Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 361
Zarządzanie kampanią reklamową

Koncepcję której z analiz należy wykorzystać dobierając media dla kampanii?

A. PEST
B. SPACE
C. SWOT
D. PESTLE
PGF.08 Pytanie 362
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja typu full-serwis została poproszona o przygotowanie oferty zawierającej produkty BTL-owe. Dokument będzie zawierał m.in. ceny dla

A. billboardów.
B. spotów radiowych.
C. spotów reklamowych.
D. ulotek i folderów.
PGF.08 Pytanie 363
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą obuwia sportowego zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w jednej z lokalnych stacji radiowych. Przedstawiciele firmy chcą, aby spoty emitowane były w godzinach, kiedy ludzie jadą do i wracają z pracy. Która oferta spełnia przedstawione wymogi oraz zawiera najkorzystniejszą cenę emisji jednego spotu?

Ilustracja do pytania 3
A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
PGF.08 Pytanie 364
Zarządzanie kampanią reklamową

Szef działu reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" chce zachęcić kilka dużych koncernów farmaceutycznych do zamieszczania reklam w magazynie. Które z narzędzi promocji pozwoli najefektywniej przekonać klientów do podjęcia współpracy z gazetą?

A. Promocja konsumencka.
B. Promocja handlowa.
C. Public relations.
D. Sprzedaż bezpośrednia.
PGF.08 Pytanie 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Hasło reklamowe drukarni mające na celu podkreślenie zalet druku z wykorzystaniem najnowszych maszyn cyfrowych powinno zawierać apel

A. moralny.
B. racjonalny.
C. emocjonalny-pozytywny.
D. emocjonalny-negatywny.
PGF.08 Pytanie 366
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i dystrybucją wody mineralnej zamierza wprowadzić na rynek nowy napój energetyczny, który ma pozytywnie wpływać na proces spalania tkanki tłuszczowej w trakcie ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze

A. nakłaniającym.
B. informującym.
C. przypominającym.
D. zachęcającym.
PGF.08 Pytanie 367
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel restauracji wysłał zapytanie dotyczące produktów reklamowych, które mogą zostać zakwalifikowane jako POS/POSM. W odpowiedzi powinien otrzymać katalog zawierający ceny

A. spotów radiowych.
B. banerów i pop-upów.
C. stojaków i potykaczy.
D. ulotek i folderów.
PGF.08 Pytanie 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Do otrzymanego zamówienia druku ulotek klient dołączył rysunek przedstawiający sposób ich złożenia. Przedstawia on falcowanie równoległe

Ilustracja do pytania 8
A. obejmujące.
B. zwykłe.
C. obwolutowe.
D. harmonijkowe.
PGF.08 Pytanie 369
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient złożył zamówienie dotyczące druku folderu reklamowego. Folder w formacie A5 w całości powinien zostać wydrukowany w kolorze na papierze kredowym. Która z przedstawionych propozycji jest zgodna z oczekiwaniami klienta?

Ilustracja do pytania 9
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
PGF.08 Pytanie 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel drukarni otrzymał prośbę o wycenę druku 250 ulotek formatu Dl. Po analizie cen konkurencji zorientował się, że średnia cena za tego typu zlecenie wynosi 200 zł. Taką cenę zaproponował klientowi. Została ona ustalona na podstawie kalkulacji ceny określanej jako zasada

A. naśladownictwa.
B. postrzeganej wartości.
C. narzutu na koszty.
D. zysku docelowego.
PGF.08 Pytanie 371
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa chce utworzyć bazę danych klientów. Które oprogramowanie komputerowe należy wykorzystać w tym celu?

A. Program prezentacyjny.
B. Program graficzny.
C. Arkusz kalkulacyjny.
D. Edytor tekstu.
PGF.08 Pytanie 372
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zamierza wprowadzić do swojej oferty handlowej usługi reklamowe umożliwiające promocję dowolnych towarów poprzez zabawę, zaangażowanie i rywalizację potencjalnych konsumentów. Usługi te powinny wykorzystywać

A. konkursy i rebusy.
B. programy partnerskie.
C. programy lojalnościowe.
D. mechanizmy rywalizacji.
PGF.08 Pytanie 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje ofertę sprzedaży produktów reklamowych, które mają zostać wykorzystane w kampanii kierowanej do młodych ludzi zainteresowanych najnowszą modą. Dobierając produkty do grupy docelowej powinna oprzeć swoje działania przede wszystkim na podstawie segmentacji

A. behawioralnej.
B. demograficznej.
C. psychograficznej.
D. geograficznej.
PGF.08 Pytanie 374
Zarządzanie kampanią reklamową

Która pozycja z cennika ogłoszeń prasowych powinna zostać wyceniona jako najtańsza?

