Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
Do agencji reklamowej przybył klient, który złożył zamówienie na 8 000 sztuk ulotek, 400 sztuk plakatów oraz
A. innowator
B. chaotyczny
C. osobisty
D. rzeczowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
A. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
B. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
C. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
D. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?
A. reklamy
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. sprzedaży bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie wymiary ma format papieru oznaczony na rysunku symbolem X?

A. 105 x 148 mm
B. 148x210 mm
C. 125x 176 mm
D. 176x250 mm
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?
A. Prawo bliskości
B. Reguła zaangażowania i konsekwencji
C. Efekt halo
D. Reguła niedostępności
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj testu otrzymała klientka salonu urody, podczas przeprowadzania badań marketingowych z wykorzystaniem technik projekcyjnych?
Proszę podać jeden dowolny wyraz, który przychodzi Pani na myśl po zapoznaniu się ze słowem: | |
Rzęsy | ................................ |
Manicure | ................................ |
Masaż | ................................ |
Makijaż | ................................ |
A. Test uzupełnienia zdań.
B. Test skojarzeń swobodnych.
C. Test skojarzeń kontrolowanych.
D. Test wyobrażeń.
Zarządzanie kampanią reklamową
W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?
A. C 60, M 20, Y 70, K 30
B. C 20, M 60, Y 70, K 30
C. C 70, M 30, Y 20, K 60
D. C 30, M 20, Y 60, K 70
Zarządzanie kampanią reklamową
Cytowany tytuł "Wyślij kwiaty powiedz kocham" stanowi nagłówek
A. podkreślający właściwość towaru
B. w postaci nakazu
C. prowokujący
D. narracyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient złożył zamówienie dotyczące druku folderu reklamowego. Folder w formacie A5 w całości powinien zostać wydrukowany w kolorze na papierze kredowym. Która z przedstawionych propozycji jest zgodna z oczekiwaniami klienta?
Format: A5 | Format: A5 | Format: A5 | Format: A5 |
Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 1/0 |
Wnętrze: offset 90 g, 1/0 | Wnętrze: kreda 110 g, 4/4 | Wnętrze: kreda 110 g, 1/0 | Wnętrze: kreda 90 g, 1/0 |
A. | B. | C. | D. |
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama na pojeździe firmowym może być umieszczona za pomocą
A. fleksografii
B. druku solwentowego
C. termotransferu
D. druku offsetowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie
A. public relations
B. merchandisingu
C. marketingu bezpośredniego
D. sponsoringu
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie
A. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
B. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
C. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
D. umieszczenie reklamy na billboardach
Zarządzanie kampanią reklamową
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
A. prawo Hicka
B. prawo Fittsa
C. zasada Złotej Proporcji
D. zasada Pareto
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kartkę papieru w formacie można umieścić w kopercie C4 bez jej składania?
A. A3
B. A4
C. Al
D. A2
Zarządzanie kampanią reklamową
Oprogramowanie do zarządzania bazami danych pozwala przede wszystkim na zbieranie oraz obróbkę danych?
A. tekstowych i graficznych
B. graficznych i literowych
C. liczbowych i graficznych
D. tekstowych i liczbowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy
A. kontekstowej
B. rekomendacyjnej
C. alternatywnej
D. podprogowej
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim celu stosuje się justowanie?
A. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
B. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
C. do wyrównania tekstu względem marginesów
D. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to
A. preset
B. posttest
C. proof analogowy
D. proof cyfrowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Identyfikacja telefonów komórkowych w otoczeniu, wysłanie prośby o zatwierdzenie połączenia oraz przesyłanie plików do urządzeń, które zaakceptowały tę prośbę, to kroki w usłudze reklamowej korzystającej z
A. display
B. bluetooth
C. cb radio
D. skyscraper
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z urządzeń przedstawionych na załączonych rysunkach służy do wycinania liter przestrzennych w materiałach typu styropian lub styrodur?

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?
A. W prasie krajowej
B. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
C. Na billboardach
D. W Internecie
Zarządzanie kampanią reklamową
Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

A. brasilian cover.
B. banderola.
C. french door.
D. french gate.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały reklamowe POS powinny zostać uwzględnione w zamówieniu, jeżeli klient zażyczył ich wykonanie do umieszczenia na półce?
A. Wobbler.
B. Bilonownicę.
C. Hanger.
D. Stand.
PGF.08 Pytanie 464
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy zajmującej się reklamą wystosował zapytanie w sprawie dwustronnego druku wizytówek w pełnej gamie kolorów po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, gdzie jeden z parametrów wynosi
A. 4+4
B. 4+1
C. 4+0
D. 2+2
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonego w ramce opisu.
Standard ten opracowano na potrzeby niezawodnego wyświetlania i udostępniania dokumentów - niezależnie od oprogramowania, sprzętu czy systemu operacyjnego. Wprowadzone przez firmę Adobe rozwiązanie jest teraz otwartym standardem obsługiwanym przez organizację ISO (International Organization for Standardization). Pliki te mogą zawierać łącza i przyciski, pola formularzy, elementy audio i wideo, a także funkcje biznesowe. Można ją również podpisać cyfrowo i łatwo wyświetlić za pomocą bezpłatnego oprogramowania. |
A. .doc
B. .pdf
C. .cdr
D. .jpg
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Reklama radiowa
B. Reklama telewizyjna
C. Plakat w dużych rozmiarach
D. Wizualizacja komputerowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Zarząd agencji wprowadził od nowego sezonu jednolite ubrania dla wszystkich pracowników firmy. Jakie działania podjęto w tym zakresie?
A. mecanatu
B. publicity
C. physical evidence
D. product placement
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?
A. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
B. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
C. przed godziną 2000
D. zawierających mniej niż 8% alkoholu
Zarządzanie kampanią reklamową
Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?
A. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
B. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
C. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
D. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy
A. testowe off air
B. poekspozycyjne
C. mediów reklamy
D. koncepcji reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzajem reklamy w radio, który pozwala na zaangażowanie słuchaczy, jest
A. wykład
B. komunikat
C. scenka
D. konkurs
PGF.08 Pytanie 472
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać
A. sponsoring osobowy
B. promocję adresowaną do pośredników handlowych
C. wewnętrzne działania public relations
D. promocję skierowaną do detalistów
Zarządzanie kampanią reklamową
Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na
A. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
B. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
C. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
D. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu
A. 210 x 297 mm
B. 105 x 148 mm
C. 90 x 50 mm
D. 210 x 99 mm
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu
Kryterium | Wywiad ankietowy: | |||
---|---|---|---|---|
telefoniczny | za pośrednictwem poczty | osobisty | w centrum handlowym | |
Ilość informacji | ograniczona | ograniczona | nieograniczona | nieograniczona |
Jakość informacji | bardzo dobra | bardzo dobra | dobra | dobra |
Kontrola doboru | bardzo dobra | mała | dobra | mała |
Zwrotność informacji | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca |
A. za pośrednictwem poczty.
B. telefonicznego.
C. osobistego.
D. w centrum handlowym.
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?
A. DAGMAR
B. AIDA
C. AIDCAS
D. DIPADA
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. ATL
B. talentów
C. BTL
D. medialne
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle promocyjnym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" autorzy nawiązują do potrzeby
A. bezpieczeństwa
B. szacunku
C. transcendencji
D. miłości
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?
A. 30 s
B. 8 s
C. 16 s
D. 24 s
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym elemencie marketingu mix, agencja reklamowa prowadzi kampanie informacyjne oraz promocyjne dotyczące swej nowej oferty produktowej?
A. Ceny
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Produktu