Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Tworząca nawyk
B. Emocjonalna
C. Przynosząca satysfakcję
D. Informacyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna jest zazwyczaj stosowana dla produktów, które
A. cechują się niską sprzedażą
B. są na rynku od dłuższego czasu
C. przekazują informacje
D. dopiero co wchodzą na rynek
Zarządzanie kampanią reklamową
Badanie, które polega na zadawaniu respondentom pytania o stacje radiowe, których słuchali w dniu poprzednim, jest przeprowadzane metodą
A. DAR.
B. telemetrii.
C. dzienniczka.
D. winiety.
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama
A. modułowa
B. agresywna
C. defensywna
D. ukryta
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z napisów został wykonany przy użyciu kroju pisma typu gotyk?

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?
A. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
B. Styl życia, demonstracja, humor
C. Dowód naukowy, demonstracja, humor
D. Demonstracja, animacja, fantazja
Zarządzanie kampanią reklamową
Który materiał POS w postaci wiszącego elementu obracającego się pod wpływem ruchu powietrza został przedstawiony na rysunku?

A. Dangler.
B. Shelf talker.
C. Display.
D. Topper.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby dostarczyć istotne informacje dotyczące konkretnego wydarzenia wąskiej grupie dziennikarzy będących ekspertami w danej dziedzinie, należy wykorzystać
A. briefing prasowy
B. konferencję prasową
C. wizytę studyjną
D. informację prasową
Zarządzanie kampanią reklamową
Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić
A. publicity.
B. sponsoring.
C. reklamę zewnętrzną.
D. promocję sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 370
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
A. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
B. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
C. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
D. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
Zarządzanie kampanią reklamową
Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako
A. odwołaniem
B. dymkiem
C. stopką
D. komentarzem
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie
A. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
B. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
C. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
D. południe - od godz. 12.00 do 17.00
Zarządzanie kampanią reklamową
Który proces należy zastosować, aby uzyskać efekt uszlachetniania papieru przedstawiony na rysunku, polegający na nadaniu powierzchni papieru struktury płótna, tak by zyskała ona ciekawszy wygląd i była niepowtarzalna w dotyku?

A. Gumowanie.
B. Cold-stamping.
C. Kalandrowanie.
D. Brązowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?
Rodzaj reklamy | Cena |
---|---|
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.) – dla członków STVK „Centrum" Zgierz | 5,00 zł/doba 2,00 zł/doba |
Emisja planszy reklamowej | 15,00 zł/doba |
Opracowanie graficzne planszy reklamowej | 50,00 zł |
A. Adobe Photoshop
B. Alligator Flash Designer
C. Microsoft Office Word
D. Adobe InCopy
Zarządzanie kampanią reklamową
Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?
A. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
B. Plakat umieszczony przed restauracją
C. Reklama w TVP3 Katowice
D. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.
Lp. | Wielkość reklamy (ilość modułów) | Cena netto za jednorazową emisję |
---|---|---|
1. | 1 moduł (40x27 mm) | 25,00 zł |
2. | 18 modułów (1/4 strony A3) | 400,00 zł |
3. | 24 moduły (1/3 strony A3) | 500,00 zł |
4. | 36 modułów (1/2 strony A3) | 700,00 zł |
5. | 72 moduły (strona A3) | 1 000,00 zł |
6. | Dopłata - strona tytułowa | +100 % |
7. | Dopłata - strona ostatnia | +75 % |
A. 4 000,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 5 600,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel
A. racjonalny
B. emocjonalny
C. seksualny
D. moralny
Zarządzanie kampanią reklamową
Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi
A. liternictwo
B. litografia
C. literactwo
D. literoznawstwo
Zarządzanie kampanią reklamową
W przedstawionym na rysunku znaku firmowym tekst "Wszystko o wakacjach" określany jest jako

A. tagline.
B. logotyp.
C. sygnet.
D. logo.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz
A. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
B. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
C. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
D. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
Zarządzanie kampanią reklamową
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
A. Zewnętrzna
B. Prasowa
C. Telewizyjna
D. Internetowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?
A. Animacja.
B. Sampling.
C. Marka.
D. Tożsamość.
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest
A. offset
B. sitodruk
C. rotograwiura
D. fleksografia
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
A. czerń
B. zieleń
C. żółty
D. błękit
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać
A. fora i blogi
B. portale i linki reklamowe
C. dyskusje i linki reklamowe
D. strony typu combo oraz portale reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki model kolorów należy zastosować, tworząc prezentację multimedialną zawierającą ofertę sprzedażową?
A. Lab
B. HSB
C. RGB
D. CMYK
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego
A. współdziałającego
B. wspierającego
C. pogłównego
D. dodatkowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dokument, stanowiący załącznik do media planu, umożliwiający szybką ocenę intensywności kampanii reklamowej w poszczególnych mediach, przedstawiono na rysunku?

A. Brief marketingowy.
B. Biznes plan.
C. Flow chart.
D. Cash flow.
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?
A. Interstitial.
B. Baner.
C. Okno-córka.
D. Newsletter.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym z wymienionych gadżetów reklamowych można umieszczać nadruk za pomocą urządzenia pokazanego na rysunku?

A. Na czapkach.
B. Na koszulkach.
C. Na kubkach.
D. Na torbach.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?
A. Radio
B. Telewizję
C. Prasę
D. Internet
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać
A. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
B. plakaty promocyjne
C. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
D. ulotki promocyjne
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?
A. Bigowanie
B. Falcowanie
C. Kaszerowanie
D. Listwowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?
A. .jpg
B. .mp3
C. .cdr
D. .ppt
Zarządzanie kampanią reklamową
Według Kodeksu Etyki Reklamy, telemarketing wychodzący realizowany w ramach marketingu bezpośredniego może mieć miejsce w godzinach
A. 2400 ÷ 600
B. 600 ÷ 800
C. 800 ÷ 2100
D. 2100 ÷ 2400
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?
A. telewizyjnej
B. szeptanej
C. alternatywnej
D. lateralnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?
A. Imprezę wystawienniczą
B. Artykuł sponsorowany
C. Reklamę w prasie
D. Reklamę w internecie
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia rodzaje stoisk targowych. Jaki rodzaj stoisk oznaczono numerem 1?

A. Wyspowe.
B. Półwyspowe.
C. Pasażowe.
D. Narożne.
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy
A. laurowej
B. niezwykłej
C. ostentacyjnej
D. prestiżowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaprezentowała klientowi zrealizowany spot reklamowy. Którą technikę przekazu reklamowego zastosowano w przedstawionej reklamie?

A. Scenka z życia.
B. Dowód naukowy.
C. Rekomendacja.
D. Styl życia.