Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 81
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Użycie środka odtłuszczającego
B. Użycie zamrażacza
C. Zdrapanie nożem
D. Odkurzanie
HGT.03 Pytanie 82
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna postąpić pokojowa, gdy podczas porządkowania pokoju "na czysto" dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Przekazać ją do przechowalni bagażu
B. Natychmiast powiadomić swoich przełożonych
C. Zajrzeć do jej wnętrza
D. Zabrać ją do recepcji hotelowej
HGT.03 Pytanie 83
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania podejmie hotel w dniu poprzedzającym konferencję zamówioną przez firmę zewnętrzną, która obejmuje obsługę techniczną?
A. Umieści tablice informacyjne, które będą wskazywać drogę do sali konferencyjnej
B. Zrealizuje rejestrację uczestników oraz powita gości
C. Przygotuje mini bufet z napojami i przekąskami
D. Sprawdzi nagłośnienie pomieszczeń i sprawność mikrofonów
HGT.03 Pytanie 84
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?
A. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
B. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
C. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
D. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
HGT.03 Pytanie 85
Obsługa gości w obiekcie świa…
Woda z lodem, soki owocowe, naleśniki polane syropem klonowym, małe pancake, kawałki baraniny, burgery, wołowina w puszce, grillowany bekon, a także świeże i duszone owoce, to typowe składniki śniadania
A. angielskiego
B. amerykańskiego
C. wiedeńskiego
D. francuskiego
HGT.03 Pytanie 86
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien postąpić pracownik obsługi pięter, gdy po wykonaniu usługi pralniczej przyniósł odzież do pokoju gościa, a na drzwiach widniała wywieszka "Nie przeszkadzać"?
A. Poczekać, aż gość zdejmie wywieszkę
B. Mimo wszystko zapukać i oddać odzież gościowi
C. Zostawić w drzwiach informację o wykonanej usłudze
D. Poczekać, aż gość skontaktuje się z recepcją
HGT.03 Pytanie 87
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu w hotelu jest
A. towarzysząca, płatna
B. fakultatywna, bezpłatna
C. komplementarna, bezpłatna
D. uzupełniająca, płatna
HGT.03 Pytanie 88
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj właściwą sekwencję działań, które powinny zostać podjęte przez pokojową podczas sprzątania łazienki w hotelu?
A. Dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników
B. Uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury
C. Czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli, mycie kabiny prysznicowej
D. Mycie kabiny prysznicowej, czyszczenie armatury, uzupełnienie ręczników, dezynfekcja muszli
HGT.03 Pytanie 89
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki składnik stanowi podstawę sosu tatarskiego?
A. Olej
B. Maślanka
C. Kefir
D. Majonez
HGT.03 Pytanie 90
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna postąpić korytarzowa, która podczas sprzątania w holu hotelu dostrzegła skórzaną teczkę?
A. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
B. Sprawdzić, co się w niej znajduje
C. Oddać ją do przechowalni bagażu
D. Zanieść ją do recepcji obiektu
HGT.03 Pytanie 91
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie wyposażenie jest wymagane w pokojach hotelowych we wszystkich klasach obiektów noclegowych?
A. Dywan lub dywanik przy łóżku, wieszak ścienny, co najmniej jedno krzesło lub fotel do siedzenia, szafa, biurko lub stół, zestaw do czyszczenia odzieży
B. Dywan lub dywanik przy łóżku, stolik nocny przy każdym łóżku, szafa lub wieszak ścienny, krzesło lub inny mebel do siedzenia, biurko lub stół, telefon
C. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, szafa lub wnęka na ubrania, wieszak ścienny lub stojący na odzież wierzchnią, biurko lub stół, lustro
D. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, wnęka na ubrania lub wieszak ścienny, biurko lub stół, krzesło lub fotel, bagażnik
HGT.03 Pytanie 92
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?
A. Menadżer hotelu
B. Zarządca hotelu
C. Inspektor pięter
D. Kierownik recepcji
HGT.03 Pytanie 93
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na etykiecie płynu do czyszczenia dywanów, w instrukcji użycia podano: 3 nakrętki detergentu na 3 litry wody. Jaką liczbę nakrętek detergentu, zgodnie z tą instrukcją, należy użyć na 10 litrów wody?
A. 10 nakrętek
B. 8 nakrętek
C. 12 nakrętek
D. 6 nakrętek
HGT.03 Pytanie 94
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?
A. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
B. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
C. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
D. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
HGT.03 Pytanie 95
Obsługa gości w obiekcie świa…
Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania
A. awaryjnego
B. gruntownego
C. okolicznościowego
D. sezonowego
HGT.03 Pytanie 96
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod najlepiej nadaje się do usunięcia gumy do żucia, która utknęła w wykładzinie dywanowej w pokoju hotelowym?
A. Posypanie sodą oczyszczoną
B. Zastosowanie zamrażacza
C. Posypanie solą kuchenną
D. Użycie środka do usuwania plam
HGT.03 Pytanie 97
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej okoliczności pracownik obsługi pięter ma prawo zabrać do prania odzież z pokoju gościa?
