Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. sitodruk.
B. drukarnię tampondrukową.
C. drukarkę cyfrową.
D. wklęsłodruk.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia cennika dla usługi druku należy w szczególności wziąć pod uwagę
A. kolor oraz typ druku
B. liczbę stron w druku
C. kolor oraz liczbę wydruków
D. typ druku, liczbę oraz kolor
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy planuje stworzenie kampanii, której celem jest promocja Beskidu Wyspowego jako turystycznie atrakcyjnego regionu, będącego alternatywą dla popularnych miejsc wypoczynkowych w Polsce. Który z wymienionych środków promocji powinna wybrać biuro reklamy?
A. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
B. Regionalny portal internetowy
C. Lokalną stację radiową
D. Ogólnopolski program telewizji publicznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?
A. Kalendarze
B. Długopisy
C. Kalkulatory
D. Fartuszki
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to
A. telemarketing
B. sprzedaż on-line
C. marketing wirusowy
D. akwizycja
Zarządzanie kampanią reklamową
Który produkt reklamowy należy umieścić w tabeli w miejscu oznaczonym X, aby był spójny z pozostałymi?
Konstrukcja wielkogabarytowa | Billboard | Tablica reklamowa | Megaboard | Totem | X |
A. Pylon.
B. Ulotkę.
C. Plakat.
D. Roll-up.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę należy zastosować do uzyskania jednolitego nadruku na drewnianych ołówkach?
A. Fleksografii
B. Termonadruku
C. Tampodruku
D. Rotograwiury
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli
A. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
B. zaplanowania zupełnie innego opakowania
C. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
D. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się
A. kawałek życia
B. rekomendację
C. demonstrację
D. styl życia
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest podstawowe zadanie emisji reklam w etapie nasycenia cyklu życia produktu?
A. wprowadzenie towaru na rynek
B. pozycjonowanie towaru na rynku
C. przypomnienie o produkcie
D. wyprzedaż towaru
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju slogan wykorzystuje do promocji swoich batonów firma Tabalugo?

A. Emocjonalny.
B. Samodzielny.
C. Niesamodzielny.
D. Społeczny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief
A. reklamowy
B. marketingowy
C. kreatywny
D. nazewniczy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z zadań agencji reklamowej względem klienta jest dostarczenie mu storyboardu z przedstawioną ścieżką dźwiękową. W celu realizacji tego zadania opiekun klienta w agencji reklamowej powinien udostępnić klientowi
A. layout
B. storyboard
C. key Visual
D. animatic
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie
A. prostolinijne
B. kontrastowe
C. harmonijne
D. monochromatyczne
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z dokumentów został przedstawiony w ramce?

A. Zlecenia na emisję reklamy.
B. Plan mediów.
C. Schemat blokowy.
D. Regulamin emisji reklamowych spotów.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument stanowiący dowód zapłaty za nabyte plakaty reklamowe, w którym płatnik zleca bankowi lub poczcie przekazanie konkretnej kwoty ze swojego konta bankowego na konto sprzedawcy plakatów, określa się mianem
A. paragonu fiskalnego
B. faktury
C. rachunku
D. polecenia przelewu
Zarządzanie kampanią reklamową
Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?
A. alternatywnej
B. szeptanej
C. telewizyjnej
D. lateralnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?
A. | B. | C. | D. |
---|---|---|---|
Prezentacja oferty | Negocjacje | Określenie potrzeb klienta | Negocjacje |
Określenie potrzeb klienta | Prezentacja oferty | Prezentacja oferty | Podpisanie umowy |
Podpisanie umowy | Określenie potrzeb klienta | Negocjacje | Prezentacja oferty |
Negocjacje | Podpisanie umowy | Podpisanie umowy | Określenie potrzeb klienta |
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?
