Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. folder informacyjny
B. zapytanie ofertowe
C. specyfikację towarową
D. ofertę sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Aby poinformować klientów o wprowadzeniu nowego asortymentu do sprzedaży, należy przygotować
A. fakturę pro forma
B. ofertę sprzedaży
C. zapytanie ofertowe
D. protokół reklamacyjny
Prowadzenie sprzedaży
Klientka uregulowała płatność za zakupione artykuły banknotem 100 zł. Sprzedawca wydał jej 20 zł i 20 groszy reszty. Jaką wartość miały zakupione towary?
A. 80,80 zł
B. 79,80 zł
C. 88,20 zł
D. 89,20 zł
Prowadzenie sprzedaży
W wersji kalkulacyjnej rachunku zysków i strat nie znajdziemy pozycji
A. zysk ze sprzedaży
B. koszty finansowe
C. amortyzacja
D. zysk z działalności operacyjnej
Prowadzenie sprzedaży
Gospodarkę charakteryzują dominująca własność prywatna, wolność działalności gospodarczej, ceny na rynku oraz dążenie do zysku
A. rynkową
B. mieszaną
C. naturalną
D. kierowaną
Prowadzenie sprzedaży
W ciągu jednego miesiąca dealer samochodowy zrealizował sprzedaż 11 aut po cenie netto 68 000 zł za sztukę. Całkowita wartość sprzedaży netto w tym okresie wyniosła
A. 680 000 zł
B. 1 360 000 zł
C. 748 000 zł
D. 1 260 000 zł
Prowadzenie sprzedaży
Który artykuł odzieżowy wyprodukowano wyłącznie z surowców pochodzenia zwierzęcego?
| Artykuł | Skład materiału | ||
|---|---|---|---|
| A. | Sweter | 50% wełny, 50% akrylu | |
| B. | Bluzka | 70% bawełny, 30% jedwabiu | |
| C. | Krawat | 70% wełny, 30% jedwabiu | |
| D. | Spodnie | 50% bawełny, 50% lnu | |
A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
Prowadzenie sprzedaży
Ergonomia to dziedzina naukowa, która zajmuje się przystosowaniem stanowisk pracy do potrzeb poszczególnych pracowników. Odpowiednio zorganizowane ergonomicznie miejsce pracy kasjera w strefie kasowej to stanowisko
A. wyposażone w obrotowe krzesło z podłokietnikami
B. przystosowane do realizacji różnorodnych zadań na sali sprzedażowej
C. dostosowane do charakteru wykonywanej pracy oraz indywidualnych potrzeb kasjera
D. wyposażone w terminale do kart płatniczych i kasę fiskalną
Prowadzenie sprzedaży
Jak długo od momentu zakupu artykułu nieżywnościowego konsument ma możliwość złożenia reklamacji z powodu niezgodności z umową?
A. 1 rok
B. 6 miesięcy
C. 2 lata
D. 2 miesiące
Prowadzenie sprzedaży
Który ser powinien być polecony klientowi, który jest zainteresowany kupnem sera pleśniowego?
A. Parmezan
B. Feta
C. Oszczypek
D. Brie
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył rower 20.05.2023 r. Otrzymał dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną z okresem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. dostrzegł usterkę towaru – uszkodzony hamulec. Zgodnie z przepisami klient
A. może zgłosić reklamację towaru na podstawie niezgodności towaru z umową
B. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru z powodu wady
C. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru na podstawie rękojmi
D. może zgłosić reklamację towaru na podstawie gwarancji
Prowadzenie sprzedaży
W przypadku klienta, który zamierza szybko nabyć określony produkt codziennego użytku, sprzedawca powinien
A. zachęcać do rozmowy dotyczącej sprzedaży
B. proponować także inne produkty
C. przekonywać do zasadności zakupu
D. ograniczyć się do wydania towaru
Prowadzenie sprzedaży
Cena nabycia netto spodni wynosi 120,00 zł za sztukę, marża na poziomie 30% obliczana jest od ceny nabycia netto, a stawka VAT wynosi 23%. Oblicz cenę sprzedaży brutto tych spodni?