A. Bielizna znajduje się na podłodze w łazience.
B. Bielizna jest spakowana i zawieszona na klamce drzwi do pokoju z zawieszką "Please make up the room".
C. Bielizna leży na łóżku obok zamówienia na pranie.
D. Bielizna została spakowana w torbę i pozostawiona obok drzwi.
HGT.03 Pytanie 98
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty, biorąc pod uwagę ich charakterystykę oraz klasę, powinny dysponować zespołem sal wielofunkcyjnych?
A. Hotele 4*-5*
B. Wyłącznie hotele 5*
C. Tylko motele 5*
D. Motele 4*-5*
HGT.03 Pytanie 99
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
B. Umycie podłogi
C. Wypolerowanie armatury nad umywalką
D. Umycie glazury nad brodzikiem
HGT.03 Pytanie 100
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką usługę dodatkową należy zapewnić gościom w każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji?
A. Sprzedaż lub dostęp do prasy codziennej
B. Całodobowa usługa bagażowa
C. Serwowanie posiłków do pokoi
D. Całodobowe przechowywanie bagażu
HGT.03 Pytanie 101
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług hotelowych nie stanowi usługi dodatkowej?
A. Przechowalnia
B. Użycie apteczki
C. Zajęcia fitness
D. Dostarczanie korespondencji
HGT.03 Pytanie 102
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do prania obrusów użyj: 15 dag proszku na 1 kg prania. Na podstawie podanej instrukcji oblicz, ile proszku potrzebujesz do wyprania 20 kg obrusów?
A. 2,0 kg
B. 1,5 kg
C. 2,5 kg
D. 3,0 kg
HGT.03 Pytanie 103
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?
A. minibar
B. lodówka
C. telefon
D. sejf
HGT.03 Pytanie 104
Obsługa gości w obiekcie świa…
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące usług hotelowych, które oprócz noclegów i wyżywienia obejmują również usługi SPA, hotel powinien przedstawić
A. grę w bilard
B. jazdę konno
C. łaźnię suchą
D. zajęcia fitness
HGT.03 Pytanie 105
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie jest stosowane do gotowania potraw w parze?
A. Steamer
B. Blender
C. Wilk
D. Kuter
HGT.03 Pytanie 106
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić
A. skirting
B. napperon
C. laufer
D. molton
HGT.03 Pytanie 107
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?
A. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
B. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
C. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
D. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
HGT.03 Pytanie 108
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel o trzech gwiazdkach musi mieć w swojej ofercie
A. dystrybucję lub udostępnianie gazet codziennych.
B. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży gości.
C. centrum wellness.
D. kwiaciarnie lub opcję dostawy kwiatów.
HGT.03 Pytanie 109
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę, jeśli pokojowa, wykonując swoje obowiązki, spowodowała szkodę w mieniu gościa?
A. Pracodawca i wszystkie pokojowe
B. Kierownik służby pięter oraz pokojowa
C. Tylko pracodawca pokojowej
D. Tylko pokojowa
HGT.03 Pytanie 110
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma farmaceutyczna złożyła zamówienie na usługi konferencyjne w hotelu, a wartość brutto tego zamówienia wynosi 12 400 zł. Jaką kwotę w postaci zaliczki musi uiścić firma, jeśli ma ona wynosić 20% wartości zamówienia?
A. 248 zł
B. 1 240 zł
C. 124 zł
D. 2 480 zł
HGT.03 Pytanie 111
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Do podstawowych
B. Do towarzyszących
C. Do uzupełniających
D. Do fakultatywnych
HGT.03 Pytanie 112
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę warto zastosować, aby usunąć przyklejoną do dywanu gumę do żucia?
A. Posypać sodą.
B. Posypać solą.
C. Użyć odplamiacza.
D. Użyć zamrażacza.
HGT.03 Pytanie 113
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien być zastosowany do stołu o wymiarach 100 cm x 100 cm?
A. 120 cm x 160 cm
B. 100 cm x 100 cm
C. 160 cm x 180 cm
D. 140 cm x 140 cm
HGT.03 Pytanie 114
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?
A. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 115
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 50 lokali mieszkalnych. Jaki typ sprzątania powinien zostać wykonany w tych lokalach?
A. Okolicznościowe
B. Gruntowne
C. Awaryjne
D. Specjalne
HGT.03 Pytanie 116
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie dodatki powinny być podawane do herbaty po angielsku?
A. Rum oraz dżem
B. Cukier i cytrynę
C. Śmietanę i arak
D. Cukier i mleko
HGT.03 Pytanie 117
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. recepcjonista
B. portier
C. pokojowa
D. korytarzowa
HGT.03 Pytanie 118
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu powinno się gotować jaja, aby uzyskać twarde?
A. 2 minuty
B. 3 minuty
C. 4 - 5 minut
D. 8 - 10 minut
HGT.03 Pytanie 119
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę można zastosować do wyeliminowania plamy z masła na wykładzinie dywanowej?
A. Wyprać zimną wodą
B. Zastosować środek mrożący
C. Użyć odplamiacza do tłustych plam
D. Użyć preparatu do dezynfekcji
HGT.03 Pytanie 120
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż usługę, która jest oferowana gościom w hotelu bez opłat.
A. Zarezerwowanie biletów do teatru
B. Wynajem miejsc postojowych
C. Dostarczenie posiłku do pokoju
D. Zamówienie taksówki