Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. wygląd sklepu
B. intonacja głosu sprzedawcy
C. strój sprzedawcy
D. wizytówka sklepu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa została poproszona o wykonanie plakatów o wymiarach 250 x 353 mm. W jakim formacie powinno się zamówić papier, aby uniknąć jego przycinania?
A. C0
B. B4
C. A4
D. C4
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?
A. słowo i grafikę
B. obraz oraz tekst
C. dźwięk i słowo
D. animację oraz słowo
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił: slogan reklamowy, 20-sekundowy scenariusz spotu radiowego i 30-sekundowy scenariusz spotu telewizyjnego. Na podstawie przedstawionego cennika oblicz łączny koszt zamówienia.
Pozycja cennika | Cena brutto |
Opracowanie nazwy marki | 2 000 zł |
Slogan reklamowy | 1 500 zł |
Scenariusz spotu radiowego 20-sekundowego | 850 zł |
Scenariusz spotu telewizyjnego 30-sekundowego | 2 500 zł |
Tekst do mailingu | 100 zł |
A. 4 350 zł
B. 5 600 zł
C. 4 850 zł
D. 6 850 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient biura reklamy, który jest zainteresowany reklamą w postaci prezentacji wyświetlanej na ekranie przy kasie w kinie, powinien zdecydować się na
A. banner
B. infotix
C. mobile
D. totem
Zarządzanie kampanią reklamową
Materiał typu mesh produkowany jest
A. z poliwęglanu komorowego
B. z płyty kompozytowej
C. z folii ploterowej
D. z siatki perforowanej
Zarządzanie kampanią reklamową
Najwyższą skuteczność częstotliwości osiąga się, umieszczając reklamę
A. na afiszu
B. w czasopiśmie
C. w telewizji
D. w stacji radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?
A. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
B. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
C. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
D. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
PGF.08 Pytanie 329
Zarządzanie kampanią reklamową
Na osłabienie efektywności reklamy wpływa
A. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
B. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
C. imię znanej osoby, występującej w reklamie
D. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z dostępnych środków reklamowych powinien wybrać klient, jeśli interesuje go produkt outdoor?
A. Dangler
B. Citylight
C. Teczkę firmową
D. Wizytówkę
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?
A. e-mail marketing
B. content marketing
C. pozycjonowanie
D. marketing wirusowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z wymienionych cech nie jest zaletą reklamy w internecie?
A. Interaktywność
B. Brak ograniczeń geograficznych
C. Wysokie wydatki związane z przygotowaniem i emisją
D. Elastyczność
Zarządzanie kampanią reklamową
Który efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

A. Posteryzacji.
B. Winiety.
C. Perspektywy.
D. Nałożenie gradientów.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?
A. Diapazon
B. Baner
C. Billboard
D. Kaseton
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować
A. fanpage firmy na portalu społecznościowym
B. promocję w internecie
C. reklamę telewizyjną
D. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?
A. Reguła niedostępności
B. Efekt halo
C. Prawo bliskości
D. Reguła zaangażowania i konsekwencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to
A. zalecenie
B. fantazja
C. animacja
D. demonstracja
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia zasadę

A. złotej proporcji.
B. trójpodziału.
C. asymetrii.
D. równowagi.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. przesyłki pocztowej
B. e-mailingu
C. wrzutki
D. katalogu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla
A. ulotek i folderów
B. spotów radiowych
C. billboardów
D. spotów reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z przytoczonych form oferty handlowej popularnej agencji reklamowej jest najmniej interesująca?
A. Pismo ofertowe
B. Krótki tekst w emailu
C. Uniwersalny przekaz w mediach
D. Katalog, folder, ulotka
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca
A. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
B. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
C. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
D. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
PGF.08 Pytanie 343
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. konferencji prasowej
B. briefingu
C. przyjęcia prasowego
D. wycieczki prasowej
PGF.08 Pytanie 344
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie
A. szyldów reklamowych
B. sklepu internetowego
C. pylonu multimedialnego
D. tablic reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent kawy organizuje raz w miesiącu akcję pod hasłem "Święto Kawy". Polega ona na oferowaniu klientom opakowań premiowych kawy, zgodnie z zasadą zaprezentowaną na załączonym plakacie. Które z narzędzi promocji wykorzystuje firma?

