Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 441
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów

A. niepowtarzalnych
B. kluczowych
C. wybieralnych jednorodnych
D. wybieralnych różnorodnych
PGF.08 Pytanie 442
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?

A. W Internecie
B. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
C. Na billboardach
D. W prasie krajowej
PGF.08 Pytanie 443
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?

A. Fakturę pro forma
B. Fakturę korygującą
C. Notę korygującą
D. Fakturę zaliczkową
PGF.08 Pytanie 444
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?

A. Szczegółowego kosztorysu.
B. Portfolio klientów.
C. Potencjalnego cross-sellingu.
D. Zakresu świadczonych usług.
PGF.08 Pytanie 445
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsza pomoc, która polega na schładzaniu uszkodzonego miejsca czystą, zimną wodą przez kilkanaście minut, powinna być zastosowana w przypadku

A. krwotoku
B. odmrożenia
C. krwawienia
D. oparzenia
PGF.08 Pytanie 446
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy

A. Ctr+V
B. Ctr+C
C. Ctr+A
D. Ctr+N
PGF.08 Pytanie 447
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 27,8%
B. 38,5%
C. 16,7%
D. 23,5%
PGF.08 Pytanie 448
Zarządzanie kampanią reklamową

Postrzeganie partnerów w negocjacjach jako przyjaciół i ustępowanie dla podtrzymywania relacji jest cechą stylu negocjacji, który określa się mianem

A. unikanie
B. dostosowanie się
C. kompromis
D. dominacja
PGF.08 Pytanie 449
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter dostał zlecenie od firmy medycznej na stworzenie treści reklamowej skierowanej do lekarzy. Jaki styl powinien zastosować w tej treści?

A. Potoczny
B. Naukowy
C. Publiczny
D. Dziennikarski
PGF.08 Pytanie 450
Zarządzanie kampanią reklamową

Instrument marketingowy specyficzny dla branży usługowej nosi nazwę

A. reklama
B. świadectwo materialne
C. personel
D. public relations
PGF.08 Pytanie 451
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem kampanii promocyjnej było zbadanie wizerunku produktu na rynku. Efektywność kampanii promocyjnej oceniano poprzez zadawanie respondentom pytań: "Co myślą o produkcie?", "Jak postrzegają tę markę?", "Co skłoniłoby ich do zakupu produktu?". To badanie określane jest jako

A. jakościowym
B. panelowym
C. ilościowym
D. jakościowo-ilościowym
PGF.08 Pytanie 452
Zarządzanie kampanią reklamową

Bodźce generowane przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), postrzegane i interpretowane przez klienta, klasyfikowane są jako

A. merchandisingu
B. standów reklamowych
C. pozycjonowania
D. standaryzacji sklepu
PGF.08 Pytanie 453
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako

A. tradycjonaliści
B. rozważni
C. wczesna większość
D. wierni
PGF.08 Pytanie 454
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu konkurencję obserwujemy, gdy na rynku działa wiele firm z małym udziałem, które nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen rynkowych?

A. Konkurencją doskonałą
B. Monopolem
C. Konkurencją monopolistyczną
D. Oligopolem
PGF.08 Pytanie 455
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile arkuszy papieru w formacie A3 o wymiarach: 297 x 420 mm należy wykorzystać do ekonomicznego druku 1000 sztuk ulotek A6 o wymiarach 105 x 148?

A. 125 sztuk
B. 250 sztuk
C. 1000 sztuk
D. 500 sztuk
PGF.08 Pytanie 456
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?

A. W telewizji
B. W internecie
C. W prasie
D. W radiu
PGF.08 Pytanie 457
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa przygotowała ofertę dotycząca kalendarzy promocyjnych dla firmy X. Całkowita wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto, do której należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahent otrzymuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaką kwotę brutto powinno wynosić całe zamówienie po uwzględnieniu rabatu?

