Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

W jakim formacie tekstu stosuje się pismo, w którym tekst jest ustawiony do lewego marginesu, odstępy między wierszami wynoszą 1,5, a każda nowa myśl zaczyna się od wcięcia?

A. Blokowym
B. Niemieckim
C. Amerykańskim
D. A linea
Wykonywanie prac biurowych

Na podstawie przytoczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej ustal, jakie działania powinien podjąć pracownik kancelarii po otrzymaniu przesyłki poleconej, zaadresowanej do konkretnego pracownika?

n n nn n nn n nn n n nn n n nn n n nn n n nn n n nn
Fragment instrukcji kancelaryjnej
(…)
VI. Przyjmowanie, otwieranie, sprawdzanie korespondencji wpływającej.
1.Pracownik kancelarii otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem zawierających informacje niejawne oraz adresowane imiennie do pracowników lub oznaczone np. „przetarg", a następnie:
a.przesyłki zwykłe zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska nieotwierane przekazuje adresatowi, bez ewidencjonowania,
b.przesyłki polecone zaadresowane do konkretnej osoby, wymienionej z imienia i nazwiska lub zawierające informacje niejawne, ewidencjonuje i nieotwierane przekazuje adresatowi,
c.paczki kierowane na adres przedsiębiorstwa ewidencjonuje w ewidencji paczek i za potwierdzeniem wydaje zainteresowanym. W przypadku, gdy w paczce jest załączona faktura, adresat paczki jest zobowiązany do niezwłocznego opisania faktury i przekazania jej do księgowości finansowej w celu dokonania płatności,
d.pozostałe przesyłki polecone i zwykłe (bez wymienionego imienia i nazwiska w adresie), po ich otwarciu.

A. Nie ewidencjonuje przesyłki i nieotwieraną przekazuje adresatowi.
B. Nie ewidencjonuje przesyłki i otwartą przekazuje adresatowi.
C. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie otwartą przekazuje adresatowi.
D. Ewidencjonuje przesyłkę, a następnie nieotwieraną przekazuje adresatowi.
Wykonywanie prac biurowych

Nowe projekty efektywniej powstają w grupach, kierowanych przez lidera, który dąży do budowania atmosfery wzajemnego zaufania, motywuje członków zespołu do współuczestniczenia w podejmowaniu decyzji oraz korzysta z ich uwag i sugestii przed finalizacją decyzji. Opisane podejście lidera definiuje styl zarządzania

A. liberalny
B. demokratyczny
C. autokratyczny
D. bierny
Wykonywanie prac biurowych

Jak nazywa się struktura organizacyjna firmy, w której działami zarządzają specjaliści, a pracownicy podlegają więcej niż jednemu menedżerowi?

A. macierzowa
B. liniowo-sztabowa
C. funkcjonalna
D. liniowa
Wykonywanie prac biurowych

Zapis z walnego zebrania sprawozdawczego powinien zawierać

A. datę i miejsce sporządzenia dokumentu, wykaz osób biorących udział w zebraniu, porządek obrad, podjęte uchwały oraz zgłoszone wnioski
B. określenie, czego dotyczy dokument oraz jaki jest jego okres, w zasadniczej części zapis liczbowy lub opisowy zdarzenia bądź wypadku oraz wnioski
C. określenie typu dokumentu oraz przedmiotu kontroli, stwierdzenie braków lub ich obecności i rekomendacje po przeprowadzeniu kontroli
D. informację, kto, gdzie i w jakich okolicznościach dokonał ustaleń, kto i w jakiej roli był obecny, co ustalono oraz jakie komentarze zostały zgłoszone do protokołu
Wykonywanie prac biurowych

Treść dokumentu zaczyna się w każdym wierszu od lewego marginesu, bez zastosowania wcięcia, używa się pojedynczego odstępu oraz dodatkowej interlinii, która oddziela poszczególne części treści. Jakim typem układu treści dotyczy ten opis?

A. francuskiego
B. niemieckiego
C. a'linea
D. angielskiego
Wykonywanie prac biurowych

Zbiór norm regulujących zasady ochrony informacji, których nieuprawnione ujawnienie mogłoby spowodować szkody dla Rzeczypospolitej Polskiej, znajduje się w ustawie

A. o dostępie do informacji niejawnych
B. o udostępnianiu informacji gospodarczych
C. o ochronie danych osobowych
D. o ochronie informacji niejawnych
Wykonywanie prac biurowych

Na podstawie zamieszczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej określ, co powinien zrobić pracownik sekretariatu z przesyłką adresowaną imiennie do pracownika Działu Księgowości.

