Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?

A. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
B. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
C. ogłoszenie w codziennej gazecie
D. reklama w witrynach biur podróży
Zarządzanie kampanią reklamową

Klientowi, który jest zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem przystanków komunikacji miejskiej, należy zaprezentować ofertę dotyczącą

A. pylonów
B. citylightów
C. murali
D. billboardów
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny

A. oferować produkty, za które wymagana jest płatność bez wcześniejszego ich zamówienia
B. trwać przez całą dobę w przypadku telemarketingu
C. być adresowane do szerokiego grona odbiorców
D. zawierać dane o nazwach, adresach oraz numerach telefonów sprzedawcy i reklamodawcy
Zarządzanie kampanią reklamową

Która metoda zbierania informacji została opisana w zamieszczonej ramce?

Pretest komunikatów reklamowych AdVise jest realizowany metodą CAWI na próbie N=300, przy czym N=150 to grupa eksperymentalna, na której testowany jest dany spot umieszczony w bloku reklam, zaś N=150 to grupa kontrolna, która otrzymuje w bloku reklam inny spot, np. konkurencji. Badanie może być traktowane jako samodzielne lub być rozwinięte w badanie jakościowe. Klient otrzymuje wyniki w ciągu kilku dni roboczych od

A. Wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny.
B. Grupowy wywiad zogniskowany.
C. Wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony internetowej.
D. Wywiad z wykorzystaniem tradycyjnego kwestionariusza papierowego.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?

A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Reklama
D. Sponsoring
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?

Kryterium związku z markąniesamodzielny
Kryterium składniowerównoważnik zdania
Wykorzystane środki poetyckieporównanie

A. To nie wizja to Wizir.
B. Połysk, który trwa i trwa.
C. Pranie czyste jak łza.
D. Zawsze jest pora na lody Coral.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa świadcząca pełen zakres usług postanowiła zdobyć większą liczbę klientów zainteresowanych reklamą ATL. Mając na uwadze powyższe, dział sprzedaży powinien skoncentrować się na pytaniach dotyczących

A. prowadzenia kampanii prasowej
B. drukowania ulotek i broszur
C. prowadzenia działań w punkcie sprzedaży
D. organizacji eventów promocyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj testu otrzymała klientka salonu urody, podczas przeprowadzania badań marketingowych z wykorzystaniem technik projekcyjnych?

Proszę podać jeden wyraz, który przychodzi Pani na myśl po zapoznaniu się z każdym z poniższych słów.
Włosy................................
Paznokcie................................
Masaż................................
Makijaż................................

A. Test wyobrażeń.
B. Test skojarzeń swobodnych sukcesywnych.
C. Test uzupełnienia zdań.
D. Test skojarzeń swobodnych słownych.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w

A. czasopiśmie branżowym
B. punkcie sprzedaży
C. telewizji lokalnej
D. radiu krajowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsze ogłoszenia, które pojawiły się w starożytnym Rzymie, malowane na murach czerwoną lub czarną farbą i zawierające publiczne komunikaty urzędowe, nazywane były

A. acta diurna
B. dipinti
C. tipao
D. advertiso
Zarządzanie kampanią reklamową

Końcowym rezultatem usługi reklamowej w sytuacji zamówienia umieszczenia reklamy na billboardzie będzie

A. przyklejenie przygotowanej grafiki na tablicy reklamowej
B. opracowanie projektu graficznego
C. przesłanie grafiki potrzebnej do realizacji projektu przez zleceniodawcę
D. stworzenie tablicy reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie sesji zdjęciowej należy uchwycić reklamowany produkt w taki sposób, aby osiągnąć wrażenie powiększenia go względem jego rzeczywistych wymiarów. Jakiego typu perspektywy powinno się użyć podczas jego fotografowania?

A. Żabią
B. Ptasią
C. Powietrzną
D. Linearną
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
B. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
C. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
D. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonego diagramu wskaż, w stosunku do którego z drukowanych materiałów reklamowych zastosowano strategię cenową super okazji dla klienta.

JakośćCena
niskaśredniawysoka
niskaulotki reklamowekalendarzefoldery
średniawizytówkisegregatoryplakaty reklamowe
wysokaopakowaniapapier firmowykatalogi

A. Katalogi.
B. Opakowania.
C. Papier firmowy.
D. Ulotki reklamowe.
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?

A. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
B. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
C. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
D. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć reklamę dla produktów spożywczych takich jak mrożonki, lody, napoje orzeźwiające oraz odświeżające gumy do żucia, agencja reklamowa wybierze kolor

A. pomarańczowy
B. żółty
C. niebieski
D. zielony
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która należy do kategorii ATL (above the line), to przykład, który nie jest reklamą

A. w krajowej telewizji
B. w ogólnopolskim tygodniku
C. na stronie społecznościowej
D. na ulotkach rozdawanych w punkcie sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakich wykonawców powinna zatrudnić agencja reklamowa w celu realizacji muralu zamówionego przez klienta?

A. Agentów zajmujących się przestrzenią w mediach ATL
B. Copywriterów pracujących w agencji reklamowej
C. Specjalistów od grafiki komputerowej
D. Artystów street-art