A. 147,60 zł
B. 191,88 zł
C. 173,00 zł
D. 156,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jak wpłynie na funkcjonowanie małych sklepów pojawienie się w ich sąsiedztwie dużych obiektów handlowych?
A. Wzrasta dostępność produktów w małym sklepie
B. Zmniejszy się ilość reklamacji dotyczących towarów sprzedawanych w małym sklepie
C. Spadną obroty małego sklepu
D. Zwiększy się zapotrzebowanie na asortyment oferowany przez mały sklep
Prowadzenie sprzedaży
Który z poniższych sposobów powiadamiania o nowej ofercie hurtowni tkanin może ułatwić podjęcie decyzji o złożeniu zamówienia przez klientów instytucjonalnych?
A. Gazetka reklamowa
B. Rozmowa telefoniczna
C. Katalog z próbkami
D. Ulotka informacyjna
Prowadzenie sprzedaży
Sklep spożywczy, który sprzedaje świeże ryby na wagę, powinien wdrożyć system sprzedaży
A. preselekcyjną
B. wysyłkową
C. tradycyjną
D. samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Produkt przed zniżką kosztował 200,00 zł. Sprzedawca na ten produkt zastosował rabat 20%. Jaką kwotę zapłaci klient za dwie sztuki produktu w obniżonej cenie?
A. 400,00 zł
B. 480,00 zł
C. 160,00 zł
D. 320,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Osoba, która pragnie odkrywać nowinki w różnych sektorach, odznaczająca się stosunkowo wysokim statusem społecznym oraz finansowym, szybko podejmująca decyzje i akceptująca oferty zakupu nowoczesnych produktów, to
A. włóczęga
B. nasładowca
C. innowator
D. odkrywca
Prowadzenie sprzedaży
Zidentyfikuj typ klienta, który ma oczekiwanie, że sprzedawca go oszuka, sądzi, że w innym miejscu sprzedaży otrzyma lepszą obsługę oraz nabędzie produkty tańsze i wyższej jakości?
A. Klient nieufny
B. Klient lubiący rozmowy
C. Klient zniecierpliwiony
D. Klient mający wątpliwości
Prowadzenie sprzedaży
Klient w perfumerii, która działa na tradycyjnych zasadach, planuje nabyć upominek dla swojej córki. Wskaż sekwencję obsługi klienta uporządkowaną zgodnie z logiczną kolejnością, zaczynając od momentu rozpoczęcia obsługi aż do jej zakończenia?
A. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, prezentacja produktów, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
B. Określenie potrzeb, skłonienie do kolejnych zakupów, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
C. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
D. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, skłonienie do kolejnych zakupów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
Prowadzenie sprzedaży
Do działań związanych z prezentacją produktów nie wlicza się
A. przedstawienia zalet związanych z korzystaniem z produktu
B. sporządzenia faktury za sprzedany produkt
C. omówienia metody użytkowania produktu
D. ustalenia wymagań klienta dotyczących zakupu produktu
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 5.01 wartość towaru wynosiła 1 000,00 zł. Sprzedawca 6.01 obniżył ją o 10%, a 8.01 podniósł o 10%. Jaką cenę miał towar 8.01?
