Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?

A. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
B. Styl życia, demonstracja, humor
C. Dowód naukowy, demonstracja, humor
D. Demonstracja, animacja, fantazja
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostarczyć istotne informacje dotyczące konkretnego wydarzenia wąskiej grupie dziennikarzy będących ekspertami w danej dziedzinie, należy wykorzystać

A. briefing prasowy
B. konferencję prasową
C. wizytę studyjną
D. informację prasową
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić

A. publicity.
B. sponsoring.
C. reklamę zewnętrzną.
D. promocję sprzedaży.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?

A. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
B. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
C. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
D. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
Zarządzanie kampanią reklamową

Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako

A. odwołaniem
B. dymkiem
C. stopką
D. komentarzem
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
B. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
C. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
D. południe - od godz. 12.00 do 17.00
Zarządzanie kampanią reklamową

Który proces należy zastosować, aby uzyskać efekt uszlachetniania papieru przedstawiony na rysunku, polegający na nadaniu powierzchni papieru struktury płótna, tak by zyskała ona ciekawszy wygląd i była niepowtarzalna w dotyku?

Ilustracja do pytania 13
A. Gumowanie.
B. Cold-stamping.
C. Kalandrowanie.
D. Brązowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?

Rodzaj reklamyCena
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.)
– dla członków STVK „Centrum" Zgierz
5,00 zł/doba
2,00 zł/doba
Emisja planszy reklamowej15,00 zł/doba
Opracowanie graficzne planszy reklamowej50,00 zł

A. Adobe Photoshop
B. Alligator Flash Designer
C. Microsoft Office Word
D. Adobe InCopy
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?

A. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
B. Plakat umieszczony przed restauracją
C. Reklama w TVP3 Katowice
D. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.

Lp.Wielkość reklamy (ilość modułów)Cena netto za jednorazową emisję
1.1 moduł (40x27 mm)25,00 zł
2.18 modułów (1/4 strony A3)400,00 zł
3.24 moduły (1/3 strony A3)500,00 zł
4.36 modułów (1/2 strony A3)700,00 zł
5.72 moduły (strona A3)1 000,00 zł
6.Dopłata - strona tytułowa+100 %
7.Dopłata - strona ostatnia+75 %

A. 4 000,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 5 600,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz

A. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
B. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
C. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
D. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
Zarządzanie kampanią reklamową

Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?

A. Zewnętrzna
B. Prasowa
C. Telewizyjna
D. Internetowa
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie

A. czerń
B. zieleń
C. żółty
D. błękit
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać

A. fora i blogi
B. portale i linki reklamowe
C. dyskusje i linki reklamowe
D. strony typu combo oraz portale reklamowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego

A. współdziałającego
B. wspierającego
C. pogłównego
D. dodatkowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Który dokument, stanowiący załącznik do media planu, umożliwiający szybką ocenę intensywności kampanii reklamowej w poszczególnych mediach, przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 28
A. Brief marketingowy.
B. Biznes plan.
C. Flow chart.
D. Cash flow.
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?

A. Interstitial.
B. Baner.
C. Okno-córka.
D. Newsletter.
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać

A. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
B. plakaty promocyjne
C. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
D. ulotki promocyjne
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?

A. Bigowanie
B. Falcowanie
C. Kaszerowanie
D. Listwowanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. telewizyjnej
B. szeptanej
C. alternatywnej
D. lateralnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaprezentowała klientowi zrealizowany spot reklamowy. Którą technikę przekazu reklamowego zastosowano w przedstawionej reklamie?

Ilustracja do pytania 40
A. Scenka z życia.
B. Dowód naukowy.
C. Rekomendacja.
D. Styl życia.