Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Który z dokumentów zawiera zbiór kluczowych informacji koniecznych do stworzenia strategii reklamy przez agencję reklamową?

A. Materiał reklamowy
B. Katalog reklamowy
C. Propozycja handlowa
D. Brief
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsze ogłoszenia, które pojawiły się w starożytnym Rzymie, malowane na murach czerwoną lub czarną farbą i zawierające publiczne komunikaty urzędowe, nazywane były

A. tipao
B. acta diurna
C. advertiso
D. dipinti
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
B. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
C. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
D. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?

A. Koszt dotarcia do jednego klienta
B. Zasięg kampanii
C. Wysokość budżetu reklamowego
D. Wskaźnik obecności na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zlecenie od firmy zajmującej się medycyną, aby stworzyć reklamę skierowaną do lekarzy. Jakiego stylu powinien użyć w swoim przekazie?

A. Dziennikarski.
B. Publiczny.
C. Naukowy.
D. Zwyczajny.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:

A. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
B. społecznych, politycznych, prawnych
C. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
D. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu uzyskania lepszej pozycji na rynku firmy przeprowadzają proces transformacji elementów marki, takich jak oferowane produkty, jakość obsługi oraz sposób komunikacji. Przedstawiona zmiana logo firmy Poczta Polska to jeden z elementów tego procesu, który określany jest jako

Ilustracja do pytania 12
A. renaming.
B. rebranding.
C. marketing- mix.
D. remarketing.
Zarządzanie kampanią reklamową

W wyniku analizy segmentacji oraz wyboru grupy docelowej, agencja reklamowa postanowiła dostosować elementy marketingu mix specjalnie dla swojego klienta – dużej sieci handlowej. Jaką strategię marketingową postanowiła wdrożyć ta agencja?

A. Marketingu masowego
B. Marketingu niezróżnicowanego
C. Marketingu zróżnicowanego
D. Marketingu zindywidualizowanego
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową

A. wzrostu zysku i sprzedaży
B. zbierania śmietanki
C. przywództwa kosztowego
D. penetracji
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?

A. Selektywnej
B. Przestrzennej
C. Intensywnej
D. Bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest profil kompetencyjny?

A. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
B. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
C. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
D. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą

A. układ gospodarstw domowych oraz poziom cen
B. stopień rozwoju naukowego oraz katastrofy naturalne
C. sytuacja gospodarcza oraz system podatkowy
D. okresowe spadki demograficzne i wartość PKB
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?

IDNazwa firmyImię i NazwiskoAdresNastępny kontakt
1.2PHU ZośkaZosia KnutowskaWarszawa-
A8Sklep AdamJan KowalskiWarszawa
ul. Kosmiczna 36 a
za tydzień
1PHUBeata AdamiakPoznań
ul. Żółta 21
24.08.2014
2PHUAdam AdamiakMyszkówza 8 dni

A. Podział bazy na grupy.
B. Zmianę formatowania.
C. Standaryzację zapisów.
D. Usunięcie niektórych pól.
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium

A. ekonomicznego
B. społecznego
C. geograficznego
D. demograficznego
Zarządzanie kampanią reklamową

Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ

A. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
B. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
C. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
D. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
B. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
C. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
D. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal, jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską.

Cena
w zł
Udział konsumentów uznających
cenę za zbyt wysoką
w %
Udział konsumentów uznających
cenę za zbyt niską
w %
Udział konsumentów
akceptujących cenę
w %
5104050
7253540
9601030
1140060

A. 35
B. 10
C. 0
D. 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc

A. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
B. określenia stopnia świadomości marki.
C. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
D. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem kampanii promocyjnej jest poinformowanie klientek zakładu fryzjerskiego o nowościach w zabiegach na włosy. Która z poniższych form reklamy umożliwi najlepsze dotarcie do grupy docelowej, jaką stanowią kobiety na co dzień poruszające się samochodami, słuchające jednocześnie lokalnych stacji radiowych?

A. Reklama w lokalnym radiu.
B. Plakat umieszczony w witrynie.
C. Reklama w lokalnej telewizji.
D. Ogłoszenie w lokalnym dzienniku.
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ

A. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
B. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
C. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
D. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako

A. brief marketingowy
B. zapytanie ofertowe
C. brief kreatywny
D. plan mediów
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik TRP definiuje

A. przeciętną liczbę interakcji z reklamą
B. łączny zasięg wszystkich publikacji reklamy
C. procent grupy docelowej, która nie miała styczności z reklamą
D. rzeczywisty zasięg publikacji reklamy