Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. 17,00 zł
B. 25,00 zł
C. 31,00 zł
D. 16,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Aby uprościć procesy sprzedażowe oraz zapewnić 24-godzinny dostęp do produktów takich jak bilety autobusowe i słodycze, powinno się wprowadzić sprzedaż
A. z automatów
B. tradycyjną
C. obnośną
D. samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zawartych w tabeli oblicz kwotę należności za zakupy.
| Wykaz towarów kupionych przez klienta | ||||
|---|---|---|---|---|
| L.p. | Nazwa towaru | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł |
| 1. | ciastka | kg | 0,25 | 16,00 |
| 2. | lizaki | szt. | 4 | 1,10 |
| 3. | bomboniera | szt. | 2 | 5,00 |
A. 18,40 zł
B. 30,40 zł
C. 22,10 zł
D. 20,80 zł
Prowadzenie sprzedaży
Korzystając z danych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione towary: 3 kg mąki, 0,50 kg ryżu i 0,30 kg cukierków.
| Nazwa towaru | Cena detaliczna za 1 kg |
|---|---|
| Ryż | 8,00 zł |
| Mąka | 4,00 zł |
| Cukierki | 30,00 zł |
A. 22,00 zł
B. 28,00 zł
C. 25,00 zł
D. 20,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klientka uiściła opłatę za nabyty towar banknotem 100 zł. Otrzymała od sprzedawcy 20 zł i 20 groszy jako resztę. Co to oznacza w kontekście wartości zakupionych towarów?
A. 79,80 zł
B. 88,20 zł
C. 89,20 zł
D. 80,80 zł
Prowadzenie sprzedaży
Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien
A. omówić z klientem kwestię ceny towaru
B. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
C. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
D. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych w tabeli określ, która oferta dostawy towaru dla stałych klientów jest najkorzystniejsza.
| Oferta dostawy towaru | Cena towaru w zł/szt | Opust ceny towaru dla stałych klientów w % | Koszty transportu w zł |
|---|---|---|---|
| A. | 160 | 25 | 90 |
| B. | 150 | 16 | 70 |
| C. | 140 | 20 | 80 |
| D. | 130 | 10 | 90 |
A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie stosuje się tradycyjną obsługę klienta z rozwiniętą formą serwisu. Jaki system układu sali sprzedażowej powinien zostać wdrożony, aby w pełni wykorzystać dużą przestrzeń?
A. Liniowy
B. W postaci dwóch linii równoległych
C. W kształcie litery U
D. W kształcie litery L
Prowadzenie sprzedaży
Sklep detaliczny nabywa ręczniki od hurtowni za cenę netto 80 zł/szt. Na sprzedaży stosuje marżę detaliczną w wysokości 30% od ceny netto zakupu, dodając podatek VAT w wysokości 23%. Ile zapłaci klient sklepu detalicznego za jeden ręcznik?
A. 98,40 zł
B. 104,00 zł
C. 114,29 zł
D. 127,92 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył maszynę do szycia, która objęta jest trzyletnią gwarancją. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania maszyna przestała funkcjonować. Klient ma prawo do
A. wymiany maszyny na nową z tytułu niezgodności sprzętu z umową
B. zwrotu pieniędzy za zakupiony sprzęt z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową
C. naprawy maszyny w ramach gwarancji
D. wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu gwarancji lub niezgodności sprzętu z umową
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej sytuacji sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia płatności kartą płatniczą?
A. Gdy klient przy pierwszej próbie potwierdzenia transakcji wprowadził błędny PIN
B. Zakupu towarów zamawianych na specjalne życzenie
C. Transakcji na kwotę mniejszą niż 100 zł
D. Użycia karty płatniczej przez osobę nieuprawnioną
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży
| PROCEDURA OBSŁUGI KLIENTA | |
| 1. | Złożenie zamówienia. |
| 2. | Potwierdzenie złożenia zamówienia. |
| 3. | Rezerwacja towaru. |
| 4. | Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji. |
| 5. | Informacja o wysyłce. |
| 6. | Podziękowanie za dokonanie zakupu. |
A. internetowej.
B. tradycyjnej.
C. preselekcyjnej.
D. samoobsługowej.
Prowadzenie sprzedaży
Klient działający w sposób racjonalny
A. tworzy spis zakupów, zestawia ceny, rozsądnie wykorzystuje promocje produktów
B. korzysta z ofert promocyjnych towarów, również tych, których w danej chwili nie potrzebuje
C. podąża za trendami, imituje innych, nie dba o swój interes finansowy
D. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej formie sprzedaży klient ma możliwość samodzielnego wyboru produktów, a te są wystawione w sklepie w taki sposób, że umożliwiają nabywcy swobodny i niezależny wybór?
