Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

Dokumenty, które po pięciu latach przechowywania w archiwum, powinny zostać poddane przeglądowi przez eksperta, który zdecyduje o ich dalszym przechowywaniu lub zniszczeniu, powinny być oznaczone symbolem

A. Bc5
B. BES
C. B5
D. AS
Wykonywanie prac biurowych

Akta oznaczone literą A to dokumenty

A. mające znaczenie historyczne, które po upływie ściśle określonego czasu w firmie są przekazywane do archiwum państwowego
B. manipulacyjne, które są przechowywane do końca roku kalendarzowego, w którym powstały, a następnie po upływie 6 miesięcy są przekazywane do makulatury
C. mające krótką wartość praktyczną, które po pełnym ich wykorzystaniu są przekazywane do makulatury
D. o ograniczonej wartości użytkowej dla organizacji, które po upływie ściśle określonego czasu w firmie trafiają na makulaturę
Wykonywanie prac biurowych

W którym z podanych dokumentów kierownik placówki definiuje wszystkie kwestie dotyczące obiegu pism?

A. W instrukcji kancelaryjnej
B. W jednolitym rzeczowym wykazie akt
C. W instrukcji archiwalnej
D. W regulaminie pracy
Wykonywanie prac biurowych

Na podstawie fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki zwykłej, zaadresowanej imiennie do kierownika działu administracji.

Fragment Instrukcji kancelaryjnej
(…)
Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie:
a.przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania,
b.przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi,
c.paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest obowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności.
(…)

A. Przekazać przesyłkę adresatowi, nieotwartą i niezaewidencjonowaną.
B. Przekazać przesyłkę adresatowi, otwartą i niezaewidencjonowaną.
C. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie otwartą przekazać adresatowi.
D. Dokonać ewidencji przesyłki, następnie nieotwartą przekazać adresatowi.
Wykonywanie prac biurowych

System organizacji przestrzeni biurowej, w którym wszyscy członkowie danej jednostki organizacyjnej znajdują się w jednym pomieszczeniu, które z uwagi na dużą powierzchnię jest podzielone na boksy, określamy jako system

A. halowym
B. korytarzowym dwustronnym
C. korytarzowym jednostronnym
D. rotundowym
Wykonywanie prac biurowych

Jakie składniki znajdują się w jednolitym rzeczowym wykazie akt?

A. Znak referenta, symbol jednostki organizacyjnej, symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne z wykazu akt
B. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej
C. Numer porządkowy pisma, data otrzymania korespondencji, treść otrzymanej korespondencji, znak referenta
D. Numer porządkowy pisma, data wysyłki korespondencji, treść wysłanej korespondencji, numer sprawy
Wykonywanie prac biurowych

W jakim układzie treści dokumentu stosuje się pojedyncze odstępy pomiędzy wierszami, dodatkową interlinię między akapitami oraz zwiększone wcięcie do 10 znaków?

A. Amerykańskim
B. Angielskim
C. Francuskim
D. Niemieckim
Wykonywanie prac biurowych

W dokumencie stworzonym na formularzu uproszczonym informacja o miejscu sporządzenia oraz daty znajduje się

A. w górnym, lewym rogu kartki
B. w polu uzupełnień dodatkowych
C. w stopce, po prawej stronie
D. w górnym, prawym rogu kartki
Wykonywanie prac biurowych

Standardowy przebieg zebrania powinien zaczynać się

A. odczytaniem protokołu z minionego zebrania
B. odczytaniem sprawozdania z realizacji uchwał z poprzedniego zebrania
C. wyborem komisji regulaminowych
D. wyborem przewodniczącego obrad
Wykonywanie prac biurowych

Który dokument określa zasady przechowywania dokumentacji bieżącej w jednostkach organizacyjnych danego zakładu pracy oraz procedurę przekazywania materiałów do archiwum zakładowego?

A. Jednolity rzeczowy wykaz akt
B. Statut zakładu pracy
C. Regulamin organizacyjny
D. Instrukcja kancelaryjna
Wykonywanie prac biurowych

Jednostka organizacyjna oznaczona symbolem ART w roku 2018 zarejestrowała pod numerem 51 w rejestrze spraw sprawę, która w jednolitym wykazie akt ma symbol klasyfikacyjny 440. Który zapis dotyczący znaku sprawy jest właściwy?

A. ART.440.2018
B. ART.440.51.18
C. ART.440.18
D. ART.440.51.2018
Wykonywanie prac biurowych

Dokument, który oparty jest na dziesiętnej klasyfikacji i służy do klasyfikacji wszystkich dokumentów wytwarzanych przez daną instytucję oraz do określenia ich kwalifikacji archiwalnej, to

A. formularz "spis spraw"
B. dziennik korespondencyjny
C. wykaz akt strukturalnych
D. rzeczowy wykaz akt
Wykonywanie prac biurowych

Fragment projektu instrukcji kancelaryjnej przedsiębiorstwa: Z zamieszczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej wynika, że w przedsiębiorstwie będzie obowiązywał system kancelaryjny

n n nn
n „§ 3. W podmiocie obowiązuje system kancelaryjny oparty na wykazie akt.
n § 4. Dokumentacja nadsyłana i składana w podmiocie oraz w nim powstająca dzieli się ze względu na sposób jej rejestrowania i przechowywania na:
n 1) tworzącą akta spraw;
n 2) nietworzącą akt spraw.
n § 5. Dokumentacja tworząca akta spraw to dokumentacja, która została przyporządkowana do sprawy i otrzymała znak sprawy."n

A. dziennikowy.
B. dwudziennikowy.
C. mieszany.
D. bezdziennikowy.
Wykonywanie prac biurowych

Podaj właściwą sekwencję tworzenia dokumentu według norm biurowych?

A. Pomysł dokumentu, kopia, czystopis
B. Pomysł dokumentu, czystopis, podpis
C. Projekt dokumentu, czystopis, aprobata
D. Projekt dokumentu, aprobata, czystopis
Wykonywanie prac biurowych

Jaką cechę charakteryzuje styl urzędowy w redagowaniu pism?

A. stosowanie terminologii fachowej
B. zakaz używania skrótów i akronimów
C. brak przedstawiania informacji w formie listy
D. stosowanie emocjonalnych i obrazowych wyrażeń