A. Reklamę.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Promocję sprzedaży.
D. Public relations.
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować
A. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
B. na obszarze prywatnym
C. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
D. w pobliżu miejsca zabaw
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączony rysunek przedstawia harmonogram wydawniczy jednego z miesięczników. Ile wynosił okres wyprzedzenia w składaniu reklamy do druku dla wydania nr 6?
Numer wydania | Data publikacji | Termin nadsyłania gotowych materiałów | Termin nadsyłania zlecenia reklamowego |
---|---|---|---|
1 | 2013-12-27 | 2013-12-12 | 2013-12-10 |
2 | 2014-01-23 | 2013-01-04 | 2013-01-07 |
3 | 2014-02-20 | 2014-02-07 | 2014-02-03 |
4 | 2014-03-20 | 2014-03-07 | 2014-03-03 |
5 | 2014-04-24 | 2014-04-11 | 2014-04-07 |
6 | 2014-05-22 | 2014-05-09 | 2014-05-05 |
7/8 | 2014-06-20 | 2014-06-06 | 2014-06-02 |
9 | 2014-08-14 | 2014-08-01 | 2014-07-28 |
10 | 2014-09-18 | 2014-09-05 | 2014-09-01 |
11 | 2014-10-16 | 2014-10-03 | 2014-09-29 |
12 | 2014-11-13 | 2014-10-31 | 2014-10-27 |
1/2015 | 2014-12-18 | 2014-12-05 | 2014-12-01 |
A. 17 dni.
B. 13 dni.
C. 9 dni.
D. 5 dni.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?
Brief reklamowy | |
---|---|
Charakterystyka produktu/usługi | pizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków |
Cel | poinformowanie o firmie i jej działalności |
Grupa docelowa | osoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo |
Kluczowe korzyści | dobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line |
Budżet | 1 000,00 zł |
A. Telewizyjną.
B. Internetową.
C. Radiową.
D. W punkcie sprzedaży.
Zarządzanie kampanią reklamową
Graficzna część planu medialnego, zawierająca rozkład na dni, tygodnie albo miesiące i ukazująca okresy działań w różnych mediach, jest nazywana
A. flowchart
B. krótki opis reklamy
C. przepływ gotówki
D. krótki opis kreatywny
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.
A. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
B. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
C. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
D. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?
A. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
B. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
C. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
D. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z nagłówków reklamy w prasie użyto formy "ciekawość"?
A. Telefon za złotówkę.
B. Kredyt w jeden dzień!
C. Złapiesz okazję zanim będzie za późno?
D. Nowe mieszkania od ręki.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.
Godzina | Mnożnik ceny emisji |
---|---|
600 – 800 | 1,2 |
800 – 1000 | 1,5 |
1000 – 1300 | 1,4 |
1300 – 1500 | 1,0 |
1500 – 1700 | 1,2 |
1700 – 2000 | 1,3 |
2000 – 600 | 1,1 |
A. 15.00 - 17.00
B. 8.00 - 10.00
C. 13.00 - 15.00
D. 20.00 - 6.00
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć trwałą reklamę, która nie blokuje dopływu światła na szybach samochodowych, agencja reklamowa powinna użyć
A. folii mrożone szkło
B. siatki winylowej
C. siatki mesh
D. folii One Way Vision
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nowego modelu odkurzacza, zgodnie z matrycą FCB, powinna mieć określony cel
A. przynoszący zadowolenie
B. dostarczający informacji
C. odwołujący się do emocji
D. kształtujący nawyki
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

A. Winiety.
B. Posteryzacji.
C. Rozmycia soczewkowego.
D. Perspektywy.
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy sprzedażowej z klientem, który nie potrafił podjąć decyzji, pracownik agencji reklamowej zastosował zasadę niedostępności. Które z wymienionych stwierdzeń ilustruje użycie tej zasady?
A. Ten produkt będzie dostępny jedynie przez 3 dni
B. Zachęcam do przetestowania próbki tego produktu
C. Ten produkt cieszy się dużym zainteresowaniem
D. Nasz szef korzysta z tego produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie estetycznego przygotowania produktu poligraficznego, połączenie powierzchni druku z przezroczystą folią z tworzywa sztucznego określa się jako proces
A. perforowania
B. lakierowania
C. przegniecenia
D. laminowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu
A. strategii reklamowej
B. spotu reklamowego
C. kampanii reklamowej
D. sloganu reklamowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj apelu został przekazany odbiorcom na przedstawionej reklamie?

A. Racjonalny.
B. Moralny.
C. Społeczny.
D. Emocjonalny.