Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie prac biurowych

Zaczynanie treści dokumentu od szczegółowych informacji, a następnie przechodzenie do ogólnych, wskazuje, że dokument został sporządzony w metodzie

A. logiczej
B. indukcyjnej
C. sugestywnej
D. dedukcyjnej
Wykonywanie prac biurowych

Który z wymienionych formularzy stanowi druk o ścisłym zarachowaniu w placówce edukacyjnej?

A. Blankiet legitymacji
B. Polecenie wyjazdu służbowego
C. Formularz zamówienia
D. Formularz faktury VAT
Wykonywanie prac biurowych

Zbiór zasad dotyczący sposobu zarządzania dokumentami otrzymywanymi przez jednostkę, przechowywanymi w niej oraz wysyłanymi na zewnątrz znajduje się w instrukcji

A. inwentaryzacyjnej
B. korespondencyjnej
C. archiwalnej
D. kancelaryjnej
Wykonywanie prac biurowych

Protokół sporządzony na zebranie sprawozdawcze pracowników powinien obejmować:

A. określenie rodzaju dokumentu oraz przedmiotu kontroli, stwierdzenie niedociągnięć lub ich braku oraz zalecenia po przeprowadzeniu kontroli
B. wyszczególnienie przedmiotu i okresu, którego dotyczy dokument, w części zasadniczej zapis liczbowy lub słowny dotyczący zdarzenia lub wypadku oraz wnioski
C. datę, miejsce sporządzenia dokumentu, wyszczególnienie uczestników spotkania, porządek obrad, podjęte uchwały oraz zgłoszone wnioski
D. określenie, kto, gdzie i w jakich okolicznościach dokonał ustaleń, kto był obecny i w jakim charakterze, co ustalono oraz jakie uwagi zostały zgłoszone do protokołu
Wykonywanie prac biurowych

Sekretariat, który najczęściej działa w niewielkich przedsiębiorstwach oraz instytucjach, pełniąc rolę sekretariatu osobistego i ogólnej kancelarii, jest sekretariatem

A. uniwersalnym
B. wydziałowym
C. imprez
D. organów kolegialnych
Wykonywanie prac biurowych

Z zamieszczonego opisu struktury organizacyjnej wynika, że referent ds. planowania podlega bezpośrednio

n n nn n nn
Opis struktury organizacyjnej
n „Przedsiębiorstwem zarządza dyrektor naczelny. Kierownicy pionu finansowo-księgowego podlegają zastępcy dyrektora ds. finansowo-księgowych, jest ich czterech: kierownik finansowy, kierownik działu księgowości, kierownik działu kosztów oraz kierownik działu płac. Kierownikowi działu finansowego podlegają: referent ds. planowania, specjalista ds. planowania, specjalista ds. finansowych oraz kasjer."n

A. dyrektorowi naczelnemu.
B. specjaliście ds. planowania.
C. kierownikowi działu finansowego.
D. zastępcy dyrektora ds. finansowo-księgowych.
Wykonywanie prac biurowych

Skrót "aa" umieszczony na dekretowanym dokumencie oznacza, że to pismo

A. powinno być dołączone do akt sprawy
B. zawiera informacje szczególnie chronione
C. powinno zostać skierowane do końcowej aprobaty
D. zostało uznane za poufne
Wykonywanie prac biurowych

Dokument, który przedstawia kondycję finansową oraz wyniki finansowe działania jednostki za ubiegły rok, to

A. notatka z działalności jednostki
B. informacja o sytuacji finansowej
C. sprawozdanie finansowe
D. protokoł sprawozdawczy
Wykonywanie prac biurowych

Formularz "Spis spraw" stosowany w bezdziennikowym systemie kancelaryjnym ma na celu

A. rejestrację spraw w archiwum zakładowym
B. rejestrację dokumentów wpływających do kancelarii ogólnej
C. rejestrację spraw w komórce merytorycznej
D. ewidencjonowanie teczek aktowych
Wykonywanie prac biurowych

W zamieszczonym fragmencie Rozporządzenia opisana jest budowa

n n nn n nn n nn
Fragment Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
n § 4.
n (...)n
n 8. Każda klasa otrzymuje symbol klasyfikacyjny stanowiący kombinację cyfr:
n 1) dla klas pierwszego rzędu to symbole jednocyfrowe od „0" do „9";
n 2) dla klas drugiego rzędu to symbole dwucyfrowe od „00" do „99";
n 3) dla klas trzeciego rzędu to symbole trzycyfrowe od „000" do „999";
n 4) dla klas czwartego rzędu to symbole czterocyfrowe od „0000" do „9999";n

A. dziennika korespondencyjnego.
B. zakładowego planu kont.
C. jednolitego rzeczowego wykazu akt.
D. arkusza inwentaryzacyjnego.
Wykonywanie prac biurowych

Skrót "a.a." umieszczony na dokumentach oznacza, że pismo

A. należy dołączyć do akt sprawy
B. zawiera informacje szczególnie chronione
C. zostało zaklasyfikowane jako tajne
D. powinno zostać skierowane do ostatecznej akceptacji