Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. zawierać grafikę w tle
B. być krótkie i liczyć od 3 do 7 wyrazów
C. obejmować od 3 do 7 zdań
D. być długie i rymowane
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką minimalną rozdzielczość powinien mieć plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?
A. 150 dpi
B. 100 dpi
C. 200 dpi
D. 300 dpi
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of
A. sale (POS)
B. view (POV)
C. parity (POP)
D. difference (POD)
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby nawiązać bezpośredni kontakt interpersonalny z klientem, najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie
A. promocji dodatkowej
B. promocji osobistej
C. publicity
D. classifields
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?
A. Direct mail
B. Czasopisma
C. Telewizję
D. Prasę codzienną
Zarządzanie kampanią reklamową
Wizualna reprezentacja marki to
A. grafotyp.
B. prototyp.
C. logotyp.
D. logo.
Zarządzanie kampanią reklamową
Poprawa jakości i jednoczesne zabezpieczenie tektury poprzez pokrycie jej nadrukiem offsetowym, stosowane w produkcji opakowań, stendów oraz gadżetów reklamowych takich jak podstawki do piwa, osiąga się dzięki
A. kaszerowaniu
B. gumowaniu
C. sztancowaniu
D. listwowaniu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się
A. przyspieszyć tempo filmu
B. przyspieszyć tempo mówionych słów
C. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
D. spowolnić tempo filmu
PGF.08 Pytanie 249
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku którego z pokazanych na rysunkach produktów zasadne jest użycie apelu reklamowego opartego na emocjach negatywnych?

A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Ocenę jakości reklamy prasowej przeprowadzono metodą rozpoznania. Test przeprowadzono w grupie 300 osób, stałych czytelników czasopisma, którym zadano 3 pytania. Który odsetek osób poddanych testowi zapamiętało ogłoszenie w stopniu najwyższym?
Pytanie | Odpowiedzi respondentów |
---|---|
"Czy zauważył Pan/Pani ogłoszenie reklamowe w czasopiśmie?" | Tak - 225 odpowiedzi |
"Jakiej marki dotyczyło zauważone przez Pana/Panią ogłoszenie reklamowe?" | Marki „King" - 186 odpowiedzi |
"O czym informowała treść ogłoszenia reklamowego, które Pan/Pani zauważył?". | O właściwościach leczniczych wody - 126 odpowiedzi |
A. 42%
B. 62%
C. 33%
D. 75%
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ma zlecenie na przygotowanie projektu opakowania dla soku owocowego skierowanego do dzieci. W tym celu planuje zbadać potrzeby klientów, realizując wywiady metodą CAWI. Jaką formę ankiety powinna wybrać agencja?
A. Internetową
B. Audytoryjną
C. Opakowaniową
D. Telefoniczną
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa posiada papiery o podanych gramaturach. Do drukowania wewnętrznych zestawień tabelarycznych, raportów oraz sprawozdań, agencja powinna zastosować papier o gramaturze
A. 30 g/m2
B. 160 g/m2
C. 80 g/m2
D. 120 g/m2
Zarządzanie kampanią reklamową
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
A. aktywny
B. lojalny
C. bierny
D. innowator
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze
A. offsetowym 80 g
B. kredowym 90 g
C. kredowym 170 g
D. satynowym 100 g
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy zajmującej się reklamą przygotowuje kampanię na reklamę online w postaci animacji o dowolnej formie, która będzie wyświetlana nad przeglądaną stroną na tzw. "przeźroczystej warstwie". Jak nazywa się ten typ reklamy?
A. Pop-Up
B. Expand Billboard
C. Sąuare Button
D. Top Layer
Zarządzanie kampanią reklamową
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące realizacji nadruków na długopisach promocyjnych, drukarnia powinna dostarczyć wycenę dla druku klasyfikowanego jako
A. tampondruk
B. fleksografia
C. termografia
D. sitodruk
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. przesyłek pocztowych
B. e-mailingu
C. katalogu
D. wrzutek
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku którego z przedstawionych na rysunkach produktów reklama w oparciu o emocje negatywne jest zasadna?

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są
A. reklamy display
B. voice mailing
C. referral marketing
D. kody QR
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję
A. masową
B. selektywną
C. intensywną
D. wyłączną
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod promocji sprzedaży wliczają się:
A. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
B. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
C. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
D. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
PGF.08 Pytanie 262
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych kroków w produkcji spotu telewizyjnego przeprowadzany jest na końcu?
A. Stworzenie animatiku
B. Udźwiękowienie
C. Master
D. Przygotowanie shootingboardu
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?
A. Ogłoszenie w prasie
B. Spot telewizyjny
C. Billboard
D. Wysyłka adresowa
PGF.08 Pytanie 264
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do
A. organizacji wydarzeń promocyjnych
B. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
C. produkcji ulotek oraz folderów
D. realizacji kampanii w prasie
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można zastosować na opakowaniu produktu w ramach umowy sponsorshipowej?
A. wzajemny
B. osobisty
C. sektorowy
D. emblematowy
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu wykorzystuje się reklamę pionierską?
A. W drugiej
B. W czwartej
C. W pierwszej
D. W trzeciej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się graficzny układ reklamy w prasie?
A. Master
B. Betcam
C. Insert
D. Layout
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:
A. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
B. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
C. zysk, stratę, produkt, konsument
D. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego
A. pośredni
B. klasyczny
C. bezpośredni
D. innowacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?
A. Sponsoring
B. Telemarketing
C. Reklamę telewizyjną
D. Reklamę radiową
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
A. klasyczny
B. innowacyjny
C. bezpośredni
D. średni
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze
A. motywacyjnym
B. emocjonalnym
C. informacyjnym
D. kontrolnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?
A. Wobbler, hanger, shelfstoper
B. Backlight, k-board, sandwich
C. Insert, wszywka, banderola
D. Skyscraper, brandmark, interstitial
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?
Specyfikacja | |
---|---|
Materiał | Frontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk |
Maksymalna szerokość | Rolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m |
Długość | Długość dowolna |
Wykończenie | Zawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie |
Wykonanie | Druk solwentowy, 4+0 |
Kolorystyka | CMYK |
A. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
B. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
C. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
D. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma może powiększyć bazę danych klientów dzięki zastosowaniu
A. loterii
B. gadżetów promocyjnych
C. degustacji produktu
D. wrzutek
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?
A. Osobistości znane.
B. Zwierzenia.
C. Braki.
D. Rozproszenia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj reklamy, w której ukazuje się sposób użycia produktu, określa się jako
A. demonstracją
B. poleceniem
C. fragmentem rzeczywistości
D. odcinkiem
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na
A. zaprezentowaniu produktu
B. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
C. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
D. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych mediów spełnia wymagania określone w strategii reklamy firmy, podane w ramce?
Strategia reklamy zakłada wykorzystanie medium cechującego się długim czasem ekspozycji, nawet 24 h, wysoką selektywnością geograficzną, atrakcyjną techniką prezentacji i niskim kosztem przygotowania. |
A. Kino.
B. Outdoor.
C. Telewizja.
D. Radio.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który ma na celu definiowanie grupy docelowej kampanii, zawierający zapytanie o wskazanie obszaru, branży, wieku, płci oraz słów kluczowych, zostanie wysłany do klienta, który zwrócił się o wycenę reklamy
A. prasowej
B. radiowej
C. internetowej
D. telewizyjnej