Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. trzy kanały dystrybucji
B. akwizycja oraz promocja sprzedaży
C. public relations i product placement
D. akwizycja oraz merchandising
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiej kategorii znaków należy logo znajdujące się na opakowaniu produktów?
A. Pomocniczych
B. Manipulacyjnych
C. Zasadniczych
D. Informacyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?
A. Koordynacji
B. Produkcji
C. Mediów
D. Kreatywnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?
A. RGB
B. HSB
C. Lab
D. CMYK
Zarządzanie kampanią reklamową
Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy
A. w kinie
B. w radio
C. w prasie
D. za pośrednictwem poczty
Zarządzanie kampanią reklamową
Matryca nie jest stosowana w technologii druku nazywanej
A. sitodruk.
B. druk offsetowy.
C. druk solwentowy.
D. tampondruk.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?
A. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
B. Reklama w telewizji
C. Sprzedaż osobista
D. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o
A. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. nowej lokalizacji siedziby firmy
D. firmie oraz jej produktach
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uzyskać szeroki zasięg kampanii reklamowej w danej grupie docelowej, należy zastosować cel
A. medialny
B. reklamowy
C. marketingowy
D. wizerunkowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi
A. skoncentrowane
B. wertykalne
C. uniwersalne
D. zamknięte
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest serwis typu "news-wire"?
A. dane opublikowane na stronie www
B. agregator darmowych informacji
C. serwis informacyjny typu news
D. wyszukiwarka materiałów o konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla którego etapu telefonicznej rozmowy handlowej charakterystyczne są sformułowania podane w ramce?
Mamy przyjemność zaproponować Państwu współpracę z naszą agencją reklamową. Nasza agencja pomaga przedsiębiorcom osiągnąć sukces. O naszych kompetencjach świadczą opinie zadowolonych klientów. |
A. Wywarcia pozytywnego wrażenia.
B. Przedstawienia oferty.
C. Zakończenia sprzedaży.
D. Powitania.
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach
A. ze skojarzeń słownych
B. z obserwacji
C. z ankiet
D. z wizualizacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?
A. Falcowanie
B. Bigowanie
C. Listwowanie
D. Kaszerowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?
A. Efekt dźwiękowy
B. Dżingiel reklamowy
C. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
D. Muzyczne tło dla całego przekazu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować
A. ogłoszenie drobne
B. artykuł sponsorowany
C. reklamę całostronicową
D. wrzutkę
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na
A. projekt papeterii firmowej
B. projekt kampanii telewizyjnej
C. realizację animacji komputerowej
D. wykup powierzchni reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z
A. portale tematyczne
B. media społecznościowe
C. portale informacyjne
D. blogi wpływowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Opracowanie układu w wybranym medium przez agencję reklamową odnosi się do
A. scenariusza spotu radiowego
B. konstrukcji mediów w kampanii promocyjnej
C. układu graficznego ogłoszenia prasowego
D. strategii mediów w reklamie telewizyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o średnicy 23 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będą sklejane.

A. 1 rolkę.
B. 3 rolki.
C. 5 rolek.
D. 6 rolek.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient wyraził potrzebę na wewnętrzną reklamę. Który z produktów powinien mu być dostarczony?
A. Pylon
B. Mobile
C. Totem
D. Roll-up
PGF.08 Pytanie 142
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?
A. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
B. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?
A. diagramu
B. listy wypunktowanej
C. schematu blokowego
D. tabeli
Zarządzanie kampanią reklamową
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
A. sprzedaż
B. prezentacja
C. list przewodni
D. umowa
Zarządzanie kampanią reklamową
W załączonym ogłoszeniu prasowym slogan-podsumowanie został napisany przy użyciu

A. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, dwuelementowej.
B. minuskuły, czcionki szeryfowej, jednoelementowej.
C. wersalików, czcionki szeryfowej, dwuelementowej.
D. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, jednoelementowej.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę
A. kinową
B. telewizyjną
C. internetową
D. radiową
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?
A. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
B. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
C. E-maile oraz kalendarze
D. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu
A. CAWI
B. CATI
C. PAPI
D. CAPI
PGF.08 Pytanie 149
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Public relations
C. Promocja konsumencka
D. Promocja handlowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów marketingu mix 4P należy:
A. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
B. produkt, cena, promocja, dystrybucja
C. cena, rabat, produkt, dystrybucja
D. dystrybucja, public relations, cena, produkt
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto
A. aliterację
B. personifikację
C. oksymoron
D. porównanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się
A. offset.
B. sitodruk.
C. rotograwiura
D. tampondruk.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:
A. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
B. ulotki, plakaty, direct mail
C. reklamę kinową, prasową i internetową
D. spot telewizyjny, citylight i direct mail
Zarządzanie kampanią reklamową
W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?
A. audycja
B. komunikat
C. wiersz reklamowy
D. monolog
Zarządzanie kampanią reklamową
Używanie w formie odpłatnej promowanych towarów podczas nadawania programów telewizyjnych nosi nazwę.
A. product promotion.
B. product placement.
C. product price.
D. product participant.
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym narzędziem do budowy prostej bazy danych klientów, które umożliwia sortowanie i wyszukiwanie, jest
A. Word
B. Publisher
C. One Note
D. Access
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, aby przekaz był jasny dla widza, iż dzięki luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz otworzy przed sobą drzwi do nowych, wymarzonych możliwości i doświadczeń. Jaką metodę prezentacji produktu powinien zastosować?
A. Styl życia.
B. Scenę rodzajową z codziennego życia.
C. Zalecenie.
D. Prezentację.
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest
A. wrzutka
B. banner
C. witryna
D. wszywka
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą pozytywną reklamy zewnętrznej jest
A. wykorzystanie wizerunku znanej osobistości
B. prosta forma przekazu
C. przedstawienie wszystkich właściwości towaru
D. zastosowanie wielu kolorów
Zarządzanie kampanią reklamową
Licencje Creative Commons (wolne licencje) oferują różnorodny zestaw warunków licencyjnych - swobody i ograniczenia. Przedstawiony na rysunku symbol oznacza, że utworu wolno używać

A. tylko w oryginalnej formie bez dokonywania przekształceń.
B. w celach komercyjnych, bez konieczności uzyskania zgody autora.
C. w celach niekomercyjnych.
D. w celach komercyjnych z koniecznością uzyskania zgody autora.