Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

W celu pozyskania niezbędnych do realizacji reklamy informacji agencja opracowała kwestionariusz ankiety. Której skali pomiarowej użyto do badania w zaprezentowanym przykładzie?

zdecydowanie się nie zgadzamraczej się nie zgadzamnie mam zdaniaraczej się zgadzamzdecydowanie się zgadzam
W reklamach produkty pokazane są takimi jakie są w rzeczywistości
Reklamy przyczyniają się do wzrostu sprzedaży produktów

A. Likerta.
B. Stapela.
C. Thurstonea.
D. Osgooda.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje ofertę sprzedaży artykułów promocyjnych, które mają być wykorzystane w kampanii skierowanej do młodej grupy odbiorców zainteresowanej najnowszymi trendami w modzie. Dobierając artykuły do grupy docelowej, powinna skupić się w głównej mierze na segmentacji

A. psychograficznej
B. demograficznej
C. geograficznej
D. behawioralnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad

A. typu Diada
B. zogniskowany
C. pogłębiony
D. typu Triada
Zarządzanie kampanią reklamową

Po obszernej kampanii reklamowej firmy oferującej fast food, mieszkańcy państwa X doszli do wniosku, że przestaną spożywać hamburgery. Uważają, że jest to jedzenie dla przeciętnych konsumentów, do których oni się nie zaliczają. Jak z punktu widzenia marketingu można określić zachowanie mieszkańców państwa X?

A. efekt snobizmu
B. zapomniany raj
C. owczy pęd
D. czar prysz
PGF.08 Pytanie 445
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod ilościowych stosowanych w badaniach rynku zalicza się

A. wywiady pogłębione
B. metody projekcyjne
C. wywiady grupowe
D. badania oparte na heurystyce
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała

A. siły negocjacyjnej nabywców
B. możliwości substytutów
C. produktów i usług agencji
D. siły negocjacyjnej dostawców
Zarządzanie kampanią reklamową

Klienta o jakim temperamencie dotyczy opis?

n n nn n nn n nn n nn n nn
– wytrwały
– oszczędny
– podatny na promocje
– jego decyzje zakupowe są przemyślane
– oczekuje perfekcyjnej obsługi i „perfekcyjnego" produktu

A. Melancholika.
B. Flegmatyka.
C. Choleryka.
D. Sangwinika.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?

A. 3,6
B. 2 600
C. 4 600
D. 0,28
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem kampanii promocyjnej było zbadanie wizerunku produktu na rynku. Efektywność kampanii promocyjnej oceniano poprzez zadawanie respondentom pytań: "Co myślą o produkcie?", "Jak postrzegają tę markę?", "Co skłoniłoby ich do zakupu produktu?". To badanie określane jest jako

A. jakościowo-ilościowym
B. jakościowym
C. ilościowym
D. panelowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocenę jakości reklamy prasowej przeprowadzono metodą rozpoznania. Test przeprowadzono w grupie
300 osób, stałych czytelników czasopisma, którym zadano 3 pytania. Który odsetek osób poddanych testowi zapamiętało ogłoszenie w stopniu najwyższym?

PytanieOdpowiedzi respondentów
Czy zauważył Pan/Pani ogłoszenie reklamowe w czasopiśmie?Tak - 225 odpowiedzi
Której marki dotyczyło zauważone przez Pana/Panią ogłoszenie reklamowe?Marki „King" - 186 odpowiedzi
O czym informowała treść ogłoszenia reklamowego, które Pan/Pani zauważył?O właściwościach leczniczych wody - 126 odpowiedzi

A. 42%
B. 75%
C. 62%
D. 33%
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność kwestionowania przekonań drugiej osoby, gdy są one niepoparte faktami, to technika negocjacyjna, która polega na wskazaniu

A. przykładu w kontrze.
B. ograniczonych umiejętności.
C. możliwych następstw.
D. czasokresu używania.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustala ceną na podstawie cen konkurencji, stosując strategię ceny zawyżonej. Produkt reklamowy powinien zostać wyceniony na kwotę

Ilość firm17294311
Cena w zł78726879

A. 29 zł.
B. 83 zł.
C. 79 zł.
D. 78 zł.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?

A. wtórnych zewnętrznych
B. pierwotnych wtórnych
C. wtórnych wewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową

Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki

A. projekcyjnej
B. lingwistycznej
C. trójkąta
D. segregacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. SWOT
B. Portfelową
C. Pięciu sił Portera
D. PEST
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. snobizmu
B. owczego pędu
C. Veblena
D. super produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. masowej
B. selektywnej
C. ekskluzywnej
D. intensywnej
PGF.08 Pytanie 464
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Geograficznej
B. Demograficznej
C. Ekonomicznej
D. Behawioralnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

Ilustracja do pytania 26
A. 2011
B. 2012
C. 2014
D. 2013
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?

A. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
B. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
C. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
D. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account

A. Director
B. Executive
C. Supervisor
D. Assistant
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie pytanie powinno być zadane przy określaniu celów reklamowych?

A. Co powinny zapamiętać odbiorcy z reklamy?
B. Gdzie i w jakim czasie reklama będzie emitowana?
C. Co trzeba zrobić, aby zrealizować cele marketingowe?
D. Jakie informacje zostaną zawarte w reklamie?
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.

Zmiana stylu życia młodych ojców
w wyniku pojawienia się pierwszego dziecka w rodzinie
Zmiana zachowańNowe wydatki
Ograniczenie wyjazdów weekendowych, wyjść do kina i restauracji.Jedzenie dla dziecka, lekarstwa, pampersy.
Oszczędność- mniej gazet, czasopism, książek i płyt CD.Internetowa wypożyczalnia filmów, kino domowe.
Ograniczenie wydatków na ubrania i drobne zachcianki.Ubranka dla dziecka, wózek, zabawki.
Dbałość o zdrowie, sport, rzucenie palenia.Kupowanie naturalnych, zdrowych produktów żywnościowych, spacery.

A. Internet i kino.
B. Internet i reklama zewnętrzna.
C. Telewizja i czasopismo kolorowe.
D. Radio i gazeta codzienna.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producenci sprzętu AGD, sprzedając swoje wyroby z wykorzystaniem ograniczonej liczby punktów sprzedaży z uwagi na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków handlowych, stosują dystrybucję

A. ekskluzywną
B. wyłączną
C. selektywną
D. intensywną