Ilustracja do pytania 14
A. d
B. A
C. B
D. C
PGF.08 Pytanie 375
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?

Ilustracja do pytania 15
A. Podział bazy na grupy.
B. Zmianę formatowania.
C. Standaryzację zapisów.
D. Usunięcie niektórych pól.
PGF.08 Pytanie 376
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca podczas mówienia ma zaciśnięte zęby i usta lub jedną z warg, to oznacza, że

A. potrzebuje czasu na analizę warunków.
B. rozważa przyjęcie propozycji.
C. zgadza się na propozycję.
D. nie chce przystać na proponowane warunki.
PGF.08 Pytanie 377
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który zamówił projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Twierdzi, że po tygodniu użytkowania kolory wyblakły, a w niektórych miejscach folia odkleiła się. Na początku takiej rozmowy pracownik agencji powinien

A. zapewnić klienta o najwyższej jakości produktów.
B. potwierdzić wszystkie obiektywne informacje przytoczone przez klienta.
C. stwierdzić, że to niemożliwe, gdyż nie było wcześniej tego typu zgłoszeń.
D. poinformować, iż agencja nie jest producentem foli i nie może przyjąć reklamacji.
PGF.08 Pytanie 378
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z układów krzeseł powoduje, że rozmówcy podświadomie będą uparcie dążyć do osiągnięcia swoich celów?

A. Krzesła ustawione po przekątnej stołu.
B. Krzesła ustawione przy narożniku stołu.
C. Krzesła ustawione bezpośrednio obok siebie.
D. Krzesła ustawione naprzeciwko.
PGF.08 Pytanie 379
Zarządzanie kampanią reklamową

”Przedmiotem reklamacji nie może być jakość opublikowanego ogłoszenia (reklamy), jeżeli zostało ono przygotowane i dostarczone przez Ogłoszeniodawcę niezgodnie z obowiązującymi w przedsiębiorstwie Wydawcy wymaganiami technicznymi, dotyczącymi dostarczania materiałów gotowych do druku." Zamieszczenie takiego tekstu w treści zamówienia oznacza, że reklamacja nie zostanie uwzględniona w przypadku dostarczeniu przez zleceniodawcę

A. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi.
B. treści służących do stworzenia ogłoszenia.
C. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi.
D. treści i formy graficznej ogłoszenia zgodnej z wymaganiami technicznymi.
PGF.08 Pytanie 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument pozwalający określić grupę docelową kampanii, zawierający prośbę o podanie obszaru, branży, wieku, płci, słów kluczowych, zostanie przesłany do klienta, który poprosił o wycenę reklamy

A. internetowej.
B. prasowej.
C. radiowej.
D. telewizyjnej.
PGF.08 Pytanie 381
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjując umowę sprzedaży produktów reklamowych należy stopniowo przedstawiać przygotowane wcześniej elementy stanowiska negocjacyjnego. Technika ta nosi nazwę

A. plasterków salami.
B. spadających kropel.
C. gambitu.
D. ostatniego muru.
PGF.08 Pytanie 382
Zarządzanie kampanią reklamową

Traktowanie partnerów negocjacyjnych jak przyjaciół oraz ustępowanie, aby pielęgnować wzajemne relacje jest charakterystyczne dla stylu negocjacji określanego jako

A. dostosowanie się.
B. dominacja.
C. kompromis.
D. unikanie.
PGF.08 Pytanie 383
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem wystawianym przez nabywcę, mającym na celu skorygowanie pomyłki związanej z określeniem adresu nabywcy, jest

A. nota korygująca.
B. paragon fiskalny.
C. rachunek.
D. faktura.
PGF.08 Pytanie 384
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z art. 70 ustawy o podatku od towarów i usług zwalnia się od podatku, z zastrzeżeniem ust. 3, import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników i plakatów reklamowych, jeżeli

A. nadają się do obrotu handlowego.
B. są przeznaczone do zużycia.
C. są przeznaczone do bezpłatnego rozdania.
D. posiadają dużą wartość jednostkową.
PGF.08 Pytanie 385
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie negocjacji kontraktu na wykonanie usług reklamowych agencja rezygnuje z niektórych swoich wymagań, licząc, że jej rozmówcy zrobią to samo. W przypadku tym liczy ona, że zadziała reguła

A. niedostępności.
B. konsekwencji.
C. wzajemności.
D. dowodu słuszności.
PGF.08 Pytanie 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient poinformował agencję reklamową, że chce umieścić reklamę w medium o najmniejszym stopniu zakłócenia uwagi odbiorcy. Agencja powinna polecić mu

