Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 441
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła wstępnie ocenić makrootoczenie, powinna przeprowadzić analizę

A. generalnej segmentacji otoczenia
B. pięciu sił Portera
C. krzywej doświadczeń
D. grup strategicznych
PGF.08 Pytanie 442
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.

A. 750,00 zł
B. 1250,00 zł
C. 1000,00 zł
D. 1537,50 zł
PGF.08 Pytanie 443
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu

A. jumping.
B. zapping.
C. sampling.
D. mastering.
PGF.08 Pytanie 444
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?

A. GRP
B. CTP
C. OTS
D. CPP
PGF.08 Pytanie 445
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych kroków w produkcji spotu telewizyjnego przeprowadzany jest na końcu?

A. Udźwiękowienie
B. Przygotowanie shootingboardu
C. Master
D. Stworzenie animatiku
PGF.08 Pytanie 446
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Outdoor.
B. Telewizję.
C. Direct mail.
D. Radio.
PGF.08 Pytanie 447
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?

A. CPP
B. CPT
C. CTR
D. CPC
PGF.08 Pytanie 448
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu

A. folderów
B. telewizji
C. prasy
D. billboardów
PGF.08 Pytanie 449
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju

A. fullback
B. mobil
C. busboard
D. megabus
PGF.08 Pytanie 450
Zarządzanie kampanią reklamową

Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu

A. regionalnym
B. globalnym
C. międzynarodowym
D. lokalnym
PGF.08 Pytanie 451
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby sprostać oczekiwaniom każdego z klientów przez dostosowanie oferty, cen, promocji oraz metod dystrybucji do ich specyficznych potrzeb, należy wdrożyć strategię

A. tworzenia.
B. standaryzacji.
C. zmiany.
D. personalizacji.
PGF.08 Pytanie 452
Zarządzanie kampanią reklamową

Prawo autorskie nie może przysługiwać

A. osobom ubezwłasnowolnionym
B. współautorom projektu
C. dzieciom
D. odtwórcom
PGF.08 Pytanie 453
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacja dla klienta dotycząca sprzedaży łączonej w renomowanej sieci sklepów, gdzie przy nabyciu zestawu: spodnie + marynarka, klient zyskuje rabat w wysokości 30%, odnosi się do promocji

A. handlową
B. barterową
C. wewnętrzną
D. konsumencką
PGF.08 Pytanie 454
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdzie znajduje się pisemne potwierdzenie hipotez badawczych?

A. w raporcie końcowym badania
B. w projekcie badań
C. w briefie kreatywnym
D. w harmonogramie badań
PGF.08 Pytanie 455
Zarządzanie kampanią reklamową

Rabat udzielany klientom w celu zachęcenia ich do zakupów tylko u jednego dostawcy to rabat

A. ilościowy
B. handlowy
C. gotówkowy
D. lojalnościowy
PGF.08 Pytanie 456
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. radiowej
B. prasowej
C. zewnętrznej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 457
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?

A. w technice sitodruku
B. w technologii Computer to Plate
C. w technologii druku cyfrowego
D. w technice akwaforty
PGF.08 Pytanie 458
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?

Brief reklamowy
Charakterystyka produktu/usługipizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków
Celpoinformowanie o firmie i jej działalności
Grupa docelowaosoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo
Kluczowe korzyścidobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line
Budżet1 000,00 zł

A. Radiową.
B. Internetową.
C. W punkcie sprzedaży.
D. Telewizyjną.
PGF.08 Pytanie 459
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?

A. Edytowanie informacji o kliencie.
B. Usuwanie powiązanych danych.
C. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
D. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
PGF.08 Pytanie 460
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma skoncentrowana na marketingu informuje swoich klientów o działaniach, które podejmuje. Elementem marketingowej mieszanki 4P, stanowiącym rodzaj komunikacji między przedsiębiorstwem a rynkiem, jest

A. reklama
B. promocja
C. dystrybucja
D. sprzedaż osobista
PGF.08 Pytanie 461
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja

A. fabryczna
B. konstrukcyjna
C. projektowa
D. inwestycyjna
PGF.08 Pytanie 462
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wysokość ma stawka podatku VAT, gdy cena netto wynajmu powierzchni reklamowej billboardu wynosi
2 800,00 zł, a cena brutto 3 444,00 zł?

