Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Na każdego pracownika zatrudnionego równocześnie w pomieszczeniu stałej pracy, powinno przypadać co najmniej

A. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
B. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
C. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
D. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Etapy pamięci w procesie przetwarzania informacji to:

A. zapamiętywanie, powtarzanie i odtwarzanie
B. kodowanie, zapamiętywanie i zapominanie
C. kodowanie, powtarzanie i zapominanie
D. zapamiętywanie, przechowywanie i odtwarzanie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracownicy transportują towary ręcznie na znaczne odległości, nie korzystając z pomocy sprzętowej. Odpowiednia organizacja transportu ręcznego wymaga wprowadzenia takiej zmiany, która powinna

A. całkowicie wykluczyć obciążenie
B. ograniczyć ręczne przesuwanie rzeczy do minimalnej odległości, wprowadzać przerwy na odpoczynek, zmniejszać ryzyko kontuzji oraz zapewnić sprzęt pomocniczy
C. podmienić wszystkie czynności manualne na sprzęt zmechanizowany
D. ograniczyć długi wysiłek i całkowicie zlikwidować obciążenie układu mięśniowego i szkieletowego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wartość natężenia oświetlenia stanowiska pracy podczas wykonywania operacji toczenia powinna wynosić

Lp.Stanowisko pracyNatężenie
oświetlenia
Em [lx]
1.Kucie swobodne200
2.Spawanie300
3.Toczenie, szlifowanie500
4.Trasowanie, kontrola750

A. 300 lx
B. 200 lx
C. 750 lx
D. 500 lx
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Z perspektywy ergonomii, miejsce pracy powinno być zaprojektowane w sposób, który zapewnia

A. odpowiednią ilość chłodnych napojów latem oraz gorących zimą
B. przestrzeń dla wszystkich części ciała oraz swobodę ruchów do realizacji zadań
C. możliwość przeprowadzania ćwiczeń fizycznych
D. możliwość korzystania z Internetu i telefonu
BPO.01 Pytanie 179
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Termin ergonomii koncepcyjnej odnosi się do

A. tworzenia układu, który zapewni najwyższy poziom niezawodności oraz bezpieczeństwa w nowym miejscu pracy.
B. analizy związku pomiędzy wydatkami na pracę a osiąganymi rezultatami.
C. obszaru nauki, który bada zagrożenia dla zdrowia w środowisku pracy.
D. dziedziny naukowej, która zajmuje się dostosowaniem warunków pracy do możliwości poznawczych człowieka.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Klasyfikacja rodzajów pracy fizycznej według całkowitego dobowego wydatku energetycznego (przy 8-godzinnym dniu pracy). Wydatek energetyczny pracownika w ciągu doby wynosi 3500 kcal. Jego pracę na podstawie załączonej tabeli należy uznać jako

Stopień ciężkościWydatek energetyczny
[kcal/dobę]
Lekka2300 – 2800
Umiarkowana2801 – 3300
Średnia3301 – 3800
Ciężka3801 – 4300
Bardzo ciężka4301 - 4800

A. średnią.
B. ciężką.
C. lekką.
D. umiarkowaną.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie są cele ergonomii korekcyjnej?

A. tworzenie urządzeń, maszyn oraz miejsc pracy
B. projektowanie miejsc pracy z uwzględnieniem możliwości człowieka
C. eliminacja zagrożeń oraz usunięcie szkodliwych czynników w istniejących miejscach pracy, a także zapewnienie maksymalnej efektywności pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia
D. optymalizacja relacji człowiek - technika - środowisko na etapie projektowania
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zagadnieniem projektowania wzajemnych interakcji człowiek - maszyna - środowisko, mającego na celu zapewnienie bezpieczeństwa oraz jak największej efektywności pracy przy jak najmniejszym obciążeniu psychofizycznym jednostki, zajmuje się

A. psychologia społeczna
B. ergonomia korekcyjna
C. fizjologia pracy
D. ergonomia koncepcyjna
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Wskaźnikiem intensywności wentylacji jest krotność wymian powietrza w pomieszczeniu na godzinę. Jaką minimalną ilość powietrza należy dostarczyć do palarni, jeśli ma ona kubaturę 36 m3?

Rodzaj pomieszczeniaKrotność wymiany powietrza zalecana względami higienicznymi
Akumulatornia4 ÷ 10
Bank2 ÷ 3
Biblioteka3 ÷ 5
Farbiarnia5 ÷ 15
Jadalnia6 ÷ 8
Kuchnia10 ÷ 30
Lakiernia10 ÷ 30
Palarnia10 ÷ 15
Platerowania8 ÷ 10
Pralnia10 ÷ 15
Prasowalnia8 ÷ 10
Restauracja8 ÷ 12
Pomieszczenia handlowe4 ÷ 8
Skarbiec3 ÷ 6
Szafa, garderoba3 ÷ 6
Warsztat mechaniczny3 ÷ 6

A. 144 m3 powietrza.
B. 288 m3 powietrza.
C. 360 m3 powietrza.
D. 216 m3 powietrza.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Brak ruchu prowadzi do zakłóceń w procesach fizjologicznych, do których należy

A. degeneracja stawów oraz trzonów kręgowych
B. wzrost wydolności fizycznej i umysłowej
C. polepszenie działania układu sercowo-naczyniowego
D. spowolnienie krążenia i spłycenie oddechu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dziedzina wiedzy, która bada dostosowywanie narzędzi, maszyn, otoczenia oraz warunków pracy do autonomicznych oraz psychofizycznych właściwości i umiejętności człowieka, co zapewnia efektywne, skuteczne i bezpieczne realizowanie przez niego zadań przy stosunkowo niskim biologicznym koszcie, nosi nazwę

A. mechaniką materiałów i konstrukcji
B. zarządzaniem zasobami ludzkimi
C. ergonomią
D. organizacją pracy
BPO.01 Pytanie 198
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba bez problemów zdrowotnych zdobywa najwięcej informacji z otoczenia za pomocą zmysłu

A. smaku
B. dotyku
C. wzroku
D. słuchu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Jakie działania organizacyjne mogą poprawić warunki pracy w pomieszczeniu, gdzie odnotowano przekroczenie dozwolonego poziomu hałasu, pomimo użycia dostępnych rozwiązań technicznych?

A. Skrócenie czasu pracy w hałaśliwym miejscu
B. Zastosowanie aktywnych systemów redukcji hałasu
C. Wprowadzenie dodatkowych ekranów akustycznych
D. Wykorzystanie kabin dźwiękoizolacyjnych dla pracowników