Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. diapazon, freeboard, fotografia
B. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
C. scyscraper, top layer, interstitial
D. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?
A. 16 s
B. 24 s
C. 8 s
D. 30 s
PGF.08 Pytanie 83
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje
A. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
B. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
C. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
D. opracowanie treści reklamy przez copywritera
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym rysunku przedstawiono sposób aranżacji sali sprzedaży typu ruszt?

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który materiał POS w postaci wiszącego elementu obracającego się pod wpływem ruchu powietrza został przedstawiony na rysunku?

A. Shelf talker.
B. Topper.
C. Dangler.
D. Display.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?
A. Materiały POS
B. Produkt placament
C. Happening
D. Galanteria reklamowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu
A. 105 x 148 mm
B. 210 x 99 mm
C. 210 x 297 mm
D. 90 x 50 mm
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z napisów został wykonany przy użyciu kroju pisma typu gotyk?

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod promocji sprzedaży wliczają się:
A. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
B. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
C. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
D. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy
A. AIDA
B. SLB
C. DAGMAR
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 91
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych kroków w produkcji spotu telewizyjnego przeprowadzany jest na końcu?
A. Udźwiękowienie
B. Stworzenie animatiku
C. Przygotowanie shootingboardu
D. Master
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel przedstawionego budynku chce na większości powierzchni fasady zamieścić wielkoformatową reklamę drukowaną. Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa realizująca to zlecenie, aby po zawieszeniu reklamy zapewnić jak największą ilość światła dopływającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Płótno Canvas.
B. Siatkę mesh.
C. Papier termotransferowy.
D. Folię sublimacyjną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć w początkowej fazie wprowadzania nowych produktów na rynek?
A. Przypominającej
B. Nakłaniającej
C. Konkurencyjnej
D. Informacyjnej
PGF.08 Pytanie 94
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja oraz realizacja konferencji prasowej należy do działalności w obszarze
A. customer relations
B. media relations
C. publicity
D. corporate design
PGF.08 Pytanie 95
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocja sprzedaży skierowana do klientów detalicznych to promocja
A. handlowa
B. biznesowa
C. wewnętrzna
D. konsumencka
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas zakupu soku pomarańczowego klient przypomniał sobie reklamę, która przywodziła mu na myśl lato, słońce, wakacje oraz wywołała pozytywne uczucia. Jak nazywa się to przeniesienie emocji na produkt, które ma miejsce po obejrzeniu reklamy?
A. Narcyzm
B. Efekt halo
C. Neuromarketing
D. Odbiór podprogowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędziami promocji nie są klasyfikowane
A. sprzedaż osobista.
B. reklama.
C. public relations.
D. marketing.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?
A. targową
B. radiową
C. pocztową
D. kinową
Zarządzanie kampanią reklamową
Dostosowanie folii do zaokrąglonych konturów nadwozia oraz do przetłoczeń lub wytłoczeń oklejanego pojazdu, to cechy folii
A. kasetonowej
B. magnetycznej
C. One Way Vision
D. wylewanej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy w telewizji wykorzystano w przypadku, gdy aktor w trakcie filmu prezentuje produkt marki z widocznym logo tej firmy?
A. Planszę promocyjną
B. Lokowanie produktu
C. Banner na stronie fanowskiej
D. Reklamę towaru
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?
A. Długopisy
B. Fartuszki
C. Kalkulatory
D. Kalendarze
PGF.08 Pytanie 102
Zarządzanie kampanią reklamową
Na osłabienie efektywności reklamy wpływa
A. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
B. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
