Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 81
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. obserwowanie pozycji pracownika w trakcie pracy, rejestrowanie zakresów ruchów roboczych, ocenianie stopnia monotypowości ruchów
B. badanie umiejętności pamięciowych, badanie koncentracji, badanie szybkości reakcji
C. badanie zdolności psychomotorycznych, ustalanie sił koniecznych do wykonania poszczególnych zadań
D. chronometraż działań w czasie zmiany roboczej, pomiar wydatku energetycznego z rozdzieleniem na poszczególne czynności
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Aby zapewnić właściwe oświetlenie naturalne w pomieszczeniu przeznaczonym do stałego przebywania ludzi, stosunek powierzchni okien, mierzony w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić
A. nie większy niż 1:3
B. nie mniejszy niż 1:6
C. większy niż 1:8
D. nie mniejszy niż 1:8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas formułowania wniosków z analizy obiektów, ważne jest, aby uwzględnić, czy intensywność oświetlenia na stanowiskach pracy jest dostosowana do charakteru wykonywanych czynności oraz czy spełnia ustalone wymagania
A. w Polskiej Normie
B. w kodeksie pracy
C. w regulaminie pracy
D. w ogólnych przepisach bhp
BPO.01 Pytanie 84
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W trakcie przeglądu stanu BHP na hali obróbczej dla metalu, pracownik służb bhp dostrzegł, że operator ręcznie podnosił oraz zakładał na tokarkę metalowe profile o masie 15 kg. W protokole pokontrolnym powinien zaznaczyć, że stanowisko obsługi tokarki powinno być dodatkowo zaopatrzone w
A. apteczkę pierwszej pomocy.
B. rejestr wagi elementów.
C. urządzenie wspomagające, które zmniejsza wysiłek pracownika przy mocowaniu elementów.
D. instrukcję obsługi tokarki.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kobieta w stanie błogosławionym może korzystać z komputera przez maksymalnie
A. 8 godzin
B. 2 godziny
C. 6 godzin
D. 4 godziny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Metoda Lehmanna do oceny wydatku energetycznego polega na
A. sprawdzeniu w tabelach wartości wydatku energetycznego
B. zbadaniu tętna oraz ilości wydychanego dwutlenku węgla
C. ciągłym monitorowaniu tętna
D. badaniu zużycia tlenu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Która cecha źródła światła jest najbardziej istotna w sytuacjach pracy, gdzie konieczne jest dobre rozróżnianie kolorów?
A. Natężenie oświetlenia
B. Równomierność natężenia oświetlenia
C. Temperatura źródła światła
D. Oddawanie barw
BPO.01 Pytanie 88
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie zamieszczonego wyciągu z PN wskaż prawidłową wartość natężenia oświetlenia w pomieszczeniu, w którym ma pracować operator tokarki.
Wyciąg z PN EN12464-1; 2004 Obróbka i przetwórstwo metali | ||
---|---|---|
Lp | Rodzaj wykonywanej pracy | Natężenie oświetlenia [lx] |
1. | Montaż dokładny | 500 |
2. | Kucie swobodne | 200 |
3. | Trasowanie | 750 |
4. | Obróbka skrawaniem | 300 |
A. 300 lx
B. 200 lx
C. 750 lx
D. 500 Ix
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?
A. poprawianiem niewłaściwych rozwiązań konstrukcyjnych
B. projektowaniem maszyn i urządzeń
C. tworzeniem narzędzi, urządzeń oraz maszyn
D. wytwarzaniem urządzeń korekcyjnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Które z wymienionych poniżej rodzaju siedzisk powinny być ustawione w jadalni pracowniczej?
Fragment załącznika do rozporządzenia MPiPS z dnia 26. 09. 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: |
1. Dla każdego pracownika spożywającego posiłek w jadalni należy zapewnić indywidualne miejsce siedzące przy stole. 2. Jadalnia powinna być wyposażona w umywalnie w ilości nie mniejszej niż jedna umywalka na dwadzieścia miejsc siedzących w jadalni, lecz nie mniej niż jedna umywalka. Przy każdej umywalce powinny znajdować się ręczniki jednorazowego użytku lub powinna być zainstalowana suszarka do rąk. 3. W jadalni powinny być zainstalowane urządzenia do podgrzewania przez pracownika posiłku własnego oraz zlewozmywaki dwukomorowe w ilości jeden zlewozmywak na dwadzieścia miejsc w jadalni, ale nie mniej niż jeden zlewozmywak. 4. W jadalniach typu I i II lub przy nich powinny znajdować się indywidualne zamykane szafki przeznaczone do przechowywania w higienicznych warunkach własnego posiłku pracownika. |
