Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 321
Prowadzenie sprzedaży

Rodzaj metody badawczej, w której kluczowym narzędziem do gromadzenia danych jest ustandaryzowany kwestionariusz, to

A. ankieta
B. test obrazkowy
C. burza mózgów
D. eksperyment
Prowadzenie sprzedaży

Korzystając z danych zawartych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione
0,5 kg kaszy, 3 kg grochu i 0,30 kg żurawiny.

Tabela. Cennik towarów
Nazwa towaruCena detaliczna brutto za 1 kg
Kasza8,00 zł
Groch4,00 zł
Żurawina30,00 zł

A. 25,00 zł
B. 42,00 zł
C. 20,00 zł
D. 38,00 zł
HAN.01 Pytanie 323
Prowadzenie sprzedaży

Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako

A. sprzedaż osobista
B. public relations
C. reklama
D. promocja sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży

Klient zakupił trzy czekolady po 3,10 zł/szt. oraz pół kilograma cukierków w cenie 22 zł/kg, płacąc banknotem o nominale 50 zł. Jaką kwotę reszty powinien otrzymać klient od sprzedawcy?

A. 25,10 zł
B. 29,70 zł
C. 24,90 zł
D. 20,30 zł
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość netto zamówionego serka wiejskiego.

Lp.Nazwa produktuPojemność w gramachLiczba opakowań zbiorczychLiczba sztuk w opakowaniu zbiorczymCena jednostkowa bez podatku VAT w zł/szt.
1.Serek wiejski20050152.50

A. 7 500,50 zł
B. 125,00 zł
C. 37,50 zł
D. 1 875,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Do kosztów zmiennych w firmie można zaliczyć

A. surowce i materiały wykorzystane w produkcji
B. koszty związane ze sprzedażą
C. wynagrodzenia wszystkich zatrudnionych w firmie
D. koszty amortyzacji dóbr trwałych
HAN.01 Pytanie 329
Prowadzenie sprzedaży

Do perfumerii sprzedającej w tradycyjny sposób wszedł klient pragnący zakupić upominek dla swojej córki. Jak powinien wyglądać właściwy proces obsługi klienta?

A. Ustalenie oczekiwań, namawianie do kolejnych zakupów, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
B. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, namawianie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
C. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
D. Ustalenie oczekiwań, wyjaśnienie niejasności, prezentacja asortymentu, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
HAN.01 Pytanie 330
Prowadzenie sprzedaży

Klient złożył reklamację 5 kwietnia. Termin, w jakim sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, upływa

A. 11 kwietnia
B. 12 kwietnia
C. 19 kwietnia
D. 17 kwietnia
HAN.01 Pytanie 331
Prowadzenie sprzedaży

Kosmetyki sprzedawane przez konsultantki są przykładem jakiego rodzaju sprzedaży?

A. wielkopowierzchniowej
B. subskrypcyjnej
C. akwizycyjnej
D. drobnodetalicznej
HAN.01 Pytanie 332
Prowadzenie sprzedaży

Dokument, który może stanowić podstawę do wniesienia reklamacji w ramach gwarancji udzielonej przez producenta, to

A. oświadczenie nabywcy
B. karta gwarancyjna
C. aktualna oferta producenta
D. zamówienie
HAN.01 Pytanie 333
Prowadzenie sprzedaży

Dane w tabeli przedstawiają zasady rozmieszczania na półkach sklepowych wybranych grup towarowych. Sery twarogowe można układać w bezpośrednim sąsiedztwie

Grupa towarowaW bezpośrednim sąsiedztwie grup towarowych
można układać:nie należy układać:
Nabiałpieczywo, wyroby cukiernicze, przetwory owocowe, tłuszcze roślinnemięsa, ryb, warzyw, owoców świeżych i suszonych, wyrobów tytoniowych
Pieczywonabiał, wyroby cukierniczemięsa, ryb, warzyw, wyrobów tytoniowych

A. ryb.
B. warzyw.
C. pieczywa.
D. owoców.
HAN.01 Pytanie 334
Prowadzenie sprzedaży

Jak długo sprzedawca ma na rozpatrzenie reklamacji zgłoszonej przez klienta?

A. 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji
B. 10 dni od daty zakupu towaru przez klienta
C. 14 dni od dnia zakupu towaru przez klienta
D. 10 dni liczone od dnia następnego po złożeniu reklamacji
HAN.01 Pytanie 335
Prowadzenie sprzedaży

Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?

A. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
B. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
C. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
D. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
HAN.01 Pytanie 336
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie informacji zawartej na opakowaniu śmietanki kremowej można stwierdzić, że dostarcza ona organizmowi przede wszystkim

Wartość odżywcza w 100 gramach
Wartość energetyczna:291 kcal
Białko2 g
Węglowodany3 g
Tłuszcz30 g
Wapń86 mg

A. wapnia.
B. tłuszczu.
C. węglowodanów.
D. białka.
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej sytuacji sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia płatności kartą płatniczą?

A. Używania karty płatniczej przez osobę nieuprawnioną
B. Gdy klient przy pierwszej próbie autoryzacji transakcji wprowadził błędny PIN
C. Zakupu towarów zamawianych na specjalne zamówienie
D. Transakcji na wartość mniejszą niż 100 zł
Prowadzenie sprzedaży

Którym motywem kierował się klient podczas opisanej sytuacji zakupowej?

Klient kupił towar, którego wcześniej nie planował nabyć. Swoją decyzję podjął pod wpływem niskiej ceny tego towaru i udzielonego rabatu.

A. Ekonomicznym.
B. Fizjologicznym.
C. Refleksyjnym.
D. Nawykowym.
HAN.01 Pytanie 339
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż korzyść z organoleptycznej metody kontroli produktów?

A. Prostota realizacji
B. Subiektywność oceny
C. Unikalność wyniku
D. Precyzja analizy
HAN.01 Pytanie 340
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik sklepu z artykułami gospodarstwa domowego ukradł blender, co zostało zarejestrowane przez monitoring. Za spowodowaną szkodę poniesie on odpowiedzialność materialną na zasadzie winy?

A. domniemanej ograniczonej
B. domniemanej pełnej
C. udowodnionej nieumyślnej
D. udowodnionej umyślnej
HAN.01 Pytanie 341
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył telewizor objęty dwuletnią gwarancją producenta. Po upływie sześciu miesięcy oddał go do naprawy w ramach gwarancji. Z powodu niemożności dokonania naprawy klient otrzymał nowy telewizor w zamian za uszkodzony. Jak długo klient będzie miał prawo do korzystania z uprawnień gwarancyjnych?

A. Przez 24 miesiące od daty wymiany towaru
B. Przez 24 miesiące od daty zakupu towaru
C. Przez 18 miesięcy od daty zakupu towaru
D. Przez 18 miesięcy od daty wymiany towaru
HAN.01 Pytanie 342
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży powinno się wykorzystać w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?

A. Preselekcyjna
B. Mieszana
C. Tradycyjna
D. Samoobsługowa
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zawartych w tabeli ustal, ile wyniesie wynik finansowy brutto w przedsiębiorstwie handlowym.

WyszczególnienieKwota
Odsetki od środków na rachunku bankowym2 000 zł
Otrzymane dywidendy1 500 zł
Przekazana (zapłacona) kara za nieterminową płatność500 zł
Przychody ze sprzedaży towarów netto70 000 zł
Koszty działalności podstawowej netto55 000 zł
Odsetki od kredytu bankowego4 200 zł
Straty nadzwyczajne300 zł

A. 14 500 zł
B. 22 900 zł
C. 13 500 zł
D. 15 000 zł
Prowadzenie sprzedaży

Jaką kwotę osiągnie się ze sprzedaży brutto towaru obłożonego 23% stawką VAT, jeśli cena zakupu netto wynosi 500,00 zł, a marża handlowa to 100,00 zł?

A. 738,00 zł
B. 600,00 zł
C. 730,00 zł
D. 615,00 zł
HAN.01 Pytanie 345
Prowadzenie sprzedaży

Jaką czynność powinien podjąć sprzedawca, gdy klient nie odebrał zamówionego telewizora?

A. Wystawić towar do sprzedaży, nie informując nabywcy
B. Zwrócić towar na przechowanie na własny koszt
C. Zwrócić towar na przechowanie na koszt nabywcy
D. Dostarczyć zakupiony towar na koszt kupującego
HAN.01 Pytanie 346
Prowadzenie sprzedaży

Jakie rezultaty będą skutkiem prawidłowego przygotowania towarów do sprzedaży?

A. Proces sprzedaży ulegnie wydłużeniu
B. Nastąpi obniżenie kultury sprzedaży
C. Dojdzie do skrócenia czasu sprzedaży
D. Zachodzić będą ubytki towarowe
HAN.01 Pytanie 347
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony środowiska, detaliczne punkty sprzedaży

A. muszą informować klientów o lokalizacjach odbioru opakowań zwrotnych
B. nie są zobligowane do przyjmowania opakowań wielokrotnego użytku po produktach, które oferują w swojej sprzedaży
C. są zobowiązane do przyjmowania opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku po produktach, które znajdują się w ich ofercie handlowej
D. mają obowiązek przyjmowania wszystkich opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku
HAN.01 Pytanie 348
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży powinien zaimplementować właściciel małego zakładu przetwórstwa mięsnego w swoim sklepie, gdzie oferuje sprzedaż towarów na wagę?

