Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. handlowa
B. budowlana
C. cywilna
D. gospodarcza
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie reklamy z grafiką pokrywającą cały tył autobusu, łącznie z szybą, powinno być zapisane w cenniku jako
A. Dualbusboard
B. Busboard
C. Fullback
D. Back
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel przedstawionego budynku chce na większości powierzchni fasady zamieścić wielkoformatową reklamę drukowaną. Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa realizująca to zlecenie, aby po zawieszeniu reklamy zapewnić jak największą ilość światła dopływającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Papier termotransferowy.
B. Siatkę mesh.
C. Folię sublimacyjną.
D. Płótno Canvas.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?
A. Motywacyjna
B. Edukacyjna
C. Przypominająca
D. Obronna
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?
A. Materiały POS
B. Produkt placament
C. Happening
D. Galanteria reklamowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczelnia powierzyła agencji reklamowej wykonanie nadruku na 600 długopisach krótkim hasłem promującym nowy kierunek kształcenia. Która technika druku będzie najbardziej adekwatna do tego zlecenia?
A. Druk offsetowy
B. Tampondruk
C. Druk cyfrowy
D. Fleksografia
Zarządzanie kampanią reklamową
Które media i środki reklamy powinna zawierać oferta agencji reklamowej dla nowo otwartego sklepu osiedlowego, ogólnospożywczego?
A. | B. | C. | D. |
---|---|---|---|
Reklama w telewizji ogólnopolskiej | Reklama w miejscu sprzedaży | Reklama w telewizji regionalnej | Product placement |
Sponsoring filmów | Własna strona www | Sponsoring zawodów szkolnych | Balony reklamowe |
Billboardy | Ogłoszenie modułowe w prasie lokalnej | Reklama w czasopiśmie branżowym | Plakaty |
Reklama w miejscu sprzedaży | Ulotki | Udział w targach |
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter
A. alternatywny
B. interaktywny
C. outdoorowy
D. wirtualny
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którą kwotą należy wystawić fakturę za wydruk 80 plakatów reklamowych?
Postery informacyjne | Cena brutto w zł |
Do 100 sztuk | 10 zł/sztuka |
Od 100 do 200 sztuk | 8 zł/sztuka |
A. 1 000 zł netto.
B. 800 zł netto.
C. 800 zł brutto.
D. 1 000 zł brutto.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym rysunku przedstawiono gradient radialny?

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Nazwa firmy przedstawiona w formie tekstowej to
A. logotyp
B. logo
C. znak
D. slogan
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie cennika koszulek reklamowych wskaż, który model koszulki jest najtańszy przy zamówieniu 50 szt.
Cennik koszulek reklamowych | ||
---|---|---|
typ koszulki reklamowej | liczba sztuk | cena jednostkowa netto, zł |
M21 | do 100 | 30,00 |
powyżej 100 | 26,00 | |
M22 | do 30 | 24,00 |
powyżej 30 | 22,00 | |
M23 | do 1 000 | 25,00 |
powyżej 1 000 | 15,00 | |
M24 | do 50 | 25,00 |
powyżej 50 | 20,00 |
A. M23
B. M22
C. M21
D. M24
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma zajmująca się reklamą pragnie, aby grafika reklamowa skutecznie przyciągała uwagę, powinna wykorzystać kolor
A. czarny
B. niebieski
C. zielony
D. żółty
Zarządzanie kampanią reklamową
Ocenę jakości reklamy prasowej przeprowadzono metodą rozpoznania. Test przeprowadzono w grupie
300 osób, stałych czytelników czasopisma, którym zadano 3 pytania. Który odsetek osób poddanych testowi zapamiętało ogłoszenie w stopniu najwyższym?
Pytanie | Odpowiedzi respondentów |
---|---|
Czy zauważył Pan/Pani ogłoszenie reklamowe w czasopiśmie? | Tak - 225 odpowiedzi |
Której marki dotyczyło zauważone przez Pana/Panią ogłoszenie reklamowe? | Marki „King" - 186 odpowiedzi |
O czym informowała treść ogłoszenia reklamowego, które Pan/Pani zauważył? | O właściwościach leczniczych wody - 126 odpowiedzi |
A. 33%
B. 42%
C. 75%
D. 62%
Zarządzanie kampanią reklamową
Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje
A. ekwiwalent reklamowy
B. media BTL
C. współczynnik wiarygodności
D. mnożnik mediów
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto mają 50 sztuk długopisów promocyjnych z nadrukiem, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 223,00 zł
B. 86,85 zł
C. 378,23 zł
D. 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę wykończenia druku powinno się zastosować podczas produkcji folderów reklamowych A4, 4+4 w ilości 1 tys. egzemplarzy?
A. Tłoczenie
B. Laminacja
C. Lakierowanie
D. Hot-stamping
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją oraz dystrybucją wody mineralnej planuje wprowadzenie na rynek nowego napoju energetycznego, który ma mieć korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze
A. przypominającym
B. perswazyjnym
C. informującym
D. motywującym
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z aspektów komunikacji firmy z klientem odnosi się do nadawania przez klienta konkretnego znaczenia słowom, obrazom oraz symbolom użytym w materiałach reklamowych?
A. Odbiór
B. Dekodowanie
C. Reakcja
D. Kodowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama "Wszystko, co robimy, robimy dla Ciebie" firmy zajmującej się produkcją samochodów to jakie hasło?
A. deklaratywne
B. kontrastowe
C. aliteracyjne
D. alogiczne
Zarządzanie kampanią reklamową
Model promocji, który wspiera budowanie marki produktu i opiera się na elementach "uwaga, zainteresowanie, pragnienie, przekonanie, działanie, satysfakcja" nosi nazwę
A. AIDCAS
B. DAGMAR
C. SLB
D. AIDA
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa tworzy audycję radiową dla producenta jogurtów dla dzieci. Jakie elementy powinny być zawarte w reklamie w pierwszych sekundach jej emisji?
A. Nazwa towaru lub jego kluczowa cecha
B. Przedstawienie korzyści płynących z zakupu
C. Odpowiednia prezentacja towaru
D. Zachęta do kupna oraz zaproszenie
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?
A. w renesansie
B. w prehistorycznych dziełach sztuki
C. w czasie baroku
D. w XX wieku
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest merchandising?
A. Rodzajem badania i analizy rynku
B. Metodą budowania wizerunku firmy
C. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
D. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, pragnąc, aby komunikat uświadomił widzowi, że dzięki jego luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych doświadczeń i możliwości. Jaką metodę prezentacji produktu należy zastosować?
A. Rekomendację
B. Styl życia
C. Scenkę rodzajową z życia
D. Demonstrację
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii
A. okresowej
B. równomiernego rozkładu
C. ciągłej
D. pulsacyjnej
PGF.08 Pytanie 587
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
A. .doc
B. .pdf
C. .xls
D. .docx
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?
A. Telewizję.
B. Direct mail.
C. Radio.
D. Outdoor.
Zarządzanie kampanią reklamową
Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu
A. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
C. jasnym, z niską wilgotnością.
D. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju
A. fullback
B. busboard
C. mobil
D. megabus
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?
A. Pulsacyjną
B. Sezonową
C. Skokową
D. Ciągłą
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy
A. filmowej
B. drukowanej
C. radiowej
D. telewizyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium umożliwia prezentację ciekawej reklamy w formie audiowizualnej?
A. Telewizja
B. Prasa
C. Radio
D. Outdoor
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?
A. Reklama w formie spotów radiowych
B. Materiały typu POS
C. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
D. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
Zarządzanie kampanią reklamową
Dobrze zadbany i estetyczny wygląd, właściwa prezentacja oraz wysoki poziom kultury obsługi to kluczowe aspekty rozmowy sprzedażowej
A. telefonicznej
B. listownej
C. osobistej
D. e-mailowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do
A. reklamy mobilnej
B. banerów internetowych
C. reklamy radiowej
D. systemów wystawienniczych
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel
A. racjonalny
B. emocjonalny
C. moralny
D. seksualny
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.
Zmiana stylu życia młodych ojców w wyniku pojawienia się pierwszego dziecka w rodzinie | |
---|---|
Zmiana zachowań | Nowe wydatki |
Ograniczenie wyjazdów weekendowych, wyjść do kina i restauracji. | Jedzenie dla dziecka, lekarstwa, pampersy. |
Oszczędność- mniej gazet, czasopism, książek i płyt CD. | Internetowa wypożyczalnia filmów, kino domowe. |
Ograniczenie wydatków na ubrania i drobne zachcianki. | Ubranka dla dziecka, wózek, zabawki. |
Dbałość o zdrowie, sport, rzucenie palenia. | Kupowanie naturalnych, zdrowych produktów żywnościowych, spacery. |
A. Internet i kino.
B. Telewizja i czasopismo kolorowe.
C. Internet i reklama zewnętrzna.
D. Radio i gazeta codzienna.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?
A. .mp3
B. .jpg
C. .cdr
D. .ppt
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
A. Spot reklamowy w radiu regionalnym
B. Plakat w formie billboardu
C. Ogłoszenie w prasie codziennej
D. Spot reklamowy w radiu lokalnym