Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 401
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie prezentacji sprzedawca odnosi się do zastrzeżeń klienta, przyjmując jego uwagi oraz jednocześnie je kwestionując przez przedstawienie zalet towaru. Jaką technikę odpierania zarzutów wykorzystuje w tej sytuacji sprzedawca?

A. Metodę odwoływania się do osób trzecich
B. Odkładanie odpowiedzi na później
C. Metodę "tak... ale"
D. Technikę odbijania piłeczki
PGF.08 Pytanie 402
Zarządzanie kampanią reklamową

W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji

A. na temat wyższych uczelni
B. na temat pośredników handlowych
C. na temat instytucji publicznych
D. na temat klientów indywidualnych
PGF.08 Pytanie 403
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściwym medium internetowym dla kampanii antynikotynowej, skierowanej do młodzieży, która ukazuje konsekwencje palenia oraz perspektywy związane z nałogiem, jest

A. fan page
B. pop-up window
C. button
D. viral video
PGF.08 Pytanie 404
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów i usług reklamowych z użyciem formuł do obliczeń?

A. Program do grafiki rastrowej
B. Program do grafiki wektorowej
C. Edytor tekstowy
D. Arkusz kalkulacyjny
PGF.08 Pytanie 405
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?

A. Zachęcenie klientów do wyboru innych marek.
B. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
C. Ukazanie historii marki.
D. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
PGF.08 Pytanie 406
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej przybył klient, który złożył zamówienie na 8 000 sztuk ulotek, 400 sztuk plakatów oraz
800 sztuk wizytówek. Dokładnie określił wymagania dotyczące zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, jakiego typ klienta można określić?

A. rzeczowy
B. innowator
C. chaotyczny
D. osobisty
PGF.08 Pytanie 407
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to

A. telemarketing
B. akwizycja
C. marketing wirusowy
D. sprzedaż on-line
PGF.08 Pytanie 408
Zarządzanie kampanią reklamową

Poprawa jakości i jednoczesne zabezpieczenie tektury poprzez pokrycie jej nadrukiem offsetowym, stosowane w produkcji opakowań, stendów oraz gadżetów reklamowych takich jak podstawki do piwa, osiąga się dzięki

A. listwowaniu
B. gumowaniu
C. kaszerowaniu
D. sztancowaniu
PGF.08 Pytanie 409
Zarządzanie kampanią reklamową

Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta

"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".

A. osobistego
B. problemowego
C. ja
D. inni
PGF.08 Pytanie 410
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie mają pliki graficzne?

A. .txt
B. .vbs
C. .wav
D. .bmp
PGF.08 Pytanie 411
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody

A. telemetrycznej
B. winietowej
C. dzienniczkowej
D. DAR
PGF.08 Pytanie 412
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami organizacji percepcji, podczas przeglądania strony w gazecie, człowiek wykonuje ruch gałkami ocznymi, który przypomina literę

A. w
B. z
C. o
D. t
PGF.08 Pytanie 413
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwadratowy kod graficzny umieszczony w lewym dolnym rogu podczas telewizyjnej transmisji sponsorowanej to

A. quick response code
B. voice mailing
C. display
D. referral marketing
PGF.08 Pytanie 414
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym zamiarem prezentacji towaru jest

A. przedstawienie właściwości towaru
B. sprzedaż produktu klientowi
C. wyznaczenie korzyści płynących z produktu
D. rozpoznanie wymagań klienta
PGF.08 Pytanie 415
Zarządzanie kampanią reklamową

Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?

A. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
B. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
C. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
D. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
PGF.08 Pytanie 416
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?

A. pocztową
B. targową
C. kinową
D. radiową
PGF.08 Pytanie 417
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceną psychologiczną, która jest przykładem stosowanym podczas sezonowych przecen, jest cena

A. 100,00 zł
B. 0,10 zł
C. 99,99 zł
D. 12,34 zł
PGF.08 Pytanie 418
Zarządzanie kampanią reklamową

Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki

A. lingwistycznej
B. projekcyjnej
C. trójkąta
D. segregacji
PGF.08 Pytanie 419
Zarządzanie kampanią reklamową

Większość klientów korzystających z usług salonu kosmetycznego to osoby, które są mniej wrażliwe na zmiany cen oraz chętnie polecają salon innym. Jak nazywają się tacy klienci?

