Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. wysyłkowa
B. tradycyjna
C. samoobsługowa
D. preselekcyjna
Prowadzenie sprzedaży
Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?
| Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych. |
A. Prezentacji towaru.
B. Wyjaśnienia wątpliwości.
C. Ustalenia korzyści.
D. Rozpoznania potrzeb.
Prowadzenie sprzedaży
Aby wędliny mogły być sprzedawane na stoisku z samodzielną obsługą, muszą zostać poddane procesowi
A. kompletowania
B. kalibrowania
C. segregacji
D. porcjonowania
Prowadzenie sprzedaży
Jakie czynności w tradycyjnej obsłudze klienta są realizowane w odpowiedniej kolejności?
A. prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta, ustalanie potrzeb klienta
B. ustalanie potrzeb klienta, prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta
C. rozwiewanie wątpliwości klienta, prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta
D. prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta, rozwiewanie wątpliwości klienta
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży warto zastosować przy dystrybucji paczkowanych mrożonych owoców?
A. Z rozwiniętą obsługą
B. Z automatów
C. Preselekcyjną
D. Samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Klient pragnie złożyć reklamację na towar z wadą produkcyjną. Zanim przystąpi do wypełnienia protokołu reklamacyjnego, powinien najpierw
A. uzyskać zgodę kierownika sklepu na przyjęcie reklamacji
B. pisemnie potwierdzić sprzedawcy nabycie towaru
C. pokazać fakturę lub paragon fiskalny dotyczący tego towaru
D. dostarczyć towar do reklamacji
Prowadzenie sprzedaży
Kupując 2 000 sztuk długopisów w cenie 2,00 zł brutto, detalista skorzystał z rabatu wynoszącego 5% za dokonanie płatności gotówką. Jaka jest całkowita kwota do zapłaty za te długopisy?
A. 4 000,00 zł
B. 1 900,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 3 800,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Który sposób zachowania wyróżnia klienta, który podjął decyzję?
A. Określanie swoich potrzeb w sposób precyzyjny, ale z dystansem do sprzedawcy i oferowanych produktów.
B. Skierowanie się do produktów, które go interesują, oraz zadawanie konkretnych pytań o towar.
C. Bezkrytyczne przyjmowanie informacji, które przekazuje sprzedawca.
D. Próbowanie przyspieszenia obsługi przez sprzedawcę i omijanie kolejki.
Prowadzenie sprzedaży
Na którym etapie procesu sprzedaży występuje zwrot "Proszę, koszula w kolorze granatowym z rozpinanymi guzikami"?
A. Ustalanie korzyści.
B. Identyfikacja potrzeb.
C. Wyjaśnianie wątpliwości.
D. Prezentacja produktu.
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel księgarni nabył w drukarni książki po cenie netto 20,00 zł za sztukę. Marża detaliczna wynosi 10% ceny netto, a stawka VAT to 5%. Jaką kwotę będzie miała cena detaliczna brutto książki?
A. 22,00 zł
B. 23,10 zł
C. 21,00 zł
D. 21,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie AGD klient kupił telewizor i odkurzacz. Na podstawie oferty sklepu przedstawionej w tabeli wskaż, ile zapłaci klient za zakupione towary po uzyskaniu rabatu.
| Nazwa towaru | j.m. | Cena* |
|---|---|---|
| Telewizor | szt. | 960,00 zł |
| Odkurzacz | szt. | 680,00 zł |
| PRZY ZAKUPACH O WARTOŚCI PONAD 1200,00 ZŁ DRUGA RZECZ 30% TANIEJ!" * | ||
| *Rabat dotyczy towaru tańszego | ||
A. 960,00 zł za telewizor oraz 476,00 zł za odkurzacz.
B. 672,00 zł za telewizor oraz 476,00 zł za odkurzacz.
C. 672,00 zł za telewizor oraz 680,00 zł za odkurzacz.
D. 960,00 zł za telewizor oraz 680,00 zł za odkurzacz.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie mienie dotyczy ograniczona odpowiedzialność materialna pracowników sklepu?
