Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?

A. Różnicowanie cen ze względu na inny wizerunek
B. Różnicowanie cen w zależności od położenia geograficznego
C. Różnicowanie cen w zależności od segmentu
D. Różnicowanie cen dla poszczególnych kanałów dystrybucji
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest credentials agencji reklamowej?

A. wytyczne dotyczące agencji reklamowej zawarte w briefie
B. opinie klientów przekazane agencji reklamowej przez jej dotychczasowych kontrahentów
C. autoprezentacja agencji reklamowej
D. ostateczny krok w procesie wyboru agencji reklamowej
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych kroków w produkcji spotu telewizyjnego przeprowadzany jest na końcu?

A. Stworzenie animatiku
B. Master
C. Udźwiękowienie
D. Przygotowanie shootingboardu
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad

A. pogłębiony
B. zogniskowany
C. typu Triada
D. typu Diada
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 23,5%
B. 38,5%
C. 27,8%
D. 16,7%
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. ogrodowych
B. farmaceutycznych
C. żywności
D. zaawansowanej technologii
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę

A. kinową
B. telewizyjną
C. radiową
D. internetową
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile arkuszy papieru w formacie A3 o wymiarach: 297 x 420 mm należy wykorzystać do ekonomicznego druku 1000 sztuk ulotek A6 o wymiarach 105 x 148?

A. 250 sztuk
B. 125 sztuk
C. 1000 sztuk
D. 500 sztuk
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto mają 50 sztuk długopisów promocyjnych z nadrukiem, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 378,23 zł
B. 250,00 zł
C. 223,00 zł
D. 86,85 zł
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?

A. SLB
B. CDT
C. DAR
D. COW
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?

A. Marka.
B. Tożsamość.
C. Animacja.
D. Sampling.
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. PZ
B. KP
C. MM
D. WZ
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować

A. spoty radiowe
B. reklamę internetową
C. ulotki reklamowe
D. billboardy
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OMEGA specjalizuje się w produkcji oraz sprzedaży lizaków owocowych dla dzieci. W celach promocyjnych firma wykorzystuje postać wesołego ufoludka. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wybrać, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej?

A. Animację
B. Dwureklamówkę
C. Reklamę dzieloną
D. Scenę z życia
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim z poniższych formatów powinien zostać zapisany dokument, aby zapewnić spójny wygląd oraz zachować pierwotne formatowanie, w tym nietypowe czcionki?

A. .pdf
B. .gif
C. .xls
D. .doc
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
B. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
C. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
D. południe - od godz. 12.00 do 17.00
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Lista wymaganych materiałów do przeprowadzenia kampanii reklamowej nosi nazwę

A. kalkulacją wartościową
B. kalkulacją ilościową
C. zapotrzebowaniem sprzętowym
D. zapotrzebowaniem materiałowym
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

W której umowie może wystąpić zapis podany w ramce?

§ 3
Zamawiający zleca, a Agencja reklamowa zobowiązuje się świadczyć na zasadach określonych w Umowie usługi w zakresie PR.

A. O pracę na czas określony.
B. O pracę na okres próbny.
C. O dzieło.
D. Zlecenie.
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji jest najbardziej efektywne w trakcie zakupów?

A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Reklama
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?

A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Prawo bliskości
C. Efekt halo
D. Reguła niedostępności
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu

A. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
B. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
C. ulepszanie jakości swoich produktów i usług
D. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji

A. geograficznej
B. behawioralnej
C. demograficznej
D. psychograficznej
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Formatem zapisu grafiki rastrowej nie jest jaki?

A. PNG
B. SWF
C. JPEG
D. GIF
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji

A. rywalizacyjnych
B. miękkich
C. rzeczowych
D. twardych
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Minimalna rozdzielczość plików graficznych przesyłanych do druku powinna wynosić przynajmniej

A. 640 dpi
B. 72 dpi
C. 300 dpi
D. 128 dpi
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby móc rejestrować zamówienia, zarządzać bazą klientów, ustalać oferty oraz prowadzić sprzedaż, konieczne jest utworzenie bazy danych o typie

A. analitycznym
B. komunikacyjnym
C. operacyjnym
D. strategicznym
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju proces produkcji materiałów promocyjnych opisuje poniższy tekst?

Procedura polegająca na nałożeniu na zadrukowaną powierzchnię folii lub tkaniny, którą można stosować m.in. do wizytówek, broszur, ulotek, aby zapewnić im odporność na działanie czynników zewnętrznych lub uzyskać efekt błyszczący albo matową powłokę.

A. Lakierowania
B. Impregnowania
C. Falcowania
D. Laminowania
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się

A. opracowanie budżetu
B. wprowadzanie zmian graficznych
C. nagranie demo muzycznego
D. casting dla aktorów
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest

A. ustawa o ochronie baz danych
B. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
C. ustawa o ochronie danych osobowych
D. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?

A. CTR
B. TRP
C. CPA
D. OTS
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy najpóźniej należy dokonać zapłaty za fakturę wystawioną w dniu 5 stycznia 2017 roku, której termin płatności wynosi 10 dni od daty jej wystawienia, przy założeniu, że w przypadku, gdy termin płatności przypada w dniu wolnym od pracy, płatność powinna nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu?

STYCZEŃ 2017
PON.WT.ŚR.CZW.PT.SOB.NIEDZ.
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

A. 15 stycznia 2017 r.
B. 13 stycznia 2017 r.
C. 16 stycznia 2017 r.
D. 14 stycznia 2017 r.
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z planowanych reklamowych form promocji napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie zakazana?

A. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
B. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
C. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
D. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące realizacji nadruków na długopisach promocyjnych, drukarnia powinna dostarczyć wycenę dla druku klasyfikowanego jako

A. fleksografia
B. termografia
C. tampondruk
D. sitodruk
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający

A. informację o tytułach prasowych, w których pojawi się reklama
B. układ modułów w reklamie prasowej
C. dokładny harmonogram publikacji reklam w prasie
D. wizualną koncepcję graficznego układu reklamy w prasie
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?

A. Szeroka wiedza
B. Stopień naukowy
C. Język potoczny
D. Formalny strój
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

Styl negocjacji, w którym stawia się na rozwiązanie korzystne dla obu stron, nazywa się stylem

A. dominującym
B. integratywnym
C. dobrym-złym facetem
D. dostosowującym się
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu w aplikacjach komputerowych stosuje się technikę morphingu?

A. Poprawy dźwięku
B. Zajmowania się analizą danych liczbowych
C. Produkcji animacji
D. Zmiany w tekście
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?

A. 5
B. 10
C. 1,5
D. 15
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie

A. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
B. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
C. w tworzeniu strategii medialnej
D. w planowaniu i zakupie mediów
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?

A. Plakat w formie billboardu
B. Spot reklamowy w radiu regionalnym
C. Ogłoszenie w prasie codziennej
D. Spot reklamowy w radiu lokalnym