A. naśladowcy
B. innowatorzy
C. maruderzy
D. lojalni
PGF.08 Pytanie 420
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nowego modelu odkurzacza, zgodnie z matrycą FCB, powinna mieć określony cel

A. dostarczający informacji
B. przynoszący zadowolenie
C. kształtujący nawyki
D. odwołujący się do emocji
PGF.08 Pytanie 421
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane

A. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
B. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
C. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
D. z udziałem niepełnoletnich osób.
PGF.08 Pytanie 422
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?

A. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
B. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
C. Edytowanie informacji o kliencie.
D. Usuwanie powiązanych danych.
PGF.08 Pytanie 423
Zarządzanie kampanią reklamową

W telemarketingu kluczowe znaczenie dla przyszłego klienta ma

A. wygląd sklepu
B. strój sprzedawcy
C. wizytówka sklepu
D. intonacja głosu sprzedawcy
PGF.08 Pytanie 424
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się ostatni element strategii reklamy 6M?

A. Master
B. Mailing
C. Morfing
D. Measurement
PGF.08 Pytanie 425
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka informacja stanowi wynik analiz jakościowych?

A. Obroty hipermarketu w piątki są wyższe o 45% niż w czwartki
B. Sprzedający pozytywnie ocenili skuteczność reklamy telewizyjnej produktu
C. Połowa nabywców kupuje zestawy kosmetyków na prezent
D. Sprzedaż w poprzednim miesiącu w porównaniu do bieżącego wzrosła o 11%
PGF.08 Pytanie 426
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli agencja reklamowa działa tylko na obszarze województwa mazowieckiego, to jej zasięg obejmuje rynek

A. zagraniczny
B. lokalny
C. krajowy
D. regionalny
PGF.08 Pytanie 427
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które

A. są dostępne w sprzedaży sezonowej
B. istnieją na rynku od dłuższego czasu
C. są właśnie wprowadzane na rynek
D. posiadają charakter informacyjny
PGF.08 Pytanie 428
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem

A. account managera
B. panelu mediowego
C. działu kreacji
D. działu mediów
PGF.08 Pytanie 429
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę korygującą
C. Notę korygującą
D. Fakturę pro forma
PGF.08 Pytanie 430
Zarządzanie kampanią reklamową

Matryca nie jest stosowana w technologii druku nazywanej

A. druk offsetowy.
B. tampondruk.
C. druk solwentowy.
D. sitodruk.
PGF.08 Pytanie 431
Zarządzanie kampanią reklamową

Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie

A. merchandisingu
B. public relations
C. marketingu bezpośredniego
D. sponsoringu
PGF.08 Pytanie 432
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z planowanych reklamowych form promocji napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie zakazana?

A. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
B. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
C. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
D. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
PGF.08 Pytanie 433
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?

A. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
B. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
C. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
D. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
PGF.08 Pytanie 434
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?

A. E-maile oraz kalendarze
B. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
C. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
D. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
PGF.08 Pytanie 435
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?

A. rutynowych
B. redukujących dysonans
C. poszukujących różnorodności
D. zmodyfikowanych
PGF.08 Pytanie 436
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?

A. AI
B. JPEG
C. JPEG 2000
D. PNG
PGF.08 Pytanie 437
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj badania, który polega na określeniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną), jest określany jako

A. badanie motywacji
B. wywiad
C. technika projekcyjna
D. eksperyment
PGF.08 Pytanie 438
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są cele reklamy społecznej?

A. modyfikacja postaw odbiorców
B. wzmacnianie lojalności wśród klientów
C. kreowanie wizerunku marki
D. zwiększenie efektywności sprzedaży
PGF.08 Pytanie 439
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Telewizję.
B. Direct mail.
C. Radio.
D. Outdoor.
PGF.08 Pytanie 440
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak można ocenić jakość obsługi klienta?

A. zadowolenie klienta
B. usługa dodatkowa
C. dysonans pozakupowy
D. cena