Filtrowanie pytań
 Planowanie i realizacja przew… 
A. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu.
B. regulaminu technicznego stacji.
C. wewnętrznego rozkładu jazdy.
D. planu obsługi stacji.
 Planowanie i realizacja przew… 
Organizacja transportu towarów w pojedynczych wagonach oraz w grupach wagonowych opiera się na Systemie
A. Transportu Niemasowego
B. Transportu Masowego
C. Zarządzania Bezpieczeństwem
D. Punktów Węzłowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Waga hamująca wagonu została określona
A. w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów
B. na pojeździe kolejowym
C. w dokumencie przewozowym
D. na znaku kierunkowym
 Planowanie i realizacja przew… 
Pociąg osobowy składający się z 9 wagonów, z których każdy waży 20 ton, jest ciągnięty przez lokomotywę o masie służbowej 80 ton i rzeczywistej masie hamującej 60 ton. Jaką całkowitą masę M ma pociąg, jeżeli porusza się z prędkością 100 km/h?
A. 240 ton
B. 260 ton
C. 180 ton
D. 300 ton
 Planowanie i realizacja przew… 
Jak powinno się wprowadzić na bocznicę pociąg o wadze 1200 ton, jeśli na stacji mamy do dyspozycji dwie lokomotywy typu SM42?
A. Dzieląc pociąg na dwie części, korzystając z jednej lokomotywy
B. Dzieląc pociąg na dwie części, korzystając z dwóch lokomotyw
C. Nie dzieląc pociągu, wykorzystując dwie lokomotywy
D. Nie dzieląc pociągu, wykorzystując jedną lokomotywę
 Planowanie i realizacja przew… 
Podczas kwalifikacji wagonów węglarek do składów zwartych, rewident taboru powinien uwzględnić
A. grubość wstawek hamulcowych
B. numerację węglarek
C. terminy przeglądów technicznych węglarek
D. różne typy węglarek
 Planowanie i realizacja przew… 
Do przewozu sypkich materiałów budowlanych (np. żwir, piach) powinno się używać wagonów
A. cysterny seria Z
B. węglarki normalnej konstrukcji seria E
C. platformy normalnej konstrukcji seria K
D. kryte normalnej konstrukcji seria G
 Planowanie i realizacja przew… 
Co należy zrobić, gdy rzeczywista masa hamująca pociągu jest niższa od wymagań?
A. zmienić metodę hamowania pociągu
B. zmienić typ maszyny lokomotywowej
C. zmniejszyć wymagany procent masy hamującej
D. wyliczyć zmniejszoną prędkość jazdy
 Planowanie i realizacja przew… 
Przy ustalaniu maksymalnego obciążenia wagonu towarowego, oprócz jego nośności, należy wziąć pod uwagę dopuszczalne
A. obciążenie przypadające na oś wagonu
B. obciążenia na podłużnice wagonu
C. obciążenia na urządzenia cięgłowo-zderzne
D. obciążenie przypadające na metr długości podłogi
 Planowanie i realizacja przew… 
Zarządzanie przewozem ładunków w pojedynczych wagonach oraz w grupach wagonowych opiera się na
A. Systemie Przewozów Niemasowych
B. Systemie Punktów Węzłowych
C. Systemie Zarządzania Bezpieczeństwem
D. Systemie Przewozów Masowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Wyznacz maksymalną masę wagonu czteroosiowego typu platforma na podstawie warunku dotyczącego maksymalnych nacisków na oś, jeżeli jego ładowność wynosi 68,1 ton, nacisk na oś to 221 kN, a przyspieszenie grawitacyjne wynosi 9,81m/s2?
A. Około 30 t
B. Około 22 t
C. Około 27 t
D. Około 54 t
 Planowanie i realizacja przew… 
Operacyjne planowanie w sektorze transportowym obejmuje
A. przygotowywanie oraz podejmowanie decyzji dotyczących celów zasadniczych i strategicznych przedsiębiorstwa transportowego
B. opracowywanie i podejmowanie decyzji dotyczących kluczowych oraz podstawowych metod osiągania celów przedsiębiorstwa transportowego
C. podejmowanie codziennych decyzji w perspektywie nieprzekraczającej jednego dnia na poziomie realizacyjnym
D. działania skierowane na osiągnięcie ustalonych celów i założeń strategicznych poprzez szczegółowe określenie metod ich realizacji
 Planowanie i realizacja przew… 
Aby prowadzić skład pociągu towarowego o masie 3 500 ton na linii zelektryfikowanej, która lokomotywa z serii powinna być wykorzystana?
