Filtrowanie pytań
Wykonywanie prac biurowych
A. pod treścią dokumentu po lewej stronie
B. pod treścią dokumentu po prawej stronie
C. w sekcji adresowej dokumentu
D. w elementach uzupełniających dokumentu
EKA.06 Pytanie 42
Wykonywanie prac biurowych
Który sposób zapisu daty w dokumencie jest zgodny z aktualnymi zasadami redagowania pism urzędowych?
A. 20-V-2021 r.
B. 20 maj 2021 rok
C. 20 maja 2021 roku
D. 20.V.2021 r.
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dwa podpisy znajdują się na piśmie, to informację o załącznikach umieszcza się
A. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
B. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
C. pod treścią pisma po prawej stronie
D. pod treścią pisma po lewej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Prawidłowy sposób formułowania pism urzędowych polega na
A. wielokrotnym powtarzaniu tych samych informacji
B. stosowaniu skomplikowanych terminów specjalistycznych
C. używaniu języka potocznego i emocjonalnego
D. zwięzłości i jasności przekazu
Wykonywanie prac biurowych
W amerykańskim systemie pisma, na papierze bez nadruku, miejsce na tekst znajduje się
A. powyżej podpisu
B. w sekcji nagłówkowej
C. powyżej tytułu sprawy
D. w sekcji informacji dodatkowych
Wykonywanie prac biurowych
Public relations obejmuje promocję
A. całej działalności przedsiębiorstwa
B. działalności handlowej przedsiębiorstwa za granicą
C. wyłącznie towaru firmy
D. wyłącznie marki przedsiębiorstwa
Wykonywanie prac biurowych
Sekretariat zajmujący się administracyjną i techniczną obsługą kierownika lub jego zastępcy, który występuje w dużych firmach posiadających wydzielone kancelarie ogólne, to sekretariat
A. imprez
B. działowy
C. uniwersalny
D. osobisty
Wykonywanie prac biurowych
Jakie tytuły zawodowe oraz naukowe można skracać w oficjalnej korespondencji?
A. Profesor, dyrektor, rektor
B. Rektor, magister, inżynier
C. Doktor, magister, inżynier
D. Doktor, rektor, kierownik
Wykonywanie prac biurowych
Dokument, w którym znajduje się tekst "W załączeniu przesyłamy plan remontów, które zamierzamy przeprowadzić w naszej firmie w pierwszym półroczu 2021 roku" jest dokumentem
A. grzecznościowym
B. przewodnim
C. sprawozdawczym
D. handlowym
Wykonywanie prac biurowych
Podstawą efektywnej komunikacji werbalnej jest
A. wyprostowana postawa z podniesioną głową
B. łagodne i przyjazne brzmienie głosu
C. aktywne i skuteczne słuchanie
D. brak kontaktu wzrokowego z osobą rozmawiającą
Wykonywanie prac biurowych
Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego
A. upomnienie
B. zaświadczenie
C. zaproszenie
D. upoważnienie
EKA.06 Pytanie 52
Wykonywanie prac biurowych
Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.
| Fragment Instrukcji kancelaryjnej | |
| (…) | |
| Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie: | |
| a. | przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania, |
| b. | przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi, |
| c. | paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności. |
| (…) | |
A. Przekazać przesyłkę adresatowi, otwartą i niezaewidencjonowaną.
B. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie nieotwartą przekazać adresatowi.
C. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie otwartą przekazać adresatowi.
D. Przekazać przesyłkę adresatowi, nieotwartą i niezaewidencjonowaną.
Wykonywanie prac biurowych
Public relations wewnętrzne w przedsiębiorstwie jest dedykowane
A. media.
B. pracownikom.
C. nabywcom.
D. partnerom.
Wykonywanie prac biurowych
Jakie działanie powinno zostać podjęte, jeśli dokument biurowy zawiera błąd przed jego wysłaniem?
