Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TKO.08 Pytanie 1
Planowanie i realizacja przew…

Aby obsługiwać pociąg osobowy poruszający się z prędkością 160 km/h, konieczne jest zastosowanie lokomotywy serii

A. ET21
B. EP09
C. EU07
D. ET22
Planowanie i realizacja przew…

Jaką liczbę wagonów czteroosiowych należy wykorzystać do transportu ładunku o całkowitym ciężarze 2 500 t, gdy maksymalne obciążenie osi zestawów kołowych wynosi 22,5 t/oś, a waga wagonu jest 10 t?

A. 71 szt.
B. 50 szt.
C. 32 szt.
D. 18 szt.
Planowanie i realizacja przew…

Co oznacza punktualność w kontekście kursowania pociągów?

A. Proporcją pociągów spóźnionych do ogólnej liczby uruchomionych pociągów
B. Poziomem przestrzegania rozkładu jazdy podczas obsługi ruchu pociągów
C. Zgodnością między danymi w dokumentacji a aktualnym czasem
D. Metodą zarządzania ruchem pociągów
Planowanie i realizacja przew…

W czasie 12-godzinnej pracy lokomotywy manewrowej zrealizowano 6 usług bocznicowych, podstawiając za każdym razem
15 wagonów, a na górce rozrządowej rozformowano 8 pociągów po 35 wagonów i ogółem podstawiono na stacyjne punkty ładunkowe 110 wagonów. Jaki jest współczynnik pracy manewrowej, wyrażony jako stosunek liczby wagonów do lokomotywo-godzin?

A. 30
B. 40
C. 50
D. 60
TKO.08 Pytanie 6
Planowanie i realizacja przew…

Jakie minimalne ciśnienie sprężonego powietrza w przewodzie głównym, zmierzone na końcu składu, jest wymagane, aby pociąg pasażerski mógł wyruszyć w trasę?

A. 0,44 MPa
B. 0,46 MPa
C. 0,48 MPa
D. 0,42 MPa
Planowanie i realizacja przew…

Oblicz konieczną masę hamującą pociągu (Mhw), jeśli ogólna masa pociągu (Mo) wynosi 1650 ton, a procent wymaganego hamowania (Pw) wynosi 73%?

A. 1155 t
B. 1650 t
C. 1205 t
D. 1170 t
Planowanie i realizacja przew…

Transport wagonów w jednorodnym składzie oznacza ich przemieszczenie w ramach pociągu

A. bez zmiany od stacji wysyłkowej do stacji docelowej
B. wyłącznie w celu naprawy
C. jedynie jedną lokomotywą na całej trasie transportu
D. na dystansie minimum 500 km
Planowanie i realizacja przew…

Strategiczne planowanie w sektorze transportowym to

A. funkcja zarządzania, która umożliwia podejmowanie kluczowych decyzji w sprawie przyszłego rozwoju firmy
B. zbiór zorganizowanych decyzji odnoszących się do realizacji bieżących celów i wynikających z nich zadań oraz metod ich osiągnięcia
C. proces systematycznej analizy usług, produktów, procedur oraz zasad działania firmy w odniesieniu do standardów wyróżniających liderów branży
D. działalność kierownicza związana z codziennymi decyzjami, która nie powoduje długotrwałych skutków dla funkcjonowania firmy
Planowanie i realizacja przew…

Wskaźnik wydajności pracy manewrowej na stacji definiuje się jako

A. iloczyn liczby wagonów towarowych przerobionych przez ilość lokomotyw użytych do ich przerobienia
B. iloczyn liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
C. iloraz liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
D. iloraz liczby lokomotywogodzin pracy lokomotyw przez połowę sumy liczby wagonów przybyłych i wysłanych
Planowanie i realizacja przew…

Zarządzanie taborami kolejowymi do realizacji przewozów obejmuje

A. określanie nakładów inwestycyjnych niezbędnych do odtworzenia taboru zgodnie z otrzymanymi założeniami
B. prognozowanie wymaganej zdolności przewozowej przedsiębiorstwa w oparciu o marketingowe planowanie zapotrzebowania na usługi transportowe
C. planowanie w nadchodzących latach wycofania taboru z uwzględnieniem technicznego zużycia oraz granicy ekonomicznej opłacalności jego eksploatacji
D. ustalenie zapotrzebowania na środki transportu w zależności od ich kondycji technicznej
Planowanie i realizacja przew…