A. Preselekcyjną
B. Samoobsługową
C. Tradycyjną
D. Obnośną
Prowadzenie sprzedaży

Z uwagi na kończący się sezon, ceny obuwia zostały zredukowane o 15%. Jaka będzie cena damskich kozaków, które przed zniżką kosztowały 150 zł?

A. 149,85 zł
B. 127,50 zł
C. 135,00 zł
D. 165,00 zł
HAN.01 Pytanie 350
Prowadzenie sprzedaży

W dniu 15 maja 2014 roku klient zgłosił reklamację na bluzę sportową z uwagi na jej odbarwienie w trakcie prania zgodnego z instrukcjami producenta, którą nabył 25 kwietnia 2014 roku. Kiedy sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację?

A. 29 maja 2014 r.
B. 25 czerwca 2014 r.
C. 15 lipca 2014 r.
D. 25 maja 2014 r.
HAN.01 Pytanie 351
Prowadzenie sprzedaży

Weryfikacja jakości produktów przeznaczonych do sprzedaży obejmuje

A. cenę produktu oraz jego oznakowanie
B. jakość opakowania oraz cenę produktu
C. cenę opakowania oraz stan opakowania
D. stan opakowania i oznakowanie
Prowadzenie sprzedaży

Jakie informacje dotyczące warunków zakupu płynu do mycia naczyń mogą być ważne dla klienta indywidualnego?

A. Przy zakupie 100 sztuk płatność w ciągu 14 dni
B. Przy zamówieniu dwóch sztuk trzecia sztuka bezpłatnie
C. Dla zamówień powyżej 3 000 zł netto darmowy transport
D. Przy zakupie 50 sztuk 5% zniżki
Prowadzenie sprzedaży

Klient zakupił towary według przedstawionego paragonu kasy fiskalnej i podał kasjerowi banknot 100 złotowy. Jaką kwotę reszty klient powinien otrzymać?

Sklep Rybny, ul Długa 6
49-300 Brzeg
NIP 747-133-38-16
Dn 05.05.0X. nr wydr 399999
PARAGON FISKALNY
Pł. śledziowe 0,79 * 11,00 = 8,69 C
Filet panga 0,97 * 16,00 = 15,52 C
Kwop.C=5% 24,20 PTU 0,71
Razem PTU 0,71
RAZEM 24,21
Gotówka 100,00
Reszta ………

A. 75,79 zł
B. 100,00 zł
C. 124,21 zł
D. 24,21 zł
HAN.01 Pytanie 355
Prowadzenie sprzedaży

Pani Ewa nabyła maszynkę do mięsa w obniżonej cenie ze względu na porysowaną obudowę, o czym sprzedawca poinformował ją w momencie zakupu. Po miesiącu silnik maszyny uległ awarii. W zgłoszonej reklamacji klientka może najpierw żądać

A. naprawy silnika
B. odstąpienia od umowy
C. wymiany sprzętu na inny
D. naprawy obudowy oraz silnika
HAN.01 Pytanie 356
Prowadzenie sprzedaży

Podczas obsługi klientów w dziale mięsnym sprzedawca powinien dysponować:

A. czepkiem ochronnym, wynikami badań lekarskich
B. czystymi dłońmi, książeczką zdrowia, białym fartuchm
C. fartuchm, nakryciem głowy, obuwiem antypoślizgowym
D. certyfikatem ukończenia kursu bhp, nakryciem głowy
HAN.01 Pytanie 357
Prowadzenie sprzedaży

Personalizacja procesu obsługi klienta to

A. jednakowe traktowanie wszystkich klientów
B. brak zainteresowania klientem przez sprzedawcę
C. indywidualne podejście do każdego klienta
D. lekceważący stosunek sprzedawcy do klienta
HAN.01 Pytanie 358
Prowadzenie sprzedaży

Jakiego dokumentu powinien użyć sprzedawca podczas przyjmowania reklamacji od klienta?

A. Fakturę VAT
B. Zgłoszenie reklamacyjne
C. Fakturę VAT korektę
D. Paragon fiskalny
HAN.01 Pytanie 359
Prowadzenie sprzedaży

Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży

A. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
B. przesiewową
C. tradycyjną
D. internetową
HAN.01 Pytanie 360
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?

A. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
B. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
C. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
D. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru