Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Natężenie oświetlenia w polu zadania wynosi 150 lx. Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia powinno wynosić

Natężenie oświetlenia w polu bezpośredniego otoczenia
Natężenie oświetlenia w polu zadania
lx
Natężenie oświetlenia w polu
bezpośredniego otoczenia lx
≥750500
500300
300200
<200Epola zadania

A. 120 lx
B. 200 lx
C. 300 lx
D. 150 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość natężenia oświetlenia w recepcji hotelu powinna wynosić

Lp.Rodzaj wnętrz, zadania lub czynnościNatężenie oświetlenia Em[lx]
1.Kuchnia500
2.Restauracja samoobsługowe200
3.Recepcja/kantor, portiernia300
4.Korytarza100

A. 100 lx.
B. 500 lx.
C. 300 lx.
D. 200 lx.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, ważne jest, aby uwzględnić, czy intensywność oświetlenia na stanowiskach pracy jest dostosowana do charakteru wykonywanych czynności oraz czy spełnia ustalone wymagania

A. w ogólnych przepisach bhp
B. w Polskiej Normie
C. w regulaminie pracy
D. w kodeksie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów warto wziąć pod uwagę, czy poziom oświetlenia w miejscach pracy odpowiada rodzajowi wykonywanych zadań oraz czy spełnia wymagania ustalone

A. w Regulaminie pracy
B. w ogólnych przepisach BHP
C. w Kodeksie pracy
D. w Polskiej Normie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W skład czynników fizycznych kształtujących materialne środowisko pracy wchodzą

A. napięcie w obwodzie elektrycznym, czynniki mutagenne, grzyby
B. obciążenie fizyczne statyczne i dynamiczne, alkohole, pyły
C. szkodliwe związki toksyczne, bakterie, stres, monotonia pracy
D. hałas, mikroklimat, promieniowanie, wibracje, oświetlenie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do sali lekcyjnej, stosownie do wysokości uczniów, zakupiono 4 stoły o wysokości 0,46 m i 13 o wysokości 0,59 m oraz 8 krzeseł o wysokości 0,26 m i 15 o wysokości 0,35 m. Jakimi kolorami są oznaczone zakupione krzesła i stoły?

Tabela 1.: Przyporządkowanie stolików i krzeseł do wzrostu uczniów
Numer oraz wysokość stołu i krzesła [w mm]Wzrost ucznia (bez butów) [w mm]Kolor
nr 0
stół-400, krzesło-210
800-950biały
nr 1
stół-460, krzesło-260
930-1160pomarańczowy
nr 2
stół-530, krzesło-310
1080-1210fioletowy
nr 3
stół-590, krzesło-350
1190-1420żółty
nr 4
stół-640, krzesło-380
1330-1590czerwony
nr 5
stół-710, krzesło-430
1460-1765zielony
nr 6
stół-760, krzesło-460
1590-1880niebieski
nr 7
stół-820, krzesło-510
1740-2070brązowy

A. Pomarańczowy i fioletowy.
B. Pomarańczowy i żółty.
C. Żółty i czerwony.
D. Fioletowy i żółty,
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z danymi zamieszczonymi w tabeli, na stanowisku pracy projektanta wymagane jest oświetlenie 0 natężeniu

Wymagania normatywne dotyczące oświetlenia wybranych miejsc pracy
według normy PN-EN 12464-1:2012
Rodzaje czynności/przestrzenieĒm [lx]UGRLUoRa
Trasy komunikacyjne, w tym korytarze i schody100280,4040
Roboty montażowe dokładne500220,6080
Roboty montażowe precyzyjne750190,7080
Jadalnie, świetlice, portiernie200220,4080
Pomieszczenia biurowe500190,6080
Sale posiedzeń i konferencyjne500190,6080
Prace kreślarskie750160,7080

A. 80 Ra
B. 750 lx
C. 19 UGRL
D. 0,70 Uo
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsce pracy nie powinno być usytuowane

A. w piwnicach i suterenach, gdy zapewnione jest oświetlenie dzienne oraz uzyskano zgodę właściwego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w porozumieniu z odpowiednim Okręgowym Inspektorem Pracy
B. w piwnicach i suterenach bez dostępu do światła dziennego i bez zgody odpowiedniego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego
C. w pomieszczeniach, gdzie obecne są czynniki szkodliwe dla zdrowia przekraczające NDS lub NDN
D. w budowlach o konstrukcji żelbetowej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Tabela przedstawia zmiany fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka wykonującego pracę fizyczną. Jeżeli zużycie tlenu wynosi 2,2 l/min, częstość skurczów serca 166 1/min, a wentylacja minutowa płuc 58 l/min, to pracę fizyczną należy zakwalifikować jako

Stopień ciężkości pracy fizycznejZużycie tlenu (l/min)Wentylacja minutowa płuc (l/min)Częstość skurczów serca (1/min)
Bardzo lekka0,51075
Lekka0,5 – 1,010 – 2075 – 100
Średnio ciężka1,0 – 1,520 – 30100 – 125
Bardzo ciężka2,0 – 2,550 – 65150 – 175
Krańcowo ciężka> 2,5>65>175

A. bardzo lekką.
B. krańcowo ciężką.
C. średnio ciężką.
D. bardzo ciężką.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe pracowników, zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych, powinno trwać minimum

Ramowy program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych
123
Lp.Temat szkoleniaLiczba godzin*
1Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem:
a) Praw i obowiązków pracowników (...)
b) Ochrony praw kobiet i młodocianych
c) Wypadków przy pracy (...)
2
2Postęp w zakresie oceny zagrożeń czynnikami występującymi w procesach pracy (...)2
3Problemy związane z organizacją stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, (...)2
4Postępowanie w razie wypadków i w sytuacjach zagrożeń (...)2
Razem:Minimum 8

A. 180 minut.
B. 120 minut.
C. 360 minut.
D. 480 minut.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy pracy na stanowisku z komputerem stacjonarnym, gdy czas pracy przekracza 4 godziny dziennie, pracownik ma prawo do przerwy po każdej godzinie, której długość

A. zależy od indywidualnych potrzeb.
B. może być ustalana w sposób dowolny.
C. jest ustalona w przepisach Ministra Pracy.
D. jest określana przez pracodawcę.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi okulary korekcyjne do pracy z monitorem zgodnie z zaleceniem medycznym

A. jeżeli praca przy monitorze trwa nie dłużej niż 3 godziny dziennie
B. gdy praca przy monitorze wynosi co najmniej 4 godziny dziennie
C. na pisemną prośbę zatrudnionego
D. jeśli praca przy monitorze nie przekracza 2 godzin dziennie
BPO.01 Pytanie 27
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Akomodacja oka to proces

A. dostosowania się oka do wyraźnego widzenia obiektów znajdujących się w różnych odległościach
B. polegające na rozróżnianiu typów ruchu
C. polegające na odróżnianiu kolorów
D. dostosowania się oka do wyraźnego widzenia w ciemności
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podczas realizacji zadań w pozycji siedzącej kluczowe jest ustalenie zasięgu ruchu rąk. Aby zapewnić odpowiednie warunki ergonomiczne, ciężkie i często używane przedmioty powinny być umieszczone w zasięgu

A. wymuszonym
B. optymalnym
C. maksymalno-optymalnym
D. optymalno-maksymalnym
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Która technika oceny obciążenia statycznego, biorąca pod uwagę postawę ciała w trakcie pracy oraz siły zewnętrzne, jest najczęściej wykorzystywana w praktyce?

A. OWAS
B. Lehmanna
C. Pozycje kluczowe KIM
D. Kalorymetria pośrednia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Nieodpowiednie i nadmierne obciążenie układu ruchu w związku z wykonywaniem pracy zawodowej prowadzi do

A. pogorszenia widzenia i słuchu
B. dolegliwości układu mięśniowo-szkieletowego
C. dolegliwości układu oddechowego
D. zwiększenia efektywności organizmu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Celem badania oraz oceny obciążenia psychicznego pracownika na miejscu pracy nie jest

A. dostosowanie toku produkcji do możliwości pracowników
B. ulepszenie efektywności pracy poprzez usunięcie występujących błędów
C. dostosowanie miejsca pracy do preferencji pracownika
D. optymalizacja procesów w celu zminimalizowania obciążenia psychicznego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W pomieszczeniu stałej pracy (tokarni) o kubaturze 140 m3 pracuje trzech pracowników. Maszyny i regały zajmują 75 m3. Kubatura pomieszczenia

Rozporządzenie MPiPS z dnia 26. 09. 1977 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
§ 19.1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.
2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m² wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. jest niedostateczna.
B. nie spełnia wymogów rozporządzenia.
C. jest za mała o 26 m3.
D. jest wystarczająca.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca, który zamierza rozpocząć działalność, planuje zatrudnienie sześciu pracowników biurowych, pracujących jednocześnie w jednym pomieszczeniu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami powinien on zapewnić im miejsce stałej pracy, w którym minimalna objętość pomieszczenia powinna wynosić co najmniej

A. 91 m3
B. 39 m3
C. 78 m3
D. 13 m3