A. Dokument powinien zostać zniszczony
B. Dokument powinien zostać poprawiony i ponownie sprawdzony
C. Dokument powinien zostać wysłany z adnotacją o błędzie
D. Dokument powinien zostać wysłany bez zmian
Wykonywanie prac biurowych
Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, przesyłając do wybranych klientów e-mailem życzenia z okazji świąt i nowego roku, do których dołączony był bon rabatowy?
A. Publicity
B. Sponsoring
C. Lobbing
D. Mailing
Wykonywanie prac biurowych
Jaki format papieru powinien być użyty do stworzenia jednokartkowego zaproszenia o wymiarach 105 x 148 mm?
A. A3
B. A5
C. A4
D. A6
Wykonywanie prac biurowych
Zarząd firmy polecił pracownikowi, aby sporządził i rozesłał zaproszenia biznesowe w związku z planowanym spotkaniem. Osoby zaproszone powinny je otrzymać
A. trzy dni przed zaplanowanym spotkaniem
B. przynajmniej miesiąc przed zaplanowanym spotkaniem
C. jeden tydzień przed zaplanowanym spotkaniem
D. dwa tygodnie przed zaplanowanym spotkaniem
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty o charakterze informacyjnym, adresowane do wielu odbiorców, które nie wymagają ręcznego podpisu, są oznaczane podpisem wykonanym pieczęcią
A. nagłówkową
B. faksymilową
C. imienną
D. firmową
Wykonywanie prac biurowych
Co nazwane jest pismem informacyjnym?
A. list intencyjny
B. reklamacja
C. wniosek
D. zawiadomienie
Wykonywanie prac biurowych
Jak wygląda kierunek przekazywania informacji w pionie finansowo-księgowym, gdy specjalista ds. finansów przekazuje Dyrektorowi finansowemu raport dotyczący sprzedaży wyrobów gotowych za pierwszy kwartał obecnego roku?
A. Pionowy w górę
B. Poziomy w prawo
C. Poziomy w lewo
D. Pionowy w dół
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie należy umieścić znak opłaty pocztowej na kopercie?
A. W prawym górnym rogu koperty
B. W prawym dolnym rogu koperty
C. W lewym dolnym rogu koperty
D. W lewym górnym rogu koperty
Wykonywanie prac biurowych
Co znajduje się w nagłówku dokumentu stworzonego na formularzu BR1?
A. miejscowość i data
B. nazwa odbiorcy, adres oraz numer telefonu
C. znak pisma
D. nazwa nadawcy, adres oraz numer telefonu
Wykonywanie prac biurowych
Która zasada pisania pism mówi, że treść dokumentu powinna poprzez odpowiednią argumentację przekonywać odbiorcę do załatwienia sprawy w zgodzie z jego oczekiwaniami?
A. Sugestywności
B. Zrozumiałości
C. Zwięzłości
D. Kompletności
Wykonywanie prac biurowych
Kierownik powierza swojemu asystentowi zadanie zgromadzenia informacji na temat planowanych zebrań. W tej sytuacji kierunek przepływu informacji związany z wydanym zleceniem to
A. pionowy ku dołowi
B. pionowy ku górze
C. równoległy
D. poziomy
Wykonywanie prac biurowych
Co oznacza napis R.S.V.P. na zaproszeniu?
A. wymagany strój formalny
B. prośbę o wcześniejsze poinformowanie
C. przypomnienie o wydarzeniu
D. prośbę o potwierdzenie przybycia
Wykonywanie prac biurowych
Jakie jest to ustawienie tekstu, w którym tekst jest dopasowany do lewego marginesu, odstępy między liniami wynoszą 1,5 linii, a nowa myśl zaczyna się od wcięcia?
A. Amerykańskim
B. A linea
C. Niemieckim
D. Blokowym
Wykonywanie prac biurowych
Rodzaj blankietu korespondencyjnego, który ma stałe nadruki oraz powiększone pole nagłówkowe, to blankiet typu
A. BZ
B. BR
C. BU
D. BB
EKA.06 Pytanie 68
Wykonywanie prac biurowych
Termin "załączniki", ich liczba oraz tytuły, powinny być umieszczone
A. pod podpisem z prawej strony dokumentu
B. na wysokości podpisu z prawej strony dokumentu
C. na wysokości podpisu z lewej strony dokumentu
D. nad podpisem z lewej strony dokumentu
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dokument podpisują dwie osoby, w którym miejscu umieszcza się informacje dotyczące załączników?
A. pod podpisem umieszczonym po lewej stronie
B. pod treścią dokumentu po lewej stronie
C. pod podpisem umieszczonym po prawej stronie
D. pod treścią dokumentu po prawej stronie
Wykonywanie prac biurowych
Firma pragnie dotrzeć do swoich dotychczasowych klientów z nową propozycją. Która z podanych metod komunikacji będzie najefektywniejsza w dotarciu do tej grupy odbiorców?
A. Kampania mailingowa.
B. Reklama w prasie.
C. Reklama w radiu.
D. Reklama banerowa.
EKA.06 Pytanie 71
Wykonywanie prac biurowych
Oddzielne rejestrowanie pism przychodzących i wychodzących w osobnych dziennikach korespondencyjnych stanowi cechę systemu kancelaryjnego
A. bezdziennikowego
B. mieszanego
C. dwudziennikowego
D. jednodziennikowego
Wykonywanie prac biurowych
Jak prawidłowo zapisać datę w dokumencie urzędowym?
A. 25 czerwca 2021 roku
B. 25 czerwiec 2021
C. 25.VI.21
D. 25.VI.2021
EKA.06 Pytanie 73
Wykonywanie prac biurowych
W systemie kancelaryjnym, który nie zakłada prowadzenia dziennika, każde pismo związane z daną sprawą powinno być przechowywane w
A. teczce akt osobowych
B. książce korespondencyjnej
C. dzienniku korespondencyjnym
D. teczce aktowej
Wykonywanie prac biurowych
Aby do wiadomości e-mail dodać folder zawierający kilka plików w postaci jednego załącznika, należy go wcześniej
A. skompresować
B. opublikować
C. rozpakować
D. zaszyfrować
Wykonywanie prac biurowych
Jaką metodę promocji wybrał przedsiębiorca, który zorganizował seminarium dla przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, aby zaprezentować innowacyjne rozwiązania wdrożone w swoich produktach?
A. Sponsoring
B. Promocja sprzedaży
C. Sprzedaż osobista
D. Public Relations
Wykonywanie prac biurowych
Jaką cechę charakteryzuje styl urzędowy w redagowaniu pism?
A. stosowanie terminologii fachowej
B. zakaz używania skrótów i akronimów
C. brak przedstawiania informacji w formie listy
D. stosowanie emocjonalnych i obrazowych wyrażeń
Wykonywanie prac biurowych
W jakim formacie tekstu stosuje się pismo, w którym tekst jest ustawiony do lewego marginesu, odstępy między wierszami wynoszą 1,5, a każda nowa myśl zaczyna się od wcięcia?
A. Niemieckim
B. Blokowym
C. A linea
D. Amerykańskim
Wykonywanie prac biurowych
Dokument noszący tytuł "Zawiadomienie" informujący o zebraniu pracowników danej jednostki organizacyjnej jest dokumentem
A. manipulacyjnym
B. przewodnim
C. transakcyjnym
D. informacyjnym
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dokument podpisują dwie osoby, prezes zarządu oraz główny księgowy, to gdzie umieszczony jest podpis?
A. z lewej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z prawej
B. z prawej strony główny księgowy, natomiast prezes zarządu z lewej
C. z lewej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
D. z prawej strony prezes zarządu oraz główny księgowy
Wykonywanie prac biurowych
Termin "sprawa" oraz opis przedmiotu sprawy powinny być zamieszczone w korespondencji służbowej
A. na dole pisma po lewej stronie
B. pod nadawcą, lecz przed adresatem po lewej stronie
C. na górze pisma po prawej stronie
D. pod adresatem, lecz przed treścią pisma po lewej stronie