Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

W sklepie samoobsługowym klient dodał do koszyka pieczywo za 6,50 zł, nabiał za 8,30 zł oraz paczkę szynki o wadze 10 dkg w cenie 16 zł/kg. Jaką minimalną kwotę powinien mieć, aby opłacić zamówione produkty?

A. 17,00 zł
B. 25,00 zł
C. 31,00 zł
D. 16,00 zł
HAN.01 Pytanie 242
Prowadzenie sprzedaży

Aby uprościć procesy sprzedażowe oraz zapewnić 24-godzinny dostęp do produktów takich jak bilety autobusowe i słodycze, powinno się wprowadzić sprzedaż

A. z automatów
B. tradycyjną
C. obnośną
D. samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zawartych w tabeli oblicz kwotę należności za zakupy.

Wykaz towarów kupionych przez klienta
L.p.Nazwa towaruJednostka miaryIlośćCena jednostkowa brutto w zł
1.ciastkakg0,2516,00
2.lizakiszt.41,10
3.bombonieraszt.25,00

A. 18,40 zł
B. 30,40 zł
C. 22,10 zł
D. 20,80 zł
Prowadzenie sprzedaży

Korzystając z danych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione towary: 3 kg mąki, 0,50 kg ryżu i 0,30 kg cukierków.

Nazwa towaruCena detaliczna za 1 kg
Ryż8,00 zł
Mąka4,00 zł
Cukierki30,00 zł

A. 22,00 zł
B. 28,00 zł
C. 25,00 zł
D. 20,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Klientka uiściła opłatę za nabyty towar banknotem 100 zł. Otrzymała od sprzedawcy 20 zł i 20 groszy jako resztę. Co to oznacza w kontekście wartości zakupionych towarów?

A. 79,80 zł
B. 88,20 zł
C. 89,20 zł
D. 80,80 zł
HAN.01 Pytanie 246
Prowadzenie sprzedaży

Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien

A. omówić z klientem kwestię ceny towaru
B. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
C. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
D. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych w tabeli określ, która oferta dostawy towaru dla stałych klientów jest najkorzystniejsza.

Oferta dostawy towaruCena towaru w zł/sztOpust ceny towaru dla stałych klientów w %Koszty transportu w zł
A.1602590
B.1501670
C.1402080
D.1301090

A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
HAN.01 Pytanie 248
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie stosuje się tradycyjną obsługę klienta z rozwiniętą formą serwisu. Jaki system układu sali sprzedażowej powinien zostać wdrożony, aby w pełni wykorzystać dużą przestrzeń?

A. Liniowy
B. W postaci dwóch linii równoległych
C. W kształcie litery U
D. W kształcie litery L
Prowadzenie sprzedaży

Sklep detaliczny nabywa ręczniki od hurtowni za cenę netto 80 zł/szt. Na sprzedaży stosuje marżę detaliczną w wysokości 30% od ceny netto zakupu, dodając podatek VAT w wysokości 23%. Ile zapłaci klient sklepu detalicznego za jeden ręcznik?

A. 98,40 zł
B. 104,00 zł
C. 114,29 zł
D. 127,92 zł
HAN.01 Pytanie 250
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył maszynę do szycia, która objęta jest trzyletnią gwarancją. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania maszyna przestała funkcjonować. Klient ma prawo do

A. wymiany maszyny na nową z tytułu niezgodności sprzętu z umową
B. zwrotu pieniędzy za zakupiony sprzęt z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową
C. naprawy maszyny w ramach gwarancji
D. wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu gwarancji lub niezgodności sprzętu z umową
HAN.01 Pytanie 251
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej sytuacji sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia płatności kartą płatniczą?

A. Gdy klient przy pierwszej próbie potwierdzenia transakcji wprowadził błędny PIN
B. Zakupu towarów zamawianych na specjalne życzenie
C. Transakcji na kwotę mniejszą niż 100 zł
D. Użycia karty płatniczej przez osobę nieuprawnioną
HAN.01 Pytanie 252
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży

PROCEDURA OBSŁUGI KLIENTA
1.Złożenie zamówienia.
2.Potwierdzenie złożenia zamówienia.
3.Rezerwacja towaru.
4.Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji.
5.Informacja o wysyłce.
6.Podziękowanie za dokonanie zakupu.

