Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Klient firmy reklamowej pragnie zrealizować wielkoformatową reklamę zewnętrzną przy użyciu atramentów rozpuszczalnikowych, które cechują się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne, takie jak deszcz oraz promieniowanie UV. Jakiego rodzaju druk powinno się zastosować?

A. Solwentowy
B. Sitowy
C. Hot-stamping
D. Offsetowy
PGF.08 Pytanie 442
Zarządzanie kampanią reklamową

Pismo oparte na łacińskim alfabecie, charakteryzujące się łamanymi i silnie zdobionymi kształtami, które było używane najdłużej w Niemczech, aż do XIX wieku, nosi nazwę

A. egipcjanką
B. groteską
C. antykwą
D. gotykiem
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się

A. unikatową propozycję sprzedaży USP
B. natychmiastową znajomość marki TOM
C. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
D. wskaźnik efektywności kampanii SEM
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę szamponu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

Ilustracja do pytania 4
A. 120 osób.
B. 105 osób.
C. 300 osób.
D. 75 osób.
PGF.08 Pytanie 449
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie badanie marketingowe polega na wywołaniu konkretnego zjawiska i jego analizie w warunkach kontrolowanych?

A. Obserwacja
B. Wywiad
C. Eksperyment
D. Próba
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda, w której "mechanizm koncentruje się na wymaganiach jednostki dotyczących konkretnych produktów i usług praktycznych. Mechanizm akcentuje właściwości oraz cechy produktów i usług", określana jest jako metoda

A. odwołania racjonalnego
B. odwołania przygodowego
C. odwołania emocjonalnego
D. odwołania moralnego
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?

L.p.ProduktCena zakupu
jednostkowa (netto)
1wizytówki0,90 zł
2plakat A41,20 zł
3ulotki0,50 zł

A. 265,68 zł
B. 221,40 zł
C. 216,00 zł
D. 180,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?

nazwacena netto
Projekt100,00 zł
Tkanina winylowa150,00 zł
Oczka umieszczone co 30 cm15,00 zł
Wydruk75,00 zł

A. 340,00 zł
B. 102,00 zł
C. 238,00 zł
D. 442,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściwym medium internetowym dla kampanii antynikotynowej, skierowanej do młodzieży, która ukazuje konsekwencje palenia oraz perspektywy związane z nałogiem, jest

A. viral video
B. pop-up window
C. button
D. fan page
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?

A. 120 zł
B. 143 zł
C. 132 zł
D. 130 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?

A. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
B. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
C. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
D. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?

A. Obszar cięcia
B. Wewnętrzny margines
C. Obszar druku
D. Spad
Zarządzanie kampanią reklamową

W przedstawionym fragmencie rozmowy sprzedażowej sprzedawca zastosował

Klient: Nie jestem zainteresowany reklamą telewizyjną. Ostatnia kampania była bardzo droga i nie przyniosła oczekiwanego rezultatu.
Sprzedawca: Proszę poprawić mnie jeśli się mylę: interesują Pana tańsze sposoby dotarcia do klienta?

A. klaryfikację.
B. odzwierciedlenie.
C. parafrazę.
D. precyzowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej

A. brief reklamowy
B. szczegółowy media plan
C. system identyfikacji wizualnej
D. system zarządzania strategicznego
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

— projekt - 230,00 zł

— przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

— wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 1,25 zł
B. 0,75 zł
C. 1,48 zł
D. 2,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie

A. telewizja.
B. czasopisma.
C. outdoor.
D. radio.
Zarządzanie kampanią reklamową

Sklep z obuwiem zlecił wykonanie napisu 3D "Obuwie na 100%", który ma być umieszczony na elewacji budynku. Napis powinien być stworzony z lekkiego materiału, odpornego na zmienne warunki atmosferyczne. Który z wymienionych surowców należy zastosować do realizacji tego napisu?

A. Sklejka
B. Tektura
C. Drewno
D. Styrodur
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniesie wartość netto zamówienia 200 sztuk ulotek formatu A5, o gramaturze 170, wykonanych na papierze kredowym, bez połysku?

Rodzaj papieru, nakładFormat papieruGramaturaWykończenie papieruCena netto zł
Kreda, 100 szt.A5130mat31,00
połysk40,50
170mat34,50
połysk44,00
A4130mat32,00
połysk36,00
170mat45,50
połysk52,00

A. 34,50 zł
B. 62,00 zł
C. 91,00 zł
D. 69,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony fragment umowy zlecenia dotyczy

„Agencja reklamowa będzie przystępować do realizacji poszczególnych prac po otrzymaniu pisemnego zatwierdzenia odpowiedniego harmonogramu i kosztorysu. Zamawiający jest zobowiązany do zaakceptowania harmonogramu i kosztorysu w terminie ustalonym przez Strony."

A. terminów wykonania materiałów reklamowych.
B. terminów wykonania prac kreatywnych oraz ich kosztorysowania.
C. zatwierdzania wykonania przez agencję prac kreatywnych.
D. możliwości dokonania zmian w projektach kreatywnych.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest

A. procent przychodów firmy
B. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
C. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
D. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych klientów można określić jako klienta nielojalnego?

A. Wybierającego produkty wyłącznie na podstawie ceny
B. Odpornym na marketingowe działania konkurencji
C. Kupującego w swoim ulubionym sklepie dyskontowym
D. Czującego dumę z bycia klientem danej marki
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną

A. demonstracja
B. dowód naukowy
C. zalecenie
D. gra słów