Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. 14,40 zł
B. 18,45 zł
C. 18,54 zł
D. 15,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Cyfra kontrolna w kodzie kreskowym, która weryfikuje prawidłowość skanowania towaru, znajduje się
A. na początku
B. za cyfrą określającą kraj pochodzenia
C. na końcu
D. za cyfrą wskazującą nazwę producenta
Prowadzenie sprzedaży
Kto powinien przekazać informacje klientowi, który jest zainteresowany specyfikacjami technicznymi telewizorów oferowanych w hipermarkecie?
A. Sprzedawca w strefie sprzedaży obsługujący dział RTV
B. Kierownik strefy sprzedaży
C. Pracownik działu obsługi klientów
D. Każdy sprzedawca przebywający w strefie sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Źródłem wiedzy o wymaganiach klientów nie są
A. wywiady z klientami
B. ankiety przeprowadzone wśród klientów
C. zamówienia od klientów
D. oferty handlowe od dostawców
Prowadzenie sprzedaży
Towar o cenie netto 50,00 zł został najpierw obniżony o 5%, a potem o 10%. Stawka VAT dla tego towaru wynosi 23%. Jaką kwotę brutto uzyskujemy po dokonanych obniżkach?
A. 42,75 zł
B. 52,58 zł
C. 42,50 zł
D. 52,28 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na półkach obok produktów zbożowych takich jak: mąka, kasze, makarony można umieszczać
A. mięso i wędliny
B. cukier i stałe wyroby cukiernicze
C. ryby oraz przetwory rybne
D. nabiał oraz wyroby garmażeryjne
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych z tabeli określ, ile wynosiła rentowność sprzedaży netto przedsiębiorstwa w 2005 roku.
| Wybrane pozycje rachunku zysków i strat przedsiębiorstwa. | ||
|---|---|---|
| Wyszczególnienie | Stan na dzień 31.12.2005 w tys. zł | Stan na dzień 31.12.2006 w tys. zł |
| Zysk netto | 20 | 20 |
| Przychody netto ze sprzedaży | 80 | 100 |
A. 25%
B. 80%
C. 30%
D. 20%
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie zakupiono batoniki morelowe, których cena zakupu netto wynosi 1,60 zł za sztukę. Jaka będzie cena brutto sprzedaży batonika morelowego, jeśli sklep stosuje marżę detaliczną równą 25% naliczaną od ceny zakupu netto oraz podatek VAT wynosi 8%?
A. 2,00 zł
B. 2,16 zł
C. 2,65 zł
D. 1,93 zł
Prowadzenie sprzedaży
Który z podanych produktów powinien być zaproponowany klientce szukającej mięsa o najniższej wartości kalorycznej?
A. Gicz cielęca
B. Pierś z indyka
C. Schab wieprzowy
D. Udziec jagnięcy
Prowadzenie sprzedaży
W 2013 roku Przedsiębiorstwo Handlowe UFO sp. z o.o. osiągnęło:
- przychody ze sprzedaży towarów wynoszące 1 200 000,00 zł,
- koszty operacyjne na poziomie 800 000,00 zł,
- przychody finansowe w wysokości 20 000,00 zł,
- zapłacone odsetki od kredytu bankowego w wysokości 40 000,00
Jaki był wynik finansowy brutto tej spółki na zakończenie 2013 roku?
A. 380 000,00 zł
B. 360 000,00 zł
C. 420 000,00 zł
D. 400 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Z badań rynkowych, przeprowadzonych przez Agencję Marketingową INFO, wynika, że na lokalnym rynku mebli działają cztery przedsiębiorstwa handlu hurtowego. Dane zamieszczone w tabeli podają wartość sprzedaży mebli w 2004 roku. Na podstawie analizy danych zawartych w tabeli ustal, które z podanych przedsiębiorstw handlu hurtowego ma największy udział w rynku mebli?
| Przedsiębiorstwo | Wartość sprzedaży w tys. zł | Wskaźniki struktury % |
|---|---|---|
| Hurtownia Mebli FORNIT S.A. | 124 000 | 36,4 |
| Przedsiębiorstwo Handlowe MEBLEKS Sp. z o.o. | 89 000 | 26,1 |
| Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o. | 57 000 | 16,7 |
| Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o. | 71 000 | 20,8 |
A. Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o.
B. Hurtownia Mebli FORNIT S.A
C. Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o.
D. Przedsiębiorstwo Handlowe Mebleks Sp. z o.o.
Prowadzenie sprzedaży
Towar nabyty w sklepie online można odesłać bez podawania przyczyny w czasie
A. 30 dni
B. 15 dni
C. 10 dni
D. 14 dni
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył 1 kg mięsa mielonego w cenie 12,50 zł/kg oraz 0,50 kg szynki Babuni po 15,00 zł/kg. Jaką kwotę powinien uiścić za zamówione produkty?
