Spona iglicowa przedstawiona na ilustracji służy do


| § 69. Konserwacja elektromagnesów SHP | |
|---|---|
| 1. | Wymiary prawidłowego usytuowania elektromagnesów SHP wybranego typu:
|
| KONSERWACJA I PRZEGLĄDY MECHANICZNYCH KLUCZOWYCH URZĄDZEŃ STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM | ||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
§ 29. Konserwacja zamka ryglowego
|
| Zespół | Elementy Zespołu | L.p. | Wykaz czynności w ramach przeglądu okresowego |
|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
| Zespół Torowo-Bazowy | Zasilanie | 1. | Sprawdzenie napięć zasilających w systemie. |
| 2. | Ocena stanu technicznego przekaźników. | ||
| Tor pomiarowy Czujników temperatury mażnic (CTM) | 3. | Sprawdzenie parametrów obwodu grzewczego CTM z uwzględnieniem pomiarów: 3.1. rezystancji izolacji grzałek termostatyzacji czujnika CTM, 3.2. rezystancji grzałek termostatyzacji czujnika CTM, 2.3. temperatury termostatyzacji czujnika CTM. | |
| 4. | Sprawdzenie obwodu siłownika przesłony czujnika z uwzględnieniem parametrów: 4.1. pracy siłownika przesłony skanera CTM, 4.2. czasu otwarcia – zamknięcia przesłony czujnika CTM. | ||
| 5. | Pomiar napięć w torze pomiarowym CTM. | ||
| 6. | Kalibracja toru pomiarowego CTM z uwzględnieniem: 6.1. czyszczenia układu optycznego oraz wnętrza czujnika CTM, 6.2. kalibracji CTM. | ||
| Tor pomiarowy Czujnika temperatury hamulca (CTH) | 7. | Sprawdzenie parametrów obwodu grzewczego CTH z uwzględnieniem pomiarów: 7.1. rezystancji izolacji grzałek termostatyzacji czujnika CTH, 7.2. rezystancji grzałek termostatyzacji czujnika CTH, 7.3. temperatury termostatyzacji czujnika. | |
| 8. | Pomiar napięć w torze pomiarowym CTH. | ||
| 9. | Kalibracja toru pomiarowego CTH powinna uwzględniać: 9.1. czyszczenie układu optycznego oraz wnętrza czujnika CTH, 9.2. kalibrację CTH. |

| Należy sprawdzić widoczność wskazań sygnalizatora z miejsca obok prawego toku szynowego, patrząc w kierunku jazdy, w odległości równej minimalnej widoczności sygnałów danego sygnalizatora. Widoczność sygnałów przy największej dozwolonej prędkości (V), wyrażonej w [km/h], zbliżania się pociągów do sygnalizatora, powinna wynosić: 1) dla semaforów wjazdowych: a) na liniach magistralnych i pierwszorzędnych – co najmniej 400 [m] przy prędkościach i warunków bezpiecznej jazdy pojazdu kolejowego do 120 [km/h] włącznie i co najmniej 10xV/3 [m] przy prędkościach większych od 120 [km/h], b) na liniach drugorzędnych – co najmniej 300 [m], c) na liniach znaczenia miejscowego – co najmniej 100 [m]; 2) dla semaforów wyjazdowych (wyjazdowych grupowych) i drogowskazowych przy torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych, po których odbywają się przebiegi bez zatrzymania oraz dla semaforów odstępowych obsługiwanych i samoczynnych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m]; 3) dla semaforów wyjazdowych przy torach, po których nie odbywają się przebiegi bez zatrzymania, dla semaforów zaporowych oraz wszystkich semaforów na liniach znaczenia miejscowego – nie mniej niż 50 [m]; 4) dla tarcz ostrzegawczych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m]; 5) dla tarcz manewrowych – nie mniej niż 50 [m]. |





