Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 401
Zarządzanie kampanią reklamową
A. oferta
B. brief reklamowy
C. brief kreatywny
D. zapytanie ofertowe
PGF.08 Pytanie 402
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem
A. account managera
B. działu kreacji
C. działu mediów
D. panelu mediowego
PGF.08 Pytanie 403
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?
A. 6%
B. 2%
C. 5%
D. 3%
PGF.08 Pytanie 404
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasady dotyczące umieszczania reklam zewnętrznych przy pasie drogowym określa ustawa
A. handlowa
B. gospodarcza
C. budowlana
D. cywilna
PGF.08 Pytanie 405
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo
A. handlowe
B. budowlane
C. gospodarcze
D. cywilne
PGF.08 Pytanie 406
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
A. przyjętym budżecie reklamowym
B. założonych celach
C. odbiorcach
D. osiągniętej efektywności kampanii
PGF.08 Pytanie 407
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel
A. emocjonalny
B. moralny
C. seksualny
D. racjonalny
PGF.08 Pytanie 408
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe
A. konsumenckiej
B. handlowej
C. konsumpcyjnej
D. dla personelu
PGF.08 Pytanie 409
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to
A. akcydens służbowy
B. typografia firmowa
C. księga standardów CI
D. logograf wizualny
PGF.08 Pytanie 410
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki dokument został pokazany na zdjęciu?

A. Diagram przepływu
B. Harmonogram produkcji
C. Brief promocyjny
D. Kreatywny brief
PGF.08 Pytanie 411
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie
A. w planowaniu i zakupie mediów
B. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
C. w tworzeniu strategii medialnej
D. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
PGF.08 Pytanie 412
Zarządzanie kampanią reklamową
Do prezentacji samochodów osobowych na wystawie wykorzystuje się
A. okno częściowo zamknięte
B. gabloty przyścienne
C. okno otwarte
D. okno zamknięte
PGF.08 Pytanie 413
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na
A. media
B. postprodukcję
C. kreację
D. produkcję
PGF.08 Pytanie 414
Zarządzanie kampanią reklamową
Sklep z obuwiem zlecił wykonanie napisu 3D "Obuwie na 100%", który ma być umieszczony na elewacji budynku. Napis powinien być stworzony z lekkiego materiału, odpornego na zmienne warunki atmosferyczne. Który z wymienionych surowców należy zastosować do realizacji tego napisu?
A. Styrodur
B. Drewno
C. Sklejka
D. Tektura
PGF.08 Pytanie 415
Zarządzanie kampanią reklamową
Proof ma na celu weryfikację
A. kształtu wydruku po przycięciu
B. praw autorskich
C. zgodności z programem graficznym
D. kolorystyki przed drukowaniem
PGF.08 Pytanie 416
Zarządzanie kampanią reklamową
Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?
A. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych
B. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
C. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
D. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
PGF.08 Pytanie 417
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na
A. projekt kampanii telewizyjnej
B. wykup powierzchni reklamowej
C. realizację animacji komputerowej
D. projekt papeterii firmowej
PGF.08 Pytanie 418
Zarządzanie kampanią reklamową
W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta
A. zamówienie
B. ofertę handlową
C. fakturę VAT
D. umowę sprzedaży
PGF.08 Pytanie 419
Zarządzanie kampanią reklamową
Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki
A. kulturowe
B. społeczne
C. osobiste
D. sytuacyjne
PGF.08 Pytanie 420
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała
A. siły negocjacyjnej dostawców
B. siły negocjacyjnej nabywców
C. produktów i usług agencji
D. możliwości substytutów
PGF.08 Pytanie 421
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy zespołu obsługi klienta w agencji reklamowej powinni podczas spotkania z potencjalnym klientem zrealizować prezentację multimedialną w trybie on-line. Który z poniższych programów pozwoli na opracowanie oraz przeprowadzenie takiej prezentacji?
A. Microsoft Office PowerPoint
B. Corel Draw
C. Prezi
D. Adobe InDesign
PGF.08 Pytanie 422
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?