A. Język potoczny
B. Stopień naukowy
C. Formalny strój
D. Szeroka wiedza
Zarządzanie kampanią reklamową
Zorganizowanie plików z cyfrowymi zdjęciami reklamowymi na dysku wymaga ich
A. maskowania
B. wysterowania
C. skatalogowania
D. próbkowania
PGF.08 Pytanie 181
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama to forma promocji politycznej, która najczęściej występuje, a jej głównym celem jest
A. zwiększenie walki z wykluczeniem społecznym
B. kształtowanie wizerunku polityków
C. tworzenie przezroczystości działań polityków
D. ukazywanie problemu korupcji w instytucjach publicznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Druki okolicznościowe o funkcji użytkowej, stworzone w ramach systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
A. akcydensy
B. typografie
C. praktycyzmy
D. logotypy
Zarządzanie kampanią reklamową
W cenniku reklam w prasie znajduje się termin junior page, który odnosi się
A. do kolorystyki reklamy
B. do formatu reklamy
C. do rodzaju papieru
D. do formatu papieru
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy lokalny salon kosmetyczny poniósł wydatki na materiały promocyjne w wysokości: ulotki – 320,00 zł, wizytówki – 50,00 zł, odzież firmowa – 435,00 zł oraz próbki kosmetyków – 650,00 zł. Jaką kwotę brutto wydano na materiały, uwzględniając, że stawka VAT wynosi 23%?
A. 1723,31 zł
B. 1455,00 zł
C. 1789,65 zł
D. 1527,75 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?
A. 75 szt.
B. 37 szt.
C. 19 szt.
D. 38 szt.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą postać będzie miał wydruk hasła reklamowego, jeżeli w modelu kolorów CMYK poszczególne parametry otrzymają wartości CMYK (0,0,100,0)?
I. | Prawie robi wielką różnicę. |
II. | Prawie robi wielką różnicę. |
III. | Prawie robi wielką różnicę. |
IV. | Prawie robi wielką różnicę. |
A. II
B. IV
C. I
D. III
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?
Nazwa materiału | Cena |
---|---|
Blockout | 65,00 zł/m² |
Folia UV | 52,00 zł/m² |
OWV | 55,00 zł/m² |
Backlit | 70,00 zł/m² |
A. 1 375,00 zł
B. 1 750,00 zł
C. 1 300,00 zł
D. 1 625,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go banerów reklamowych.
Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.
Baner reklamowy lity (frontligh) | Cena netto za 1 m² | Stawka VAT | Cena brutto za 1 m² |
---|---|---|---|
do 1 m² | 20,00 zł | 23% | 24,60 zł |
1 m²÷5 m² | 15,00 zł | 23% | 18,45 zł |
1 m²÷5 m² | 10,00 zł | 23% | ? |
A. 13,20 zł
B. 11,23 zł
C. 10,23 zł
D. 12,30 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę
A. fantazji
B. sprawdzianu naukowego
C. owczego pędu
D. symbolizmu
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na
A. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
B. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
C. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
D. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to
A. typografia firmowa
B. logograf wizualny
C. księga standardów CI
D. akcydens służbowy
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. broszur informacyjnych
B. próbek produktów
C. szkoleń dla sprzedawców
D. konkursów z nagrodami
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały reklamowe POS, które mają być umieszczone na półce, powinny zostać uwzględnione w zamówieniu od klienta?
A. Hanger
B. Wobbler
C. Stand
D. Bilonownicę
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?
A. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
B. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
C. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
D. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową
Który model reklamowy przestawiono na rysunku?
zwrócenie uwagi odbiorcy |
wywołanie zainteresowania |
wzbudzenie chęci posiadania |
przekonanie o słuszności wyboru |
zakup |
zapewnienie satysfakcji |
A. DAGMAR
B. AIDA
C. AIDCAS
D. DIPADA
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?
A. Radio lokalne
B. Radio krajowe
C. Telewizję krajową
D. Reklamę w punkcie sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie promocji konsumenckiej w formie służy do budowania lojalności klientów w salonie samochodowym
A. spotkania doradczego
B. premii za sprzedaż
C. rozszerzonej gwarancji
D. jednorazowego prezentu
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny
A. ulotki i broszury
B. reklamy radiowe
C. banery i pop-upy
D. stojaki i potykacze
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
A. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
B. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
C. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
D. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu
A. folderów
B. billboardów
C. telewizji
D. prasy