Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", określanej mianem 4P, zalicza się:

A. planowanie, produkcję, przetwarzanie, promocję.
B. produkt, produkcję, propozycję, planowanie.
C. produkt, cenę, dystrybucję, promocję.
D. zysk, stratę, produkt, konsumenta.
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument precyzyjnie określający wybrane do kampanii nośniki reklamy, format reklamy, daty i miejsca emisji, koszty emisji, a także parametry medialne to

A. medium organizer.
B. planner of media.
C. media plaser.
D. media plan.
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszy banner reklamowy został umieszczony na stronie internetowej w roku

A. 1994
B. 1975
C. 1970
D. 1999
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można wykorzystać na opakowaniu produktu na podstawie umowy o sponsoring

A. wzajemny.
B. branżowy.
C. imienny.
D. emblematowy.
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Który tekst został napisany czcionką Times New Roman (antykwą dwuelementową z szeryfami)?

Ilustracja do pytania 5
A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu usprawnienia przebiegu jakościowych badań marketingowych, gdy respondent nie potrafi lub obawia się wyjawić wprost swoje myśli, uczucia, potrzeby i motywy, należy wykorzystać technikę

A. segregacji.
B. lingwistyczną.
C. projekcyjną.
D. trójkąta.
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na środkach transportu (tramwajach, autobusach, samochodach) to przykłady

A. telemarketingu.
B. reklamy zewnętrznej.
C. reklamy w miejscu sprzedaży.
D. reklamy kinowej.
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową

Najskuteczniejszym narzędziem promocji konsumenckiej w przypadku biura podróży jest

A. kupon rabatowy.
B. próbka towaru.
C. wspólna reklama.
D. upominek firmowy.
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu

Ilustracja do pytania 9
A. za pośrednictwem poczty.
B. w centrum handlowym.
C. telefonicznego.
D. osobistego.
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama luksusowych towarów, przeznaczona dla nabywców o wysokich dochodach, określana jest nazwą reklamy

A. ostentacyjnej.
B. prestiżowej.
C. laurowej.
D. wyjątkowej.
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

Apel reklamowy "Wszystko co robimy, robimy dla Ciebie" firmy produkującej samochody to slogan

A. aliteracyjny.
B. kontrastowy.
C. deklaratywny.
D. alogiczny.
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

W fazie spadku wielkości sprzedaży danego produktu głównym celem reklamy jest

A. przedłużenie cyklu życia produktu.
B. informowanie o nowościach rynkowych.
C. wycofanie produktu z rynku.
D. nakłonienie do zakupu produktów konkurencyjnych.
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowany w reklamie telewizyjnej schemat: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" określa się jako

A. kawałek życia.
B. styl życia.
C. rekomendację.
D. demonstrację.
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

"Owczy pęd" to technika reklamy, w której

A. wymienia się wszystkie pozytywne cechy produktu.
B. namawia się konsumenta do przyłączenia się do licznej rzeszy zadowolonych posiadaczy towarów.
C. demonstruje się działanie produktu.
D. wykorzystuje się animowane postaci.
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

W sloganie reklamowym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" twórcy odwołują się do potrzeby

A. miłości.
B. bezpieczeństwa.
C. transcendencji.
D. szacunku.
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową

Statystyczny konsument, który nabywa nowy samochód w salonie, wybiera między rozmaitymi markami o rożnych cechach. Wyboru, który model kupić, dokona w sposób

A. refleksyjny.
B. nawykowy.
C. bezrefleksyjny.
D. impulsywny.
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Linie lotnicze chciały uniknąć podwyżki cen biletów spowodowanej wzrostem cen paliwa. W tym celu zmniejszono szerokość foteli o 3,3 cm, a odległości między rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Zmiany te nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, wykorzystującego pojęcie "ledwo dostrzegalnej różnicy" skorzystano w tym przypadku?

A. Ebbinghausa.
B. Neissra.
C. Webera.
D. Millera.
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

Na przedstawionym rysunku zastosowano prawo

Ilustracja do pytania 18
A. bliskości.
B. domykania.
C. podobieństwa.
D. wspólnej drogi.
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie badania należy przeprowadzić, aby sprawdzić, czy istnieje możliwość rozszerzenia zakresu działalności firmy poprzez wprowadzenie do asortymentu nowych produktów?

A. Prognostyczne.
B. Innowacyjne.
C. Diagnostyczne.
D. Kontrolne.
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie przedstawionych na wykresie wyników badań można stwierdzić, że plasowanie produktów w programach typu "reality show" jest najmniej skuteczne dla producentów

Ilustracja do pytania 20
A. słodyczy.
B. piwa.
C. herbaty.
D. kawy.
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium należy wybrać do osiągnięcia celu reklamowego, jakim jest szczegółowe poinformowanie o cechach produktu?

