Po zmniejszeniu przekroju rury






| KODY BŁĘDÓW | |
|---|---|
| BŁĄD NR | ZNACZENIE |
| -04- | STYCZNIK 201U NIE ZAŁĄCZA SIĘ |
| -08- | STYCZNIK 201N NIE ZAŁĄCZA SIĘ |
| -17- | ROZWARTY OBWÓD BEZPIECZEŃSTWA |
| -84- | ZANIK FAZY ZASILANIA |
| -98- | PRZECIĄŻENIE KABINY |

| Zakres prac konserwacyjnych na urządzeniach dźwignicowych według klasyfikacji UDT ze względu na grupy urządzeń | |
| Dźwig towarowo-osobowy 1000 kg. Grupa urządzeń 31 | |
| 1. | przegląd kontaktów ogranicznika prędkości chwytaczy, zwisu lin, drzwi przystankowych, oczyszczenie i przesmarowanie styków; |
| 2. | kontrola stanu i mocowania lin nośnych i linki ogranicznika prędkości; |
| 3. | sprawdzenie stanu i działania aparatu chwytnego za pomocą ręcznego uruchomienia; |
| 4. | przesmarowanie i oczyszczenie styków oraz sprawdzenie działania wyłączników krańcowych, końcowych, przełączników piętrowych EP5, wyłącznika zatrzymania EV-5; |
| 5. | sprawdzenie stanu działania drzwi przystankowych, działania układu ryglowania i zamków mechanicznych; |
| 6. | przegląd okresowy silnika napędowego dźwigu; |
| 7. | przegląd rozdzielnicy dźwigowej, w tym przegląd obwodów: – sterowania i zabezpieczenia układu sterowania silnika dźwigu – zasilania dźwigu – oświetlenia szybu, kabiny i maszynowni dźwigu |
| 8. | przegląd kaset wezwań oraz kasety dyspozycji, usunięcie stwierdzonych usterek |
| 9. | przegląd szafy sterowniczej, a w tym – demontaż styczników, oczyszczenie i przesmarowanie styków, w razie konieczności wymiana – sprawdzenie działania przekaźników – dokręcenie przewodów na listwach zaciskowych. |

| Instrukcja konserwacji schodów ruchomych (wyciąg) | ||
|---|---|---|
| Punkt smarowania Numer - nazwa | Ilość [sztuk] | Czas smarowania |
| 1. Łożyska zespołu napędowego | 1 | Ok.7200 g. min. 1 w roku Ok.2200 g. min. co 2 lata Wymienić smar |
| 2. Łożyska napędu głównego | 2 | |
| 3. Łożyska karetki naciągającej | 2 | Ok.2200 g. co najmniej co 3 lata |
| 4. Łańcuch stopni | 2 | pierwsze uruchomienie po 1900 g. min co 3 miesiące każde 3600 g. dwa razy rocznie |

| Lp. | Czynności wykonywane podczas demontażu rolki górnej (1) i rolki dociskającej (2) |
|---|---|
| 1. | Zdjąć panele drzwi |
| 2. | Usunąć starą górną rolkę (1) |
| 3. | Usunąć rolkę dociskającą (2) |
| 4. | Wykręcić śruby mocowania rolek |
| 5. | Usunąć śrubę mocowania górnej rolki |











| Nośność (t) | Wymiar „A" (mm) | Wymiar „B" (mm) | Wymiar „C" (mm) | ||
|---|---|---|---|---|---|
| Standard | Wartość graniczna | Standard | Wartość graniczna | Wartość graniczna | |
| Haki z uszkiem (lina) | |||||
| 0,8 | 22 | 19,8 | 19 | 17 | 29 |
| 1,6 | 26 | 23,4 | 23 | 20 | 35 |
| 3,2 | 36,5 | 32,8 | 34 | 30,5 | 41 |
| 5 | 42 | 37,8 | 35 | 31,5 | 45 |
| 6,3 | 58 | 53 | 45 | 40,5 | 52 |

| Wyciąg z dokumentacji modernizacji windy w budynku użyteczności publicznej | |||
| Przed modernizacją | Po modernizacji | ||
| 15 | Drzwi kabinowe | automatyczne, centralne, dwupanelowe z napędem falownikowym wymiary 1100×2000 mm wykonane ze stali malowanej zabezpieczone kurtyną świetlną | automatyczne, centralne. dwupanelowe z napędem falownikowym wymiary 1100×2000 mm wykonane ze stali malowanej zabezpieczone kurtyną świetlną |
| 16 | Drzwi szybowe | automatyczne, centralne, dwupanelowe wymiary 1100×2000 mm wykonane ze stali oklejanej | automatyczne, centralne, dwupanelowe wymiary 1100×2000 mm wykonane ze stali malowanej |
| 17 | Kasety: wezwań i dyspozycji | przyciski o wymiarach 38×38 mm pokrywy wykonane z aluminium kasety umieszczone na ścianie i na wysokości umożliwiającej obsługę przez osoby niepełnosprawne | przyciski o wymiarach części roboczej nie mniejszych niż 45×45 mm z grafiką Braille'a pokrywy wykonane ze stali malowanej - kolor kontrastowy do koloru powierzchni przycisków kasety umieszczone w ościeżnicy drzwi szybowych lub na ścianie na wysokości umożliwiającej obsługę przez osoby niepełnosprawne |