A. telewizję.
B. prasę codzienną.
C. radio.
D. czasopisma.
PGF.08 Pytanie 387
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli sprzedaż jest rejestrowana przez kasę fiskalną, to wydrukowany paragon powinien zostać wręczony

A. każdemu kupującemu.
B. klientom, którzy o to poproszą.
C. klientom, których zakup wyniesie powyżej 10 zł.
D. kupującym uprawnionym do rabatu przy zakupie.
PGF.08 Pytanie 388
Zarządzanie kampanią reklamową

Odpowiadając na zapytanie w sprawie wykonania nadruków na długopisach reklamowych, drukarnia powinna przesłać wycenę dla druku określanego jako

A. tampondruk.
B. termografia.
C. sitodruk.
D. fleksografia.
PGF.08 Pytanie 389
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo wprowadza na rynek skomplikowany produkt charakteryzujący się wieloma ważnymi parametrami technicznymi. Agencja reklamowa ma za zadanie wskazać medium, które umożliwia dokładne i zrozumiałe przedstawienie tych parametrów. Najlepiej zrobić to z wykorzystaniem reklamy

A. prasowej.
B. telewizyjnej.
C. zewnętrznej.
D. radiowej.
PGF.08 Pytanie 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument będący potwierdzeniem płatności za zakupione plakaty reklamowe, w którym płatnik wydaje dyspozycję bankowi lub poczcie do przekazania określonej kwoty ze swego rachunku bankowego na rachunek sprzedawcy plakatów, nazywany jest

A. rachunkiem.
B. paragonem fiskalnym.
C. poleceniem przelewu.
D. fakturą.
PGF.08 Pytanie 391
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pochodnych prawa reklamowe do projektu, który został wykonany przez grafika pracującego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę, należą do

A. pracownika, czyli grafika.
B. pracodawcy, czyli agencji reklamowej.
C. pracodawcy i pracownika (w stosunku 60% do 40%).
D. pracownika i pracodawcy (w częściach równych).
PGF.08 Pytanie 392
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalając cenę usług reklamowych z wykorzystaniem metody popytowej należy wziąć pod uwagę

A. preferencje nabywców.
B. ceny konkurencji.
C. aktualny udział w rynku.
D. ponoszone koszty.
PGF.08 Pytanie 393
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zainteresowany przedstawieniem wyceny na przeprowadzenie kampanii reklamowej chce otrzymać przykładowe wyniki wcześniejszych realizacji. W szczególności interesuje go ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania prowadzona przez agencję. W tym celu należy przesłać mu wskaźniki

A. zasięgowe.
B. intensywności.
C. kosztowe.
D. częstotliwości.
PGF.08 Pytanie 394
Zarządzanie kampanią reklamową

Który program służy do edycji i korekcji zdjęcia w wysokiej rozdzielczości?

A. Visual Studio.
B. Adobe Photoshop.
C. Power Director.
D. Corel Draw.
PGF.08 Pytanie 395
Zarządzanie kampanią reklamową

Dane z rysunku mogą być wykorzystane przy tworzeniu cennika

Ilustracja do pytania 35
A. ulotek i folderów.
B. ogłoszeń prasowych.
C. reklamy w środkach komunikacji.
D. banerów na stronach www.
PGF.08 Pytanie 396
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo, które chce zarządzać relacjami z klientami powinno, kupić system

A. BPO
B. ETL
C. CRM
D. ERP
PGF.08 Pytanie 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Szkoła wyższa dwa razy do roku przeprowadza rekrutację na studia i w ramach kampanii organizuje akcję plakatowania i ulotkowania. Klient tego typu może być określony jako

A. aktywny.
B. lojalny.
C. innowator.
D. bierny.
PGF.08 Pytanie 398
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu reklamy lokalnej rozgłośni radiowej przygotowuje cennik kampanii reklamowej. Dokumentem stanowiącym podstawę wyceny, który zawiera przykładowe rozmieszczenie spotów, jest

A. media plan.
B. story board.
C. brief reklamowy.
D. proof of concept.
PGF.08 Pytanie 399
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą ozdób świątecznych zwróciło się do agencji reklamowej z prośbą o zaplanowanie kampanii reklamowej. Biorąc pod uwagę sposób rozplanowania kampanii w czasie agencja powinna zaproponować reklamę

A. skoncentrowaną.
B. pulsacyjną.
C. okresową.
D. ciągłą.
PGF.08 Pytanie 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacja dla klienta o sprzedaży wiązanej w markowej sieci sklepów, polegająca na tym, że przy zakupie kompletu: spodnie + marynarka, klient otrzymuje rabat 30%, jest związana z promocją

A. wewnętrzną.
B. barterową.
C. konsumencką.
D. handlową.