C. imię znanej osoby, występującej w reklamie
D. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?
A. E-maile oraz kalendarze
B. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
C. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
D. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. medialne
B. talentów
C. ATL
D. BTL
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączony rysunek przedstawia harmonogram wydawniczy jednego z miesięczników. Ile wynosił okres wyprzedzenia w składaniu reklamy do druku dla wydania nr 6?
Numer wydania | Data publikacji | Termin nadsyłania gotowych materiałów | Termin nadsyłania zlecenia reklamowego |
---|---|---|---|
1 | 2013-12-27 | 2013-12-12 | 2013-12-10 |
2 | 2014-01-23 | 2013-01-04 | 2013-01-07 |
3 | 2014-02-20 | 2014-02-07 | 2014-02-03 |
4 | 2014-03-20 | 2014-03-07 | 2014-03-03 |
5 | 2014-04-24 | 2014-04-11 | 2014-04-07 |
6 | 2014-05-22 | 2014-05-09 | 2014-05-05 |
7/8 | 2014-06-20 | 2014-06-06 | 2014-06-02 |
9 | 2014-08-14 | 2014-08-01 | 2014-07-28 |
10 | 2014-09-18 | 2014-09-05 | 2014-09-01 |
11 | 2014-10-16 | 2014-10-03 | 2014-09-29 |
12 | 2014-11-13 | 2014-10-31 | 2014-10-27 |
1/2015 | 2014-12-18 | 2014-12-05 | 2014-12-01 |
A. 17 dni.
B. 9 dni.
C. 13 dni.
D. 5 dni.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa planuje umieścić plakaty w wiatkach przystankowych komunikacji miejskiej. Który typ reklamy powinna wybrać?
A. Citylight
B. Billboard
C. Diapazon
D. Freeboard
PGF.08 Pytanie 107
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel butiku z luksusową odzieżą damską złożył zamówienie na reklamę w formie aranżacji wystawy sklepowej. W jaki sposób najlepiej zaprezentować projekt reklamy klientowi do zatwierdzenia?
A. Briefu reklamowego
B. Wizualizacji komputerowej
C. Proofu cyfrowego
D. Proofu analogowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydarzenia, próbki, zawody, losowania, itp., to metody
A. public relations
B. reklamy
C. sponsoringu
D. promocji sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
"Poznaj smak Raju" to przykład jakiego typu sloganu?
A. humorystycznego
B. pytającego
C. budzącego ciekawość
D. deklracyjnego
PGF.08 Pytanie 110
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja "Dni Otwartych" w przedsiębiorstwie jest działaniem z obszaru
A. publicity
B. promocji uzupełniającej
C. public relations
D. reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać
A. portale i linki reklamowe
B. strony typu combo oraz portale reklamowe
C. dyskusje i linki reklamowe
D. fora i blogi
Zarządzanie kampanią reklamową
Która metoda prezentacji reklamy ilustruje, w jaki sposób dany produkt może pomóc w codziennych problemach przeciętnych ludzi?
A. Dowcip.
B. Kawałek życia.
C. Sposób życia.
D. Dowód naukowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby nawiązać bezpośredni kontakt interpersonalny z klientem, najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie
A. classifields
B. promocji dodatkowej
C. promocji osobistej
D. publicity
Zarządzanie kampanią reklamową
Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się
A. offset.
B. rotograwiura
C. tampondruk.
D. sitodruk.
Zarządzanie kampanią reklamową
Instrument marketingowy specyficzny dla branży usługowej nosi nazwę
A. świadectwo materialne
B. reklama
C. public relations
D. personel
Zarządzanie kampanią reklamową
Który sposób prowadzenia prezentacji umożliwia nawiązanie kontaktu między prezenterem a słuchaczami w przyjemnej atmosferze?
A. Dominujący, skupiony na sobie
B. Dominujący, skupiony na odbiorcach
C. Przyjazny, skupiony na odbiorcach
D. Przyjazny, skupiony na sobie
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca
A. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
B. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
C. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
D. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?
A. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
B. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
C. zawierających mniej niż 8% alkoholu
D. przed godziną 2000
Zarządzanie kampanią reklamową
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
A. Zewnętrzna
B. Internetowa
C. Prasowa
D. Telewizyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę
A. telewizyjną
B. radiową
C. zewnętrzną
D. prasową