Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Materiał reklamowy
B. Katalog reklamowy
C. Propozycja handlowa
D. Brief
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwsze ogłoszenia, które pojawiły się w starożytnym Rzymie, malowane na murach czerwoną lub czarną farbą i zawierające publiczne komunikaty urzędowe, nazywane były
A. tipao
B. acta diurna
C. advertiso
D. dipinti
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?
A. • Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>• Nadzoruje jakość reklamy.<br>• Współpracuje z działem kreatywnym.<br>• Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
B. • Tworzy reklamy.<br>• Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>• Opracowuje strony internetowe.<br>• Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
C. • Zajmuje się analizą rynku.<br>• Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>• Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>• Bada narzędzia promocji.
D. • Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>• Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>• Zajmuje się zakupem mediów.<br>• Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodą reklamową należy się posłużyć, kierując reklamę do osób, które naśladują zachowania innych?
A. Rekomendacji
B. Demonstrowania działania
C. Owczego pędu
D. Sprawdzianu naukowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?
A. Koszt dotarcia do jednego klienta
B. Zasięg kampanii
C. Wysokość budżetu reklamowego
D. Wskaźnik obecności na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się produkcją wysokiej jakości produktów ochrony zdrowia, skierowanych do ściśle określonej grupy konsumentów. Który z kanałów reklamowych umożliwi najefektywniejsze dotarcie do tej grupy odbiorców?
A. Reklama w prasie
B. Reklama w telewizji
C. Direct mail
D. Reklama w radiu
Zarządzanie kampanią reklamową
Copywriter otrzymał zlecenie od firmy zajmującej się medycyną, aby stworzyć reklamę skierowaną do lekarzy. Jakiego stylu powinien użyć w swoim przekazie?
A. Dziennikarski.
B. Publiczny.
C. Naukowy.
D. Zwyczajny.
Zarządzanie kampanią reklamową
CPP to wskaźnik wskazujący na koszt
A. umieszczenia "product placement"
B. emisji reklamy w dwóch kanałach telewizyjnych
C. dotarcia do 1% widzów reklamy
D. dotarcia z reklamą do 10 000 osób
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak można ocenić jakość obsługi klienta?
A. zadowolenie klienta
B. cena
C. dysonans pozakupowy
D. usługa dodatkowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
A. wzrost zysku
B. ukazanie problemów społecznych
C. wsparcie sprzedaży
D. uzyskanie społecznego uznania
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:
A. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
B. społecznych, politycznych, prawnych
C. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
D. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
W celu uzyskania lepszej pozycji na rynku firmy przeprowadzają proces transformacji elementów marki, takich jak oferowane produkty, jakość obsługi oraz sposób komunikacji. Przedstawiona zmiana logo firmy Poczta Polska to jeden z elementów tego procesu, który określany jest jako

A. renaming.
B. rebranding.
C. marketing- mix.
D. remarketing.
Zarządzanie kampanią reklamową
W wyniku analizy segmentacji oraz wyboru grupy docelowej, agencja reklamowa postanowiła dostosować elementy marketingu mix specjalnie dla swojego klienta – dużej sieci handlowej. Jaką strategię marketingową postanowiła wdrożyć ta agencja?
A. Marketingu masowego
B. Marketingu niezróżnicowanego
C. Marketingu zróżnicowanego
D. Marketingu zindywidualizowanego
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową
A. wzrostu zysku i sprzedaży
B. zbierania śmietanki
C. przywództwa kosztowego
D. penetracji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie dane zgromadzone w bazie danych pozwolą na skierowanie przesyłki do właściwego odbiorcy?
A. Dane teleadresowe
B. Status cywilny klienta
C. Wiek oraz płeć klienta
D. Stopień wykształcenia
PGF.08 Pytanie 416
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?
A. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
B. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
C. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
D. wykonywanie badań oraz ich analiza
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?
A. Selektywnej
B. Przestrzennej
C. Intensywnej
D. Bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową
Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?
A. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii
B. budżetem promocyjnym a medialnym
C. segmentami rynkowymi a strategią
D. celami a grupą docelową
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest profil kompetencyjny?
A. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
B. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
C. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
D. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z sposobów prezentacji oferty handlowej rozprzestrzenianej przez Internet przez użytkowników jest
A. sprzedaż on-line
B. marketing wirusowy
C. akwizycja
D. telemarketing
Zarządzanie kampanią reklamową
Zapytanie ofertowe skierowane przez zleceniodawcę do agencji reklamowej lub agencji badań marketingowych to
A. eksperyment.
B. brief.
C. badanie.
D. sprawozdanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą
A. układ gospodarstw domowych oraz poziom cen
B. stopień rozwoju naukowego oraz katastrofy naturalne
C. sytuacja gospodarcza oraz system podatkowy
D. okresowe spadki demograficzne i wartość PKB
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?
ID | Nazwa firmy | Imię i Nazwisko | Adres | Następny kontakt |
---|---|---|---|---|
1.2 | PHU Zośka | Zosia Knutowska | Warszawa | - |
A8 | Sklep Adam | Jan Kowalski | Warszawa ul. Kosmiczna 36 a | za tydzień |
1 | PHU | Beata Adamiak | Poznań ul. Żółta 21 | 24.08.2014 |
2 | PHU | Adam Adamiak | Myszków | za 8 dni |
A. Podział bazy na grupy.
B. Zmianę formatowania.
C. Standaryzację zapisów.
D. Usunięcie niektórych pól.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który model oddziaływania reklamy przedstawiono na zamieszczonym schemacie?

A. AIDCAS
B. DIPADA
C. DAGMAR
D. RAYA
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium
A. ekonomicznego
B. społecznego
C. geograficznego
D. demograficznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
A. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
B. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
C. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
D. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
A. odbiorcach
B. przyjętym budżecie reklamowym
C. założonych celach
D. osiągniętej efektywności kampanii
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 160 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 80% |
Częstotliwość kampanii | 2 |
A. 160 GRP
B. 128 000 GRP
C. 40 GRP
D. 2 000 GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu
A. etap cyklu życia towaru
B. stan wewnętrzny przedsiębiorstwa
C. częstotliwość planowanych kampanii reklamowych
D. nazwa firmy reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ
A. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
B. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
C. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
D. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal, jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską.
Cena w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
---|---|---|---|
5 | 10 | 40 | 50 |
7 | 25 | 35 | 40 |
9 | 60 | 10 | 30 |
11 | 40 | 0 | 60 |
A. 35
B. 10
C. 0
D. 40
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc
A. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
B. określenia stopnia świadomości marki.
C. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
D. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
Zarządzanie kampanią reklamową
Głównym celem kampanii promocyjnej jest poinformowanie klientek zakładu fryzjerskiego o nowościach w zabiegach na włosy. Która z poniższych form reklamy umożliwi najlepsze dotarcie do grupy docelowej, jaką stanowią kobiety na co dzień poruszające się samochodami, słuchające jednocześnie lokalnych stacji radiowych?
A. Reklama w lokalnym radiu.
B. Plakat umieszczony w witrynie.
C. Reklama w lokalnej telewizji.
D. Ogłoszenie w lokalnym dzienniku.
Zarządzanie kampanią reklamową
Procentowy iloraz liczby kliknięć w reklamę internetową do liczby jej wyświetleń stanowi wskaźnik efektywności reklamy internetowej, który określa się jako
A. AI
B. ROI
C. CTR
D. CI
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ
A. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
B. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
C. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
D. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako
A. brief marketingowy
B. zapytanie ofertowe
C. brief kreatywny
D. plan mediów
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy należy wykorzystać sampling?
A. w promocji sprzedaży
B. w public relations
C. w reklamie
D. w marketingu bezpośrednim
Zarządzanie kampanią reklamową
Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu
A. B2C
B. B2B
C. C2B
D. C2C
Zarządzanie kampanią reklamową
Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku
A. lokalnym
B. globalnym
C. ogólnokrajowym
D. regionalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik TRP definiuje
A. przeciętną liczbę interakcji z reklamą
B. łączny zasięg wszystkich publikacji reklamy
C. procent grupy docelowej, która nie miała styczności z reklamą
D. rzeczywisty zasięg publikacji reklamy