A. internetowej.
B. tradycyjnej.
C. preselekcyjnej.
D. samoobsługowej.
HAN.01 Pytanie 253
Prowadzenie sprzedaży

Klient działający w sposób racjonalny

A. tworzy spis zakupów, zestawia ceny, rozsądnie wykorzystuje promocje produktów
B. korzysta z ofert promocyjnych towarów, również tych, których w danej chwili nie potrzebuje
C. podąża za trendami, imituje innych, nie dba o swój interes finansowy
D. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili
HAN.01 Pytanie 254
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej formie sprzedaży klient ma możliwość samodzielnego wyboru produktów, a te są wystawione w sklepie w taki sposób, że umożliwiają nabywcy swobodny i niezależny wybór?

A. Preselekcyjnej
B. Tradycyjnej
C. Wysyłkowej
D. Komisowej
HAN.01 Pytanie 255
Prowadzenie sprzedaży

Którą z poniższych informacji sprzedawca nie ma obowiązku przekazywać klientom sklepu spożywczego?

A. Informacji o źródle pochodzenia produktu
B. Daty ważności do spożycia
C. Cen, które obowiązują w innych sklepach
D. Informacji o składnikach odżywczych produktu
HAN.01 Pytanie 256
Prowadzenie sprzedaży

Strona, która przyjmuje reklamację od klienta z powodu niezgodności towaru z umową oraz odpowiada za ewentualne wady produktu, to

A. producent
B. sprzedawca
C. gwarant
D. kurier
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z przedstawionym zestawieniem utargu, sprzedawca powinien odprowadzić do banku kwotę

Zestawienie utargu
KASA 1
WyszczególnienieKwota w zł
Gotówka79 000,00
Karty płatnicze40 000,00
Rabaty5 000,00
Pogotowie kasowe na następny dzień3 000,00

A. 122 000,00 zł
B. 76 000,00 zł
C. 71 000,00 zł
D. 111 000,00 zł
HAN.01 Pytanie 258
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył odkurzacz elektryczny 7 listopada 2022 roku, a 12 grudnia 2022 roku wymienił go na nowy w ramach gwarancji z powodu wad. Kiedy kończy się termin odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru na podstawie rękojmi?

A. 12 grudnia 2024 r.
B. 7 listopada 2023 r.
C. 12 grudnia 2023 r.
D. 7 listopada 2024 r.
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych w tabeli, dotyczących sprzedanych towarów klientowi, oblicz kwotę należności za zakupy.

L.p.TowarIlośćJ.m.Cena detaliczna
1Cukierki toffi0,5kg16,00
2Cukierki irysy1kg16,00
3Czekolada gorzka2szt.2,50

A. 29,00 zł
B. 37,00 zł
C. 26,50 zł
D. 34,50 zł
HAN.01 Pytanie 260
Prowadzenie sprzedaży

Tabela przedstawia zasady rozmieszczania wybranych grup towarowych. W sąsiedztwie jakich towarów można układać chleb i bułki?

Grupa towarowaW bezpośrednim sąsiedztwie grup towarowych
można układaćnie należy układać
Nabiałpieczywo, wyroby cukiernicze, przetwory owocowe, tłuszcze roślinnemięsa, ryb, warzyw, owoców świeżych i suszonych, wyrobów tytoniowych
Pieczywonabiał, wyroby cukierniczemięsa, ryb, warzyw, owoców świeżych i suszonych, wyrobów tytoniowych

A. Owoców świeżych.
B. Mięsa.
C. Ryb wędzonych
D. Serów dojrzewających.
HAN.01 Pytanie 261
Prowadzenie sprzedaży

Która z przedstawionych form sprzedaży polega na pośrednictwie w transakcjach towarowych pomiędzy sprzedającym a nabywcą?

A. Subskrypcyjna
B. Ratalna
C. Komisowa
D. Abonamentowa
HAN.01 Pytanie 264
Prowadzenie sprzedaży

Wada fundamentalna produktu to

A. pęknięcia na skórce chleba
B. asymetria pomidorów
C. bombaż konserw w puszkach
D. nierównomierne oczka w serze
HAN.01 Pytanie 266
Prowadzenie sprzedaży

Preselekcja sprzedażowa to typ sprzedaży, który pozwala klientowi

A. wybierać i mieć swobodny dostęp do produktów
B. złożyć zamówienie na podstawie katalogu
C. zakupić towary przez Internet
D. otrzymać tradycyjną, kompleksową obsługę od personelu
HAN.01 Pytanie 267
Prowadzenie sprzedaży

Klient odwiedził sklep z perfumami, gdzie prowadzi się sprzedaż tradycyjną, w celu zakupu podarunku dla swojej córki. Jak powinien wyglądać poprawny proces obsługi tego klienta?

A. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, zachęcenie do kolejnych zakupów, prezentacja oferty, pobranie płatności
B. Prezentacja oferty, określenie potrzeb, zachęcenie do kolejnych zakupów, zapakowanie produktów, pobranie płatności
C. Określenie potrzeb, prezentacja oferty, dokonanie zakupu, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
D. Prezentacja oferty, rozwianie wątpliwości, zapakowanie produktów, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
Prowadzenie sprzedaży

Jaką rolę odgrywa marża handlowa w firmie zajmującej się handlem?

A. pokrycie wydatków na zakup towarów
B. pokrycie kosztów działalności oraz uzyskanie zysku
C. pokrycie strat
D. uzyskanie zysku
Prowadzenie sprzedaży

Jakie opakowanie patyczków kosmetycznych powinnaś polecić klientce, która szuka produktu o najlepszej cenie?

A. 100 szt. w cenie 1,60 zł
B. 150 szt. w cenie 3,10 zł
C. 120 szt. w cenie 2,30 zł
D. 80 szt. w cenie 1,40 zł
HAN.01 Pytanie 270
Prowadzenie sprzedaży

Klienci serwisu internetowego "Bon Prix", którzy nabywają odzież, korzystają ze sposobu sprzedaży

A. wysyłkowej
B. komisowej
C. osobistej
D. obwoźnej
HAN.01 Pytanie 271
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie jubilerskim pracownik zidentyfikował potrzeby klienta, pokazał produkt ze złota oraz przedstawił zasady jego konserwacji. Jaką metodą sprzedaży został obsłużony klient?

A. Preselekcji
B. Bezpośrednią
C. Tradycyjną
D. Samoobsługową
HAN.01 Pytanie 272
Prowadzenie sprzedaży

Która z poniższych cech odnosi się do sprzedaży w automatach?

A. Towary codziennego użytku, łatwy dostęp do produktów
B. Bogaty wybór, brak sprzedawcy
C. Sprzedaż dostępna przez całą dobę drobnych produktów, brak obecności sprzedawcy
D. Bezpośredni kontakt z osobą sprzedającą, mała powierzchnia
HAN.01 Pytanie 274
Prowadzenie sprzedaży

Dnia 10 maja, klient złożył reklamację na bluzę sportową, którą kupił 26 kwietnia, żądając wymiany towaru na nowy. Wykorzystując zamieszczony kalendarz ustal, do kiedy sprzedawca ma obowiązek rozpatrzenia tej reklamacji.

Kwiecień
ponwtośroczwpiąsobnie
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Maj
ponwtośroczwpiąsobnie
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Czerwiec
ponwtośroczwpiąsobnie
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

A. Do 10 maja.
B. Do 24 maja.
C. Do 26 maja.
D. Do 10 czerwca.
HAN.01 Pytanie 275
Prowadzenie sprzedaży

Jakie aspekty pozwala ocenić analiza SWOT?

A. szans i zagrożeń oraz wpływów i wydatków firmy
B. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń konkurentów
C. przychodów i kosztów oraz wpływów i wydatków przedsiębiorstwa
D. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń przedsiębiorstwa
HAN.01 Pytanie 276
Prowadzenie sprzedaży

Jakie towaru z podanych mogą być nabywane w automatach?

A. Odzież, obuwie, cukierki paczkowane
B. Pieczywo, zabawki, owoce
C. Zeszyty, napoje, warzywa
D. Bilety komunikacji miejskiej, napoje, batoniki
HAN.01 Pytanie 277
Prowadzenie sprzedaży

Czym jest kryterium klasyfikacji klientów na ufnych oraz nieufnych?

A. reakcja na oferowane produkty
B. posiadanie wolnego czasu
C. wiara w sprzedawcę
D. stosunek do nowości rynkowych
HAN.01 Pytanie 278
Prowadzenie sprzedaży

Dobrowolna odpowiedzialność sprzedawcy lub producenta za wady fizyczne towaru, polegająca na naprawie lub wymianie produktu w przypadku ujawnienia się jego wad w ustalonym czasie, to

A. poręczenie
B. reklamacja
C. gwarancja
D. rękojmia
Prowadzenie sprzedaży

Wyznacz cenę detaliczną brutto, gdy cena hurtowa netto wynosi 10,00 zł, a sklep ustala marżę 10% w metodzie od sta, przy stawce podatku YAT wynoszącej 5%?

A. 11,00 zł
B. 11,55 zł
C. 11,50 zł
D. 11,60 zł