A. 1 845,00 zł
B. 1 771,20 zł
C. 1 460,00 zł
D. 1 918,80 zł
PGF.08 Pytanie 458
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę

A. fantazji
B. sprawdzianu naukowego
C. owczego pędu
D. symbolizmu
PGF.08 Pytanie 459
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest

A. próbka towaru
B. wspólna reklama
C. kupon rabatowy
D. upominek firmowy
PGF.08 Pytanie 460
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu

A. systemu dostarczania towarów firmy
B. perspektyw rozwoju produktu
C. sytuacji na rynku
D. cyklu życia produktu
PGF.08 Pytanie 461
Zarządzanie kampanią reklamową

Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki

A. kulturowe
B. sytuacyjne
C. społeczne
D. osobiste
PGF.08 Pytanie 462
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii

A. pulsacyjnej
B. ciągłej
C. okresowej
D. równomiernego rozkładu
PGF.08 Pytanie 463
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
B. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
C. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
D. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
PGF.08 Pytanie 464
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty

A. w strategii
B. w ofercie handlowej
C. w briefie
D. w liście przewodnim
PGF.08 Pytanie 465
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sposobów reklamy może być pokrywany z części budżetu reklamowego nazywanej above the line?

A. Projekcja przed filmem w kinie
B. Udział w wystawach branżowych
C. Katalog branżowy
D. Prezentacja w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 466
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest profil kompetencyjny?

A. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
B. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
C. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
D. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
PGF.08 Pytanie 467
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów marketingu mix 4P należy:

A. cena, rabat, produkt, dystrybucja
B. dystrybucja, public relations, cena, produkt
C. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
D. produkt, cena, promocja, dystrybucja
PGF.08 Pytanie 468
Zarządzanie kampanią reklamową

Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem

A. biernym
B. roztropnym
C. konserwatywnym
D. pionierem
PGF.08 Pytanie 469
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie opracować strategię marketingową oraz plan medialny, konieczne jest przeprowadzenie analizy sytuacji wyjściowej PEST. W związku z tym decyzje dotyczące wyboru mediów powinny być podjęte po zbadaniu czynników

A. prawnych (P), ekologicznych (E), społecznych (S), oraz technologicznych (T)
B. politycznych (P), ekologiczno-środowiskowych (E), społeczno-prawnych (S), oraz technicznych (T)
C. polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S), oraz technologicznych (T)
D. prawnych (P), ekonomicznych (E), społecznych (S), oraz technicznych (T)
PGF.08 Pytanie 470
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej, który obsługiwał ploter tnący, doznał porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?

A. Zadzwonić po pogotowie ratunkowe
B. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
C. Odłączyć dopływ prądu
D. Powiadomić przełożonego
PGF.08 Pytanie 471
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz

A. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
B. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
C. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
D. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
PGF.08 Pytanie 472
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?

A. 12
B. 60
C. 5
D. 300
PGF.08 Pytanie 473
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Ekonomicznej
B. Demograficznej
C. Geograficznej
D. Behawioralnej
PGF.08 Pytanie 474
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?

A. Behawioralne
B. Geograficzne
C. Społeczne
D. Demograficzne
PGF.08 Pytanie 475
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje

A. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
B. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
C. liczbę kliknięć w trakcie minuty
D. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
PGF.08 Pytanie 476
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem procesu zakupu jest

A. uświadomienie potrzeby
B. zbieranie informacji
C. porównawcza ocena
D. podjęcie decyzji o zakupie
PGF.08 Pytanie 477
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, którego należy starannie obserwować pod kątem mimiki, gestów oraz stosować adekwatne reakcje, nie być natarczywym, zachęcać do wyrażania swoich myśli i zadawać pytania otwarte, to klient

A. milczący.
B. niecierpliwy.
C. samodzielny.
D. dominujący.
PGF.08 Pytanie 478
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych czynności powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności przy tworzeniu baz danych?

A. Podpisanie umowy z pracownikiem agencji na stworzenie bazy
B. Zaprojektowanie algorytmu wyszukiwania i filtrowania danych
C. Opracowanie systemu szybkiego wyszukiwania
D. Określenie precyzyjnego celu, do którego będzie służyć baza danych
PGF.08 Pytanie 479
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?

A. inicjator, analityk, decydent, użytkownik
B. sponsor, analityk, decydent, nabywca
C. analityk, sponsor, decydent, użytkownik
D. inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
PGF.08 Pytanie 480
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?

A. Baner
B. Diapazon
C. Kaseton
D. Billboard