Fragment instrukcji kancelaryjnej
(…)
Sekretariat otwiera wszystkie przesyłki z wyłączeniem:
1.przesyłek poufnych – jeżeli po otwarciu koperty nieoznaczonej na zewnątrz klauzulą „poufne" znajduje się pismo poufne, należy niezwłocznie powiadomić adresata i przekazać mu dane pismo bez otwierania koperty wewnętrznej,
2.przesyłek pieniężnych i wartościowych,
3.ofert przetargowych adresowanych imiennie do Dyrektora,
4.przesyłek adresowanych imiennie do pracowników – przekazywane są adresatowi, bez otwierania,

A. Nie otwierać przesyłki, przekazać do Kancelarii Tajnej.
B. Otworzyć przesyłkę i przekazać do Działu Księgowości.
C. Otworzyć przesyłkę i przekazać Głównemu Księgowemu.
D. Nie otwierać przesyłki, przekazać pracownikowi Działu Księgowości.
Wykonywanie prac biurowych

Dokumentem stanowiącym podstawę do przekazania akt do archiwum zakładowego jest

A. sprawozdanie z przekazania akt
B. spis dokumentacji niearchiwalnej
C. notatka służbowa
D. spis zdawczo-odbiorczy akt
Wykonywanie prac biurowych

Metoda indukcyjna w tworzeniu treści pism polega na

A. stosowaniu w treści pisma znaków specjalnych.
B. formułowaniu krótkich, jednoznacznych zdań, pojedynczych.
C. przechodzeniu od ogólnego przedstawienia sprawy do szczegółowych stwierdzeń.
D. przechodzeniu od szczegółowych stwierdzeń do ogólnych.
Wykonywanie prac biurowych

W jaki sposób powinny być uporządkowane akta spraw zakończonych wewnątrz teczki aktowej?

A. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od numeru 1 na górze teczki, a w obrębie spraw chronologicznie
B. Według kolejności spisu spraw, poczynając od ostatniego numeru, a w obrębie spraw tematycznie
C. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od numeru 1 na górze teczki, a w obrębie spraw tematycznie
D. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od ostatniego numeru na górze teczki, a w obrębie spraw chronologicznie
Wykonywanie prac biurowych

W 2020 roku, jednostka posiadająca komórkę organizacyjną oznaczoną symbolem DKS zarejestrowała sprawę nr 21 w spisie spraw, która w jednolitym wykazie akt została opisana symbolem 134. Jaki jest prawidłowy zapis dotyczący znaku sprawy?

A. 2020.134.21.DKS
B. DKS.134.21.2020
C. DKS.21.134.2020
D. 2020.21.134.DKS
Wykonywanie prac biurowych

Akapit w dokumentach zapisanych w systemie brajlowskim, który zaczyna się od wcięcia, formatuje się w sposób taki, że pierwsza linia rozpoczyna się od

A. piątego znaku, pozostałe linie - od drugiego
B. trzeciego znaku, pozostałe linie - od pierwszego
C. piątego znaku, pozostałe linie - od pierwszego
D. trzeciego znaku, pozostałe linie - od drugiego
Wykonywanie prac biurowych

Jakie są tytuły kolumn w jednolitym wykazie akt rzeczowych?

A. Symbole klasyfikacyjne, hasła klasyfikacyjne, kategorie archiwalne, uwagi
B. Symbole komórek organizacyjnych, hasła klasyfikacyjne, kategorie archiwalne
C. Kategorie archiwalne, symbole komórek organizacyjnych, uwagi
D. Hasła klasyfikacyjne, kategorie archiwalne, uwagi
Wykonywanie prac biurowych

Zapis w regulaminie kancelaryjnym danej jednostki o treści: "Każde pismo przychodzące oraz wychodzące pracownik sekretariatu rejestruje wyłącznie w dzienniku podawczym i przypisuje mu unikalny numer, pod jakim pismo zostało odnotowane w danym roku kalendarzowym" oznacza, że w tej jednostce funkcjonuje system kancelaryjny

A. dziennikowy
B. bezdziennikowy
C. tabelaryczny
D. mieszany
Wykonywanie prac biurowych

Gdy dokument podpisuje dwie lub więcej osób, informacje o załącznikach powinny być umieszczone

A. z prawej strony dokumentu, przed podpisami
B. z prawej strony dokumentu, poniżej podpisów
C. z lewej strony dokumentu, przed podpisami
D. z lewej strony dokumentu, poniżej podpisów
Wykonywanie prac biurowych

Sekretariat, który występuje w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz wykonuje funkcje kancelarii ogólnej i obsługuje administracyjno-techniczne zadania kierowników, nazywamy sekretariatem

A. działowym
B. konferencyjnym
C. osobistym
D. uniwersalnym
Wykonywanie prac biurowych

Z zamieszczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej wynika, że w przedsiębiorstwie obowiązuje system kancelaryjny

Fragment instrukcji kancelaryjnej przedsiębiorstwa
(…)
1.Pismo wpływające rejestruje się w dzienniku korespondencyjnym w kancelarii.
2.Kancelaria, po rejestracji, przekazuje pismo za pokwitowaniem do właściwej komórki organizacyjnej, w której pismo podlega zarejestrowaniu po raz drugi w dzienniku korespondencyjnym tej komórki.
(…)

A. dziennikowy.
B. mieszany.
C. bezdziennikowy.
D. komputerowy.
Wykonywanie prac biurowych

W jakiej strukturze organizacyjnej firmy znajdują się wyróżnione jednostki specjalistyczne lub pojedyncze miejsca eksperckie, które doradzają na różnych poziomach hierarchii organizacyjnej?

A. Funkcjonalnej
B. Liniowo-sztabowej
C. Liniowej
D. Macierzowej