A. 1 000,00 zł
B. 900,00 zł
C. 990,00 zł
D. 1 100,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Który z wymienionych produktów sprzedawca powinien polecić do czyszczenia szaf chłodniczych?
| A. | Środek do mycia powierzchni urządzeń mających kontakt z żywnością, stołów, posadzek i ścian w ciastkarniach, masarniach, mleczarniach, kuchniach i innych zakładach przemysłu spożywczego. |
| B. | Środek do pielęgnacji i czyszczenia mebli, zarówno do powierzchni matowych jak i błyszczących w opakowaniu aerozolowym, ożywia kolory, nadaje połysk i nie zostawia odbarwień. |
| C. | Skoncentrowany preparat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg odpornych na działanie wody. Skutecznie usuwa zabrudzenia i nie pozostawia smug. Jest środkiem nisko pieniącym, antypoślizgowym. |
| D. | Płyn do mycia dezynfekującego powierzchni w przemyśle spożywczym oraz gastronomii. Skutecznie usuwa zabrudzenia, neutralizuje nieprzyjemne zapachy. Wspomaga usuwanie szronu. Zalecany do mycia sprzętów i urządzeń służących do przechowywania żywności. |
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
Prowadzenie sprzedaży
W tabeli przedstawiono wykaz towarów, które chce kupić klient. Jaką kwotę reszty powinien otrzymać jeśli zapłaci banknotem o wartości 50 zł?
| Nazwa towaru | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa w zł |
|---|---|---|---|
| Masło ekstra | szt. | 3 | 3,20 |
| Mleko 3,2% | l | 4 | 2,10 |
| Twaróg | kg | 2 | 9,30 |
A. 13,40 zł
B. 14,60 zł
C. 36,60 zł
D. 35,40 zł
Prowadzenie sprzedaży
W klasyfikacji towarów według PKWiU nie bierze się pod uwagę kryterium
A. rodzaju zastosowanego surowca
B. jakości towaru
C. konstrukcji oraz przeznaczenia towaru
D. technologii produkcji
Prowadzenie sprzedaży
W nowoczesnym sklepie odzieżowym sprzedawca, kierując się zasadą komplementarności, powinien oprócz płaszczy eksponować
A. rękawiczki i spódniczki
B. szałiki i rękawiczki
C. szałiki i sweterki
D. sweterki i spódniczki
Prowadzenie sprzedaży
Ile wyniesie wartość transakcji na podstawie fragmentu paragonu?
| Fragment paragonu | |||
| Czekolada mleczna 100 g | 1 × 2,95= | 2,95 | A |
| Czekolada gorzka 100 g | 1 × 4,42= | 4,42 | A |
| Czekolada deserowa 100 g | 1 × 5,61= | 5,61 | A |
A. 13,89 zł
B. 12,98 zł
C. 15,89 zł
D. 14,98 zł
Prowadzenie sprzedaży
Podział sklepu na strefę dla sprzedawcy oraz strefę dla klientów, a także brak bezpośredniego dostępu klientów do towaru to charakterystyka sprzedaży
A. preselekcyjnej
B. tradycyjnej
C. samoobsługowej
D. internetowej
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca powinien zasugerować klientowi, który jest zainteresowany mlecznymi napojami niefermentowanymi
A. mleko acidofilne
B. kefir malinowy
C. jogurt truskawkowy
D. mleko czekoladowe
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie samoobsługowym znajduje się masło śmietankowe z czterech różnych dostaw od tego samego producenta. Masło, z której dostawy powinno być wyłożone na półkach stoiska nabiałowego najbliżej klienta?
| Dostawa | Termin przydatności do spożycia |
|---|---|
| Pierwsza | 08.09.2010 r. |
| Druga | 27.08.2010 r. |
| Trzecia | 30.10.2010 r. |
| Czwarta | 27.11.2010 r. |
A. Czwartej.
B. Trzeciej.
C. Pierwszej.
D. Drugiej.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie z wymienionych właściwości lodówki będą pierwszymi pytaniami klienta, który przy podejmowaniu decyzji o zakupie kieruje się racjonalnymi przesłankami?
A. Odcień i renomowana marka producenta
B. Koszt i klasa energetyczna
C. Częstość sprzedaży oraz dodatkowe funkcje lodówki
D. Rozmiar i odcień
Prowadzenie sprzedaży
W jakim czasie od momentu złożenia przez konsumenta oświadczenia o rezygnacji z umowy zakupu, przedsiębiorca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi uiszczone przez niego kwoty?
