Filtrowanie pytań
W biurach temperatura nie powinna wynosić mniej niż
Ile co najmniej metrów kwadratowych wolnej powierzchni podłogi powinno przypadać na jednego pracownika zatrudnionego w pomieszczeniu stałej pracy?
Na miejscu pracy zidentyfikowano zagrożenia wpływające na bezpieczeństwo zatrudnienia. Należą do nich: wymuszona postawa, praca w systemie zmianowym, napięcie. Do jakiej kategorii zaliczają się wymienione zagrożenia?
Jakie cechy narządu wzroku nie wpływają na jakość widzenia funkcjonalnego?
Określ maksymalny ciężar, jaki młoda dziewczyna może transportować podczas stałej pracy na dystansie 25 m?
Oświetlenie awaryjne jest stosowane w celu
Jednym z wymogów dotyczących pomieszczeń, w których mogą występować czynniki szkodliwe dla zdrowia, jest
Długie przerwy na relaks w trakcie pracy są zalecane przy
Miejsca w przestrzennej organizacji stanowiska pracy, które są dotykane przez operatora, takie jak narzędzia i elementy sterujące w kontekście ergonomii, określane są mianem
Do wykonywania intensywnej pracy fizycznej najlepiej pasowałby pracownik o typie sylwetki
Pracownik z działu bhp przeprowadził inspekcję miejsca pracy, które jest wyposażone w monitor ekranowy, i zauważył, że wysokość krzesła uniemożliwia pracownikowi ustawienie stóp na podłodze w sposób płaski i swobodny. Dlatego powinien zalecić
Z dokumentacji dotyczącej pracy stolarza w zakładzie produkcyjno-usługowym "DREWBUD" wynika, że stolarz pracuje w pozycjach stojącej, siedzącej, wymuszonej oraz przemiennej. Najbardziej niekorzystna dla stolarza jest praca w pozycji
Jakie aspekty są oceniane w ramach metody RISK SCORE?
Pracodawca ma możliwość zorganizowania miejsc pracy w pomieszczeniach, w których nie ma szkodliwych dla zdrowia czynników, gdy minimalna wysokość tych pomieszczeń wynosi
Długotrwałe napięcie mięśniowe wynikające z utrzymywania przez dłuższy czas ciała lub obiektów w wymuszonej pozycji określa się jako
Badania wykazały potrzebę podjęcia działań, które mają na celu zminimalizowanie hałasu w obszarach obsługi infolinii oraz poprawę akustyki w pomieszczeniach. W związku z tym zaproponowano następującą techniczną metodę ograniczenia hałasu:
W miejscu pracy dla młodocianych pracowników maksymalna temperatura, gdy wilgotność powietrza przekracza 65%, nie powinna być wyższa niż
W miejscach pracy stosunek powierzchni okien do powierzchni podłogi powinien wynosić co najmniej
Które z poniższych stwierdzeń nie dotyczy monotonii w pracy?
W jakim celu używa się metody PHA do oceny stanowisk pracy?
Częste korzystanie z klawiatury komputera, szczególnie bez odpowiedniego wsparcia dla rąk, gdzie powtarzające się obciążenie wywołuje ucisk nerwów przechodzących przez nadgarstek, może prowadzić u pracownika biurowego do
Wykorzystując metodę PHA przeprowadza się ocenę miejsc pracy pod względem
W etapie projektowania optymalizacją interakcji człowiek - maszyna - otoczenie zajmuje się
W biurze znajdują się dwie osoby. Każda z nich ma do dyspozycji 17 m3 wolnej przestrzeni. Jaka minimalna wysokość musi mieć to pomieszczenie?
W trakcie przeglądu stanu BHP na hali obróbczej dla metalu, pracownik służb bhp dostrzegł, że operator ręcznie podnosił oraz zakładał na tokarkę metalowe profile o masie 15 kg. W protokole pokontrolnym powinien zaznaczyć, że stanowisko obsługi tokarki powinno być dodatkowo zaopatrzone w
W szkole podstawowej zakupiono urządzenia sportowe: bramki do piłki ręcznej i nożnej, drabinki, kozły. Zakupiony sprzęt powinien posiadać
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 z późniejszymi zmianami) (wyciąg) | |
§ 9. 1. W pomieszczeniach szkoły i placówki zapewnia się właściwe oświetlenie, wentylację i ogrzewanie. 2. Sprzęty, z których korzystają osoby pozostające pod opieką szkoły lub placówki, dostosowuje się do wymagań ergonomii. 3. Szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty lub certyfikaty. |
Kobieta, która nie jest w ciąży ani nie karmi, pracująca w stałym zatrudnieniu, zajmująca się przenoszeniem ciężarów po płaskiej powierzchni, ma prawo jednorazowo podnieść maksymalnie
Jakie jest minimalne natężenie oświetlenia wymagane na stanowiskach komputerowych?
Natężenie oświetlenia w miejscach pracy powinno być dostosowane do charakteru wykonywanych zadań oraz musi spełniać wymogi określone
Do uciążliwych czynników podczas pracy z komputerem zalicza się przede wszystkim
Jaką temperaturę należy zapewnić pracownikom w pomieszczeniu biurowym?
W pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy (metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonania) nie niższą niż 14°C (287 K), chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają. W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być niższa niż 18°C (291K). (rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami) |
Wysoki poziom wysiłku statycznego pojawia się podczas pracy
W procesie określania interakcji człowiek – maszyna, w celu usprawnienia warunków pracy, powinni być zaangażowani
Szerokość przejść pomiędzy maszynami a innymi urządzeniami bądź ścianami, zaplanowanych wyłącznie do obsługi tych urządzeń, powinna wynosić minimum 0,75 m, a w przypadku ruchu dwukierunkowego co najmniej
Kobieta w stanie błogosławionym może wykonywać pracę z monitorem ekranowym
W budynku zaprojektowano pomieszczenia stałej pracy biurowej dla 7 pracowników. Wysokość pomieszczenia powinna wynosić
Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: | |
§19.1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach. | |
2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m² wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.). | |
§20.1. Wysokość pomieszczeń stałej pracy nie może być mniejsza niż: | |
1) | 3m. w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia; |
2) | 3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia. |
3. Wysokość pomieszczeń, o których jest mowa w ust.1, może być zmniejszona do: | |
1) | 2,5 m w świetle: |
a) | jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia. |
4. Wysokość pomieszczenia czasowej pracy nie może być mniejsza niż: | |
1) | 2,2 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia; |
2) | 2,5 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia. |