Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie czynniki mogą powodować u pracownika łzawienie oraz zaczerwienienie powiek i spojówek, a także obniżenie zdolności akomodacyjnej i ostrości widzenia?

A. Praca w hałasie infradźwiękowym
B. Oddziaływanie promieniowania elektromagnetycznego
C. Nieodpowiednie warunki oświetleniowe w miejscu pracy
D. Praca w wymuszonej pozycji
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na podstawie tabeli określ minimalną wartość oświetlenia dla stanowiska szlifierza.

Rodzaj wykonywanej pracyEUGRRa
Spawanie3002560
Obróbka skrawaniem zgrubna i średnia (toczenie, frezowanie)3002260
Obróbka skrawaniem precyzyjna (szlifowanie)5001960
Trasowanie, sprawdzanie7501960
Lakierowanie7502580

E - natężenie światła
UGR - granica ujednoliconej oceny olśnienia
Ra - wskaźnik oddawania barw

A. 22 lx
B. 500 lx
C. 300 lx
D. 60 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wysoki poziom wysiłku statycznego pojawia się podczas pracy

A. w pozycji siedzącej lub stojącej, przeplatanej chodzeniem
B. w pozycji siedzącej wymuszonej, prostej lub lekko pochylonej
C. w pozycji stojącej wymuszonej, prostej, bez opcji zmiany na siedzącą co pewien czas
D. w pozycji stojącej niewymuszonej, z możliwością okresowej zmiany na siedzącą
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie inspekcji miejsca pracy inspektor zauważył, że jest ono wyposażone w monitor LCD, biurko wykonane z ciemnego drewna z polakierowaną powierzchnią na wysoki połysk, siedzisko z możliwością regulacji, a także uchwyt na dokument umiejscowiony między ekranem a klawiaturą. W protokole pokontrolnym powinien zaznaczyć, że nie spełnia wymagań bhp

A. uchwyt na dokument
B. siedzisko
C. monitor LCD
D. biurko
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy pracy na stanowisku z komputerem stacjonarnym, gdy czas pracy przekracza 4 godziny dziennie, pracownik ma prawo do przerwy po każdej godzinie, której długość

A. jest ustalona w przepisach Ministra Pracy.
B. zależy od indywidualnych potrzeb.
C. może być ustalana w sposób dowolny.
D. jest określana przez pracodawcę.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na miejscu pracy zidentyfikowano zagrożenia wpływające na bezpieczeństwo zatrudnienia. Należą do nich: wymuszona postawa, praca w systemie zmianowym, napięcie. Do jakiej kategorii zaliczają się wymienione zagrożenia?

A. niebezpiecznych
B. chemiczne
C. fizycznych
D. uciążliwych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie są założenia ergonomii korekcyjnej?

A. analiza obecnych stanowisk pracy i formułowanie rekomendacji mających na celu poprawę warunków pracy, redukcję istniejących obciążeń oraz zwiększenie wydajności i jakości pracy
B. wprowadzenie zasad ergonomii podczas ustalania założeń i projektowania systemów
C. udzielenie maksymalnego bezpieczeństwa przyszłemu użytkownikowi oraz eliminacja czynników szkodliwych lub zmniejszenie obciążeń pracownika
D. takie przystosowanie miejsc pracy, aby zredukować fizyczne obciążenia pracownika, zapewnić niezawodność urządzeń oraz bezpieczeństwo
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szkolenie okresowe pracowników, zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych, powinno trwać minimum

Ramowy program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych
123
Lp.Temat szkoleniaLiczba godzin*
1Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem:
a) Praw i obowiązków pracowników (...)
b) Ochrony praw kobiet i młodocianych
c) Wypadków przy pracy (...)
2
2Postęp w zakresie oceny zagrożeń czynnikami występującymi w procesach pracy (...)2
3Problemy związane z organizacją stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, (...)2
4Postępowanie w razie wypadków i w sytuacjach zagrożeń (...)2
Razem:Minimum 8

A. 180 minut.
B. 360 minut.
C. 480 minut.
D. 120 minut.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Miejsca pracy powinny być przystosowane do

A. charakteru wykonywanej działalności oraz wieku pracowników
B. rodzaju realizowanych zadań i liczby zatrudnionych osób
C. zainstalowanych urządzeń i maszyn
D. liczby stanowisk zatrudnienia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W pomieszczeniu stałej pracy, którego wysokość jest równa 7 m, a pole powierzchni podłogi wynosi 30 m2, maszyny zajmują 5 m2. Określ, na podstawie zamieszczonego przepisu, maksymalną liczbę pracowników, którą może zatrudnić pracodawca w tym pomieszczeniu.

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy
i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych
przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
§ 19. 1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń
pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań
bezpieczeństwa i higieny pracy,
z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy,
stosowanych technologii oraz czasu
przebywania pracowników w tych
pomieszczeniach.
2. Na każdego z pracowników jednocześnie
zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy
powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej
objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2
wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez
urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. 15
B. 10
C. 12
D. 13
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość natężenia oświetlenia stanowiska pracy podczas wykonywania operacji toczenia powinna wynosić

Lp.Stanowisko pracyNatężenie
oświetlenia
Em [lx]
1.Kucie swobodne200
2.Spawanie300
3.Toczenie, szlifowanie500
4.Trasowanie, kontrola750

A. 200 lx
B. 500 lx
C. 300 lx
D. 750 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W pomieszczeniu stałej pracy (tokarni) o kubaturze 140 m3 pracuje trzech pracowników. Maszyny i regały zajmują 75 m3. Kubatura pomieszczenia

Rozporządzenie MPiPS z dnia 26. 09. 1977 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
(wyciąg)
§ 19.1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.
2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać, co najmniej 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2m² wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

A. jest za mała o 26 m3.
B. jest niedostateczna.
C. nie spełnia wymogów rozporządzenia.
D. jest wystarczająca.
BPO.01 Pytanie 68
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba bez problemów zdrowotnych zdobywa najwięcej informacji z otoczenia za pomocą zmysłu

A. dotyku
B. słuchu
C. wzroku
D. smaku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W mleczarni pracownicy pełnią różne role i wykonują przeróżne zadania. Dla osoby zatrudnionej przy taśmie produkcyjnej w pozycji stojącej (praca monotypowa) optymalnym rozwiązaniem będzie

A. przeniesienie na inne stanowisko
B. przejście z pozycji stojącej do siedzącej
C. wykonywanie prac o minimalnym wysiłku fizycznym
D. zmiana pracy na przemienną (część czasu pracy przy taśmie, a część w ruchu - np. prace magazynowe)
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W dziedzinie ergonomii korzysta się z antropometrii, co oznacza

A. działania zmniejszające liczbę wypadków w miejscu pracy
B. statystyczną analizę zagrożeń w warunkach pracy
C. działania ograniczające ryzyko zawodowe
D. zestaw technik, zasad i metod pomiarowych ciała ludzkiego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W metodzie analizy obciążenia statycznego przy użyciu OWAS, która ocenia wielkość obciążenia statycznego na miejscach pracy, pomija się

A. wartość obciążenia zewnętrznego
B. ustawienia zajmowane podczas wykonywania pracy
C. częstotliwości zmian pozycji oraz rytmu pracy
D. kod pozycji oraz kategorię oceny stanowiska