A. odzieży roboczej oraz produktów
B. towarów i opakowań
C. ubrania i obuwia ochronnego
D. produktów i obuwia ochronnego
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formą aktywności w zakresie sprzedaży nie jest
A. prezentacja
B. reklama
C. degustacja
D. produkt za darmo
Prowadzenie sprzedaży
Kupująca, nabywając żelazko, otrzymała wyłącznie paragon fiskalny jako dowód do złożenia reklamacji. Nie przysługuje jej
A. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie zdoła naprawić żelazka w odpowiednim czasie
B. naprawa żelazka z powodu niezgodności towaru z umową
C. wymiana żelazka z powodu gwarancji
D. wymiana żelazka z powodu niezgodności towaru z umową
Prowadzenie sprzedaży
Aby zaznajomić przyszłych klientów z oferowanym asortymentem, należy do nich przesłać
A. ofertę sprzedaży
B. propozycję cenową
C. opis towarów
D. formularz sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Formuła marketingowa AIDA wykorzystywana przez sprzedawców towarów oznacza:
A. A-zwróć uwagę I-wzbudź zainteresowanie D-wzbudź chęć posiadania A-nakłoń do zakupu
B. A-zwróć uwagę I-wzbudź chęć posiadania D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
C. A-nakłoń do zakupu I-zwróć uwagę D-wzbudź chęć posiadania A-wzbudź zainteresowanie
D. A-wzbudź chęć posiadania I-zwróć uwagę D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
Prowadzenie sprzedaży
Cenowe etykiety, które oznaczają produkty dostępne dla klientów w sklepie, powinny zawierać
A. pojemność opakowania, cenę i nazwę producenta
B. nazwę produktu, cenę i jednostkę miary
C. cenę, pojemność opakowania i kod kreskowy
D. nazwę produktu, cenę i kod kreskowy
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie nabyto spodnie, których cena zakupu netto wynosi 120 zł za sztukę. Marża na poziomie 30% jest obliczana od ceny zakupu netto, a stawka VAT wynosi 23%. Jaką cenę brutto uzyskamy za te spodnie?
A. 191,88 zł
B. 156,00 zł
C. 120,00 zł
D. 203,75 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył: 2 kg schabu w cenie 13,20 zł/kg, 1 kg mięsa mielonego w cenie 9,70 zł/kg oraz 0,5 kg polędwicy sopockiej w cenie 24 zł/kg. Za zakupione produkty klient uiścił płatność banknotem o nominale 100 zł. Jaką kwotę powinien otrzymać jako resztę?
A. 51,90 zł
B. 53,10 zł
C. 48,10 zł
D. 39,90 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość procentową stanowi rabat, który na towarze, wcześniej wycenionym na 200 zł, wynosi 160 zł po obniżce?
A. 20%
B. 40%
C. 25%
D. 80%
Prowadzenie sprzedaży
Aby poinformować klientów instytucjonalnych o propozycji handlowej hurtowni oraz warunkach jej realizacji, należy
A. rozdawać ulotki w centrum miasta
B. przesłać ofertę handlową kontrahentom
C. postawić bilbord w głównej ulicy miasta
D. przeprowadzić prezentację w hurtowni
Prowadzenie sprzedaży
W butiku odzieżowym klientka nabyła leniwe spodnie oraz bawełnianą bluzkę. Ubrania te zostały wykonane z materiałów
A. sztucznych chemicznych
B. zwierzęcych
C. syntetycznych chemicznych
D. roślinnych
Prowadzenie sprzedaży
W trakcie odbioru dostarczonego towaru zauważono uszkodzenie opakowania zbiorczego. Odbiorca powinien w pierwszej kolejności
A. odmówić przyjęcia towaru.
B. przyjąć towar bez dodatkowej kontroli.
C. niezwłocznie zweryfikować zawartość opakowania zbiorczego.
D. przygotować protokół reklamacji.
Prowadzenie sprzedaży
Osobie kupującej towar od akwizytora przysługuje możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w czasie
A. 30 dni
B. 7 dni
C. 21 dni
D. 14 dni
Prowadzenie sprzedaży
W osiedlowym sklepie spożywczym z tradycyjną formą obsługi obrót ze sprzedaży wyniósł 200 000,00 zł. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz maksymalną wartość niedoboru.
| Branża | Limit - sklep samoobsługowy | Limit - sklep tradycyjny | ||
|---|---|---|---|---|
| minimalny | maksymalny | minimalny | maksymalny | |
| mięsny | 1% | 2% | 0,8% | 1,5% |
| ogólnospożywczy | 0,6% | 1% | 0,4% | 0,8% |
A. 1 200,00 zł
B. 1 600,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 4 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie miejsce sprzedaży detalicznej powinien zaproponować pan Nowak, chcąc nabyć gazetę w porze nocnej?
A. Kiosk
B. Stragan
C. Bazar
D. Automat
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawione w tabeli czynności sprzedawcy są typowe dla formy sprzedaży
czynności sprzedawcy:
|
A. preselekcyjnej.
B. samoobsługowej.
C. tradycyjnej z rozwiniętą obsługą nabywcy.
D. tradycyjnej ze zredukowaną obsługą nabywcy.
Prowadzenie sprzedaży
W automatach z napojami gorącymi asortyment produktów jest
A. szeroki i głęboki
B. wąski i głęboki
C. wąski i płytki
D. szeroki i płytki
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż towar, który można układać na półkach sklepowych obok wyrobów cukierniczych.
| Grupa towarowa | W bezpośrednim sąsiedztwie grup towarowych | |
|---|---|---|
| Wyroby cukiernicze | można układać: | nie można układać: |
| wina, wódki, konserwy, owoce, nabiał, przetwory owocowe | mięsa, ryb, warzyw, wyrobów tytoniowych, wyrobów garmażeryjnych | |
A. Nabiał i wyroby garmażeryjne.
B. Owoce i wyroby tytoniowe.
C. Konserwy i wina.
D. Ryby i przetwory owocowe.
Prowadzenie sprzedaży
Klient może swobodnie i samodzielnie korzystać z towaru, ale aby go nabyć, potrzebuje wsparcia ze strony sprzedawcy. Jaką formę sprzedaży to opisuje?
A. samoobsługowa
B. tradycyjna ze zredukowaną obsługą nabywcy
C. tradycyjna z rozwiniętą obsługą nabywcy
D. preselekcyjna
Prowadzenie sprzedaży
Jaką mąkę powinno się zaoferować klientowi będącemu na diecie bezglutenowej?
A. orkiszową
B. żytnią
C. kukurydzianą
D. pszeną
Prowadzenie sprzedaży
Wynagrodzenie osoby pracującej w systemie czasowym, w którym ustalono stawkę godzinową, zależy od
A. liczby przepracowanych godzin
B. czasu działania sklepu
C. efektywności pracy
D. przychodu sklepu
Prowadzenie sprzedaży
Do produktów, które można nabyć bez trudności, według kryterium stopnia dostępności asortymentu, zaliczamy
A. samochód
B. mleko
C. odkurzacz
D. obuwie
Prowadzenie sprzedaży
W kwiaciarni, która specjalizuje się w artystycznych kompozycjach kwiatowych, do obsługi klientów należy zastosować metodę sprzedaży
A. samoobsługową
B. z automatów
C. preselekcyjną
D. tradycyjną
Prowadzenie sprzedaży
W placówkach samoobsługowych sprzedaż wędlin i serów na wagę powinna być realizowana na
A. wyodrębnionych stanowiskach i przez odrębnego sprzedawcę
B. tych samych stanowiskach, ale przez odrębnego sprzedawcę
C. tych samych stanowiskach i przez tego samego sprzedawcę
D. wyodrębnionych stanowiskach i przez tego samego sprzedawcę
Prowadzenie sprzedaży
W którym z podanych zestawów produktów wszystkie elementy mogą być oferowane w automacie sprzedającym?
A. Ciastka z kremem, batoniki, lody
B. Papierosy, batoniki, napoje w puszkach
C. Papierosy, ciastka z kremem, batoniki
D. Papierosy, batoniki, lody
Prowadzenie sprzedaży
Jaką strategię sprzedaży powinien przyjąć właściciel małej księgarni znajdującej się w słabo uczęszczanym miejscu w mieście, aby zwiększyć swoje przychody?
A. Preselekcję
B. Sprzedaż przez Internet
C. Sprzedaż komisową
D. Akwizycję
Prowadzenie sprzedaży
Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania
A. racjonalne
B. planowane
C. dobrowolne
D. nieracjonalne
Prowadzenie sprzedaży
Detalista złożył zamówienie na 2 000 sztuk ołówków w cenie katalogowej 1,00 zł. Jaką sumę musi uiścić dostawcy, jeśli przysługuje mu 3% rabatu z uwagi na posiadanie karty stałego klienta?
A. 1 400,00 zł
B. 2 060,00 zł
C. 1 940,00 zł
D. 1 700,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zawartych w tabeli wskaż towar, który sprzedawca powinien zaproponować klientowi, zamierzającemu kupić energooszczędną pralkę do małej łazienki.
| Tabela. Specyfikacja towarowa pralek | |||
|---|---|---|---|
| Towar | Prędkość obrotowa obr/min | Wymiary w cm | Klasa energetyczna |
| Pralka 1. | 1 000 | 51x45x70 | A+ |
| Pralka 2. | 1 200 | 51x45x70 | A+++ |
| Pralka 3. | 1 200 | 55x45x70 | A+ |
| Pralka 4. | 1 000 | 57x45x70 | A+++ |
A. Pralka 3.
B. Pralka 4.
C. Pralka 2.
D. Pralka 1.