Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Planowanie i realizacja przew…

Podczas przeprowadzania dokładnego badania hamulców pociągu pasażerskiego, rewident taboru powinien za pomocą manometru zweryfikować, czy ciśnienie sprężonego powietrza na końcu składu wynosi przynajmniej

A. 0,42 MPa
B. 0,48 MPa
C. 0,44 MPa
D. 0,46 MPa
Planowanie i realizacja przew…

W karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych pociągu należy wpisać

A. lokalizację następnej próby hamulców
B. miejsce, w którym przebywa kierownik pociągu w trakcie jazdy
C. poprawność rozmieszczenia wagonów w składzie
D. numerację dwóch ostatnich pojazdów w składzie
TKO.08 Pytanie 85
Planowanie i realizacja przew…

Jaką lokomotywę należy zastosować do przewozu składu z 46 wagonami węglowymi 4-osiowymi, zakładając maksymalne obciążenie wszystkich osi wynoszące 22,5 t?

A. ET22
B. ET41
C. SP42
D. SP43
TKO.08 Pytanie 86
Planowanie i realizacja przew…

Faktyczna masa hamująca wagonu jest wskazana

A. na ostojnicy czołowej wagonu
B. w nalepce R 16
C. na tablicy przestawczej wagonu
D. w wewnętrznym rozkładzie jazdy
Planowanie i realizacja przew…

Jakie czynności są niezbędne do przygotowania pociągu do odjazdu?

A. dołączenie lokomotywy pociągowej do składu wagonów, przeprowadzenie uproszczonej próby hamulca pierwszego wagonu oraz osygnalizowanie końca pociągu
B. połączenie wagonów z lokomotywą, przeprowadzenie próby hamulca pierwszego wagonu oraz osygnalizowanie końca pociągu
C. połączenie lokomotywy pociągowej z wagonami, wykonanie szczegółowej próby hamulca ostatniego wagonu, osygnalizowanie czoła pociągu oraz przekazanie maszyniście karty rozrządowej
D. oględziny handlowe i techniczne, dokładna próba hamulca zespolonego, osygnalizowanie pociągu oraz dostarczenie dokumentów maszyniście
Planowanie i realizacja przew…

Jedną z kluczowych strategii w marketingu stanowi

A. osiągnięcie wyższych wskaźników jakościowych świadczonych usług przewozowych w sytuacji wprowadzenia cen dumpingowych
B. uzyskanie wyższych całkowitych wydatków na realizowane usługi przy równoległym wsparciu zewnętrznych podmiotów
C. uzyskanie niższych kosztów świadczonych usług transportowych
D. stworzenie przewagi nad konkurencją przy równoczesnej obniżonej jakości oferowanych usług
Planowanie i realizacja przew…

Procent masy hamującej, która jest wymagana, trzeba zapisać w karcie próby hamulca na podstawie

A. danych zawartych w rozkładzie jazdy
B. znajomości trasy
C. całkowitej masy pociągu
D. informacji umieszczonej na ścianie bocznej pojazdu
TKO.08 Pytanie 91
Planowanie i realizacja przew…

Maksymalna liczba pojazdów trakcyjnych, które mogą obsługiwać pociąg to

A. dwa pojazdy trakcyjne ciągnące oraz jeden pojazd trakcyjny popychający
B. jeden pojazd trakcyjny ciągnący oraz dwa pojazdy trakcyjne popychające
C. dwa pojazdy trakcyjne ciągnące oraz dwa pojazdy trakcyjne popychające
D. jeden pojazd trakcyjny ciągnący oraz jeden pojazd trakcyjny popychający
Planowanie i realizacja przew…

Jednym z kluczowych wskaźników oceny efektywności stacji rozrządowej jest

A. miernik wydajności przewozowej
B. przeciętny dobowy przebieg wagonu
C. średni czas postoju wagonu
D. liczba robocza wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Przygotowano zapotrzebowanie na 500 wagonów dziennie do załadunku, zakładając, że czas obrotu wagonów wynosi 3,5 doby. Jeśli zmniejszymy tę wartość do 3,2 doby, to aby zrealizować to zapotrzebowanie, ile wagonów będzie potrzebnych?

A. 750 wagonów
B. 100 wagonów więcej
C. 150 wagonów mniej
D. 600 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Jaką wartość ma współczynnik pracy manewrowej, jeśli lokomotywa manewrowa w ciągu 12 godzin zrealizowała pracę podstawienia dla 400 wagonów, rozłożyła 6 składów składających się z 30 wagonów oraz zestawiła 4 składy po 35 wagonów?

A. 60 wagonów
B. 80 wagonów
C. 40 wagonów
D. 70 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Wykres ilustrujący ruch pociągów to wizualna reprezentacja

A. przejazdów kolejowo-drogowych na trasie przejazdu pociągu
B. informacji o średniej liczbie przewożonych pasażerów
C. tras (przejazdów i zatrzymań) każdego pociągu w odniesieniu do czasu i odległości
D. opisu kursu pociągu w formie pisemnej