Czas minimalny przejścia wagonów w systemie "tranzyt bez przeróbki" stanowi sumę czasów

A. obróbki wagonów na torach przyjazdowych, zestawiania składu pociągu oraz obróbki wagonów na torach odjazdowych
B. rozrządzania składu pociągu, obróbki wagonów na torach przyjazdowych oraz akumulacji wagonów
C. wymiany lokomotyw pociągowych, zmiany czoła pociągu oraz obróbki wagonów na torach tranzytowych
D. rozrządzania składu pociągu, akumulacji wagonów oraz zestawiania składu pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Graficznym przedstawieniem trasy pociągu na wykresie jest linia, której kąt nachylenia jest uzależniony od

A. prędkości ruchu pociągu
B. ciężaru całkowitego pociągu
C. długości pociągu
D. czasów przejazdu przez stacje
Planowanie i realizacja przew…

Podstawowymi obszarami rachunkowości są

A. statystyka oraz rejestracja zjawisk gospodarczych
B. kalkulacja oraz rejestracja operacyjna
C. księgowość, kalkulacja oraz raportowanie finansowe
D. księgowość i statystyka
Planowanie i realizacja przew…

Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?

A. obniżyć wymagany procent hamowania
B. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
C. zmienić typ lokomotywy pociągowej
D. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
Planowanie i realizacja przew…

Próbę hamulca zespolonego w uproszczonej wersji należy przeprowadzić, gdy

A. maszynista zauważy, że hamulce nie działają
B. wyłączono przynajmniej jeden z pojazdów kolejowych ze składu pociągu
C. urządzenia hamulcowe w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż 12 godzin
D. główny przewód hamulcowy pociągu został przeładowany
Planowanie i realizacja przew…

Co definiuje liczbę wozodni pracy?

A. liczbę dni, w których pojazdy były gotowe do pracy
B. rzeczywistą ilość pracy przewozowej zrealizowanej przez pojazdy w eksploatacji
C. maksymalną liczbę dni pracy posiadanych pojazdów, jakie można wykorzystać w ciągu roku
D. poziom wykorzystania obecnego taboru kolejowego do realizacji zadań przewozowych
TKO.08 Pytanie 23
Planowanie i realizacja przew…

Przy ustalaniu maksymalnego obciążenia wagonu towarowego, poza nośnością, należy brać pod uwagę dozwolone

A. naciski na podłużnice wagonu
B. obciążenie przypadające na metr długości podłogi
C. naciski na łożyska osi w zestawach kołowych
D. obciążenie przypadające na oś wagonu
Planowanie i realizacja przew…

Jak można wykonać szczegółową próbę hamulca pneumatycznego?

A. sieci stałej sprężonego powietrza (stanowisko sterownicze z głównym zaworem maszynisty lub zautomatyzowane urządzenie stałe) z ciśnieniem do 3 barów
B. pojazdem trakcyjnym znajdującym się na sąsiednim torze, jeśli w badanym składzie wagonów brakuje lokomotywy
C. pojazdem z napędem, który będzie prowadził pociąg, przeprowadzając próbę z kabiny maszynisty, z której pociąg będzie kontrolowany
D. dowolnym pojazdem, niezależnie od rodzaju napędu
TKO.08 Pytanie 26
Planowanie i realizacja przew…

W dokumencie Zestawienia Pociągów litera "G" w numeracji pociągu wskazuje, że pociąg powinien być wyposażony w hamulec zespolony

A. wolnego działania
B. na hamowanie na obszarach płaskich
C. na hamowanie w terenach górzystych
D. szybkiego działania
Planowanie i realizacja przew…

Na wysokość opłaty, którą nalicza przewoźnik za transport przesyłki kolejowej, nie oddziałuje

A. odległość taryfowa przewozu
B. sposób naliczania opłaty przewoźnego
C. masa (waga) przesyłki
D. nazwa (rodzaj) towaru
TKO.08 Pytanie 28
Planowanie i realizacja przew…

Inspektor taboru, wykonując kwalifikację wagonów węglowych do składów zamkniętych, powinien uwzględnić

