Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Wyłączną
B. Ekskluzywną
C. Intensywną
D. Selektywną
Zarządzanie kampanią reklamową
Kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest
A. jakościowy towar
B. skuteczna strategia
C. brak nowości
D. wysoki nakład finansowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?
A. Mailing
B. Telemarketing
C. Intermedia
D. Zapping
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
A. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
B. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
C. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
D. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody
A. telemetrycznej
B. dzienniczkowej
C. winietowej
D. DAR
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać
A. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
B. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
C. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
D. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
Zarządzanie kampanią reklamową
Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?
A. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
B. Reklama w TVP3 Katowice
C. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
D. Plakat umieszczony przed restauracją
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to
A. pionierzy
B. wczesna większość
C. adoptry
D. wcześniejsi naśladowcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?
A. sprzedaży reklamy
B. efektywności reklamy
C. skuteczności reklamy
D. zasięgu reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?
A. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
B. Obrazów oraz opisów towarów
C. Informacji kontaktowych klientów
D. Serwisowania klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia informacji ilustruje ustawienie sali przedstawione na rysunku?

A. Ankiecie audytoryjnej
B. Delficką
C. Burzy mózgów
D. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
A. Telewizyjna
B. Prasowa
C. Internetowa
D. Zewnętrzna
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się
A. włóczęga
B. osoba komunikująca się
C. postnowoczesny
D. pełen wyobraźni
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zidentyfikować elementy kulturowe wpływające na wybory zakupowe, konieczna jest analiza danych
A. o otoczeniu, w którym działają klienci
B. o zawodach, które wykonują klienci
C. o wieku oraz etapie życia klientów
D. o sytuacji finansowej klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Tabela zawiera dane dotyczące skuteczności czterech kampanii reklamowych. Która z kampanii cechuje się najwyższym wskaźnikiem kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP)?
Określenie kampanii | Koszt całkowity przeprowadzenia kampanii, zł | Liczba wygenerowanych punktów GRP |
---|---|---|
Kampania reklamowa A | 100 000,00 | 250 |
Kampania reklamowa B | 120 000,00 | 200 |
Kampania reklamowa C | 140 000,00 | 200 |
Kampania reklamowa D | 150 000,00 | 300 |
A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię czynników z analizy SWOT przedsiębiorstwa reprezentują wysokie kompetencje pracowników tej organizacji?
A. Słabe strony
B. Szanse
C. Zagrożenia
D. Mocne strony
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać
A. fora i blogi
B. strony typu combo oraz portale reklamowe
C. dyskusje i linki reklamowe
D. portale i linki reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.
Poziom cen w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
---|---|---|---|
9 | 10 | 30 | 30 |
12 | 15 | 25 | 35 |
15 | 30 | 5 | 50 |
19 | 60 | 2 | 60 |
A. 85%
B. 35%
C. 60%
D. 25%
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie sformułowania powinien zastosować sprzedawca, gdy zauważył, że ma do czynienia z klientem, który przejawia systematyczność podczas rozmowy sprzedażowej?
A. Po pierwsze to nowość, po drugie jest teraz na ten produkt promocja
B. Prezentowany produkt jest taki sam, jak ten, który zakupił Pan na wakacjach
C. Czy ma Pan jeszcze jakieś spostrzeżenia dotyczące naszej oferty
D. W jaki sposób mogę rozwiać Pana wątpliwości?
Zarządzanie kampanią reklamową
Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?
A. CTR
B. OTS
C. CPA
D. TRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).
A. 20
B. 40
C. 4
D. 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą
A. niecierpliwą.
B. wzrokowcem.
C. słuchowcem.
D. nieufną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?
A. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
B. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
C. Selektywność mediów oraz środków reklamy
D. Intensywność oddziaływania środków
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać
A. plakaty promocyjne
B. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
C. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
D. ulotki promocyjne
Zarządzanie kampanią reklamową
Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest
A. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
B. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
C. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
D. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu
A. problemowiec
B. szczegółowiec
C. zadaniowiec
D. chaotyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Nowo powstała agencja BTL, zajmująca się klientami indywidualnymi, dobiera ofertę produktów promocyjnych w sposób, który ma na celu zaspokojenie nawyków zakupowych konsumentów. Wybór ten jest realizowany zgodnie z określonym kryterium
A. kompletności
B. statusu produktu
C. celu
D. informacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?
A. Reklamę w internecie
B. Imprezę wystawienniczą
C. Reklamę w prasie
D. Artykuł sponsorowany
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?
A. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
B. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
C. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
D. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy
A. niezwykłej
B. ostentacyjnej
C. laurowej
D. prestiżowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C
A. o pracownikach
B. o konkurentach
C. o dostawcach
D. o konsumentach
Zarządzanie kampanią reklamową
Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do
A. niezauważenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić zaspokajaną potrzebę
B. dostrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
C. zauważenia tej cechy produktu, która najlepiej odpowiada zaspokajanej potrzebie
D. braku postrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawione informacje statystyczne dotyczące grupy docelowej produktu X mają strukturę szeregu
Grupa docelowa produktu X | ||||
---|---|---|---|---|
wykształcenie | podstawowe | zasadnicze zawodowe | średnie | wyższe |
liczba osób kupujących produkt X | 11 000 | 12 500 | 17 200 | 15 500 |
A. geograficznego.
B. Taylora.
C. dynamicznego.
D. rozdzielczego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?
A. Behawioralnych
B. Medialnych
C. Biznesowych
D. Komunikacyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała
A. typizację
B. unifikację
C. standaryzację
D. klasyfikację
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient towarzyski, miły, pełen życia i zapału, który łatwo daje ponieść się emocjom, to klient
A. melancholik
B. flegmatyk
C. sangwinik
D. choleryk
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca
A. natknął się na reklamę w telewizji
B. natknął się na reklamę w prasie
C. miał styczność z reklamą w określonym czasie
D. miał do czynienia z reklamą w danym medium
Zarządzanie kampanią reklamową
Który etap rozmowy sprzedażowej prezentuje załączony fragment dialogu pomiędzy pracownikiem agencji reklamowej a klientem?
Pracownik: Ile wynosi Wasza roczna sprzedaż? |
Klient: Wartościowo ok. 2 miliony złotych. |
Pracownik: Jakie macie plany sprzedażowe na najbliższe 3 lata? |
Klient: Chcemy zwiększyć obrót o 10%. |
Pracownik: Ilu macie konkurentów? |
Klient: 3, ale bardzo mocnych. |
A. Prezentację produktu.
B. Analizę potrzeb.
C. Budowanie relacji.
D. Zamknięcie sprzedaży.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?
A. Projekcyjne
B. Otwarte
C. Alternatywne
D. Filtrujące
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
A. efekt halo
B. dysonans pozakupowy
C. efekt defensywności
D. efekt satysfakcji