A. Preselekcyjnej
B. Tradycyjnej
C. Wysyłkowej
D. Komisowej
Prowadzenie sprzedaży
Którą z poniższych informacji sprzedawca nie ma obowiązku przekazywać klientom sklepu spożywczego?
A. Informacji o źródle pochodzenia produktu
B. Daty ważności do spożycia
C. Cen, które obowiązują w innych sklepach
D. Informacji o składnikach odżywczych produktu
Prowadzenie sprzedaży
Strona, która przyjmuje reklamację od klienta z powodu niezgodności towaru z umową oraz odpowiada za ewentualne wady produktu, to
A. producent
B. sprzedawca
C. gwarant
D. kurier
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z przedstawionym zestawieniem utargu, sprzedawca powinien odprowadzić do banku kwotę
| Zestawienie utargu | |
|---|---|
| KASA 1 | |
| Wyszczególnienie | Kwota w zł |
| Gotówka | 79 000,00 |
| Karty płatnicze | 40 000,00 |
| Rabaty | 5 000,00 |
| Pogotowie kasowe na następny dzień | 3 000,00 |
A. 122 000,00 zł
B. 76 000,00 zł
C. 71 000,00 zł
D. 111 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył odkurzacz elektryczny 7 listopada 2022 roku, a 12 grudnia 2022 roku wymienił go na nowy w ramach gwarancji z powodu wad. Kiedy kończy się termin odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru na podstawie rękojmi?
A. 12 grudnia 2024 r.
B. 7 listopada 2023 r.
C. 12 grudnia 2023 r.
D. 7 listopada 2024 r.
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych w tabeli, dotyczących sprzedanych towarów klientowi, oblicz kwotę należności za zakupy.
| L.p. | Towar | Ilość | J.m. | Cena detaliczna |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Cukierki toffi | 0,5 | kg | 16,00 |
| 2 | Cukierki irysy | 1 | kg | 16,00 |
| 3 | Czekolada gorzka | 2 | szt. | 2,50 |
A. 29,00 zł
B. 37,00 zł
C. 26,50 zł
D. 34,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Tabela przedstawia zasady rozmieszczania wybranych grup towarowych. W sąsiedztwie jakich towarów można układać chleb i bułki?
| Grupa towarowa | W bezpośrednim sąsiedztwie grup towarowych | |
|---|---|---|
| można układać | nie należy układać | |
| Nabiał | pieczywo, wyroby cukiernicze, przetwory owocowe, tłuszcze roślinne | mięsa, ryb, warzyw, owoców świeżych i suszonych, wyrobów tytoniowych |
| Pieczywo | nabiał, wyroby cukiernicze | mięsa, ryb, warzyw, owoców świeżych i suszonych, wyrobów tytoniowych |
A. Owoców świeżych.
B. Mięsa.
C. Ryb wędzonych
D. Serów dojrzewających.
Prowadzenie sprzedaży
Która z przedstawionych form sprzedaży polega na pośrednictwie w transakcjach towarowych pomiędzy sprzedającym a nabywcą?
A. Subskrypcyjna
B. Ratalna
C. Komisowa
D. Abonamentowa
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę stanowi cena sprzedaży brutto towaru, którego cena netto z podstawową stawką VAT wynosi 35,00 zł?
A. 28,46 zł
B. 43,05 zł
C. 36,75 zł
D. 37,80 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie opakowanie płatków kosmetycznych warto polecić klientowi, który szuka najkorzystniejszej oferty cenowej?
A. 100 szt. w cenie 1,60 zł
B. 120 szt. w cenie 2,30 zł
C. 80 szt. w cenie 1,40 zł
D. 150 szt. w cenie 3,10 zł
Prowadzenie sprzedaży
Wada fundamentalna produktu to
A. pęknięcia na skórce chleba
B. asymetria pomidorów
C. bombaż konserw w puszkach
D. nierównomierne oczka w serze
Prowadzenie sprzedaży
Jakiego numeru identyfikacyjnego, składającego się z czterech cyfr, należy użyć przy wprowadzaniu utargu do wpłatomatu?
A. PIN
B. PESEL
C. NIP
D. REGON
Prowadzenie sprzedaży
Preselekcja sprzedażowa to typ sprzedaży, który pozwala klientowi
A. wybierać i mieć swobodny dostęp do produktów
B. złożyć zamówienie na podstawie katalogu
C. zakupić towary przez Internet
D. otrzymać tradycyjną, kompleksową obsługę od personelu
Prowadzenie sprzedaży
Klient odwiedził sklep z perfumami, gdzie prowadzi się sprzedaż tradycyjną, w celu zakupu podarunku dla swojej córki. Jak powinien wyglądać poprawny proces obsługi tego klienta?
A. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, zachęcenie do kolejnych zakupów, prezentacja oferty, pobranie płatności
B. Prezentacja oferty, określenie potrzeb, zachęcenie do kolejnych zakupów, zapakowanie produktów, pobranie płatności
C. Określenie potrzeb, prezentacja oferty, dokonanie zakupu, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
D. Prezentacja oferty, rozwianie wątpliwości, zapakowanie produktów, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Jaką rolę odgrywa marża handlowa w firmie zajmującej się handlem?
A. pokrycie wydatków na zakup towarów
B. pokrycie kosztów działalności oraz uzyskanie zysku
C. pokrycie strat
D. uzyskanie zysku
Prowadzenie sprzedaży
Jakie opakowanie patyczków kosmetycznych powinnaś polecić klientce, która szuka produktu o najlepszej cenie?
A. 100 szt. w cenie 1,60 zł
B. 150 szt. w cenie 3,10 zł
C. 120 szt. w cenie 2,30 zł
D. 80 szt. w cenie 1,40 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klienci serwisu internetowego "Bon Prix", którzy nabywają odzież, korzystają ze sposobu sprzedaży
A. wysyłkowej
B. komisowej
C. osobistej
D. obwoźnej
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie jubilerskim pracownik zidentyfikował potrzeby klienta, pokazał produkt ze złota oraz przedstawił zasady jego konserwacji. Jaką metodą sprzedaży został obsłużony klient?
A. Preselekcji
B. Bezpośrednią
C. Tradycyjną
D. Samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Która z poniższych cech odnosi się do sprzedaży w automatach?
A. Towary codziennego użytku, łatwy dostęp do produktów
B. Bogaty wybór, brak sprzedawcy
C. Sprzedaż dostępna przez całą dobę drobnych produktów, brak obecności sprzedawcy
D. Bezpośredni kontakt z osobą sprzedającą, mała powierzchnia
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formą sprzedaży określamy sprzedaż telefoniczną?
A. Tradycyjną
B. Bezpośrednią
C. Pośrednią
D. Samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Dnia 10 maja, klient złożył reklamację na bluzę sportową, którą kupił 26 kwietnia, żądając wymiany towaru na nowy. Wykorzystując zamieszczony kalendarz ustal, do kiedy sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia tej reklamacji.
| Kwiecień | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| pon | wto | śro | czw | pią | sob | nie |
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | ||
| Maj | ||||||
| pon | wto | śro | czw | pią | sob | nie |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 31 | ||||||
| Czerwiec | ||||||
| pon | wto | śro | czw | pią | sob | nie |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | ||||
A. Do 10 maja.
B. Do 24 maja.
C. Do 26 maja.
D. Do 10 czerwca.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie aspekty pozwala ocenić analiza SWOT?
A. szans i zagrożeń oraz wpływów i wydatków firmy
B. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń konkurentów
C. przychodów i kosztów oraz wpływów i wydatków przedsiębiorstwa
D. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń przedsiębiorstwa
Prowadzenie sprzedaży
Jakie towaru z podanych mogą być nabywane w automatach?
A. Odzież, obuwie, cukierki paczkowane
B. Pieczywo, zabawki, owoce
C. Zeszyty, napoje, warzywa
D. Bilety komunikacji miejskiej, napoje, batoniki
Prowadzenie sprzedaży
Czym jest kryterium klasyfikacji klientów na ufnych oraz nieufnych?
A. reakcja na oferowane produkty
B. posiadanie wolnego czasu
C. wiara w sprzedawcę
D. stosunek do nowości rynkowych
Prowadzenie sprzedaży
Dobrowolna odpowiedzialność sprzedawcy lub producenta za wady fizyczne towaru, polegająca na naprawie lub wymianie produktu w przypadku ujawnienia się jego wad w ustalonym czasie, to
A. poręczenie
B. reklamacja
C. gwarancja
D. rękojmia
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz cenę detaliczną brutto, gdy cena hurtowa netto wynosi 10,00 zł, a sklep ustala marżę 10% w metodzie od sta, przy stawce podatku YAT wynoszącej 5%?
A. 11,00 zł
B. 11,55 zł
C. 11,50 zł
D. 11,60 zł
Prowadzenie sprzedaży
Towar zakupiony w sklepie internetowym można zwrócić bez podawania przyczyny w okresie
A. 10 dni
B. 14 dni
C. 30 dni
D. 15 dni