Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. międzynarodowym
B. narodowym
C. światowym
D. regionalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:
A. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
B. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
C. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
D. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, którą branżę cechuje największa dynamika wzrostu.
Branża | Dynamika wzrostu w % |
---|---|
Przemysł | 10,89 |
Budownictwo | 21,09 |
Rolnictwo | 34,06 |
Kultura i sztuka | 25,65 |
Ochrona zdrowia | 12,00 |
Finanse i ubezpieczenie | 36,79 |
Łączność | 20,04 |
Handel | 36,78 |
A. Kultura i sztuka.
B. Rolnictwo.
C. Finanse i ubezpieczenie.
D. Handel.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to
Tytuł | Nakład tys. szt. | Format | Liczba reklam | Czytelnictwo % | Cena zł | GRP | Styczeń |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maja | 550 | cała strona, P, full color | 1 | 11,00 | 158 000,00 | 11 | 1 |
Kobieta i jej styl | 350 | cała strona, P, full color | 1 | 7,96 | 149 000,00 | 8 | 1 |
Polka | 230 | cała strona, P, full color | 1 | 6,60 | 83 000,00 | 6 | 1 |
Razem | 3 | 25,56 | 25 | 2 |
A. showreel.
B. cash flow.
C. flow chart.
D. media plan.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przygotować wyniki badań dotyczących oglądalności telewizji, powinno się wykorzystać informacje z badań
A. telemetrycznych
B. DAR
C. winietowych
D. koncepcji reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Do dokumentacji technologicznej nie wlicza się
A. opracowania badawczego
B. instrukcji montażu
C. karty technologicznej
D. instrukcji obróbki
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent artykułów promocyjnych wpływa na rynek przy użyciu tradycyjnej mieszanki marketingowej. Oprócz produktu, co jeszcze się do niej zalicza?
A. cena, dystrybucja, promocja
B. personel, dystrybucja, promocja
C. zysk, strata, dystrybucja
D. cena, dystrybucja, planowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię reklamową, pracownik agencji zbierze zamieszczone na rysunku informacje, wykorzystując

A. media plan.
B. cashflow.
C. brief.
D. portfolio.
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?
A. Monopolu
B. Oligopolu
C. Rywalizacji monopolistycznej
D. Rywalizacji doskonałej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest badanie, które polega na analizie istniejących danych?
A. CAWI
B. Desk research
C. CATI
D. Wywiad indywidualny
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli skalkuluj, która cena produktu zapewni największy zysk.
Cena w zł | Popyt w szt. | Dochód w zł | Koszty stałe w zł | Koszty zmienne w zł | Koszty całkowite w zł |
---|---|---|---|---|---|
15 | 70 000 | 1 050 000 | 300 000 | 700 000 | 1 000 000 |
20 | 60 000 | 1 200 000 | 300 000 | 600 000 | 900 000 |
25 | 35 000 | 875 000 | 300 000 | 350 000 | 650 000 |
30 | 40 000 | 1 200 000 | 300 000 | 650 000 | 950 000 |
A. 30 zł
B. 15 zł
C. 25 zł
D. 20 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować
A. obserwację
B. metody ankietowe
C. grupowe wywiady zogniskowane
D. indywidualne wywiady pogłębione
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?
A. Rywalizacja, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
B. Wartość dla klienta, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
C. Wartość dla klienta, towar, cena ponoszona przez klienta, komunikacja z rynkiem
D. Rywalizacja, towar, komfort zakupu, cena ponoszona przez klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy
A. księgowości
B. produkcji
C. badań
D. zakupów
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją
A. produktową
B. rynkową
C. selektywną
D. jednosegmentową
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent obuwia planuje poprzez reklamę zbudować silniejsze przywiązanie klientów do swojej marki. W treści reklamy powinien nawiązywać do
A. substytucyjności
B. zadowolenia
C. lojalności
D. satysfakcji
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz
A. tworzący nawyk
B. dający satysfakcję
C. emocjonalny
D. moralny
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą metodę oceny projektu przekazu reklamowego, pod kątem reakcji odbiorcy reklamy, przedstawiono na ilustracji?

A. Psychogalwaniczną.
B. Audiometryczną.
C. Eye-tracking (oko-kamera).
D. VOPAN (analiza wysokości głosu).
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji
A. psychograficznej
B. demograficznej
C. behawioralnej
D. geograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na
A. sympozjach
B. konferencjach
C. kursach
D. targach
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę
A. segregacji
B. projekcyjną
C. lingwistyczną
D. trójkąta
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
A. Towar.
B. Dystrybucja.
C. Promocja.
D. Koszt.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę
A. utrwalającą
B. nakłaniającą
C. informacyjną
D. pionierską
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem
A. negujący
B. szczegółowy
C. osobisty
D. chaotyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?
A. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
B. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
C. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
D. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio
A. 0,33 razy
B. 13 razy
C. 33 razy
D. 3 razy
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?
A. public relations
B. sprzedaży bezpośredniej
C. promocji sprzedaży
D. reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?
A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Prawo bliskości
C. Reguła niedostępności
D. Efekt halo
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj testu otrzymała klientka salonu urody, podczas przeprowadzania badań marketingowych z wykorzystaniem technik projekcyjnych?
Proszę podać jeden dowolny wyraz, który przychodzi Pani na myśl po zapoznaniu się ze słowem: | |
Rzęsy | ................................ |
Manicure | ................................ |
Masaż | ................................ |
Makijaż | ................................ |
A. Test wyobrażeń.
B. Test uzupełnienia zdań.
C. Test skojarzeń swobodnych.
D. Test skojarzeń kontrolowanych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
A. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
B. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
C. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
D. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
Zarządzanie kampanią reklamową
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
A. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
B. niskimi barierami wejścia i wyjścia
C. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
D. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?
A. Choleryczny
B. Flegmatyczny
C. Sangwiniczny
D. Melancholiczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?
A. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane zdobyte przez firmę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu
B. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika firmy PRS
C. Wyniki obserwacji przeprowadzonych przez pracownika firmy oraz dane publikowane w prasie codziennej
D. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach
Zarządzanie kampanią reklamową
Co powinien uczynić sprzedawca, gdy podczas rozmowy sprzedażowej klient wyraża wątpliwości, które w praktyce nie mają wpływu na decyzję zakupową?
A. uznać i zmienić temat.
B. pominąć.
C. przyjąć.
D. odrzucić.
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. penetracji
B. zbierania śmietanki
C. cen rozszerzających
D. cen luksusowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła cenę jednostkową produktu z 2,00 zł na 1,50 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
A. 5%
B. 25%
C. 75%
D. 50%
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli w trakcie rozmów na temat umowy dotyczącej usługi reklamowej jeden z uczestników pociera swoje oko, jakie znaczenie ma zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej?
A. atak
B. obronę
C. bunt
D. kłamstwo
Zarządzanie kampanią reklamową
Przekaz zawarty w sloganie reklamowym skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium Działa do ośmiu razy dłużej!!!!
A. społecznego.
B. demograficznego.
C. ekonomicznego.
D. psychologicznego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?
A. U nas każdy klient ma znaczenie
B. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
C. Jesteśmy do Państwa usług
D. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę
A. swojej struktury organizacyjnej
B. zmian w zachowaniach zakupowych
C. metod wspierających dystrybucję
D. grup rynkowych