Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zaprezentować cechy oferowanego towaru w formie reklamy na przystankach autobusowych, przedsiębiorstwo powinno wybrać typ reklamy

A. skyper
B. mobile
C. neon
D. citylight
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient

A. niezgrany
B. nieufny
C. niecierpliwy
D. niewtajemniczony
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na

A. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
B. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
C. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
D. zainteresowanie konsumenta produktem
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?

A. Listwowanie
B. Bigowanie
C. Falcowanie
D. Kaszerowanie
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie promocji konsumenckiej w formie służy do budowania lojalności klientów w salonie samochodowym

A. spotkania doradczego
B. jednorazowego prezentu
C. rozszerzonej gwarancji
D. premii za sprzedaż
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła cenę jednostkową produktu z 2,00 zł na 1,50 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 25%
B. 50%
C. 5%
D. 75%
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja oraz realizacja konferencji prasowej należy do działalności w obszarze

A. media relations
B. corporate design
C. customer relations
D. publicity
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa świadcząca pełen zakres usług postanowiła zdobyć większą liczbę klientów zainteresowanych reklamą ATL. Mając na uwadze powyższe, dział sprzedaży powinien skoncentrować się na pytaniach dotyczących

A. prowadzenia kampanii prasowej
B. prowadzenia działań w punkcie sprzedaży
C. drukowania ulotek i broszur
D. organizacji eventów promocyjnych
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę wykorzystuje się do znakowania gadżetów reklamowych wykonanych ze skóry oraz materiałów syntetycznych?

A. zanurzenia w akrylu
B. tłoczenia przez folię
C. offsetową
D. rotograwiury
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego dokumentu wymaga klient w odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące telewizyjnej kampanii reklamowej?

A. Media plan
B. Harmonogram Gantta
C. Case study
D. Proof
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju środek artystyczny wykorzystano w haśle "Twój kot kupowałby smakołyki"?

A. Personifikacja
B. Epitet
C. Aliteracja
D. Porównanie
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na

A. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
B. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
C. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
D. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio

A. 33 razy
B. 0,33 razy
C. 3 razy
D. 13 razy
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta

A. zamówienie
B. ofertę handlową
C. fakturę VAT
D. umowę sprzedaży
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę określania budżetu reklamowego należy wybrać, gdy kluczowym czynnikiem są możliwości finansowe przedsiębiorstwa?

A. Procent od obrotów firmy
B. AYCA (All Y ou Can Afford)
C. SOV (Share of Voice)
D. Zadaniowa
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu zaprojektowania należy użyć ilustracji, nagłówka, sloganu oraz body copy

A. layoutu prasowego
B. banderoli
C. dżingla
D. przycisku internetowego
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:

A. zysk, stratę, produkt, konsument
B. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
C. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
D. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu

A. InDesign
B. Photoshop
C. Fireworks
D. Dreamweaver
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie materiały promocyjne powinna zaproponować agencja, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę podczas inauguracji sklepu meblowego?

A. Standy
B. Tablice informacyjne
C. Twiny
D. Katalogi
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. wrzutki
B. przesyłki pocztowej
C. e-mailingu
D. katalogu
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt 1 500 ulotek reklamowych zakładając, że koszt jednej ulotki wynosi 2,00 zł netto, a klient uzyskał rabat w wysokości 7% od ceny netto. Stawka VAT wynosi 23%?

A. 3 000,00 zł
B. 3 690,00 zł
C. 3 431,70 zł
D. 3 948,30 zł
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to

A. żółty, zielony, niebieski
B. biały, zielony, pomarańczowy
C. czarny, czerwony, pomarańczowy
D. czerwony, żółty, niebieski
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?

A. Reklama w liniach lotniczych
B. Europlakat
C. Internetowy portal społecznościowy
D. Prestiżowy miesięcznik
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową

Wizualna reprezentacja marki to

A. prototyp.
B. grafotyp.
C. logo.
D. logotyp.
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji jest najbardziej efektywne w trakcie zakupów?

A. Reklama
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

Spotkania, podczas których przedstawiciel agencji reklamowej może wytłumaczyć koncepcję, a klient ma szansę na doprecyzowanie oraz uzupełnienie swoich wymagań, to

A. debriefing
B. briefing
C. brief marketingowy
D. brief kreatywny
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie

A. błękit
B. żółty
C. zieleń
D. czerń
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z

A. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
B. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
C. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
D. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się graficzny układ reklamy w prasie?

A. Layout
B. Insert
C. Master
D. Betcam
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 378,23 zł
C. 86,85 zł
D. 223,00 zł
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to

A. stan uświadomienia sobie potrzeb
B. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
C. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
D. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceną psychologiczną, która jest przykładem stosowanym podczas sezonowych przecen, jest cena

A. 100,00 zł
B. 12,34 zł
C. 0,10 zł
D. 99,99 zł
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?

A. CTR
B. CPP
C. CPT
D. CPC
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki

A. częstotliwości.
B. kosztowe.
C. intensywności.
D. zasięgowe.
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to

A. media plan
B. brief marketingowy
C. budżet kampanii
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

Graficzna część planu medialnego, zawierająca rozkład na dni, tygodnie albo miesiące i ukazująca okresy działań w różnych mediach, jest nazywana

A. krótki opis kreatywny
B. flowchart
C. krótki opis reklamy
D. przepływ gotówki
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium

A. geograficznego
B. demograficznego
C. ekonomicznego
D. społecznego
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?

A. U nas każdy klient ma znaczenie
B. Jesteśmy do Państwa usług
C. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
D. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak można ocenić jakość obsługi klienta?

A. usługa dodatkowa
B. cena
C. zadowolenie klienta
D. dysonans pozakupowy
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?

A. Przypominająca
B. Edukacyjna
C. Obronna
D. Motywacyjna