Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. zaangażowanym ekonomicznie.
B. narzekającym na ceny.
C. stałym.
D. lojalnym.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?
A. Demograficzne
B. Behawioralne
C. Geograficzne
D. Społeczne
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.
Cecha | Sklep 1 | Sklep 2 | Sklep 3 | Sklep 4 |
---|---|---|---|---|
Rok powstania strony na portalu społecznościowym | 2017 | 2019 | 2018 | 2022 |
Liczba polubień strony | 9520 | 7149 | 9358 | 8796 |
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek) | Warszawa 25-34 lata | Poznań 25-34 lata | Gdańsk 25-34 lata | Wrocław 25-34 lata |
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku | 2 dni | 3 dni | 2 dni | 1 dzień |
Średnia liczba polubień postów | 60 | 53 | 58 | 55 |
Średnia liczba komentarzy postów | 5 | 3 | 5 | 4 |
Średnia liczba udostępnień postów | 40 | 35 | 40 | 38 |
A. Sklep 4
B. Sklep 3
C. Sklep 1
D. Sklep 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła wstępnie ocenić makrootoczenie, powinna przeprowadzić analizę
A. krzywej doświadczeń
B. generalnej segmentacji otoczenia
C. grup strategicznych
D. pięciu sił Portera
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?
A. analityk, sponsor, decydent, użytkownik
B. inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
C. sponsor, analityk, decydent, nabywca
D. inicjator, analityk, decydent, użytkownik
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji
A. opartych na mediacjach
B. twardych
C. miękkich
D. opartych na kompromisie
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł
A. zewnętrznych wtórnych
B. wewnętrznych wtórnych
C. wewnętrznych pierwotnych
D. zewnętrznych pierwotnych
PGF.08 Pytanie 248
Zarządzanie kampanią reklamową
Na osłabienie efektywności reklamy wpływa
A. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
B. imię znanej osoby, występującej w reklamie
C. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
D. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?
A. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
B. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
C. Oddzielania problemu od ludzi
D. Stosowania obiektywnych kryteriów
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka informacja stanowi wynik analiz jakościowych?
A. Obroty hipermarketu w piątki są wyższe o 45% niż w czwartki
B. Sprzedający pozytywnie ocenili skuteczność reklamy telewizyjnej produktu
C. Połowa nabywców kupuje zestawy kosmetyków na prezent
D. Sprzedaż w poprzednim miesiącu w porównaniu do bieżącego wzrosła o 11%
Zarządzanie kampanią reklamową
Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki
A. społeczne
B. sytuacyjne
C. kulturowe
D. osobiste
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

A. Większy o 9,5 punkta procentowego.
B. Mniejszy o 2 punkty procentowe.
C. Większy o 4 punkty procentowe.
D. Mniejszy o 3 punkty procentowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z wymienionych cech nie jest zaletą reklamy w internecie?
A. Elastyczność
B. Brak ograniczeń geograficznych
C. Interaktywność
D. Wysokie wydatki związane z przygotowaniem i emisją
Zarządzanie kampanią reklamową
Postrzeganie partnerów w negocjacjach jako przyjaciół i ustępowanie dla podtrzymywania relacji jest cechą stylu negocjacji, który określa się mianem
A. dominacja
B. kompromis
C. unikanie
D. dostosowanie się
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować
A. reklamę telewizyjną
B. fanpage firmy na portalu społecznościowym
C. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
D. promocję w internecie
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady
A. niedostępności
B. wzajemności
C. dowodu słuszności
D. konsekwencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:
A. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
B. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
C. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
D. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?
A. Efekt halo
B. Reguła niedostępności
C. Prawo bliskości
D. Reguła zaangażowania i konsekwencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu
A. perspektyw rozwoju produktu
B. systemu dostarczania towarów firmy
C. cyklu życia produktu
D. sytuacji na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. katalogu
B. przesyłki pocztowej
C. wrzutki
D. e-mailingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć
A. konsumentów
B. dystrybutorów
C. pracowników
D. producentów
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Płomyk
B. Światełko
C. Radość
D. Nadzieja
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
A. ilościowych
B. dzienniczkowych
C. panelowych
D. jakościowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium
A. społecznego
B. demograficznego
C. behawioralnego
D. kulturowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego pytania brakuje w zamieszczonym modelu strategicznego planowania mediów Stephena Kinga?

A. Czy założenia kampanii są odpowiednie?
B. Czy zbliżamy się do celu?
C. Czy potrafimy wyliczyć zyski?
D. Czy doszliśmy do konsensusu?
PGF.08 Pytanie 266
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?
A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
C. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
D. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?
Brief reklamowy | |
---|---|
Charakterystyka produktu/usługi | pizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków |
Cel | poinformowanie o firmie i jej działalności |
Grupa docelowa | osoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo |
Kluczowe korzyści | dobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line |
Budżet | 1 000,00 zł |
A. Radiową.
B. Internetową.
C. Telewizyjną.
D. W punkcie sprzedaży.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?
A. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
B. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
C. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
D. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na
A. wykorzystywaniu czasu
B. przystosowaniu
C. ograniczaniu uprawnień
D. ustępstwie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?
A. metoda konkurencyjna
B. metoda analogii historycznej
C. SOV
D. AYCA
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.
Godzina | Mnożnik ceny emisji |
---|---|
600 – 800 | 1,2 |
800 – 1000 | 1,5 |
1000 – 1300 | 1,4 |
1300 – 1500 | 1,0 |
1500 – 1700 | 1,2 |
1700 – 2000 | 1,3 |
2000 – 600 | 1,1 |
A. 13.00 - 15.00
B. 20.00 - 6.00
C. 8.00 - 10.00
D. 15.00 - 17.00
Zarządzanie kampanią reklamową
Zachowania nabywcze, które pozwalają na osiągnięcie jak najwyższego poziomu satysfakcji, zazwyczaj związane z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym dochodzie, to zachowania
A. racjonalne
B. irracjonalne
C. dobrowolne
D. zamierzone
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy sprzedażowej zgodnie z modelem pro klienckim, bez względu na czas jej trwania, największą część czasu należy poświęcić na
A. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
B. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
C. Etap I. Wzbudzenie zaufania
D. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z form komunikacji, wskazanych w modelu FCB, jest stosowana w tworzeniu reklamy produktów spożywczych, kiedy zaangażowanie w zakup jest niskie, a motywacje do zakupu są racjonalne?
A. Informacyjna
B. Tworząca nawyk
C. Emocjonalna
D. Przynosząca satysfakcję
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
A. wspieranie koncepcji
B. krytykowanie koncepcji
C. namawianie do udoskonalania koncepcji
D. zniechęcanie do łączenia koncepcji
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna jest zazwyczaj stosowana dla produktów, które
A. przekazują informacje
B. dopiero co wchodzą na rynek
C. cechują się niską sprzedażą
D. są na rynku od dłuższego czasu
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje
A. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
B. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
C. liczbę kliknięć w trakcie minuty
D. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Badanie, które polega na zadawaniu respondentom pytania o stacje radiowe, których słuchali w dniu poprzednim, jest przeprowadzane metodą
A. dzienniczka.
B. DAR.
C. winiety.
D. telemetrii.
Zarządzanie kampanią reklamową
Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to
A. naśladowcy
B. innowatorzy
C. wczesna większość
D. maruderzy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę badawczą powinno się wykorzystać, aby ustalić, ile czasu oraz które stacje były słuchane przez respondenta w dniu przed przeprowadzeniem badania?
A. dzienniczkową
B. VOPAN Marketing Research
C. DayAfter Recall
D. rozpoznania