A. terminy przeglądów technicznych węglarek
B. grubość wkładek hamulcowych
C. numerację węglarek
D. różne typy węglarek
Planowanie i realizacja przew…

Badanie przepływów towarów i wagonów jest kluczowe do stworzenia

A. programów bezpieczeństwa przewozów ładunkowych
B. stawek za transport towarów pociągami
C. planów transportu towarów pociągami służbowymi
D. planów inwestycyjnych i modernizacyjnych stacji rozrządowych
Planowanie i realizacja przew…

W wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów nie zamieszczane są informacje o

A. rzeczywistej masie hamującej pociągu
B. maksymalnej, dopuszczalnej prędkości pociągu na trasie
C. serii i obciążeniu lokomotywy
D. metodzie organizacji ruchu pociągów
Planowanie i realizacja przew…

W ciągu 8 godzin lokomotywa manewrowa obsłużyła 200 wagonów na punktach ładunkowych, zorganizowała 4 składy po 40 wagonów oraz zestawiła 4 składy po 50 wagonów. Jaką wartość ma współczynnik pracy manewrowej?

A. 40 wagonów
B. 60 wagonów
C. 70 wagonów
D. 80 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Jaką masę hamującą należy zastosować dla pociągu o łącznej wadze 2 600 ton, jeśli procent wymaganej masy hamującej zgodnie z rozkładem jazdy wynosi 75?

A. 3 466,66 ton
B. 195,00 ton
C. 34,66 ton
D. 1 950,00 ton
Planowanie i realizacja przew…

Przeprowadzona próba hamulca ma znaczenie jedynie gdy

A. postój pociągu nie trwał dłużej niż jedną godzinę
B. została zrealizowana przy użyciu głównego zaworu maszynisty pojazdu z napędem
C. maszynista obsługujący zawór maszynisty stosuje się do wskazówek przekazywanych przez swojego przełożonego
D. odbyła się we wszystkich składach za wyjątkiem trakcji ukrotnionej
Planowanie i realizacja przew…

Operator logistyczny bada kierunki transportu w celu stworzenia

A. programów bezpieczeństwa transportu
B. stawek za przewóz ładunków pociągami
C. planów transportu ładunków pociągami służbowymi
D. planowania ruchu pociągów towarowych
TKO.08 Pytanie 35
Planowanie i realizacja przew…

Aby ustalić maksymalne obciążenie wagonu towarowego, należy poza jego nośnością wziąć pod uwagę również dopuszczalne

A. naciski na podłogę wagonu
B. obciążenie liniowe właściwe dla klasy linii, po której wagon kursuje
C. obciążenie przypadające na oś czopa skrętu
D. naciski na łożyska osi zestawów kołowych
Planowanie i realizacja przew…

Na obszarze wystąpiło zapotrzebowanie na 300 wagonów do załadunku. Jeśli współczynnik rotacji wagonów spadnie z 2,5 do 2,0 dób, to ilostan roboczy wagonów zmniejszy się o

A. 200 wagonów
B. 250 wagonów
C. 150 wagonów
D. 100 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Procent niezbędnej masy hamującej powinien być zapisany w karcie próby hamulca w oparciu o

A. znajomość trasy
B. informacje umieszczone na bocznej stronie pojazdu
C. dane zawarte w wewnętrznym rozkładzie jazdy
D. masę całkowitą pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Współczynnik efektywności stacji, określany jako stosunek liczby wagonów wysłanych w ciągu 24 godzin do łącznej liczby wagonów przybyłych w tym okresie oraz pozostałych z poprzedniego dnia, wynosi

A. większy lub równy 1.
B. większy od 1, ale mniejszy od 2.
C. mniejszy lub równy 1.
D. 1.
Planowanie i realizacja przew…

Określ wymaganą liczbę wagonów, aby utrzymać ciągłość pracy stacji, na której codziennie załadunku podlega 20 wagonów, a czas ich obracania wynosi 3 dni?

A. 80 wagonów
B. 60 wagonów
C. 20 wagonów
D. 40 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Długość pociągu towarowego, określona w wykazie pojazdów w składzie pociągów, nie może przekraczać długości

A. drogi hamowania pociągu
B. najdłuższej drogi ochronnej
C. wskazanej w wewnętrznym rozkładzie jazdy
D. torów specjalnego przeznaczenia