A. ET22
B. SM42
C. SU45
D. ET42
 Planowanie i realizacja przew… 
Podczas planowania przewozów kolejowych należy uwzględnić
A. odległość od najbliższego lotniska
B. długość przerw na posiłki dla maszynistów
C. zdolność przewozową infrastruktury kolejowej
D. liczbę pasażerów w pociągach osobowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Aby obsługiwać pociąg pasażerski poruszający się z prędkością do 160 km/h, należy zastosować lokomotywę należącą do serii
A. EU07
B. ET22
C. ET21
D. EP09
 Planowanie i realizacja przew… 
Skrót "TL" przy numerze pociągu wskazuje na pociąg przeznaczony do transportu towarów
A. ekspresowy o wyższych normach prędkości technicznej
B. liniowy do transportu ładunków w pojedynczych wagonach oraz zestawach wagonów
C. zdawczy do obsługi stacji oraz bocznic
D. do przewozów intermodalnych w całych składach
 Planowanie i realizacja przew… 
Wykonanie uproszczonej próby hamulca zespolonego jest konieczne, gdy
 12 godzin.
A. przeładowano główny przewód hamulcowy w pociągu
B. urządzenia hamulcowe w składzie pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż
C. maszynista zauważy niedziałanie hamulców
D. wyłączono przynajmniej jeden pojazd kolejowy ze składu pociągu
 Planowanie i realizacja przew… 
Jeśli na stacji A codziennie ładowane są 5 wagonów, to jak długo zajmie załadunek 10 wagonów?
A. 20 godzin
B. 10 godzin
C. 2 doby
D. 1 dobę
 Planowanie i realizacja przew… 
Jak długo zajmie załadunek 20 wagonów towarowych przy użyciu mechanicznych urządzeń do prac ładunkowych, jeśli czas załadunku jednego wagonu wynosi 30 minut?
A. 5 godzin
B. 20 godzin
C. 40 godzin
D. 10 godzin
 Planowanie i realizacja przew… 
Jakim sposobem określa się wydajność wagonu pasażerskiego?
A. pasażerokilometrach
B. pojazdokilometrach
C. tonokilometrach
D. wozokilometrach
 Planowanie i realizacja przew… 
Jak określa się efektywność użycia pojazdów trakcyjnych w transporcie ładunków?
A. średnia masa brutto pociągu towarowego
B. współczynnik pracy manewrowej
C. średni dobowy przebieg lokomotywy czynnej
D. ilostan ogólny lokomotyw
 Planowanie i realizacja przew… 
Wskaźnikiem określającym czasowe użycie wagonu towarowego jest
A. obciążenie statyczne
B. ciężar osi wagonu na torze
C. powierzchnia ładunkowa
D. współczynnik obrotu wagonu
 Planowanie i realizacja przew… 
W trakcie remontu torów na trasie kolejowej do rozładunku tłucznia wykorzystuje się wagony
A. samowyładowcze
B. węglowe
C. na cieczy
D. zamknięte
 Planowanie i realizacja przew… 
Po przygotowaniu karty testowej hamulca można ruszyć pociągiem z ustaloną prędkością, jeżeli
A. rzeczywista masa hamująca pociągu przewyższa masę wymaganą
B. długość pociągu towarowego jest większa niż długości użyteczne torów stacji początkowej
C. wymagana masa hamująca przewyższa rzeczywistą masę hamującą
D. masa całkowita pociągu nie przekracza zdolności pociągowej lokomotywy
 Planowanie i realizacja przew… 
Z jaką odległością przed jadącym odprzęgiem powinny być montowane płozy hamulcowe?
A. 15÷10 m
B. 10÷5 m
C. 25÷20 m
D. 20÷15 m
 Planowanie i realizacja przew… 
Lokomotywa serii jest dedykowana do obsługi pociągów towarowych oraz pasażerskich?
A. EP
B. SM
C. ST
D. EU
 Planowanie i realizacja przew… 
Jeśli całkowita masa zestawu wagonowego pociągu osobowego, w którym wszystkie wagony są wyposażone w działające hamulce, wynosi 320 ton, masa brutto lokomotywy to 80 ton, a pociąg porusza się z prędkością 130 km/h, przy czym w rozkładzie jazdy wymagany procent masy hamującej to 90%, to jaką masę hamującą musi posiadać pociąg?