A. Ławki.
B. Krzesła, ławki i taborety.
C. Krzesła lub taborety.
D. Ławki i taborety.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pomieszczenie, w którym ludzie przebywają na stałe, to takie, w którym czas obecności pracownika w ciągu dnia wynosi
A. więcej niż 4 godziny
B. maksymalnie 4 godziny
C. mniej niż 2 godziny
D. więcej niż 2 godziny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownik z działu bhp przeprowadził inspekcję miejsca pracy, które jest wyposażone w monitor ekranowy, i zauważył, że wysokość krzesła uniemożliwia pracownikowi ustawienie stóp na podłodze w sposób płaski i swobodny. Dlatego powinien zalecić
A. obniżenie wysokości biurka
B. przeniesienie pracownika do innego stanowiska
C. wyposażenie stanowiska pracy w podnóżek dostosowany do potrzeb wynikających z cech antropometrycznych pracownika
D. obniżenie wysokości krzesła
BPO.01 Pytanie 93
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do ryzyk związanych z uciążliwościami pracy nie wlicza się
A. niewystarczające oświetlenie na stanowisku pracy
B. nadzwyczajny wysiłek fizyczny
C. przymusowa postawa ciała
D. promieniowanie elektromagnetyczne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Nauką, która bada jak dostosować pracę do zdolności psychofizycznych ludzi, jest
A. ergonomia
B. psychofizyka
C. higiena pracy
D. psychologia
BPO.01 Pytanie 95
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z informacjami GUS, głównym powodem wypadków w miejscu pracy jest
A. niewłaściwa organizacja pracy
B. niewłaściwe zachowanie pracownika
C. nieodpowiedni stan zasobów materialnych
D. nieodpowiednia organizacja stanowiska pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaka maksymalna masa w kg nie może być przekraczana przez mężczyzn przenoszących przedmioty ręcznie podczas pracy o stałym charakterze, na wysokości do 4 metrów oraz na dystansie do 25 metrów?
A. 12
B. 21
C. 25
D. 30
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurach temperatura powinna być
A. wyższa od 18°C.
B. wyższa od 14°C.
C. dostosowana do wieku zatrudnionych.
D. dostosowana do płci zatrudnionych.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Głównym zadaniem ergonomii koncepcyjnej jest
A. eliminacja nieprawidłowości w przestrzeni roboczej
B. badanie aktualnych miejsc pracy z perspektywy ich przystosowania do możliwości ludzkich
C. stworzanie narzędzia, maszyny lub całego systemu przemysłowego, zgodnie z normami ergonomii
D. ulepszanie warunków pracy na obecnych stanowiskach, zgodnie z zasadami ergonomii
BPO.01 Pytanie 99
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscach pracy stosunek powierzchni okien do powierzchni podłogi powinien wynosić co najmniej
A. 1:12
B. 1:15
C. 1:10
D. 1:8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kobieta w ciąży została zatrudniona jako grafik komputerowy. Ile czasu w ciągu zmiany roboczej może spędzać przy komputerze?
A. 5 i 1/2 godziny
B. 4 godziny
C. 4 i 1/2 godziny
D. 5 godzin
BPO.01 Pytanie 101
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przy pracy w gorącym mikroklimacie konieczne jest zapewnienie pracownikowi
A. napojów oraz w zależności od rodzaju prowadzonej działalności środków ochrony indywidualnej
B. jedynie częstych przerw w pracy
C. ciepłych napojów, by zapobiec tzw. "szokowi termicznemu" organizmu
D. tylko odpowiedniego ubrania roboczego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W biurze konieczne jest zainstalowanie systemu wentylacyjnego?
A. grawitacyjną
B. wywiewno - nawiewną
C. nawiewno - wywiewną
D. mechaniczną
BPO.01 Pytanie 103
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownicy transportują towary ręcznie na znaczne odległości, nie korzystając z pomocy sprzętowej. Odpowiednia organizacja transportu ręcznego wymaga wprowadzenia takiej zmiany, która powinna
A. ograniczyć długi wysiłek i całkowicie zlikwidować obciążenie układu mięśniowego i szkieletowego
B. całkowicie wykluczyć obciążenie
C. ograniczyć ręczne przesuwanie rzeczy do minimalnej odległości, wprowadzać przerwy na odpoczynek, zmniejszać ryzyko kontuzji oraz zapewnić sprzęt pomocniczy
D. podmienić wszystkie czynności manualne na sprzęt zmechanizowany
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie zagadnienia obejmuje ergonomia koncepcyjna?
A. ulepszaniem istniejących warunków pracy
B. projektowaniem interakcji człowiek-maszyna-środowisko
C. poprawą stwierdzonej efektywności i jakości pracy
D. zmniejszeniem obecnych obciążeń
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką metodą ocenia się obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego pracownika na danym stanowisku pracy?