A. 5%
B. 23%
C. 8%
D. 3%
PGF.08 Pytanie 463
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?

A. Tożsamość.
B. Animacja.
C. Marka.
D. Sampling.
PGF.08 Pytanie 464
Zarządzanie kampanią reklamową

Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z

A. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
B. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
C. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
D. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
PGF.08 Pytanie 465
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii

A. z nadrukiem solwentowym
B. wylewnej
C. ploterowej
D. magnetycznej
PGF.08 Pytanie 466
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wadę ma reklama zewnętrzna?

A. niska selektywność odbiorców
B. prosta forma komunikacji
C. geograficzna segmentacja komunikatu
D. masowy zasięg wpływu
PGF.08 Pytanie 467
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?

A. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
B. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
C. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
D. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
PGF.08 Pytanie 468
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 15% powierzchni reklamy
B. 20% powierzchni reklamy
C. 30% powierzchni reklamy
D. 25% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 469
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zaprezentować cechy oferowanego towaru w formie reklamy na przystankach autobusowych, przedsiębiorstwo powinno wybrać typ reklamy

A. skyper
B. citylight
C. mobile
D. neon
PGF.08 Pytanie 470
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy sprzedażowej z klientem, który nie potrafił podjąć decyzji, pracownik agencji reklamowej zastosował zasadę niedostępności. Które z wymienionych stwierdzeń ilustruje użycie tej zasady?

A. Nasz szef korzysta z tego produktu
B. Ten produkt cieszy się dużym zainteresowaniem
C. Zachęcam do przetestowania próbki tego produktu
D. Ten produkt będzie dostępny jedynie przez 3 dni
PGF.08 Pytanie 471
Zarządzanie kampanią reklamową

W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?

A. 3 000 zł
B. 17 000 zł
C. 10 000 zł
D. 7 000 zł
PGF.08 Pytanie 472
Zarządzanie kampanią reklamową

Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji

A. integrujących
B. rozdzielających
C. twardych
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 473
Zarządzanie kampanią reklamową

Klienta o jakim temperamencie dotyczy opis?

n n n n n n n n n n n n n n n n
– wytrwały
– oszczędny
– podatny na promocje
– jego decyzje zakupowe są przemyślane
– oczekuje perfekcyjnej obsługi i „perfekcyjnego" produktu

A. Choleryka.
B. Flegmatyka.
C. Sangwinika.
D. Melancholika.
PGF.08 Pytanie 474
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju proces produkcji materiałów promocyjnych opisuje poniższy tekst?

Procedura polegająca na nałożeniu na zadrukowaną powierzchnię folii lub tkaniny, którą można stosować m.in. do wizytówek, broszur, ulotek, aby zapewnić im odporność na działanie czynników zewnętrznych lub uzyskać efekt błyszczący albo matową powłokę.

A. Laminowania
B. Impregnowania
C. Falcowania
D. Lakierowania
PGF.08 Pytanie 475
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).

A. 20
B. 2
C. 40
D. 4
PGF.08 Pytanie 476
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami organizacji percepcji, podczas przeglądania strony w gazecie, człowiek wykonuje ruch gałkami ocznymi, który przypomina literę

A. o
B. t
C. w
D. z
PGF.08 Pytanie 477
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?

A. DL
B. A4
C. A5
D. A6
PGF.08 Pytanie 478
Zarządzanie kampanią reklamową

Każde działanie marketingowe, które opiera się na stosowaniu zachęt finansowych w celu zwiększenia sprzedaży produktu lub usługi, nazywamy

A. reklamą
B. sprzedażą osobistą
C. promocją sprzedaży
D. public relations
PGF.08 Pytanie 479
Zarządzanie kampanią reklamową

Bodźce generowane przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), postrzegane i interpretowane przez klienta, klasyfikowane są jako

A. pozycjonowania
B. standaryzacji sklepu
C. merchandisingu
D. standów reklamowych
PGF.08 Pytanie 480
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?

A. brief
B. wycena
C. harmonogram
D. kosztorys