Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

W oficjalnej korespondencji zwrot uprzejmy "Z poważaniem" powinien być umieszczony

A. pod treścią dokumentu po lewej stronie
B. pod treścią dokumentu po prawej stronie
C. w sekcji adresowej dokumentu
D. w elementach uzupełniających dokumentu
Wykonywanie prac biurowych

Gdy dwa podpisy znajdują się na piśmie, to informację o załącznikach umieszcza się

A. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
B. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
C. pod treścią pisma po prawej stronie
D. pod treścią pisma po lewej stronie
Wykonywanie prac biurowych

Prawidłowy sposób formułowania pism urzędowych polega na

A. wielokrotnym powtarzaniu tych samych informacji
B. stosowaniu skomplikowanych terminów specjalistycznych
C. używaniu języka potocznego i emocjonalnego
D. zwięzłości i jasności przekazu
Wykonywanie prac biurowych

Sekretariat zajmujący się administracyjną i techniczną obsługą kierownika lub jego zastępcy, który występuje w dużych firmach posiadających wydzielone kancelarie ogólne, to sekretariat

A. imprez
B. działowy
C. uniwersalny
D. osobisty
Wykonywanie prac biurowych

Dokument, w którym znajduje się tekst "W załączeniu przesyłamy plan remontów, które zamierzamy przeprowadzić w naszej firmie w pierwszym półroczu 2021 roku" jest dokumentem

A. grzecznościowym
B. przewodnim
C. sprawozdawczym
D. handlowym
Wykonywanie prac biurowych

Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego

A. upomnienie
B. zaświadczenie
C. zaproszenie
D. upoważnienie
Wykonywanie prac biurowych

Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.

Fragment Instrukcji kancelaryjnej
(…)
Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie:
a.przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania,
b.przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi,
c.paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności.
(…)

A. Przekazać przesyłkę adresatowi, otwartą i niezaewidencjonowaną.
B. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie nieotwartą przekazać adresatowi.
C. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie otwartą przekazać adresatowi.
D. Przekazać przesyłkę adresatowi, nieotwartą i niezaewidencjonowaną.
Wykonywanie prac biurowych

Jakie działanie powinno zostać podjęte, jeśli dokument biurowy zawiera błąd przed jego wysłaniem?

A. Dokument powinien zostać zniszczony
B. Dokument powinien zostać poprawiony i ponownie sprawdzony
C. Dokument powinien zostać wysłany z adnotacją o błędzie
D. Dokument powinien zostać wysłany bez zmian
Wykonywanie prac biurowych

Zarząd firmy polecił pracownikowi, aby sporządził i rozesłał zaproszenia biznesowe w związku z planowanym spotkaniem. Osoby zaproszone powinny je otrzymać

A. trzy dni przed zaplanowanym spotkaniem
B. przynajmniej miesiąc przed zaplanowanym spotkaniem
C. jeden tydzień przed zaplanowanym spotkaniem
D. dwa tygodnie przed zaplanowanym spotkaniem
Wykonywanie prac biurowych

Jak wygląda kierunek przekazywania informacji w pionie finansowo-księgowym, gdy specjalista ds. finansów przekazuje Dyrektorowi finansowemu raport dotyczący sprzedaży wyrobów gotowych za pierwszy kwartał obecnego roku?

A. Pionowy w górę
B. Poziomy w prawo
C. Poziomy w lewo
D. Pionowy w dół
Wykonywanie prac biurowych

Która zasada pisania pism mówi, że treść dokumentu powinna poprzez odpowiednią argumentację przekonywać odbiorcę do załatwienia sprawy w zgodzie z jego oczekiwaniami?

A. Sugestywności
B. Zrozumiałości
C. Zwięzłości
D. Kompletności
Wykonywanie prac biurowych

Kierownik powierza swojemu asystentowi zadanie zgromadzenia informacji na temat planowanych zebrań. W tej sytuacji kierunek przepływu informacji związany z wydanym zleceniem to

A. pionowy ku dołowi
B. pionowy ku górze
C. równoległy
D. poziomy
Wykonywanie prac biurowych

Gdy dokument podpisują dwie osoby, w którym miejscu umieszcza się informacje dotyczące załączników?

A. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
B. pod treścią dokumentu po lewej stronie
C. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
D. pod treścią dokumentu po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych

Firma pragnie dotrzeć do swoich dotychczasowych klientów z nową propozycją. Która z podanych metod komunikacji będzie najefektywniejsza w dotarciu do tej grupy odbiorców?

A. Kampania mailingowa.
B. Reklama w prasie.
C. Reklama w radiu.
D. Reklama banerowa.
Wykonywanie prac biurowych

Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, który zorganizował seminarium dla przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, aby zaprezentować innowacyjne rozwiązania wdrożone w swoich produktach?

A. Sponsoring
B. Promocja sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Public Relations
Wykonywanie prac biurowych

Jaką cechę charakteryzuje styl urzędowy w redagowaniu pism?

A. stosowanie terminologii fachowej
B. zakaz używania skrótów i akronimów
C. brak przedstawiania informacji w formie listy
D. stosowanie emocjonalnych i obrazowych wyrażeń
Wykonywanie prac biurowych

W jakim formacie tekstu stosuje się pismo, w którym tekst jest ustawiony do lewego marginesu, odstępy między wierszami wynoszą 1,5, a każda nowa myśl zaczyna się od wcięcia?

A. Niemieckim
B. Blokowym
C. A linea
D. Amerykańskim
Wykonywanie prac biurowych

Gdy dokument podpisują dwie osoby, prezes zarządu oraz główny księgowy, to gdzie umieszczony jest podpis?

A. z lewej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z prawej
B. z prawej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z lewej
C. z lewej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
D. z prawej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
Wykonywanie prac biurowych

Termin "sprawa" oraz opis przedmiotu sprawy powinny być zamieszczone w korespondencji służbowej

A. na dole pisma po lewej stronie
B. pod nadawcą, lecz przed adresatem po lewej stronie
C. na górze pisma po prawej stronie
D. pod adresatem, lecz przed treścią pisma po lewej stronie