Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. ankieta
B. test obrazkowy
C. burza mózgów
D. eksperyment
Prowadzenie sprzedaży
Korzystając z danych zawartych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione
0,5 kg kaszy, 3 kg grochu i 0,30 kg żurawiny.
| Tabela. Cennik towarów | |
| Nazwa towaru | Cena detaliczna brutto za 1 kg |
|---|---|
| Kasza | 8,00 zł |
| Groch | 4,00 zł |
| Żurawina | 30,00 zł |
A. 25,00 zł
B. 42,00 zł
C. 20,00 zł
D. 38,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako
A. sprzedaż osobista
B. public relations
C. reklama
D. promocja sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
W przypadku, gdy odbiorca zwraca towar z wadą, sprzedawca powinien przygotować fakturę
A. zbiorczą
B. prowizoryczną
C. korygującą
D. pro-formę
Prowadzenie sprzedaży
Klient zakupił trzy czekolady po 3,10 zł/szt. oraz pół kilograma cukierków w cenie 22 zł/kg, płacąc banknotem o nominale 50 zł. Jaką kwotę reszty powinien otrzymać klient od sprzedawcy?
A. 25,10 zł
B. 29,70 zł
C. 24,90 zł
D. 20,30 zł
Prowadzenie sprzedaży
Próbowanie produktów w sklepie detalicznym stanowi rodzaj
A. sponsoringu.
B. promocji.
C. sprzedaży bezpośredniej.
D. promocji sprzedaży.
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość netto zamówionego serka wiejskiego.
| Lp. | Nazwa produktu | Pojemność w gramach | Liczba opakowań zbiorczych | Liczba sztuk w opakowaniu zbiorczym | Cena jednostkowa bez podatku VAT w zł/szt. |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Serek wiejski | 200 | 50 | 15 | 2.50 |
A. 7 500,50 zł
B. 125,00 zł
C. 37,50 zł
D. 1 875,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Do kosztów zmiennych w firmie można zaliczyć
A. surowce i materiały wykorzystane w produkcji
B. koszty związane ze sprzedażą
C. wynagrodzenia wszystkich zatrudnionych w firmie
D. koszty amortyzacji dóbr trwałych
Prowadzenie sprzedaży
Do perfumerii sprzedającej w tradycyjny sposób wszedł klient pragnący zakupić upominek dla swojej córki. Jak powinien wyglądać właściwy proces obsługi klienta?
A. Ustalenie oczekiwań, namawianie do kolejnych zakupów, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
B. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, namawianie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
C. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
D. Ustalenie oczekiwań, wyjaśnienie niejasności, prezentacja asortymentu, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Klient złożył reklamację 5 kwietnia. Termin, w jakim sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, upływa
A. 11 kwietnia
B. 12 kwietnia
C. 19 kwietnia
D. 17 kwietnia
Prowadzenie sprzedaży
Kosmetyki sprzedawane przez konsultantki są przykładem jakiego rodzaju sprzedaży?
A. wielkopowierzchniowej
B. subskrypcyjnej
C. akwizycyjnej
D. drobnodetalicznej
Prowadzenie sprzedaży
Dokument, który może stanowić podstawę do wniesienia reklamacji w ramach gwarancji udzielonej przez producenta, to
A. oświadczenie nabywcy
B. karta gwarancyjna
C. aktualna oferta producenta
D. zamówienie
Prowadzenie sprzedaży
Dane w tabeli przedstawiają zasady rozmieszczania na półkach sklepowych wybranych grup towarowych. Sery twarogowe można układać w bezpośrednim sąsiedztwie
| Grupa towarowa | W bezpośrednim sąsiedztwie grup towarowych | |
|---|---|---|
| można układać: | nie należy układać: | |
| Nabiał | pieczywo, wyroby cukiernicze, przetwory owocowe, tłuszcze roślinne | mięsa, ryb, warzyw, owoców świeżych i suszonych, wyrobów tytoniowych |
| Pieczywo | nabiał, wyroby cukiernicze | mięsa, ryb, warzyw, wyrobów tytoniowych |
A. ryb.
B. warzyw.
C. pieczywa.
D. owoców.
Prowadzenie sprzedaży
Jak długo sprzedawca ma na rozpatrzenie reklamacji zgłoszonej przez klienta?
A. 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji
B. 10 dni od daty zakupu towaru przez klienta
C. 14 dni od dnia zakupu towaru przez klienta
D. 10 dni liczone od dnia następnego po złożeniu reklamacji
Prowadzenie sprzedaży
Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?
A. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
B. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
C. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
D. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji zawartej na opakowaniu śmietanki kremowej można stwierdzić, że dostarcza ona organizmowi przede wszystkim
| Wartość odżywcza w 100 gramach | |
|---|---|
| Wartość energetyczna: | 291 kcal |
| Białko | 2 g |
| Węglowodany | 3 g |
| Tłuszcz | 30 g |
| Wapń | 86 mg |
A. wapnia.
B. tłuszczu.
C. węglowodanów.
D. białka.
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej sytuacji sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia płatności kartą płatniczą?
A. Używania karty płatniczej przez osobę nieuprawnioną
B. Gdy klient przy pierwszej próbie autoryzacji transakcji wprowadził błędny PIN
C. Zakupu towarów zamawianych na specjalne zamówienie
D. Transakcji na wartość mniejszą niż 100 zł
Prowadzenie sprzedaży
Którym motywem kierował się klient podczas opisanej sytuacji zakupowej?
| Klient kupił towar, którego wcześniej nie planował nabyć. Swoją decyzję podjął pod wpływem niskiej ceny tego towaru i udzielonego rabatu. |
A. Ekonomicznym.
B. Fizjologicznym.
C. Refleksyjnym.
D. Nawykowym.
Prowadzenie sprzedaży
Wskaż korzyść z organoleptycznej metody kontroli produktów?
A. Prostota realizacji
B. Subiektywność oceny
C. Unikalność wyniku
D. Precyzja analizy
Prowadzenie sprzedaży
Pracownik sklepu z artykułami gospodarstwa domowego ukradł blender, co zostało zarejestrowane przez monitoring. Za spowodowaną szkodę poniesie on odpowiedzialność materialną na zasadzie winy?
A. domniemanej ograniczonej
B. domniemanej pełnej
C. udowodnionej nieumyślnej
D. udowodnionej umyślnej
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył telewizor objęty dwuletnią gwarancją producenta. Po upływie sześciu miesięcy oddał go do naprawy w ramach gwarancji. Z powodu niemożności dokonania naprawy klient otrzymał nowy telewizor w zamian za uszkodzony. Jak długo klient będzie miał prawo do korzystania z uprawnień gwarancyjnych?
A. Przez 24 miesiące od daty wymiany towaru
B. Przez 24 miesiące od daty zakupu towaru
C. Przez 18 miesięcy od daty zakupu towaru
D. Przez 18 miesięcy od daty wymiany towaru
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinno się wykorzystać w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?
A. Preselekcyjna
B. Mieszana
C. Tradycyjna
D. Samoobsługowa
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zawartych w tabeli ustal, ile wyniesie wynik finansowy brutto w przedsiębiorstwie handlowym.
| Wyszczególnienie | Kwota |
|---|---|
| Odsetki od środków na rachunku bankowym | 2 000 zł |
| Otrzymane dywidendy | 1 500 zł |
| Przekazana (zapłacona) kara za nieterminową płatność | 500 zł |
| Przychody ze sprzedaży towarów netto | 70 000 zł |
| Koszty działalności podstawowej netto | 55 000 zł |
| Odsetki od kredytu bankowego | 4 200 zł |
| Straty nadzwyczajne | 300 zł |
A. 14 500 zł
B. 22 900 zł
C. 13 500 zł
D. 15 000 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę osiągnie się ze sprzedaży brutto towaru obłożonego 23% stawką VAT, jeśli cena zakupu netto wynosi 500,00 zł, a marża handlowa to 100,00 zł?
A. 738,00 zł
B. 600,00 zł
C. 730,00 zł
D. 615,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką czynność powinien podjąć sprzedawca, gdy klient nie odebrał zamówionego telewizora?
A. Wystawić towar do sprzedaży, nie informując nabywcy
B. Zwrócić towar na przechowanie na własny koszt
C. Zwrócić towar na przechowanie na koszt nabywcy
D. Dostarczyć zakupiony towar na koszt kupującego
Prowadzenie sprzedaży
Jakie rezultaty będą skutkiem prawidłowego przygotowania towarów do sprzedaży?
A. Proces sprzedaży ulegnie wydłużeniu
B. Nastąpi obniżenie kultury sprzedaży
C. Dojdzie do skrócenia czasu sprzedaży
D. Zachodzić będą ubytki towarowe
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony środowiska, detaliczne punkty sprzedaży
A. muszą informować klientów o lokalizacjach odbioru opakowań zwrotnych
B. nie są zobligowane do przyjmowania opakowań wielokrotnego użytku po produktach, które oferują w swojej sprzedaży
C. są zobowiązane do przyjmowania opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku po produktach, które znajdują się w ich ofercie handlowej
D. mają obowiązek przyjmowania wszystkich opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinien zaimplementować właściciel małego zakładu przetwórstwa mięsnego w swoim sklepie, gdzie oferuje sprzedaż towarów na wagę?
