Filtrowanie pytań
Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.
Liczba sztuk w partii: 400 Koszty: Wykonanie projektu - 250,00 zł Przygotowanie do druku – 150,00 zł (za partię do 500 szt.) Wydruk – 1,50 zł/szt. |
Którą kategorię czasu antenowego powinna zaproponować agencja reklamy firmie preferującej reklamę w godzinach wieczornych i dysponującej budżetem 520,00 zł na 8 spotów?
CENNIK 30-SEKUNDOWYCH SPOTÓW REKLAMOWYCH | ||
---|---|---|
godziny emisji | kategoria czasu antenowego | cena emisji jednego spotu, zł |
6.00 ÷ 8.00 | 2 | 70,00 |
8.00 ÷ 15.00 | 1 | 80,00 |
15.00 ÷ 18.00 | 2 | 70,00 |
18.00 ÷ 22.00 | 3 | 65,00 |
22.00 ÷ 6.00 | 4 | 50,00 |
Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
Jaki jest symbol klasyfikacji statystycznej, który powinien znajdować się na fakturze VAT?
Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?
Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe
Oblicz wartość marży przy zastosowaniu metody "od sta", jeśli koszt zakupu towaru wynosi 60,00 zł, marża kwotowa to 30,00 zł, a cena sprzedaży wynosi 90,00 zł?
Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to
Który rodzaj faktury nie stanowi dowodu na odbycie transakcji i nie pozwala na dokonanie zapisów w księgach?
Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?
W ramce zamieszczono fragment pisma firmy, skierowanego do agencji reklamowej. Treść pisma wskazuje, że jest to
…………na rynku działamy już od 15 lat. Jesteśmy jedną z kilkunastu firm w województwie, produkującą……. Naszymi klientami są głównie osoby starsze……. W ostatnim roku kalendarzowym dochody firmy zmalały o ok…… Chcemy zwiększyć swój udział w rynku o 15%, pozyskać nowych klientów oraz podnieść dochody firmy. ……Czas realizacji kampanii to okres od …… do…… Budżet, którym dysponuje nasza firma wynosi 150 000,00 zł. ………………… Osoba do kontaktu ……………………… |
Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.
Rodzaj kubka | porcelanowe | porcelitowe | szklane półprzezroczyste |
---|---|---|---|
Nadruk | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny, wokół |
Pojemność | 200 ml, 250 ml | 250 ml, 300 ml | 300 ml, 350 ml |
Cena netto za szt. | 3,40 zł | 4,30 zł | 5,50 zł |
Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go bannerów reklamowych. Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.
Banner reklamowy lity (frontlight) | Cena netto za 1 m² | Stawka VAT | Cena brutto za 1 m² |
---|---|---|---|
do 1 m² | 20,00 zł | 23% | 24,60 zł |
1 m² – 5 m² | 15,00 zł | 23% | 18,45 zł |
1 m² – 5 m² | 10,00 zł | 23% | ? |
Specjalista w dziale reklamy lokalnej stacji radiowej opracowuje cennik dla kampanii reklamowej. Dokumentem, który stanowi podstawę wyceny i zawiera przykładowe rozmieszczenie spotów, jest
Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?
Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?
Agencja reklamowa ustala ceny swoich produktów korzystając z metody kosztowej. Oszacuj cenę netto ulotki reklamowej w oparciu o poniższe dane: całkowite koszty stałe wynoszą 30 000 zł, jednostkowy koszt zmienny to 2 zł, a planowany zysk ze sprzedaży 10 000 sztuk ulotek wyniesie 30%?
Producent odzieży dla kobiet, dzięki przeprowadzonej kampanii promocyjnej, osiągnął 6% udziału w rynku. W tym samym czasie jego wkład w reklamę branżową wyniósł 2%. Jaki jest współczynnik efektywności reklamy?
Wyznacz kwotę budżetu netto kampanii reklamowej, która będzie trwać przez 10 kolejnych sobót, bazując na fragmencie cennika jednej z rozgłośni. W ramach tej kampanii mają być emitowane 2 spoty 15’’ w każdą sobotę w paśmie 19:00÷19:29.

Producent kawy chce zakupić w gazecie reklamę wielkości 4 modułów ogłoszeniowych i emitować ją w każdy wtorek i sobotę. Początek emisji zaplanowano na wtorek. Ile tygodni (poniedziałek-niedziela) emitowana będzie reklama, jeśli przeznaczono na nią kwotę 6 000,00 zł?
Dzień tygodnia | Cena 1 modułu ogłoszeniowego |
---|---|
poniedziałek-piątek | 40,00 zł |
sobota | 60,00 zł |
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?
Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.
Koszt produkcji, zł | Cena, zł | Wielkość sprzedaży, szt. |
---|---|---|
1,80 | 2,00 | 1 000 |
2,00 | 3,00 | 800 |
4,00 | 5,00 | 700 |
5,50 | 7,00 | 400 |
Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?
Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw
Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia
Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?
Którą stronę internetową powinien wybrać klient dysponujący kwotą 2 500,00 zł netto, jeśli zależy mu głównie na umieszczeniu co najmniej 10 podstron i 30 zdjęć na stronie?
Opcje | Strona XS 1 300,00 zł netto | Strona S 1 600,00 zł netto | Strona M 2 000,00 zł netto | Strona L 3 000,00 zł netto |
---|---|---|---|---|
Liczba podstron | 5 | 7 | 15 | 20 |
Galeria | max 10 zdjęć | max 20 zdjęć | max 35 zdjęć | max 55 zdjęć |
System zarządzania treścią | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Instalacja na serwerze | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Zgłoszenie przez sprzedawcę pomyłki dotyczącej ceny, stawki, kwoty podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji zawartej w fakturze wiąże się z wystawieniem
Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej
Na podstawie danych z tabeli oblicz ile wyniesie łączny techniczny koszt wytworzenia obydwu zleceń.
Pozycja kalkulacyjna | Zlecenie A, zł | Zlecenie B, zł |
Materiały bezpośrednie | 5 000,00 | 4 200,00 |
Płace bezpośrednie | 2 000,00 | 1 800,00 |
Koszty wydziałowe | 6 200,00 | 5 800,00 |
Techniczny koszt wytworzenia | ? | ? |
Efektywność reklamy detergentu do prania nie jest uzależniona od
Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody
Agencja marketingowa wystawiła fakturę za stworzenie strony internetowej. Po dalszych negocjacjach agencja zdecydowała się przyznać klientowi zniżkę. Jaki rodzaj dokumentu powinna wystawić agencja?
Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 400 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 200 |
Częstotliwość kampanii | 40 |
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?
Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o średnicy 23 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będą sklejane.