A. 20,00 zł
B. 12,50 zł
C. 15,00 zł
D. 27,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż rozmiar rajstop, jaki należy zaproponować klientce o wzroście 168 cm i obwodzie bioder 112 cm.
| Rozmiar | S/36-38 | M/40-42 | L/44-46 | XL/48-50 |
| Wzrost /w cm/ | 162-164 | 164-170 | 164-170 | 170-176 |
| Obwód bioder /w cm/ | 96-104 | 104-108 | 108-116 | 116-121 |
A. L/44-46
B. M/40-42
C. XL/48-50
D. S/36-38
Prowadzenie sprzedaży
Klient otrzymał fakturę z niewłaściwym NIP-em. Jaki dokument powinien być wystawiony, aby skorygować ten błąd?
A. Fakturę pro forma
B. Paragon fiskalny
C. Notę korygującą
D. Rachunek
Prowadzenie sprzedaży
Rozdzielenie przestrzeni sklepowej na obszar dla sprzedawcy i obszar dla klientów oraz brak bezpośredniego dostępu klienta do towaru to charakterystyka sprzedaży
A. samoobsługowej
B. preselekcyjnej
C. internetowej
D. tradycyjnej
Prowadzenie sprzedaży
Jaką minimalną ilość towaru z oferty handlowej musi zamówić klient, aby mógł skorzystać z rabatu stosowanego przez hurtownię?
| Hurtownia spożywcza JAGA sp. z o.o. | ||
| OFERTA HANDLOWA | ||
| Nazwa towaru | Cena sprzedaży brutto (w zł) | Ilość w opakowaniu zbiorczym (szt.) |
| Sok jabłkowy PIKUŚ | 40,00/op. | 8 |
| Warunki transakcji | ||
| Rabat 5% przy zakupie jednego rodzaju towaru w ilości minimum 100 szt. Jednostka prowadzi sprzedaż wyłącznie w opakowaniach zbiorczych | ||
A. 13 sztuk.
B. 100 opakowań zbiorczych.
C. 13 opakowań zbiorczych.
D. 100 sztuk.
Prowadzenie sprzedaży
Z oferty zakładu fotograficznego wynika, że właściciel firmy stosuje rabat
| SPECJALNY RABATOWY CENNIK NA ZDJĘCIA DO DOKUMENTÓW DLA EMERYTÓW I RENCISTÓW ! | |
| Dowód osobisty | |
| 4 szt. zdjęć kolor 3,5x4,5 cm 14 zł | |
| Paszport | |
| 4 szt. zdjęć kolor 4x5 cm 14 zł | |
| TERMIN 10 MINUT |
A. wartościowy.
B. gotówkowy.
C. związany z nabywcą.
D. ilościowy.
Prowadzenie sprzedaży
Klient, który dokonał zakupu, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny zwrotu towaru
A. w sklepie detalicznym
B. w domu towarowym
C. w kiosku z warzywami
D. w sklepie internetowym
Prowadzenie sprzedaży
Jak długo klient sklepu stacjonarnego ma prawo do korzystania z uprawnień z powodu niezgodności towaru z umową?
A. 8 miesięcy od zakupu towaru
B. 24 miesiące od zakupu towaru
C. 16 miesięcy od zakupu towaru
D. 10 miesięcy od zakupu towaru
Prowadzenie sprzedaży
Które z poniżej wymienionych dokumentów są bezpośrednio związane z przekazaniem towarów dla odbiorcy?
A. Faktura oraz dowód dostawy
B. Zamówienie oraz dowód dostawy
C. Zamówienie oraz oferta handlowa
D. Faktura oraz oferta handlowa
Prowadzenie sprzedaży
Jaka jest cena zakupu netto krzesła obrotowego w hurtowni DOMUS, wiedząc, że cena sprzedaży brutto wynosi 488 zł, a hurtownia stosuje marżę 20% metodą w stu (VAT 22%)?
A. 333,00 zł
B. 400,00 zł
C. 390,40 zł
D. 320,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Zachęcanie klientów do zakupów poprzez uczestnictwo w loterii z nagrodami to
A. promocja sprzedaży wobec klientów
B. promocja sprzedaży wobec dostawców
C. reklama
D. public relations
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia mebli udzieliła klientowi kredytu na odroczenie płatności za zakupione towary, bez zaangażowania banku. Taki kredyt określamy jako
A. kupiecki
B. gotówkowy
C. inwestycyjny
D. długoterminowy
Prowadzenie sprzedaży
Zamieszczona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży
| PROCEDURA OBSŁUGI | |
| 1. | Złożenie zamówienia. |
| 2. | Potwierdzenie złożenia zamówienia. |
| 3. | Rezerwacja towaru. |
| 4. | Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji. |
| 5. | Informacja o wysyłce. |
| 6. | Podziękowanie za dokonanie zakupu. |
A. internetowej.
B. samoobsługowej.
C. preselekcyjnej.
D. tradycyjnej.
Prowadzenie sprzedaży
W tabeli zaprezentowano wskaźniki struktury majątku poszczególnych firm. Która z wymienionych firm ma odpowiednią dla przedsiębiorstwa handlowego strukturę majątku?