A. Radio.
B. Telewizję.
C. Prasę.
D. Outdoor.
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna będzie najczęściej stosowana dla produktów, które

A. są dopiero wprowadzane na rynek.
B. długo istnieją na rynku.
C. są objęte sprzedażą sezonową.
D. mają charakter informacyjny.
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Zdjęcie przedstawia jeden z elementów

Ilustracja do pytania 23
A. publicity.
B. reklamy zewnętrznej.
C. identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
D. promocji sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową

Do wydruku niewielkiej ilości wizytówek należy wykorzystać

A. drukarkę cyfrową.
B. drukarnię tampondrukową.
C. wklęsłodruk.
D. sitodruk.
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Standardowa rozdzielczość materiałów graficznych wysyłanych do drukarni powinna wynosić co najmniej

A. 128 dpi
B. 640 dpi
C. 72 dpi
D. 300 dpi
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

Jest czymś w rodzaju tytułu tekstu. Ma zachęcić odbiorcę do lektury reklamy. Powiązany z konkretnym przekazem często zmienia się w obrębie jednej kampanii. Przedstawiony opis charakteryzuje

A. logotyp.
B. slogo.
C. nagłówek.
D. slogan.
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Który parametr medialny porównuje zasięg danego nośnika reklamy w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?

A. Opportunity to hear.
B. Effective freguency.
C. Opportunity to see.
D. Affinity index.
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Badanie słuchalności radia, polegające na pytaniu respondentów, jakich stacji radiowych słuchali poprzedniego dnia, przeprowadza się metodą

A. dzienniczkową.
B. telemetryczną.
C. winietową.
D. DAR.
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Do prowadzenia agencji reklamowej konieczne jest wcześniejsze

A. uzyskanie koncesji.
B. uzyskanie zezwolenia.
C. zarejestrowanie działalności gospodarczej.
D. zarejestrowanie nazwy przedsiębiorstwa.
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Skuteczność reklamy proszku do prania nie zależy od

A. kapitału własnego agencji reklamowej.
B. zastosowanych środków reklamy.
C. treści przekazu reklamowego.
D. atutu reklamowanego towaru.
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Który tekst należy umieścić na bannerze o charakterze nakazującym?

A. "Zapraszamy".
B. "Podaje to, co najlepsze".
C. "Czekamy właśnie na Ciebie".
D. "Wejdź!"
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową

Charakterystycznym nośnikiem reklamy w Internecie jest

A. witryna.
B. wszywka.
C. banner.
D. wrzutka.
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

Formą reklamy radiowej, która daje możliwość aktywizacji słuchaczy jest

A. komunikat.
B. konkurs.
C. scenka.
D. wykład.
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

W promocji sprzedaży zorientowanej na konsumentów, mającej za zadanie aktywizację sprzedaży, nie stosuje się

A. szkoleń sprzedawców.
B. próbek towarów.
C. konkursów z nagrodami.
D. broszur informacyjnych.
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

Selektywna uwaga konsumenta powoduje

A. dostrzeganie wszystkich cech produktu, bez względu na poziom zaspokojenia odczuwanej potrzeby.
B. brak dostrzeżenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić odczuwaną potrzebę.
C. dostrzeganie tej cechy produktu, która najlepiej zaspokoi odczuwaną potrzebę.
D. brakiem dostrzegania wszystkich cech produktu, bez względu na poziom zaspokojenia odczuwanej potrzeby.
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy przeprowadzaniu w mediach kampanii reklamowej nowego produktu, kierowanego do określonej grupy docelowej, należy największy nacisk położyć na

A. zasięg kampanii w grupie docelowej.
B. częstotliwość kontaktów z reklamą w grupie docelowej.
C. częstotliwość kontaktów z reklamą w całej populacji.
D. zasięg kampanii w całej populacji.
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową wadą reklamy kinowej, wyświetlanej przed seansem filmowym jest

A. zagęszczenie spotów reklamowych.
B. niemożność zbudowania wysokiej częstotliwości kontaktów z reklamą.
C. bardzo niska zapamiętywalność komunikatu reklamowego.
D. możliwość ominięcia reklamy przez większość odbiorców.
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Największą efektywną częstotliwość uzyskuje się, umieszczając reklamę

A. w gazecie.
B. w radiu.
C. w telewizji.
D. na plakacie.
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu public relations w firmie ubezpieczeniowej, która wchodzi na polski rynek, powinien zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie

A. briefingu.
B. przyjęcia prasowego.
C. konferencji prasowej.
D. wycieczki prasowej.
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu sesji fotograficznej okazało się, że agencja reklamowa nie podpisała z modelkami umów o wykorzystanie ich wizerunku. Zdjęcia z sesji można opublikować, jeżeli

A. na zdjęciach nie widać twarzy.
B. będą wykorzystane w kampanii społecznej.
C. modelki już wcześniej pozowały dla tej agencji.
D. modelki otrzymały wynagrodzenie za sesję.