Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. produktem
B. kosztami
C. nabywcą
D. przedsiębiorstwem
PGF.08 Pytanie 202
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?
A. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
B. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
C. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
D. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej z klientem warto pamiętać, by
A. budować zaufanie klienta
B. zaprezentować historię przedsiębiorstwa
C. szybko zakończyć konwersację
D. mówić szybko, używając terminologii branżowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma może powiększyć bazę danych klientów dzięki zastosowaniu
A. degustacji produktu
B. loterii
C. gadżetów promocyjnych
D. wrzutek
Zarządzanie kampanią reklamową
Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na
A. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
B. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
C. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
---|---|---|
Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |
A. Region 1TV
B. Małopolska TV
C. Region 2TV
D. Twoja TV
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?
A. Braki.
B. Rozproszenia.
C. Osobistości znane.
D. Zwierzenia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty
A. rzadko nabywane.
B. zakupywane okresowo.
C. często nabywane.
D. mało zauważane.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który ma na celu definiowanie grupy docelowej kampanii, zawierający zapytanie o wskazanie obszaru, branży, wieku, płci oraz słów kluczowych, zostanie wysłany do klienta, który zwrócił się o wycenę reklamy
A. radiowej
B. internetowej
C. prasowej
D. telewizyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
A. Penetracja rynku
B. Rozwój rynku
C. Dywersyfikacja
D. Rozwój produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.
rok | 2015 | 2014 | |
Program | Stacja | oglądalność | oglądalność |
BiznesTV 17:00 | TVP1 | 37,23% | 34,34% |
BiznesPLUS 19:30 | TVP1 | 27,55% | 25,70% |
BiznesPRO 18:00 | TVP2 | 13,04% | 13,53% |
BiznesINFO 19:00 | TVN | 23,39% | 25,66% |
A. BiznesPRO 18:00
B. BiznesINFO 19:00
C. BiznesTV 17:00
D. BiznesPlus 19:30
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?
A. Ekonomiczne
B. Polityczne
C. Technologiczne
D. Społeczno-kulturowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są
A. bardzo wrażliwi na ceny
B. nabywcami artykułów codziennego użytku
C. mało wrażliwi na ceny
D. nabywcami niewielkich ilości produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie informacje zgromadzone w bazie danych są niezbędne do nadania przesyłki?
A. Dane teleadresowe
B. Wykształcenie klienta
C. Informacje o stanie cywilnym klienta
D. Wiek oraz płeć klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?
A. Zalecenie.
B. Dowód naukowy.
C. Scenariusz z życia.
D. Prezentację.
Zarządzanie kampanią reklamową
Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według
A. narzędzi marketingowych
B. tematu badania
C. podmiotu badania
D. wyników badań
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?
A. pierwotne, zewnętrzne
B. pierwotne, wewnętrzne
C. wtórne, wewnętrzne
D. wtórne, zewnętrzne
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie
A. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
B. w planowaniu i zakupie mediów
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
D. w tworzeniu strategii medialnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem
A. przekształcaniem danych
B. transferem danych
C. przetwarzaniem danych
D. organizowaniem danych
Zarządzanie kampanią reklamową
W dzisiejszych czasach oprócz klasycznych metod jakościowych wykorzystuje się również badania jakościowe w Internecie. W jakich sytuacjach zaleca się zastosowanie tego rodzaju badań?
A. Do analizy jest duża liczba danych i badanie powinno być przeprowadzone w krótkim czasie
B. Celem badania jest zrozumienie funkcjonowania uczestników w ich codziennym środowisku
C. Grupą docelową są osoby w starszym wieku lub mniej aktywne w korzystaniu z Internetu
D. Badanie dotyczy obszaru wymagającego obserwacji uczestników oraz dynamiki grupowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.
A. 5 303,03 zł
B. 43 750,00 zł
C. 7 000,00 zł
D. 131 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako
A. zapping
B. sampling
C. mastering
D. jumping
Zarządzanie kampanią reklamową
W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?
A. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
B. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
C. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
D. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
Zarządzanie kampanią reklamową
Nieetycznym działaniem lidera na rynku wobec konkurentów jest przyjęcie przez niego cen
A. dumpingowych
B. standardowych
C. psychologicznych
D. z nierównymi końcówkami
Zarządzanie kampanią reklamową
W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?
A. 5
B. 15
C. 1,5
D. 10
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przeprowadzić rozmowę z klientami sklepu na temat wprowadzonego asortymentu, należy zastosować metodę
A. badań ankietowych
B. testu
C. wywiadu
D. obserwacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z demograficznych wskaźników opisujących grupę docelową jest
A. wiek
B. sposób spędzania czasu wolnego
C. zachowanie życiowe
D. przywiązanie do marki
Zarządzanie kampanią reklamową
Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest
A. zwracanie uwagi na znaczenie wypowiedzi
B. przekazywanie wiadomości przy pomocy osób trzecich
C. podawanie zbyt wielu informacji
D. używanie niezrozumiałego słownictwa
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
C. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
D. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy
A. AIDA
B. AIDCAS
C. SLB
D. DAGMAR
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem
A. proksemiki
B. paralingwistyki
C. kongruencji
D. pantomimiki
Zarządzanie kampanią reklamową
Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test
A. rysunkowy
B. wyobrażeń
C. skojarzeń swobodnych
D. uzupełniania zdania
PGF.08 Pytanie 233
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to
A. nieostrożni optymiści
B. ostrożni pragmatycy
C. niepewni przeciętniacy
D. nieufni liderzy
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi
A. produkt
B. cena
C. segmentacja
D. dystrybucja
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?
A. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
B. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
C. Odpornym na działania promocyjne rywali.
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?
A. Public relations
B. Sponsoring
C. Promocja sprzedaży
D. Merchandising
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.
Serial | Oglądalność [%] | |
---|---|---|
marzec | kwiecień | |
A. | 23,5% | 24,5% |
B. | 19,2% | 24,1% |
C. | 20,5% | 19,8% |
D. | 26,4% | 20,3% |
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł
A. 2%
B. 20%
C. 5%
D. 15%
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
A. istnieją na rynku od dłuższego czasu
B. są właśnie wprowadzane na rynek
C. posiadają charakter informacyjny
D. są dostępne w sprzedaży sezonowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób
A. przemyślany
B. spontaniczny
C. rutynowy
D. bezmyślny