A. Preselekcyjną
B. Samoobsługową
C. Tradycyjną
D. Obnośną
Prowadzenie sprzedaży
Z uwagi na kończący się sezon, ceny obuwia zostały zredukowane o 15%. Jaka będzie cena damskich kozaków, które przed zniżką kosztowały 150 zł?
A. 149,85 zł
B. 127,50 zł
C. 135,00 zł
D. 165,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 15 maja 2014 roku klient zgłosił reklamację na bluzę sportową z uwagi na jej odbarwienie w trakcie prania zgodnego z instrukcjami producenta, którą nabył 25 kwietnia 2014 roku. Kiedy sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację?
A. 29 maja 2014 r.
B. 25 czerwca 2014 r.
C. 15 lipca 2014 r.
D. 25 maja 2014 r.
Prowadzenie sprzedaży
Weryfikacja jakości produktów przeznaczonych do sprzedaży obejmuje
A. cenę produktu oraz jego oznakowanie
B. jakość opakowania oraz cenę produktu
C. cenę opakowania oraz stan opakowania
D. stan opakowania i oznakowanie
Prowadzenie sprzedaży
Rodzaj gwarancji udzielonej przez gwaranta (producenta, sprzedawcę) jest
A. wiążący
B. dobrowolny
C. nieistotny dla konsumenta
D. polubowny
Prowadzenie sprzedaży
Jakie informacje dotyczące warunków zakupu płynu do mycia naczyń mogą być ważne dla klienta indywidualnego?
A. Przy zakupie 100 sztuk płatność w ciągu 14 dni
B. Przy zamówieniu dwóch sztuk trzecia sztuka bezpłatnie
C. Dla zamówień powyżej 3 000 zł netto darmowy transport
D. Przy zakupie 50 sztuk 5% zniżki
Prowadzenie sprzedaży
Klient zakupił towary według przedstawionego paragonu kasy fiskalnej i podał kasjerowi banknot 100 złotowy. Jaką kwotę reszty klient powinien otrzymać?
| Sklep Rybny, ul Długa 6 |
| 49-300 Brzeg |
| NIP 747-133-38-16 |
| Dn 05.05.0X. nr wydr 399999 |
| PARAGON FISKALNY |
| Pł. śledziowe 0,79 * 11,00 = 8,69 C |
| Filet panga 0,97 * 16,00 = 15,52 C |
| Kwop.C=5% 24,20 PTU 0,71 |
| Razem PTU 0,71 |
| RAZEM 24,21 |
| Gotówka 100,00 |
| Reszta ……… |
A. 75,79 zł
B. 100,00 zł
C. 124,21 zł
D. 24,21 zł
Prowadzenie sprzedaży
Pani Ewa nabyła maszynkę do mięsa w obniżonej cenie ze względu na porysowaną obudowę, o czym sprzedawca poinformował ją w momencie zakupu. Po miesiącu silnik maszyny uległ awarii. W zgłoszonej reklamacji klientka może najpierw żądać
A. naprawy silnika
B. odstąpienia od umowy
C. wymiany sprzętu na inny
D. naprawy obudowy oraz silnika
Prowadzenie sprzedaży
Podczas obsługi klientów w dziale mięsnym sprzedawca powinien dysponować:
A. czepkiem ochronnym, wynikami badań lekarskich
B. czystymi dłońmi, książeczką zdrowia, białym fartuchm
C. fartuchm, nakryciem głowy, obuwiem antypoślizgowym
D. certyfikatem ukończenia kursu bhp, nakryciem głowy
Prowadzenie sprzedaży
Personalizacja procesu obsługi klienta to
A. jednakowe traktowanie wszystkich klientów
B. brak zainteresowania klientem przez sprzedawcę
C. indywidualne podejście do każdego klienta
D. lekceważący stosunek sprzedawcy do klienta
Prowadzenie sprzedaży
Jakiego dokumentu powinien użyć sprzedawca podczas przyjmowania reklamacji od klienta?
A. Fakturę VAT
B. Zgłoszenie reklamacyjne
C. Fakturę VAT korektę
D. Paragon fiskalny
Prowadzenie sprzedaży
Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży
A. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
B. przesiewową
C. tradycyjną
D. internetową
Prowadzenie sprzedaży
Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?
A. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
B. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
C. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
D. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru