Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. Karta kredytowa
B. Karta przedpłacona
C. Karta debetowa
D. Karta obciążeniowa
Prowadzenie sprzedaży
Kostium, którego metkę zamieszczono poniżej przeznaczony jest dla kobiety o wymiarach:
| Kostium damski „KAJA" | |
| Producent: „Dana" Kluczbork, ul. Warszawska 13 Tkanina: wełna Dodatki: jedwab Rozmiar: 164/90/94 |
A. wzrost 164 cm, obwód bioder 90 cm, obwód pasa 94 cm.
B. wzrost 164 cm, obwód klatki piersiowej 90 cm, obwód bioder 94 cm.
C. wzrost 164 cm, obwód bioder 90 cm, obwód klatki piersiowej 94 cm.
D. wzrost 164 cm, obwód pasa 90 cm, obwód klatki piersiowej 94 cm.
Prowadzenie sprzedaży
Próbki zapachów używane jako element promocji nie mogą być
A. dołączane do rachunku.
B. sprzedawane w sklepie.
C. rozdawane na ulicy.
D. rozdawane w sklepie.
Prowadzenie sprzedaży
Który z poniższych dokumentów jest podstawą do złożenia reklamacji związanej z różnicą między zamówioną a dostarczoną ilością towaru?
A. Przyjęcie zewnętrzne
B. Wydanie zewnętrzne
C. Protokół różnic
D. Faktura zakupu
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli można stwierdzić, że w przedsiębiorstwie w roku badanym w porównaniu z rokiem poprzednim
| Wyszczególnienie | Rok poprzedni w zł | Rok badany w zł |
|---|---|---|
| Wartość sprzedaży | 200 000,00 | 255 000,00 |
| Koszty handlowe | 50 000,00 | 52 000,00 |
| Wartość aktywów obrotowych | 620 000,00 | 644 000,00 |
| Wartość kredytów | 25 000,00 | 18 200,00 |
A. wzrosła wartość aktywów ogółem.
B. wzrosła wartość sprzedaży.
C. wzrósł udział kosztów na zakup towarów w stosunku do kosztów ogółem.
D. wzrosła wartość zaciągniętych kredytów na zakup towarów i opakowań.
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia nabyła narty od producenta w cenie zakupu netto wynoszącej 600,00 zł za parę, przy stawce VAT na poziomie 23%. Jaką wartość zysku uzyska hurtownia ze sprzedaży jednej pary nart, zakładając, że zrealizuje zysk równy 40% ceny zakupu?
A. 442,80 zł
B. 360,00 zł
C. 295,20 zł
D. 240,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Schemat przedstawia strukturę ceny
| Struktura ceny | |
| koszt jednostkowy | |
| zysk producenta | |
| cena zbytu | |
| marża hurtowa | |
| cena hurtowa | |
| marża detaliczna | |
| cena ............... |
A. hurtowej.
B. detalicznej.
C. regulowanej.
D. zbytu.
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel sklepu ze sprzętem sportowym zamierza poszerzyć ofertę o urządzenia do treningu siłowego. W tym celu wysyła maile do producentów oraz hurtowników z prośbą o przesłanie propozycji. Którego etapu procesu zawierania umowy sprzedaży dotyczy opis sytuacji?
A. Przesłania oferty sprzedaży
B. Wybierania dostawcy towarów
C. Uzgadniania warunków sprzedaży
D. Zapytania o ofertę
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinien zastosować supermarket w danej okolicy, mający dużą przestrzeń sprzedażową, aby umożliwić klientom bezpośredni dostęp do produktów?
A. Samoobsługową
B. Specjalną
C. Preselekcyjną
D. Tradycyjną
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył 1,5 kg schabu w cenie 18,00 zł za kg oraz 60 dag karkówki po 15,00 zł za kg. Jaką kwotę reszty otrzymał, jeśli za zakupy uiścił banknotem o wartości 100 zł?
A. 67,00 zł
B. 64,00 zł
C. 42,00 zł
D. 36,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaki dokument powinien zostać przygotowany, aby udokumentować przeprowadzenie sprzedaży?
A. Wz – wydanie zewnętrzne
B. Pz - przyjęcie zewnętrzne
C. Kartotekę magazynową
D. Paragon fiskalny
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinno się wybrać dla produktów jubilerskich, znajdujących się w witrynach?
A. Preselekcyjną
B. Specjalną
C. Samoobsługową
D. Wysyłkową
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie fragmentu artykułu prasowego wskaż, do jakiego rodzaju klientek skierowana jest akcja promocyjna?