| Fragment instrukcji | |
| 2. | Podczas przeglądu skrzyni zależności nastawniczy suwakowej należy: 1) zwrócić uwagę na pewność zamocowania (czy nie są luźne) nasadek, grzebieni i innych części. W razie potrzeby poprawić mocowanie luźnych elementów a zabezpieczenia wymienić; 2) sprawdzić przesuw suwaków w każdą stronę od położenia zasadniczego, który powinien wynosić 10-11 mm oraz pionowy luz suwaków który powinien wynosić 1 mm. Ponadto przesuw powinien odbywać się płynnie i lekko bez zacięć. Elementy ruchome nasmarować, przeszkody utrudniające ruch usunąć, nadmierne luzy usunąć; 3) sprawdzić ugięcie suwaków i osi poziomych. Suwaki i osie poziome nie powinny się nadmiernie uginać. W razie potrzeby wyeliminować stwierdzone luzy lub wymienić suwaki; 4) sprawdzić zgodność rozsunięcia nasadek z planem suwaków lub tablicą zależności. Jeśli występują rozbieżności należy je natychmiast wyjaśnić i dokonać stosownych korekt; 5) dokonać czyszczenia wszystkich elementów trących używając szmatki nasączonej terpentyną, benzyną lub spirytusem oraz sprawdzić czy: a) są poprawnie ułożone na wszystkich belkach podporowych i czy nie zaciskają się w trzpieniach prowadniczych na belkach podporowych, ani też w górnych płaskownikach prowadniczych. W razie konieczności dokonać regulacji, b) luz pomiędzy belkami podporowymi i pałąkami prowadniczymi nie wynosi więcej niż 0.45 mm. W razie konieczności dokonać regulacji. |
| §§ in- strukcji Ie-12 (E- 24) | Nazwa urządzeń i wyszczególnienie wykonywanych robót | Urządzenia czynne | Urządzenia wyłączone z eksploatacji w zakresie § 84 | Uwagi |
|---|---|---|---|---|
| 59 | Konserwacja kontrolerów położenia iglic | 1raz/1mies. | ||
| 60 | Przegląd kontrolerów położenia iglic | 1raz/3mies. | - | |
| 61 | Konserwacja układów kontroli niezajętości torów i rozjazdów | 1raz/mies. | - | 3 |
| 62 | Przegląd układów kontroli niezajętości torów i rozjazdów (wio- sną i jesienią) | 1raz/6mies. | 1raz/rok | 3 |
| 63 | Przegląd szaf torowych (kontenerów) | 1raz/3mies. | 1raz/rok | |
| 64 | Przegląd dławików torowych | 1raz/rok | 1raz/rok | 3 |
| 65 | Konserwacja nastawnicy, pulpitu nastawczego i planu świetl- nego | 1raz/mies. | - | |
| 66 | Przegląd nastawnicy, pulpitu nastawczego i planu świetlnego | 1raz/rok | 1raz/rok | |
| 67 | Konserwacja urządzeń sbl | 1raz/mies. | - | |
| 68 | Przegląd i pomiary kontrolne urządzeń sbl, w tym: | 1raz/rok | 5 | |
| Dla sbl bez bezzłączowych układami kontroli niezajętości | 1raz/3mies. | - | ||
| Dla sbl z bezzłączowymi układami kont. niez. V 140 km/h | 1raz/mies. | |||
| 69 | Konserwacja elektromagnesu shp | 1raz/mies. | - | |
| 70 | Przegląd elektromagnesów shp | 1raz/6mies. | - | 3 |




| DANE OGÓLNE | Typ napędu | Nr fabryczny/Rok produkcji | Data zabudowy | Z kontrolą iglic | Inne informacje |
|---|---|---|---|---|---|
| Tak / Nie* |
| Cykl pomiarowy (czasookres) | Siła Trzymania / Rozprucia* | Siła Nastawcza |
|---|---|---|
| ........................................................ | ........................................................ |
| LP. | Data sprawdzania | Siła oddziaływania rozjazdu na napęd | Napęd | Skok | Uwagi | Nazwisko sprawdzającego Podpis | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| W końcowym położeniu | W czasie przekładania | Siła trzymania wartość gran. .............. [Kn] | Siła nastawcza wartość gran. .............. [Kn] | Suwaka nast. | Pręta nast. | ||||||||
| + | - | +/- | -/+ | + | - | +/- | -/+ | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 1 | |||||||||||||
| 2 | |||||||||||||
| 3 | |||||||||||||
| 4 | |||||||||||||
| 5 | |||||||||||||

