Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. Jego Ekscelencja
B. Jego Eminencja
C. Jego Magnificencja
D. Jego Wielebność
Wykonywanie prac biurowych
Rozmowę telefoniczną kończy ta osoba, która
A. rozpoczęła połączenie
B. spisała notatkę z rozmowy
C. udzieliła odpowiedzi na wszystkie pytania dzwoniącego
D. przyjęła połączenie
EKA.06 Pytanie 3
Wykonywanie prac biurowych
Do kluczowych zasad pisania dokumentów nie należy
A. stosowanie wyrażeń wyrażających emocje
B. używanie form grzecznościowych
C. czytelność układu graficznego
D. przejrzystość treści dla czytelnika
Wykonywanie prac biurowych
Zarząd firmy polecił pracownikowi przygotowanie dokumentu, w którym należy powiadomić akcjonariuszy spółki o dacie i miejscu Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników oraz porządku obrad, upraszając o pewną obecność. Jaki rodzaj dokumentu powinien zostać sporządzony?
A. Informację
B. Propozycję
C. Zawiadomienie
D. Certyfikat
Wykonywanie prac biurowych
Rodzaj szkolenia realizowanego przez prowadzącego, którego celem jest zaprezentowanie uczestnikom bieżących osiągnięć w danej dziedzinie naukowej lub technologicznej, to
A. zjazd
B. kongres
C. seminarium
D. zgromadzenie
EKA.06 Pytanie 6
Wykonywanie prac biurowych
Jaki sposób zapisu daty w dokumencie jest zgodny z aktualnymi normami dotyczącymi redagowania pism urzędowych?
A. 13 maj 2023 rok
B. 16-V-2023 r.
C. 20 maja 2023 roku
D. 17.V.2023 r.
EKA.06 Pytanie 7
Wykonywanie prac biurowych
Do podstawowych zadań kancelaryjnych należą między innymi
A. rekrutacja oraz selekcja pracowników dla jednostki organizacyjnej
B. zamawianie i nabywanie materiałów technicznych na potrzeby jednostki organizacyjnej
C. przyjmowanie oraz nadawanie telefaksów i obsługa poczty elektronicznej
D. naprawa oraz serwis techniczny centrali telefonicznej, telefonów i kserokopiarek
EKA.06 Pytanie 8
Wykonywanie prac biurowych
Oferta sprzedażowa jest najczęściej przygotowywana po uzyskaniu
A. zamówienia
B. zapytania ofertowego
C. umowy
D. specyfikacji wysyłkowej
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego rodzaju promocji dotyczy aktywność firmy polegająca na zapraszaniu dziennikarzy oraz przedstawicieli lokalnych władz na ceremonię otwarcia nowego oddziału?
A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Reklama
D. Sprzedaż osobista
Wykonywanie prac biurowych
Koperta powinna być zaopatrzona w pieczęć nagłówkową firmy
A. w centralnej części szerokości po lewej stronie
B. w prawym górnym rogu
C. w lewym górnym rogu
D. w centralnej części szerokości po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Rodzaj pisma, w którym wszystkie składniki: miejsce, data, sygnatura, imię i adres odbiorcy, zwrot grzecznościowy oraz podpis, zaczynają się od lewej krawędzi, to rodzaj
A. blokowym
B. francuskim
C. a'linea
D. amerykańskim
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie na przesyłce listowej umieszcza się nazwisko oraz adres nadawcy?
A. w prawym górnym rogu koperty
B. w lewym górnym rogu koperty
C. w lewym dolnym rogu koperty
D. w prawym dolnym rogu koperty
Wykonywanie prac biurowych
Format daty zaczynający się od miesiąca, potem dnia i roku, jest typowy dla korespondencji
A. amerykańskiej
B. brytyjskiej
C. polskiej
D. niemieckiej
Wykonywanie prac biurowych
Krótki dokument handlowy, który informuje o nadaniu i przyjęciu towarów, nosi nazwę
A. awizo
B. oferta
C. zamówienie
D. faktura
Wykonywanie prac biurowych
Jakie cechy wyróżniają styl urzędowy w redagowaniu tekstów?