A. Konserwatywnych
B. Reagujących emocjonalnie
C. Zdecydowanych
D. Oczekujących doradztwa
Prowadzenie sprzedaży
Dla którego z pism charakterystyczny jest zamieszczony zwrot?
| Dostawa towaru odbędzie się dnia 10 maja, poniedziałek, w godz. 1000 – 1500 |
A. Zapytania ofertowego.
B. Potwierdzenia zamówienia.
C. Specyfikacji towarowej.
D. Zamówienia.
Prowadzenie sprzedaży
Do metod sprzedaży bezpośredniej można zaliczyć
A. akwizycję i zakupy telefoniczne
B. akwizycję i handel obnośny
C. handel stacjonarny oraz wysyłkowy
D. zakupy telefoniczne oraz handel obwoźny
Prowadzenie sprzedaży
Tabela przedstawia ofertę sklepu papierniczego. Klient kupił 2 długopisy, 1 teczkę wiązaną, 1 zeszyt 80 kartkowy w linie i 2 zeszyty 60 kartkowe w kratkę. Zapłacił banknotem 100 zł. Oblicz, ile otrzymał reszty.
| Nazwa towaru | Cena w zł/szt. |
|---|---|
| Długopis | 2,00 |
| Zeszyt w kratkę 60 kartkowy | 3,50 |
| Zeszyt w linie 80 kartkowy | 3,80 |
| Teczka wiązana | 1,20 |
A. 86 zł
B. 54 zł
C. 84 zł
D. 76 zł
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność przed konsumentem za towar, jeśli wada zostanie zauważona w ciągu
A. dwóch lat od daty wydania towaru
B. jednego roku od daty sprzedaży towaru
C. jednego roku od daty wydania towaru
D. dwóch lat od daty sprzedaży towaru
Prowadzenie sprzedaży
W transakcjach w sklepie internetowym nie wykorzystuje się
A. karty płatniczej
B. przekazu pocztowego
C. przelewu bankowego
D. czeku rozrachunkowego
Prowadzenie sprzedaży
Które z wymienionych produktów można uznać za towary?
A. Bułki w sklepie spożywczym
B. Bułki przeznaczone do konsumpcji przez rodzinę właściciela piekarni
C. Bułki w kiosku z hamburgerami
D. Bułki w zakładzie produkującym bułkę tartą
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z 23 września 2016 roku, Dz.U.2016, poz.1823, przedsiębiorca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie od momentu jej otrzymania
A. 7 dni
B. 14 dni
C. 21 dni
D. 30 dni
Prowadzenie sprzedaży
Która z wymienionych czynności nie jest częścią procesu zawierania umowy sprzedaży?
A. Sporządzenie umowy w formie pisemnej
B. Złożenie przyjętego towaru w magazynie
C. Pisemne potwierdzenie zamówienia telefonicznego
D. Określenie terminu dostawy oraz miejsca odbioru towaru
Prowadzenie sprzedaży
Na którym z rynków obraca się lokatami terminowymi?
A. Dóbr konsumpcyjnych
B. Finansowym
C. Usług produkcyjnych
D. Pracy
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość ma cena detaliczna 1 kilograma żeberek wieprzowych, gdy cena zakupu wynosi 10,00 zł/kg, marża detaliczna to 30% ceny zakupu, a podatek VAT wynosi 3%?
A. 13,30 zł
B. 10,30 zł
C. 13,39 zł
D. 13,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Preselekcja to sposób sprzedaży, który pozwala klientowi
A. samodzielnie wybierać towar.
B. nabywać towary za pośrednictwem Internetu.
C. nawiązać bezpośredni kontakt z sprzedawcą.
D. wybierać towary z katalogu.
Prowadzenie sprzedaży
Płyty DVD dostępne w księgarni stanowią rodzaj asortymentu
A. uzupełniający
B. podstawowy
C. wąski
D. płytki
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca ma obowiązek odnieść się do złożonej reklamacji dotyczącej wadliwego towaru w ciągu
A. 14 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
B. 2 lata od daty zakupu
C. 30 dni od daty zakupu
D. 7 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
Prowadzenie sprzedaży
Jaka jest wartość sprzedaży brutto towaru objętego 23% stawką podatku YAT, jeśli cena nabycia wynosi 500,00 zł, a marża to 100,00 zł?