A. Ilościowe
B. Etnograficzne
C. Panelowe
D. Omnibusowe
PGF.08 Pytanie 423
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?
A. Gwiazdy
B. Dojne krowy
C. Znaki zapytania
D. Psy
PGF.08 Pytanie 424
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?
A. Notę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę korygującą
D. Fakturę pro forma
PGF.08 Pytanie 425
Zarządzanie kampanią reklamową
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
A. potwierdzenie obsługi
B. zamknięcie obsługi
C. ocena zasobności klienta
D. wywołanie zainteresowania
PGF.08 Pytanie 426
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."
A. Kawałek życia
B. Styl życia
C. Rekomendacja
D. Demonstracja działania
PGF.08 Pytanie 427
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie sesji zdjęciowej należy uchwycić reklamowany produkt w taki sposób, aby osiągnąć wrażenie powiększenia go względem jego rzeczywistych wymiarów. Jakiego typu perspektywy powinno się użyć podczas jego fotografowania?
A. Żabią
B. Linearną
C. Ptasią
D. Powietrzną
PGF.08 Pytanie 428
Zarządzanie kampanią reklamową
Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?
A. GRP
B. ATL
C. CPP
D. BTL
PGF.08 Pytanie 429
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?
Kryterium związku z marką | niesamodzielny |
Kryterium składniowe | równoważnik zdania |
Wykorzystane środki poetyckie | porównanie |
A. To nie wizja to Wizir.
B. Zawsze jest pora na lody Coral.
C. Połysk, który trwa i trwa.
D. Pranie czyste jak łza.
PGF.08 Pytanie 430
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?
A. SLB
B. COW
C. DAR
D. CDT
PGF.08 Pytanie 431
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama oraz promocja piwa są dozwolone pod warunkiem, że
A. jest emitowana w telewizji w godzinach od 6:00 do 20:00
B. przedstawia abstynencję lub umiarkowane spożycie alkoholu w negatywny sposób
C. nie budzi skojarzeń z osiągnięciami zawodowymi
D. łączy spożywanie alkoholu z aktywnością fizyczną
PGF.08 Pytanie 432
Zarządzanie kampanią reklamową
Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to
A. dane kontaktowe
B. termin realizacji
C. opis produktów
D. warunki płatności
PGF.08 Pytanie 433
Zarządzanie kampanią reklamową
Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?
A. CMYK
B. RGB
C. HLS
D. HEX
PGF.08 Pytanie 434
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?
A. Emocjonalny
B. Moralny
C. Racjonalny
D. Rekomendacji
PGF.08 Pytanie 435
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?
1. | Projekt strony www | 500,00 zł |
2. | Wykonanie strony www | 1 500, 00 zł |
3. | Pozycjonowanie strony www | 300,00 zł |
4. | Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www | 2 000,00 zł |
A. Cen wygodnych.
B. Cen kompensacyjnych.
C. Linii cenowej.
D. Cen wiązanych.
PGF.08 Pytanie 436
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce rejestrację znaku graficznego oraz marki firmy lub produktu przeprowadza
A. Urząd Patentowy
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Urząd Certyfikacji
D. Urząd Rejestracji Produktów
PGF.08 Pytanie 437
Zarządzanie kampanią reklamową
Etykieta produktu spożywczego nie powinna
A. informować o składnikach użytych do produkcji
B. przypisywać produktowi właściwości zdrowotnych
C. podawać masy netto wyrobu
D. zawierać informacji identyfikacyjnych o producencie
PGF.08 Pytanie 438
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin "e-Media Relations" odnosi się do
A. pozyskiwania informacji o klientach przez Internet
B. relacji z mediami w Internecie
C. kontaktowania się z dziennikarzami
D. użytkowania poczty elektronicznej
PGF.08 Pytanie 439
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?
A. AYCA
B. SOV
C. metoda konkurencyjna
D. metoda analogii historycznej
PGF.08 Pytanie 440
Zarządzanie kampanią reklamową
Styl negocjacji, w którym stawia się na rozwiązanie korzystne dla obu stron, nazywa się stylem
A. dominującym
B. dostosowującym się
C. dobrym-złym facetem
D. integratywnym