Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

Zarząd firmy polecił pracownikowi przygotowanie dokumentu, w którym należy powiadomić akcjonariuszy spółki o dacie i miejscu Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników oraz porządku obrad, upraszając o pewną obecność. Jaki rodzaj dokumentu powinien zostać sporządzony?

A. Informację
B. Propozycję
C. Zawiadomienie
D. Certyfikat
Wykonywanie prac biurowych

Do podstawowych zadań kancelaryjnych należą między innymi

A. rekrutacja oraz selekcja pracowników dla jednostki organizacyjnej
B. zamawianie i nabywanie materiałów technicznych na potrzeby jednostki organizacyjnej
C. przyjmowanie oraz nadawanie telefaksów i obsługa poczty elektronicznej
D. naprawa oraz serwis techniczny centrali telefonicznej, telefonów i kserokopiarek
Wykonywanie prac biurowych

Jakiego rodzaju promocji dotyczy aktywność firmy polegająca na zapraszaniu dziennikarzy oraz przedstawicieli lokalnych władz na ceremonię otwarcia nowego oddziału?

A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Reklama
D. Sprzedaż osobista
Wykonywanie prac biurowych

Koperta powinna być zaopatrzona w pieczęć nagłówkową firmy

A. w centralnej części szerokości po lewej stronie
B. w prawym górnym rogu
C. w lewym górnym rogu
D. w centralnej części szerokości po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych

Rodzaj pisma, w którym wszystkie składniki: miejsce, data, sygnatura, imię i adres odbiorcy, zwrot grzecznościowy oraz podpis, zaczynają się od lewej krawędzi, to rodzaj

A. blokowym
B. francuskim
C. a'linea
D. amerykańskim
Wykonywanie prac biurowych

Jakie cechy wyróżniają styl urzędowy w redagowaniu tekstów?

A. używanie zwrotów, które wyrażają uczucia
B. dominacja zdań złożonych nad prostymi
C. stosowanie zwięzłych i jednoznacznych sformułowań
D. stosowanie porównań oraz szczegółowych charakterystyk
Wykonywanie prac biurowych

Jaki jest kierunek przekazywania informacji w sytuacji, gdy dyrektor ds. zaopatrzenia zleca kierownikowi zaopatrzenia materiałowego przygotowanie raportu dotyczącego zużycia materiałów do produkcji?

A. Pionowy w dół
B. Poziomy w prawo
C. Poziomy w lewo
D. Pionowy w górę
Wykonywanie prac biurowych

W instytucji pismo powinno być sygnowane przez dyrektora oraz głównego księgowego. W jaki sposób powinny być umiejscowione podpisy tych osób?

A. Podpisy dyrektora oraz głównego księgowego umieszczone pod treścią pisma po lewej stronie
B. Podpis dyrektora umieszczony pod treścią pisma po lewej stronie, podpis głównego księgowego po prawej stronie
C. Podpisy dyrektora oraz głównego księgowego umieszczone pod treścią pisma po prawej stronie
D. Podpis dyrektora umieszczony pod treścią pisma po prawej stronie, podpis głównego księgowego po lewej stronie
Wykonywanie prac biurowych

Kierownik polecił pracownikowi stworzenie dokumentu, w którym ma być zawarta prośba do zewnętrznej jednostki o przesłanie informacji dotyczących oferowanych produktów oraz ich cen. Pracownik powinien przygotować

A. ofertę
B. zapytanie ofertowe
C. specyfikację
D. zamówienie
Wykonywanie prac biurowych

Kierownik działu budżetowego i finansowego urzędu gminy przedstawia wójtowi gminy raport dotyczący realizacji planu finansowego. Jaki jest kierunek przepływu informacji w tej sytuacji?

A. Pionowy w dół
B. Równoległy
C. Poziomy
D. Pionowy w górę
Wykonywanie prac biurowych

Gdy pracownik kancelarii otworzy kopertę z przychodzącym pismem i upewni się, że nie zostało ono błędnie skierowane, powinien przede wszystkim

A. odcisnąć na piśmie pieczęć wpływu
B. ponownie umieścić pismo w kopercie
C. przygotować kopię tego dokumentu
D. niezwłocznie przekazać pismo swojemu przełożonemu
Wykonywanie prac biurowych

Pracownik zajmujący się sprawami administracyjnymi wydziału organizacyjnego prosi referenta do spraw magazynowych o dane dotyczące ilości papieru kserograficznego w magazynie. Jaki kierunek ma przepływ informacji w tej sytuacji?

A. Pionowy w górę
B. Równoległy
C. Poziomy
D. Pionowy w dół