A. Nie później niż w terminie 21 dni
B. Nie później niż w terminie 30 dni
C. Nie później niż w terminie 7 dni
D. Nie później niż w terminie 14 dni
Prowadzenie sprzedaży
Na postawie analizy sprzedaży samochodów za ostatni rok sporządzono tabelę, z której wynika, że największym powodzeniem cieszyły się Volkswageny
| Marka samochodu | KWARTAŁY - sprzedaż w sztukach | |||
|---|---|---|---|---|
| I | II | III | IV | |
| Polo | 2 | 6 | 1 | 3 |
| Golf | 3 | 3 | 4 | 4 |
| Passat | 4 | 2 | 2 | 4 |
| Bora | 3 | 2 | 4 | 2 |
A. Bora.
B. Passat.
C. Polo.
D. Golf.
Prowadzenie sprzedaży
W przedsiębiorstwie ALTA badano dynamikę przychodów ze sprzedaży. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli stwierdzono, że przyrost wartości przychodów w roku 2009 w stosunku do wartości przychodów w 2008 r. wynosi
| Wyszczególnienie | 2008 r. | 2009 r. |
|---|---|---|
| Wartość w zł | ||
| Przychody ze sprzedaży | 1 000 000 | 1 200 000 |
A. 120%
B. 20%
C. 80%
D. 117%
Prowadzenie sprzedaży
Wydanie dokumentu Zamówienie na towary może być poprzedzone
A. sporządzeniem reklamacji
B. sporządzeniem faktury
C. zawiadomieniem o wysyłce
D. zapytaniem o ofertę
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie spożywczym znajduje się 60 opakowań serka homogenizowanego. Termin jego przydatności do spożycia został określony przez producenta na opakowaniu jako: "Najlepiej spożyć do 10 marca 2008 roku". W związku z tym od 11 marca kierownik sklepu powinien
A. usunąć cały zapas serka z oferty sprzedaży
B. wręczyć serek klientom jako darmowy dodatek do zakupów
C. sprzedać serek
D. zwrócić serek dostawcy z prośbą o wymianę na nowy
Prowadzenie sprzedaży
Który z przedstawionych w tabeli artykułów należy polecić klientowi, zamierzającemu kupić garnitur z materiału z włókien naturalnych w kolorze czarnym, w rozmiarze XL?
| Artykuł | Garnitur 1 | Garnitur 2 | Garnitur 3 | Garnitur 4 |
|---|---|---|---|---|
| Materiał | poliester 100% | bawełna 100% | wełna 100% | len 100% |
| Kolory | czarny brązowy | granatowy czarny | beżowy czarny | seledynowy beżowy |
| Rozmiary | S, M, XL | S, M, XL | S, M, L | S, M, XL |
A. Garnitur 4
B. Garnitur 1
C. Garnitur 3
D. Garnitur 2
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia nabywa towar w cenie 2,00 zł netto za sztukę. Koszty zakupu przypadające na pojedynczą sztukę wynoszą 0,50 zł, a zakładany zysk jednostkowy to 50% ceny zakupu netto. Jaka jest cena sprzedaży netto?
A. 3,50 zł
B. 4,50 zł
C. 5,50 zł
D. 2,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
W związku z końcem sezonu letniego ceny odzieży zostały obniżone o 15%. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić za sukienkę damską, która przed rabatem kosztowała 120 zł?
A. 97,50 zł
B. 102,00 zł
C. 100,00 zł
D. 125,46 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na którym etapie procesu sprzedażowego występuje pytanie "Którą bluzkę chciałaby pani obejrzeć dokładniej"?
A. Prezentacji towaru
B. Rozpoznania potrzeb
C. Wyjaśnienia wątpliwości
D. Ustalenia korzyści