A. używanie zwrotów, które wyrażają uczucia
B. dominacja zdań złożonych nad prostymi
C. stosowanie zwięzłych i jednoznacznych sformułowań
D. stosowanie porównań oraz szczegółowych charakterystyk
Wykonywanie prac biurowych
Do stałych nadruków na blankietach korespondencyjnych nie wliczają się zapisy
A. telefona
B. znaku
C. sprawy
D. daty
EKA.06 Pytanie 17
Wykonywanie prac biurowych
Dokonywanie rejestracji pism przychodzących i wychodzących w odrębnych księgach korespondencyjnych ma miejsce w systemie kancelaryjnym
A. mieszanym
B. jednodziennikowym
C. bezdziennikowym
D. dwudziennikowym
Wykonywanie prac biurowych
Krótkie pismo handlowe, które informuje o nadaniu przesyłki to
A. zamówienie
B. propozycja
C. awizo
D. rachunek
Wykonywanie prac biurowych
Która zasada dotycząca redagowania pism sugeruje, aby tekst był jak najkrótszy, pozbawiony zbędnych ozdobników oraz słów?
A. Przejrzystości
B. Zrozumiałości
C. Zwięzłości
D. Sugestywności
Wykonywanie prac biurowych
Jaki jest kierunek przekazywania informacji w sytuacji, gdy dyrektor ds. zaopatrzenia zleca kierownikowi zaopatrzenia materiałowego przygotowanie raportu dotyczącego zużycia materiałów do produkcji?
A. Pionowy w dół
B. Poziomy w prawo
C. Poziomy w lewo
D. Pionowy w górę
Wykonywanie prac biurowych
W przesłanym dokumencie do jednostki organizacyjnej znajduje się odręczny podpis dyrektora, z którego wynika, iż pracownik działu kadr ma przygotować odpowiedź w tej kwestii. Sporządzony dokument jest
A. dekretacją
B. upoważnieniem
C. uwierzytelnieniem
D. aprobatą
Wykonywanie prac biurowych
Osoba na wyższym szczeblu składa podpis na dokumencie
A. w sekcji nagłówka
B. z lewej strony
C. w obszarze marginesu
D. z prawej strony
Wykonywanie prac biurowych
Które z poniższych pism ma charakter perswazyjny?
A. Reklamacja
B. Dokument potwierdzający
C. Zawiadomienie
D. Raport
EKA.06 Pytanie 24
Wykonywanie prac biurowych
W trakcie realizacji współpracy handlowej, na etapie składania propozycji zakupu, pojawiają się takie dokumenty jak
A. oferta i zamówienie
B. zapytanie o ofertę i oferta
C. zapytanie o ofertę i zamówienie
D. zamówienie i potwierdzenie zamówienia
EKA.06 Pytanie 25
Wykonywanie prac biurowych
Dokument informujący o tym, że spotkanie menedżerów w celu omówienia strategii firmy oraz planu marketingowego na lata 2021-2025 odbędzie się 6 lipca 2020 roku o godzinie 10.00 w sali konferencyjnej, to
A. oświadczeniem
B. deklaracją
C. zawiadomieniem
D. zaproszeniem
EKA.06 Pytanie 26
Wykonywanie prac biurowych
Pracownik biura dokonuje podziału przychodzącej korespondencji w jednostce organizacyjnej zgodnie z wytycznymi
A. inwentaryzacyjną
B. korespondencyjną
C. kancelaryjną
D. archiwalną
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie umieszczane są nazwa i adres nadawcy na kopercie?
A. w prawym górnym rogu
B. w lewym górnym rogu
C. w lewym dolnym rogu
D. w prawym dolnym rogu
Wykonywanie prac biurowych
W instytucji pismo powinno być sygnowane przez dyrektora oraz głównego księgowego. W jaki sposób powinny być umiejscowione podpisy tych osób?
