Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, badając zebrane dane oraz opracowane koncepcje, które mają na celu zaspokojenie maksymalnej liczby oczekiwań i potrzeb klienta, a także uwzględnienie zdolności finansowych kupującego, realizuje proces

A. przygotowania oferty
B. przygotowania listu motywacyjnego
C. zamknięcia sprzedaży
D. naniesienia poprawek ofertowych
PGF.08 Pytanie 403
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

Ilustracja do pytania 3
A. Licencja 1
B. Licencja 2
C. Licencja 4
D. Licencja 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?

A. całkowicie niedozwolona
B. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
C. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
D. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?

A. Usuwanie powiązanych danych.
B. Edytowanie informacji o kliencie.
C. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
D. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na

A. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
B. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
C. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
D. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
PGF.08 Pytanie 407
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 962,50 zł
B. 1 150,00 zł
C. 1 537,50 zł
D. 1 350,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?

A. pozioma
B. koncentryczna
C. pionowa
D. równoległa
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?

A. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
B. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
C. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
D. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. dochody, ceny
B. osobowość, postawy
C. zdanie grupy społecznej, rodzina
D. opinie liderów, kultura
Zarządzanie kampanią reklamową

Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na

A. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
B. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
C. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
D. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Społecznych
B. Fizjologicznych
C. Bezpieczeństwa
D. Samorealizacji
PGF.08 Pytanie 419
Zarządzanie kampanią reklamową

Ryzyko oderwania fragmentu obrabianego materiału może wystąpić podczas używania

A. plotera do folii
B. szlifierki
C. plotera oporowego
D. plotera frezującego
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?

A. Telewizję krajową
B. Radio krajowe
C. Reklamę w punkcie sprzedaży
D. Radio lokalne
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny

A. reklamy radiowe
B. ulotki i broszury
C. stojaki i potykacze
D. banery i pop-upy
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?

A. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
D. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
Zarządzanie kampanią reklamową

Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.

Czas (gg:mm:ss)
godzinyreklamytelesprzedażogłoszenia i komunikatyzapowiedzi programów
A.900-10000:03:050:01:050:00:000:02:05
B.1000-11000:02:030:03:000:01:300:03:01
C.1100-12000:04:240:02:060:03:010:01:04
D.1200-13000:03:040:01:080:03:020:01:25

A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
B. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
C. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
D. pożądany rezultat obsługi klienta
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

Ilustracja do pytania 30
A. W miesięczniku X
B. W miesięczniku Y
C. W miesięczniku Q
D. W miesięczniku Z
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. ogrodowych
B. żywności
C. farmaceutycznych
D. zaawansowanej technologii
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych

A. z zasięgiem efektywnym.
B. z zasięgiem.
C. z częstotliwością.
D. z częstotliwością efektywną.
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu

A. sampling.
B. mastering.
C. zapping.
D. jumping.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako

A. zbieraniem śmietanki
B. dywersyfikacyjną
C. cenowo neutralną
D. penetracją rynku
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?

A. Przestrzenny
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Handlowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?

A. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
B. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
C. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
D. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania