Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 401
Zarządzanie kampanią reklamową
A. przygotowania oferty
B. przygotowania listu motywacyjnego
C. zamknięcia sprzedaży
D. naniesienia poprawek ofertowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę
A. sprawdzianu naukowego
B. symbolizmu
C. fantazji
D. owczego pędu
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

A. Licencja 1
B. Licencja 2
C. Licencja 4
D. Licencja 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?
A. całkowicie niedozwolona
B. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
C. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
D. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?
A. Usuwanie powiązanych danych.
B. Edytowanie informacji o kliencie.
C. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
D. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na
A. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
B. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
C. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
D. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 962,50 zł
B. 1 150,00 zł
C. 1 537,50 zł
D. 1 350,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to
A. akcydens służbowy
B. logograf wizualny
C. księga standardów CI
D. typografia firmowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?
A. pozioma
B. koncentryczna
C. pionowa
D. równoległa
Zarządzanie kampanią reklamową
System Customer Relationship Management to program komputerowy, który umożliwia zarządzanie
A. relacjami z klientami
B. procesem produkcji
C. pracownikami
D. stanami magazynowymi
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. szkoleń dla sprzedawców
B. konkursów z nagrodami
C. broszur informacyjnych
D. próbek produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały reklamowe POS, które mają być umieszczone na półce, powinny zostać uwzględnione w zamówieniu od klienta?
A. Hanger
B. Wobbler
C. Bilonownicę
D. Stand
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?
A. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
B. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
C. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
D. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
PGF.08 Pytanie 414
Zarządzanie kampanią reklamową
Który model reklamowy przestawiono na rysunku?
zwrócenie uwagi odbiorcy |
wywołanie zainteresowania |
wzbudzenie chęci posiadania |
przekonanie o słuszności wyboru |
zakup |
zapewnienie satysfakcji |
A. AIDCAS
B. DAGMAR
C. DIPADA
D. AIDA
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. dochody, ceny
B. osobowość, postawy
C. zdanie grupy społecznej, rodzina
D. opinie liderów, kultura
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?
A. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
B. Rocznik statystyczny GUS
C. Wywiad bezpośredni
D. Ankieta
Zarządzanie kampanią reklamową
Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na
A. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
B. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
C. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
D. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?
A. Społecznych
B. Fizjologicznych
C. Bezpieczeństwa
D. Samorealizacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Ryzyko oderwania fragmentu obrabianego materiału może wystąpić podczas używania
A. plotera do folii
B. szlifierki
C. plotera oporowego
D. plotera frezującego
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?
A. Telewizję krajową
B. Radio krajowe
C. Reklamę w punkcie sprzedaży
D. Radio lokalne
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie promocji konsumenckiej w formie służy do budowania lojalności klientów w salonie samochodowym
A. jednorazowego prezentu
B. spotkania doradczego
C. rozszerzonej gwarancji
D. premii za sprzedaż
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny
A. reklamy radiowe
B. ulotki i broszury
C. stojaki i potykacze
D. banery i pop-upy
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
A. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
D. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
Zarządzanie kampanią reklamową
Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.
Czas (gg:mm:ss) | |||||
---|---|---|---|---|---|
godziny | reklamy | telesprzedaż | ogłoszenia i komunikaty | zapowiedzi programów | |
A. | 900-1000 | 0:03:05 | 0:01:05 | 0:00:00 | 0:02:05 |
B. | 1000-1100 | 0:02:03 | 0:03:00 | 0:01:30 | 0:03:01 |
C. | 1100-1200 | 0:04:24 | 0:02:06 | 0:03:01 | 0:01:04 |
D. | 1200-1300 | 0:03:04 | 0:01:08 | 0:03:02 | 0:01:25 |
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest dysonans pozakupowy?
A. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
B. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
C. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
D. pożądany rezultat obsługi klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu
A. telewizji
B. billboardów
C. folderów
D. prasy
Zarządzanie kampanią reklamową
Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?
A. Media Planner
B. Media Buyer
C. Media Supervisor
D. Media Director
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym roku na stronie internetowej pojawił się pierwszy banner reklamowy?
A. 1999
B. 1975
C. 1970
D. 1994
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas prowadzenia rozmowy sprzedażowej należy pamiętać, aby nie naruszać przestrzeni intymnej klienta, która wynosi
A. 66÷85 cm
B. 15÷45 cm
C. 86÷95 cm
D. 46÷65 cm
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

A. W miesięczniku X
B. W miesięczniku Y
C. W miesięczniku Q
D. W miesięczniku Z
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony projekt logo składa się z dwóch elementów. Jednym z nich jest logotyp, a drugi to

A. sygnet.
B. plugin.
C. tagline.
D. ligatura.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
A. ogrodowych
B. żywności
C. farmaceutycznych
D. zaawansowanej technologii
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia logo jednego z portali społecznościowych, które ma postać

A. abstrakcji.
B. emblematu.
C. monogramu.
D. glifu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
A. z zasięgiem efektywnym.
B. z zasięgiem.
C. z częstotliwością.
D. z częstotliwością efektywną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu
A. sampling.
B. mastering.
C. zapping.
D. jumping.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako
A. zbieraniem śmietanki
B. dywersyfikacyjną
C. cenowo neutralną
D. penetracją rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?
A. Przestrzenny
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Handlowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?
A. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
B. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
C. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
D. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową, która zawiera materiały reklamowe z obszaru BTL, powinno się w dokumencie uwzględnić reklamę
A. telewizyjną
B. internetową
C. w punkcie sprzedaży
D. radiową
Zarządzanie kampanią reklamową
Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest
A. dojrzały.
B. zdobywca.
C. rodak.
D. konserwatywna.