A. Podpisy dyrektora oraz głównego księgowego umieszczone pod treścią pisma po lewej stronie
B. Podpis dyrektora umieszczony pod treścią pisma po lewej stronie, podpis głównego księgowego po prawej stronie
C. Podpisy dyrektora oraz głównego księgowego umieszczone pod treścią pisma po prawej stronie
D. Podpis dyrektora umieszczony pod treścią pisma po prawej stronie, podpis głównego księgowego po lewej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Kierownik polecił pracownikowi stworzenie dokumentu, w którym ma być zawarta prośba do zewnętrznej jednostki o przesłanie informacji dotyczących oferowanych produktów oraz ich cen. Pracownik powinien przygotować
A. ofertę
B. zapytanie ofertowe
C. specyfikację
D. zamówienie
Wykonywanie prac biurowych
Adresarka to urządzenie, które jest wykorzystywane do
A. składania kopert
B. drukowania na kopertach
C. otwierania kopert
D. prześwietlania kopert
Wykonywanie prac biurowych
Jaki skrót jest właściwy dla zwrotu "wyżej wymieniony"?
A. ww
B. ww.
C. w-w
D. w.w
EKA.06 Pytanie 32
Wykonywanie prac biurowych
Po zarejestrowaniu przesyłki na formacie papierowym, punkt kancelaryjny umieszcza na pierwszej stronie dokumentu
A. imię i adres odbiorcy
B. logo firmy
C. dane o nadawcy
D. pieczęć wpływu
Wykonywanie prac biurowych
Kierownik działu budżetowego i finansowego urzędu gminy przedstawia wójtowi gminy raport dotyczący realizacji planu finansowego. Jaki jest kierunek przepływu informacji w tej sytuacji?
A. Pionowy w dół
B. Równoległy
C. Poziomy
D. Pionowy w górę
Wykonywanie prac biurowych
Gdy pracownik kancelarii otworzy kopertę z przychodzącym pismem i upewni się, że nie zostało ono błędnie skierowane, powinien przede wszystkim
A. odcisnąć na piśmie pieczęć wpływu
B. ponownie umieścić pismo w kopercie
C. przygotować kopię tego dokumentu
D. niezwłocznie przekazać pismo swojemu przełożonemu
Wykonywanie prac biurowych
Pracownik zajmujący się sprawami administracyjnymi wydziału organizacyjnego prosi referenta do spraw magazynowych o dane dotyczące ilości papieru kserograficznego w magazynie. Jaki kierunek ma przepływ informacji w tej sytuacji?
A. Pionowy w górę
B. Równoległy
C. Poziomy
D. Pionowy w dół
EKA.06 Pytanie 36
Wykonywanie prac biurowych
W jednostce organizacyjnej, w której funkcjonuje system kancelaryjny bezdziennikowy, dokonuje się rejestracji poszczególnych spraw
A. w rejestrze pism wewnętrznych
B. w dzienniku podawczym
C. w spisie spraw
D. w spisie pism
EKA.06 Pytanie 37
Wykonywanie prac biurowych
Firma planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek i chce pozyskać nowych inwestorów w celu zebrania funduszy. Na spotkaniu z potencjalnymi inwestorami powinno się zaprezentować
A. notatkę służbową
B. zapytanie o ofertę
C. ofertę sprzedaży
D. biznesplan przedsięwzięcia
Wykonywanie prac biurowych
Jaki skrót dla stopnia naukowego "doktor inżynier" jest zgodny z zasadami poprawnej polszczyzny?
A. dr inż.
B. dr. inż
C. dr inż
D. dr. inż.
Wykonywanie prac biurowych
W małych i średnich przedsiębiorstwach zadania związane z administracją oraz obsługą sekretarską wykonują sekretariaty
A. departamentowe
B. indywidualne
C. uniwersalne
D. obsługowe
Wykonywanie prac biurowych
Na przesyłce listowej odbiorcę i jego adres umieszcza się
A. w lewym dolnym rogu koperty
B. w lewym górnym rogu koperty
C. w prawym dolnym rogu koperty
D. w prawym górnym rogu koperty