A. PHA
B. RISK SCORE
C. OWAS
D. JSA
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Częste korzystanie z klawiatury komputera, szczególnie bez odpowiedniego wsparcia dla rąk, gdzie powtarzające się obciążenie wywołuje ucisk nerwów przechodzących przez nadgarstek, może prowadzić u pracownika biurowego do
A. zespołu cieśni nadgarstka
B. syndromu Sicca
C. bóli kręgosłupa
D. bóli kończyn dolnych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kobieta w stanie błogosławionym może wykonywać pracę z monitorem ekranowym
A. maksymalnie 6 godzin w ciągu dnia
B. maksymalnie 2 godziny w ciągu dnia
C. maksymalnie 8 godzin w ciągu dnia
D. maksymalnie 4 godziny w ciągu dnia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wysokość pomieszczenia spawalni powinna wynosić co najmniej
Wyciąg z rozporządzenia MG z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych. (Dz. U. Nr 40, poz. 470) | |
Spawalnie i stanowiska spawalnicze | |
§ 6. Ścianki lub parawany kabiny spawalniczej powinny być wykonane z materiału niepalnego lub trudno zapalnego, tłumiącego szkodliwe promieniowanie optyczne. Powinny one mieć wysokość, co najmniej 2,00 m, z zachowaniem przy podłodze szczeliny wentylacyjnej. | |
§ 7. 1. W spawalni powinno przypadać na każdego pracownika najliczniejszej zmiany, co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia nie zajętej przez urządzenia i sprzęt. 2. Wysokość pomieszczenia spawalni powinna wynosić, co najmniej 3,75 m. 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się przy pracach spawalniczych wykonywanych na statkach powietrznych i środkowych. 4. Na każde stanowisko spawalnicze powinny przypadać, co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, nie zajętej przez urządzenia i sprzęt. |
A. 4,25 m
B. 2,00 m
C. 3,30 m
D. 3,75 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zaadaptowaniem narzędzi, urządzeń oraz warunków pracy do wymagań i zdolności pracownika zajmuje się
A. ergonomia pracy
B. ekonomia pracy
C. fizjologia pracy
D. higiena pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W kontekście pracy biurowej, najbardziej uciążliwym czynnikiem jest przede wszystkim
A. pole elektrostatyczne
B. promieniowanie jonizacyjne
C. wymuszona pozycja ciała
D. narażenie na wirusy i bakterie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Aby zagwarantować odpowiednie naturalne oświetlenie w pomieszczeniu przeznaczonym na stały pobyt ludzi, stosunek powierzchni okien, mierzony w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić
A. nie mniej niż 1:6
B. więcej niż 1:8
C. nie mniej niż 1:8
D. więcej niż 1:6
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Oświetlenie awaryjne jest stosowane w celu
A. informowania pracownika o zbliżającym się zagrożeniu (niebezpieczeństwie)
B. wyznaczenia bezpiecznej ścieżki ewakuacyjnej
C. zapewnienia awaryjnego oświetlenia, które pozwala na bezpieczne zakończenie, a w niektórych sytuacjach kontynuację wykonywanych zadań
D. zwiększenia poczucia bezpieczeństwa osób poprzez wybór ciepłej barwy światła
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracownicy są zaangażowani w obsługę taśmy produkcyjnej. Aby zredukować obciążenie statyczne podczas wykonywania pracy, należy
A. wprowadzić środki ochrony zbiorowej
B. zastosować przemienność wysiłku fizycznego
C. wprowadzić system pracy zmianowej
D. zastosować środki ochrony indywidualnej
BPO.01 Pytanie 114
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Biuro księgowej pracującej w przedsiębiorstwie zajmującym się budową maszyn rolniczych zlokalizowane jest blisko hali pras mechanicznych. Jakie rozwiązanie może zredukować problem nadmiernego narażenia księgowej na wibracje i hałas?
A. zalecenie stosowania częstych przerw w pracy
B. wyposażenie księgowej w ochronniki słuchu
C. przeniesienie biura jak najdalej od hali pras
D. instalacja kabiny dźwiękoizolacyjnej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym jest czynnik obciążający fizycznie, który prowadzi do zmęczenia?
A. jest niewłaściwą postawą podczas wykonywania pracy
B. jest nieodpowiednie oświetlenie
C. są to konflikty między ludźmi
D. jest hałas
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Długotrwały stan, który występuje przy nawarstwiających się zmęczeniach bez odpowiedniego relaksu to
A. przemęczenie
B. monotonia
C. znużenie
D. zniechęcenie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W miejscu pracy ślusarza należy stworzyć dedykowane uchwyty na narzędzia ręczne. Które z narzędzi używanych przez ślusarza powinny być umieszczone najbliżej niego?
A. Najczęściej używane.
B. Najmniejsze.
C. Najrzadziej używane.
D. Największe.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na każdego pracownika zatrudnionego równocześnie w pomieszczeniu stałej pracy, powinno przypadać co najmniej
A. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
B. 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
C. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 3 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
D. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czego dotyczy metoda OWAS?
A. przeprowadzania analizy rytmu pracy
B. klasyfikacji pozycji ciała oraz wartości obciążenia zewnętrznego
C. ustalania wartości obciążenia fizycznego
D. klasyfikacji obciążenia psychicznego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ile co najmniej metrów kwadratowych wolnej powierzchni podłogi powinno przypadać na jednego pracownika zatrudnionego w pomieszczeniu stałej pracy?
A. 3 m3 wolnej objętości pomieszczenia
B. 13 m2 wolnej powierzchni podłogi
C. 2 m3 wolnej objętości pomieszczenia
D. 2 m2 wolnej powierzchni podłogi