| Wyszczególnienie | ETTA | SIGMA | MEGA | MINI |
|---|---|---|---|---|
| Środki trwałe | 35% | 65% | 40% | 15% |
| Materiały | 15% | 12% | 17% | 5% |
| Towary | 5% | 0% | 3% | 40% |
| Wyroby gotowe | 20% | 15% | 20% | 0% |
| Należności od odbiorców | 14% | 6% | 15% | 30% |
| Rachunek bieżący | 11% | 2% | 5% | 10% |
A. MINI
B. MEGA
C. SIGMA
D. ETTA
Prowadzenie sprzedaży
Który z wymienionych produktów powinien zostać zarekomendowany klientce, która poszukuje źródła bogatego w wapń?
A. Mleko krowie
B. Ogórek zielony
C. Olej rzepakowy
D. Mięso wieprzowe
Prowadzenie sprzedaży
Pokazanie perfum przez sprzedawcę w klasycznej metodzie sprzedaży opiera się na
A. zapakowaniu flakonów
B. oznaczeniu za pomocą wywieszki
C. użyciu testera
D. odbiorze płatności
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiona charakterystyka dotyczy klienta
| Klient spodziewa się, że będzie oszukany przez sprzedawcę. Uważa, że w innym punkcie sprzedaży będzie lepiej obsłużony i kupi towar tańszy oraz lepszej jakości. |
A. niezdecydowanego.
B. nieufnego.
C. niecierpliwego.
D. rozmownego.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką jednostkę miary powinno się umieścić na etykietach cenowych dla towarów sprzedawanych na wagę?
A. Metr bieżący
B. Kilogram
C. Sztuka
D. Litr
Prowadzenie sprzedaży
Okres na odstąpienie od umowy zawartej poza siedzibą przedsiębiorstwa może zostać wydłużony do 12 miesięcy w sytuacji, gdy sprzedawca
A. nie przekaże informacji o możliwości odstąpienia od umowy
B. przekazuje informację o możliwości odstąpienia od umowy wraz z towarem
C. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu trzech miesięcy od dokonania zakupu
D. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu miesiąca od dokonania zakupu
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz cenę sprzedaży netto jednego kilograma towaru, który jest oferowany w opakowaniu jednostkowym o wadze 125 g, przy cenie sprzedaży netto 20,00 zł za opakowanie jednostkowe.
A. 25,00 zł
B. 16,00 zł
C. 160,00 zł
D. 6,25 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży należy wybrać, zakładając mały sklep osiedlowy w branży spożywczej?
A. Preselekcyjną
B. Samoobsługową
C. Komisową
D. Tradycyjną
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz cenę sprzedaży netto towaru, jeśli cena zakupu netto wynosi 40,00 zł, a marża na poziomie 20% jest obliczana od ceny sprzedaży netto?
A. 48,00 zł
B. 32,00 zł
C. 50,00 zł
D. 60,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Podczas rozmowy z klientem sprzedawca powinien zaznaczyć, że jedna ryza papieru A4 ksero zawiera
A. 25 arkuszy
B. 500 arkuszy
C. 5000 arkuszy
D. 20 arkuszy
Prowadzenie sprzedaży
Wskaż atut współczesnej metody sprzedaży?
A. Ograniczony kontakt klienta z produktem
B. Bezpośredni kontakt klienta ze sprzedawcą
C. Wydłużenie procesu obsługi klienta
D. Skrócenie procesu obsługi klienta
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył odkurzacz objęty dwuletnią gwarancją jakości, który po upływie roku, mimo właściwego użytkowania, przestał działać. Klient ma prawo dochodzić swoich roszczeń
A. z tytułu gwarancji lub z tytułu rękojmi
B. wyłącznie z tytułu rękojmi
C. wyłącznie z tytułu gwarancji
D. zarazem z tytułu gwarancji i z tytułu rękojmi
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę argumentacji wykorzystuje sprzedawca, gdy nakłania klienta do udzielania krótkich odpowiedzi TAK lub NIE?
A. Alternatywną
B. Cenową
C. Koncentracji
D. Kompensacyjną
Prowadzenie sprzedaży
Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta
A. niedowierzającego
B. odrzucającego
C. niecierpliwego
D. niegrzecznego
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył 2 pary spodni po 90 zł za sztukę oraz jedną bluzę w cenie 150 zł za sztukę. Wykorzystał ofertę "przy zakupie dwóch par spodni — druga para za 50% ceny". Jaką kwotę uiścił za swoje zakupy?
A. 240 zł
B. 285 zł
C. 135 zł
D. 165 zł