Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?

A. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
B. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
C. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
D. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na

A. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
B. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
C. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.

Stacja telewizji regionalnejLiczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.)Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.)
Twoja TV2 5401 524
Region 1TV3 2502 750
Region 2TV2 8802 600
Małopolska TV2 6451 587

A. Region 1TV
B. Małopolska TV
C. Region 2TV
D. Twoja TV
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?

A. Braki.
B. Rozproszenia.
C. Osobistości znane.
D. Zwierzenia.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Penetracja rynku
B. Rozwój rynku
C. Dywersyfikacja
D. Rozwój produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.

rok20152014
ProgramStacjaoglądalnośćoglądalność
BiznesTV 17:00TVP137,23%34,34%
BiznesPLUS 19:30TVP127,55%25,70%
BiznesPRO 18:00TVP213,04%13,53%
BiznesINFO 19:00TVN23,39%25,66%

A. BiznesPRO 18:00
B. BiznesINFO 19:00
C. BiznesTV 17:00
D. BiznesPlus 19:30
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?

A. Ekonomiczne
B. Polityczne
C. Technologiczne
D. Społeczno-kulturowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. bardzo wrażliwi na ceny
B. nabywcami artykułów codziennego użytku
C. mało wrażliwi na ceny
D. nabywcami niewielkich ilości produktów
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?

A. Zalecenie.
B. Dowód naukowy.
C. Scenariusz z życia.
D. Prezentację.
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według

A. narzędzi marketingowych
B. tematu badania
C. podmiotu badania
D. wyników badań
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?

A. pierwotne, zewnętrzne
B. pierwotne, wewnętrzne
C. wtórne, wewnętrzne
D. wtórne, zewnętrzne
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie

A. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
B. w planowaniu i zakupie mediów
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
D. w tworzeniu strategii medialnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem

A. przekształcaniem danych
B. transferem danych
C. przetwarzaniem danych
D. organizowaniem danych
Zarządzanie kampanią reklamową

W dzisiejszych czasach oprócz klasycznych metod jakościowych wykorzystuje się również badania jakościowe w Internecie. W jakich sytuacjach zaleca się zastosowanie tego rodzaju badań?

A. Do analizy jest duża liczba danych i badanie powinno być przeprowadzone w krótkim czasie
B. Celem badania jest zrozumienie funkcjonowania uczestników w ich codziennym środowisku
C. Grupą docelową są osoby w starszym wieku lub mniej aktywne w korzystaniu z Internetu
D. Badanie dotyczy obszaru wymagającego obserwacji uczestników oraz dynamiki grupowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.

A. 5 303,03 zł
B. 43 750,00 zł
C. 7 000,00 zł
D. 131 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako

A. zapping
B. sampling
C. mastering
D. jumping
Zarządzanie kampanią reklamową

W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?

A. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
B. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
C. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
D. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?

A. 5
B. 15
C. 1,5
D. 10
Zarządzanie kampanią reklamową

Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest

A. zwracanie uwagi na znaczenie wypowiedzi
B. przekazywanie wiadomości przy pomocy osób trzecich
C. podawanie zbyt wielu informacji
D. używanie niezrozumiałego słownictwa
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
C. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
D. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
Zarządzanie kampanią reklamową

Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test

A. rysunkowy
B. wyobrażeń
C. skojarzeń swobodnych
D. uzupełniania zdania
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. nieostrożni optymiści
B. ostrożni pragmatycy
C. niepewni przeciętniacy
D. nieufni liderzy
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?

A. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
B. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
C. Odpornym na działania promocyjne rywali.
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.

SerialOglądalność [%]
marzeckwiecień
A.23,5%24,5%
B.19,2%24,1%
C.20,5%19,8%
D.26,4%20,3%

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 2%
B. 20%
C. 5%
D. 15%
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które

A. istnieją na rynku od dłuższego czasu
B. są właśnie wprowadzane na rynek
C. posiadają charakter informacyjny
D. są dostępne w sprzedaży sezonowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób

A. przemyślany
B. spontaniczny
C. rutynowy
D. bezmyślny