A. 615,00 zł
B. 730,00 zł
C. 600,00 zł
D. 738,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie analizy przedstawionych danych ustal, w którym oddziale firmy wydajność pracy przypadająca na 1 zatrudnionego pracownika jest najwyższa.
| Oddział fir | Sprzedaż w tys. zł | Liczba zatrudnionych |
|---|---|---|
| w Warszawie | 480 000 | 8 |
| w Łodzi | 360 000 | 6 |
| w Gdańsku | 250 000 | 5 |
| w Krakowie | 630 000 | 9 |
A. Oddział w Gdańsku.
B. Oddział w Warszawie.
C. Oddział w Krakowie.
D. Oddział w Łodzi.
Prowadzenie sprzedaży
Rysunek przedstawia

A. kartę rabatową.
B. kartę stałego klienta.
C. kartę klubową.
D. kartę płatniczą.
Prowadzenie sprzedaży
Które z wymienionych produktów można zgłaszać do reklamacji z powodu niezgodności z umową, jeśli reklamacja została dokonana w odpowiednim czasie?
A. Sukienkę z rozdarciem wynikającym z niedbalstwa użytkownika
B. Płaszcz, którego tkanina odbarwiła się podczas deszczu
C. Torebkę uszkodzoną w wyniku naturalnego zużycia materiału
D. Bluzkę, która straciła kolor po praniu w zbyt wysokiej temperaturze
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz cenę brutto sprzedaży towaru, którego cena zakupu netto wynosi 56,00 zł, a marża obliczana w odniesieniu do ceny netto sprzedaży wynosi 30%, natomiast stawka VAT to 23%?
A. 98,40 zł
B. 89,54 zł
C. 72,80 zł
D. 80,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Firma handlowa MERKUS przewidziała w maju sprzedaż na poziomie 220 000 zł, przy kosztach zaplanowanych na 200 000 zł. W analizowanym czasie sprzedaż wzrosła o 8% w stosunku do planowanej wartości. Zakładając, że koszty wzrosną proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży, poniesione wydatki zwiększą się
A. o 16 000 zł
B. o 17 600 zł
C. o 1 600 zł
D. o 37 600 zł
Prowadzenie sprzedaży
Który z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej został scharakteryzowany w ramce?
| Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości. |
A. Folder reklamowy.
B. Gazetka reklamowa.
C. Katalog.
D. Ulotka.
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz wartość sprzedaży netto zmywarki, zakładając, że cena zakupu netto wynosi 1 250,00 zł, a marża wynosząca 20% jest liczona od ceny zakupu netto?
A. 1 500,00 zł
B. 250,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 1 250,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość będzie miała cena sprzedaży netto towaru, który sprzedawca nabył w cenie zakupu netto 260 zł za sztukę, jeżeli marża detaliczna wynosi 40% ceny zakupu netto?
A. 264 zł
B. 220 zł
C. 364 zł
D. 300 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych z tabeli oblicz kwotę reszty, jaką otrzyma klient, który kupił: 1 szampon rumiankowy, 5 mydeł w kostce, 1 mydło w płynie, 2 płyny do kąpieli i zapłacił banknotem 200-złotowym.
| Tabela. Cennik | |
|---|---|
| Nazwa towaru | Cena detaliczna |
| Szampon rumiankowy | 8,00 zł |
| Szampon do włosów zniszczonych | 11,00 zł |
| Mydło w kostce | 2,00 zł |
| Mydło w płynie | 5,50 zł |
| Płyn do kąpieli | 15,00 zł |
| RABAT NA ZAKUPY O WARTOŚCI PONAD 50 ZŁ - 8% | |
A. 150,78 zł
B. 49,22 zł
C. 53,50 zł
D. 146,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
W skład oferty handlowej nie powinny wchodzić
A. opisy oferowanych produktów
B. dane dotyczące warunków dostaw i płatności za towary
C. kalkulacje cen przedstawianych towarów
D. informacje na temat cen oraz rabatów dostępnych towarów
Prowadzenie sprzedaży
Zasada, według której sprzedawca na własny koszt zobowiązuje się dostarczyć zamówiony towar do lokalizacji wskazanej przez odbiorcę, nazywana jest
A. inkaso
B. franco
C. loco
D. skonto
Prowadzenie sprzedaży
Jak przebiega proces obsługi klienta w osiedlowym sklepie spożywczym, który stosuje tradycyjną formę sprzedaży?
A. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
B. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, negocjowanie ceny, pobranie zapłaty, pożegnanie
C. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
D. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, wydanie żądanego towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz cenę detaliczną netto produktu, gdy cena hurtowa netto wynosi 20,00 zł, a marża detaliczna to 30% ceny hurtowej netto.
A. 23,00 zł
B. 29,00 zł
C. 26,00 zł
D. 20,00 zł