. mastering.
B. zapping.
C. jumping.
D. sampling.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako
A. dywersyfikacyjną
B. cenowo neutralną
C. zbieraniem śmietanki
D. penetracją rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?
A. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
B. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
C. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
D. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest
A. konserwatywna.
B. dojrzały.
C. zdobywca.
D. rodak.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się
A. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
B. wskaźnik efektywności kampanii SEM
C. unikatową propozycję sprzedaży USP
D. natychmiastową znajomość marki TOM