A. 200 ton
B. 300 ton
C. 400 ton
D. 360 ton
 Planowanie i realizacja przew… 
Własna masa (tara) wagonu to
A. suma wag wagonu oraz jego ładunku
B. największa masa, jaką wagon może przewieźć
C. maksymalna nośność wagonu
D. masa wagonu gotowego do podróży bez ładunku
 Planowanie i realizacja przew… 
Jakie są niezbędne warunki do wysłania pociągu z stacji?
A. Masa hamująca pociągu musi być równa lub większa niż masa całkowita pociągu
B. Rzeczywista masa hamująca pociągu musi być większa od wymaganej masy hamującej pociągu
C. Całkowita masa pociągu musi być większa lub równa rzeczywistej masie hamującej pociągu
D. Masa hamująca pociągu musi być większa niż rzeczywista masa hamująca pociągu
 Planowanie i realizacja przew… 
Czym jest całkowita masa pociągu?
A. Masa podana na pojeździe kolejowym lub na tablicy informacyjnej
B. Suma mas pojazdów kolejowych razem z ładunkiem
C. Masa pustych pojazdów kolejowych
D. Suma mas ładunków znajdujących się w pojazdach kolejowych w pociągu
 Planowanie i realizacja przew… 
W przypadku wagonu typu węglarka, który ma widoczną skarpę zasypu węgla, współczynnik wykorzystania ładowności wynosi
A. więcej niż zero.
B. mniej lub równo zero.
C. zero.
D. mniej niż zero.
 Planowanie i realizacja przew… 
Który z poniższych czynników nie wpływa na przepustowość linii kolejowej?
A. Długość pociągów
B. Częstotliwość pociągów
C. Stan infrastruktury
D. Typ materiałów użytych do budowy torów
 Planowanie i realizacja przew… 
W przypadku pociągu poruszającego się z prędkością przekraczającą 120 km/h rzeczywista masa hamująca stanowi sumę mas hamujących wszystkich jednostek w składzie pociągu, które mają aktywne hamulce
A. zmniejszoną o masę hamującą pierwszego wagonu
B. zmniejszoną o masę hamującą ostatniego wagonu
C. zwiększoną o masę hamującą pierwszego i ostatniego wagonu
D. zwiększoną o masę hamującą pojazdu trakcyjnego
 Planowanie i realizacja przew… 
Rzeczywistą masę hamującą pociągu, który ma być uruchomiony, oblicza się, przy użyciu
A. wewnętrznego rozkładu jazdy pociągu
B. raportu z jazdy przygotowanego przez kierownika pociągu
C. karty próby hamulca
D. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu
 Planowanie i realizacja przew… 
Pierwsza cyfra w numerach pociągów krajowych składających się z 4, 5 lub 6 cyfr wskazuje
A. numer obszaru konstrukcyjnego dla stacji, z której pociąg wyrusza
B. typ pociągu
C. numer obszaru konstrukcyjnego dla stacji, do której pociąg zmierza
D. typ przewozów
 Planowanie i realizacja przew… 
W wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów nie znajdują się informacje o
A. rzeczywistej masie hamującej pociągu
B. typie urządzeń na poszczególnych szlakach
C. zainstalowanych urządzeniach SHP
D. wymaganym procencie masy hamującej
 Planowanie i realizacja przew… 
Aby obliczyć masę brutto pociągu, należy zestawić dane z wykazu pojazdów w składzie pociągu oraz zsumować masę
A. przewożonych ładunków
B. własną wagonów w składzie pociągu
C. wszystkich wagonów
D. własną wagonów i masę ładunków
 Planowanie i realizacja przew… 
Z równania:
 X = Pp,woz. * kwoz.km gdzie: Pp,woz. — praca przewozowa, kwoz.km — koszt jednego wozokilometra oblicza się
A. koszt jednego kilometra
B. cenę biletu
C. koszt przewozu
D. cenę jednego wozokilometra
 Planowanie i realizacja przew… 
Jaką lokomotywą obsługiwane są pociągi towarowe o całkowitej masie 1 600 ton na linii, która nie jest zelektryfikowana?
A. ST 44
B. SN 61
C. SM 03
D. ET 22
 Planowanie i realizacja przew… 
Wskaźnik użycia czasu pracy lokomotywy manewrowej uzależniony jest od
A. ilorazu czasu pracy lokomotywy do czasu spędzonego na jeździe.
B. ilorazu czasu pracy lokomotywy do liczby przewiezionych wagonów w ciągu doby.
C. ilorazu prędkości operacyjnej do prędkości technicznej.
D. ilorazu przejechanego dystansu lokomotywy manewrowej do czasu jazdy.