Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. tożsamość marki
B. normy obsługi klienta
C. wizualna tożsamość firmy
D. kreatywność marki
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę
A. okresową
B. ciągłą
C. pulsacyjną
D. skoncentrowaną
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane
A. z udziałem niepełnoletnich osób.
B. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
C. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
D. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
Zarządzanie kampanią reklamową
Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to
A. dane kontaktowe
B. warunki płatności
C. termin realizacji
D. opis produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych kroków w produkcji spotu telewizyjnego odbywa się jako ostatni?
A. Betacam
B. Casting
C. Master
D. Storyboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała
A. typizację
B. klasyfikację
C. unifikację
D. standaryzację
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planując kampanię firmy, wybrała harmonogram emisji spotów przedstawiony w tabeli. Jaki model rozplanowania reklamy w czasie wybrała agencja reklamowa?
Harmonogram emisji | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dzień kampanii | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
liczba spotów | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 |
A. Skoncentrowany.
B. Pulsacyjny.
C. Okresowy.
D. Ciągły.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zaprezentować wszystkie atuty samochodu osobowego, najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie reklamy w
A. telewizji
B. prasie
C. radiu
D. sieci
Zarządzanie kampanią reklamową
Salon kosmetyczny złożył zamówienie w agencji interaktywnej na wykonanie podstawowej strony www z elementami animowanymi wraz z usługą aktualizacji strony na jeden rok. Ile zapłaci klient za usługę?
Podstawowa strona www | 650,00 zł |
Podstawowa strona www z elementami animowanymi | 850,00 zł |
Rozbudowana strona www | 900,00 zł |
Rozbudowana strona www z elementami animowanymi | 12 000,00 zł |
Aktualizacja jednorazowa | 20,00 zł |
Aktualizacja - abonament na 12 m-cy | 180,00 zł |
Do każdej kwoty należy doliczyć 23% VAT. Przy zamówieniu o wartości netto powyżej 1 000,00 zł – 10% rabatu. |
A. 927,00 zł
B. 963,09 zł
C. 1 140,21 zł
D. 1 266,90 zł
PGF.08 Pytanie 410
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?
A. public relations
B. reklamy
C. promocji sprzedaży
D. sprzedaży bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową
AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:
A. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
C. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
D. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to
Tytuł | Nakład tys. szt. | Format | Liczba reklam | Czytelnictwo % | Cena zł | GRP | Styczeń |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maja | 550 | cała strona, P, full color | 1 | 11,00 | 158 000,00 | 11 | 1 |
Kobieta i jej styl | 350 | cała strona, P, full color | 1 | 7,96 | 149 000,00 | 8 | 1 |
Polka | 230 | cała strona, P, full color | 1 | 6,60 | 83 000,00 | 6 | 1 |
Razem | 3 | 25,56 | 25 | 2 |
A. cash flow.
B. media plan.
C. showreel.
D. flow chart.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się dżinglem?
A. ogłoszenie prasowe
B. reklama telewizyjna
C. małe ogłoszenie
D. piosenkę promocyjną
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile arkuszy papieru w formacie A3 o wymiarach: 297 x 420 mm należy wykorzystać do ekonomicznego druku 1000 sztuk ulotek A6 o wymiarach 105 x 148?
A. 125 sztuk
B. 500 sztuk
C. 1000 sztuk
D. 250 sztuk
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę dla sprzętu AGD, którego kluczową cechą jest niski pobór energii, warto zastosować apel
A. moralny
B. emocjonalny
C. społeczny
D. racjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent artykułów promocyjnych wpływa na rynek przy użyciu tradycyjnej mieszanki marketingowej. Oprócz produktu, co jeszcze się do niej zalicza?
A. cena, dystrybucja, planowanie
B. zysk, strata, dystrybucja
C. cena, dystrybucja, promocja
D. personel, dystrybucja, promocja
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów jest przede wszystkim używany do tworzenia prezentacji oraz pokazów slajdów?
A. Adobe Acrobat
B. Movie Maker
C. Power Point
D. Flash Player
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?
A. W grawerowaniu laserowym
B. W druku cyfrowym
C. W sitodruku
D. W tłoczeniu
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest
A. floating ad
B. tapeta reklamowa
C. interstitial
D. pop up
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?
A. zielony
B. pomarańczowy
C. fioletowy
D. biały
Zarządzanie kampanią reklamową
Dwustronna ściana reklamowa, która jest nadmuchiwana powietrzem, to
A. airboard
B. cityscroll
C. frontlight
D. citylight
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz
A. tworzący nawyk
B. dający satysfakcję
C. emocjonalny
D. moralny
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą metodę oceny projektu przekazu reklamowego, pod kątem reakcji odbiorcy reklamy, przedstawiono na ilustracji?

A. VOPAN (analiza wysokości głosu).
B. Psychogalwaniczną.
C. Eye-tracking (oko-kamera).
D. Audiometryczną.
Zarządzanie kampanią reklamową
W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu
A. imienny
B. emblematowy
C. projektowy
D. osobowy
PGF.08 Pytanie 425
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile czasu zajmie agencji reklamowej wykonanie zlecenia polegającego na wyprodukowaniu dla klienta 20 flag firmowych z nadrukowanym logo firmy?
Obszycie 1 flagi – 4 min Nadrukowanie logo na 1 fladze – 2 min Zapakowanie 5 flag do folii ochronnej – 1 min |
A. 120 min
B. 124 min
C. 140 min
D. 164 min
Zarządzanie kampanią reklamową
Maszyna służąca do jedno- lub wielokrotnego składania arkusza papieru w różnych kierunkach i w dowolnych proporcjach, widoczna na rysunku, to

A. bigownica.
B. ploter.
C. laminator.
D. falcerka.
Zarządzanie kampanią reklamową
Czas, przez który billboard sponsora może być wyświetlany przed prognozą pogody, nie powinien przekraczać
A. 8 s
B. 15 s
C. 20 s
D. 4 s
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na
A. konferencjach
B. targach
C. kursach
D. sympozjach
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście działań wewnętrznego public relations można zastosować
A. wycieczkę prasową.
B. katalog handlowy.
C. briefing.
D. blog korporacyjny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest
A. formatem reklamy
B. nośnikiem reklamy
C. spotem reklamowym
D. sloganem reklamowym
Zarządzanie kampanią reklamową
W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na
A. Copywriter
B. Media Planner
C. Traffic
D. Art Buyer
Zarządzanie kampanią reklamową
Która metoda prezentacji reklamy ilustruje, w jaki sposób dany produkt może pomóc w codziennych problemach przeciętnych ludzi?
A. Dowód naukowy.
B. Sposób życia.
C. Dowcip.
D. Kawałek życia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę
A. pionierską
B. utrwalającą
C. informacyjną
D. nakłaniającą
Zarządzanie kampanią reklamową
Do czego służy program komputerowy, którego okno dialogowe zostało przedstawione na rysunku?

A. Projektowania animacji.
B. Tworzenia stron internetowych.
C. Przygotowywania publikacji wielostronicowych.
D. Montażu wideo.
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?
A. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
B. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
C. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
D. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?
A. notatka służbowa
B. referencje firmowe
C. pismo przewodnie
D. prezentacja pitch
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.
A. Opracowanie projektu graficznego plakatu
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Produkcja spotu radiowego
D. Produkcja spotu telewizyjnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak
A. spoty reklamowe w radio.
B. neony świetlne w centrach miast.
C. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
D. bannery reklamowe w Internecie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to
A. radiowa
B. prasowa
C. telewizyjna
D. zewnętrzna
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli
A. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
B. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
C. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
D. myli klienta.