| Lp. | UDŹWIG Q [kg] | SZEROKOŚĆ KABINY Sk [mm] | GŁĘBOKOŚĆ KABINY Gk [mm] | WYSOKOŚĆ KABINY Wk [mm] | SZEROKOŚĆ DRZWI Sd [mm] | SZEROKOŚĆ SZYBU Sk [mm] | GŁĘBOKOŚĆ SZYBU Gk [mm] |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 320 | 1000 | 900 | 2150 | 700 | 1600 | 1550 |
| 2. | 630 | 1400 | 1100 | 2150 | 800-900 | 1800-2000 | 1750 |
| 3. | 800 | 1400 | 1350 | 2150 | 800-1000 | 1800-2200 | 2000 |
| 4. | 1000 | 1600 | 1400 | 2150 | 900-1100 | 2000-2400 | 2050 |
| 5. | 1275 | 2000 | 1400 | 2150 | 1100 | 2400 | 2050 |
| 6. | 1600 | 2100 | 1600 | 2150 | 1200 | 2600 | 2250 |
| Tabela: Wykaz elementów zakwalifikowanych do wymiany | ||||
|---|---|---|---|---|
| Typ elementu | Urządzenie dźwigowe | |||
| Dźwig osobowy 1 | Dźwig osobowy 2 | Dźwig osobowy 3 | Dźwig osobowy 4 | |
| Oświetlenie LED [szt.] | 4 | 2 | 3 | 2 |
| Prowadnik kabiny [szt.] | 4 | 4 | - | 4 |
| Prowadnik przeciwwagi [szt.] | 2 | - | 2 | 2 |
| Przycisk wezwań [szt.] | 1 | 2 | - | 2 |
| Tabela: Zapotrzebowanie na części zamienne | |||
|---|---|---|---|
| Oświetlenie LED [szt.] | Prowadnik kabiny [szt.] | Prowadnik przeciwwagi [szt.] | Przycisk wezwań [szt.] |
| 11 | 12 | 6 | 5 |
| 12 | 14 | 6 | 5 |
| 13 | 14 | 8 | 7 |
| 14 | 13 | 8 | 7 |
| Wymiary prowadnic ciągnionych i łączników w [mm]: | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kod prod. | Oznaczenie wg ISO 7465 | t₁ | d | d₁ | l | b₂ | b₃ | l₁ | l₂ | l₃ |
| GF 975 | T 90/A | 4,5 | 13 | 26 | 123 | 90 | 60 | 240 | 90 | 30 |
| GF 125 | T 125/A | 4,5 | 17 | 33 | 153 | 120 | 76 | 300 | 125 | 25 |

| Instrukcja konserwacji schodów ruchomych |
|---|
Sprawdzić łożyska pod względem szczelności - wycieków. Sprawdzić poziom oleju. Sprawdzić pod względem nienaturalnych odgłosów. Wyczyścić przekładnie. Wcisnąć cięgno hamulca do obudowy. Szczelina powietrzna między cięgnem a śrubą regulacyjną powinna wynosić 1,5 mm. Sprawdzić śruby i nakrętki. Wykładziny hamulca należy zmienić jeżeli odległość „s" między wskaźnikiem i dźwignią hamulca wynosi zero. |

| Lp. | Wykaz prac konserwacyjnych | Kwartał | |||
|---|---|---|---|---|---|
| I | II | III | IV | ||
| 1 | Czyszczenie progów drzwi szybowych | x | x | x | x |
| 2 | Czyszczenie i suszenie mechanizmu | x | x | ||
| 3 | Sprawdzenie korozji | x | |||
| 4 | Sprawdzenie belki górnej | x | x | ||
| 5 | Sprawdzanie płynnego ruchu paneli | x | x | ||




| Czas wykonania wymiany 1 prowadnika [godz.] | Liczba pracowników niezbędnych do wymiany prowadników [osoby] | Stawka godzinowa pracownika [zł/godz.] | Cena jednego prowadnika [zł/szt.] |
|---|---|---|---|
| 0,5 | 2 | 40,00 | 50,00 |




