Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 481
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem emisji reklam w fazie nasycenia cyklu życia produktu jest przede wszystkim

A. przypomnienie o produkcie.
B. pozycjonowanie produktu na rynku.
C. wyprzedaż produktu.
D. wprowadzenie produktu na rynek.
PGF.08 Pytanie 482
Zarządzanie kampanią reklamową

W aspekcie przedmiotu reklamy - reklamę dobiera się ze względu na

A. funkcję nakłaniającą i przypominającą.
B. formę indoor i outdoor.
C. organizację i przedsiębiorstwo.
D. produkt i usługę.
PGF.08 Pytanie 483
Zarządzanie kampanią reklamową

Uzyskanie dużego zasięgu kampanii reklamowej w grupie docelowej można osiągnąć stosując cel

A. reklamowy.
B. wizerunkowy.
C. medialny.
D. marketingowy.
PGF.08 Pytanie 484
Zarządzanie kampanią reklamową

Model reklamy służący do budowania marki produktu i oparty na aspektach "uwaga, zainteresowanie, życzenie, przekonanie, działanie, satysfakcja" jest modelem

A. SLB
B. DAGMAR
C. AIDCAS
D. AIDA
PGF.08 Pytanie 485
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie zastosowano mechanizm reklamowy, polegający na takim przekazie informacji, aby odbiorca kupił produkt, bo "Kowalski ma produkt X, Ty też musisz go mieć". Jest to mechanizm psychologiczny zwany

A. owczym pędem.
B. krainą dziecięcości.
C. budowaniem tożsamości.
D. krainą marzeń.
PGF.08 Pytanie 486
Zarządzanie kampanią reklamową

Ogólnopolska firma odzieżowa zamierza wprowadzić na rynek ogólnopolski nową kolekcję ubrań młodzieżowych. Powinna w tym celu zastosować przede wszystkim reklamę

A. telewizyjną regionalną.
B. w dziennikach ogólnopolskich.
C. w dziennikach regionalnych.
D. telewizyjną ogólnopolską.
PGF.08 Pytanie 487
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca ekskluzywną odzież męską zdecydowała się na reklamę w telewizji i chce, aby przekaz uświadomił widzowi, że dzięki jej luksusowym koszulom i garniturom odbiorca stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych możliwości i doznań. Którą technikę prezentacji produktu należy wykorzystać?

A. Styl życia.
B. Demonstrację.
C. Scenkę rodzajową z życia.
D. Rekomendację.
PGF.08 Pytanie 488
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się nowymi technologiami informacyjnymi zamierza reklamować swoje usługi w prasie ogólnopolskiej. W celu podkreślenia dynamiki działań i stałego rozwoju powinna zastosować w reklamie kompozycję

A. dynamiczną.
B. statyczną.
C. horyzontalną.
D. wertykalną.
PGF.08 Pytanie 489
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda gromadzenia danych pierwotnych na temat reklamy, polegająca na celowej rozmowie z grupą osób, prowadzonej według ustalonego z góry planu nazywana jest

A. obserwacją.
B. ankietą.
C. wywiadem.
D. techniką projekcyjną.
PGF.08 Pytanie 490
Zarządzanie kampanią reklamową

Badanie skuteczności reklamy, w którym zbiorowość próbna stanowi statystyczną reprezentację całej populacji, jest badaniem

A. reprezentacyjnym.
B. quasi-reprezentacyjnym.
C. pełnym.
D. incydentalnym.
PGF.08 Pytanie 491
Zarządzanie kampanią reklamową

Forma doświadczenia badawczego, polegająca na ustaleniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną) nazywana jest

A. techniką projekcyjną.
B. wywiadem.
C. eksperymentem.
D. badaniem motywacji.
PGF.08 Pytanie 492
Zarządzanie kampanią reklamową

Selekcja różnych propozycji przekazu reklamowego oraz udoskonalenie wybranej propozycji przez wzbogacenie jej elementami ważnymi dla konsumenta to zadanie badań reklamy typu

A. testy w trakcie kampanii telewizyjnej.
B. pretesty.
C. posttesty.
D. testy w trakcie kampanii prasowej.
PGF.08 Pytanie 493
Zarządzanie kampanią reklamową

Małe przedsiębiorstwo cukiernicze zastosowało formę reklamy, polegającą na rekomendacjach klientów. Jest to forma reklamy

A. alternatywnej.
B. lateralnej.
C. szeptanej.
D. telewizyjnej.
PGF.08 Pytanie 494
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo produkujące produkty dla dzieci zastosowało niekonwencjonalne techniki reklamowe, zaskakujące, oparte na zwróceniu uwagi respondenta. Jest to rodzaj reklamy

A. szeptanej.
B. telewizyjnej.
C. alternatywnej.
D. lateralnej.
PGF.08 Pytanie 495
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda, w której "mechanizm ma na celu skupienie się na potrzebach jednostki w zakresie poszczególnych produktów i usług praktycznych. Mechanizm podkreśla właściwości, cechy produktu i usługi", nazywana jest metodą

A. racjonalnego odwołania.
B. emocjonalnego odwołania.
C. moralnego odwołania.
D. przygodowego odwołania.
PGF.08 Pytanie 496
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo produkujące proszek do prania o niskiej cenie jednostkowej i charakterze informacyjnym do reklamowania swoich produktów powinno stosować, według siatki FCB, przekaz reklamowy

A. tworzący nawyk.
B. dający satysfakcję.
C. moralny.
D. emocjonalny.
PGF.08 Pytanie 497
Zarządzanie kampanią reklamową

Apel reklamowy skierowany do klientów w celu nakłaniania do zmian społecznych jest apelem

A. moralnym.
B. racjonalnym.
C. informacyjnym.
D. emocjonalnym.
PGF.08 Pytanie 498
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma obuwnicza za pomocą reklamy zamierza zbudować największe przywiązanie klienta do marki. W przekazie reklamowym powinna stosować odwołanie do

A. lojalności.
B. zadowolenia.
C. substytucyjności.
D. satysfakcji.
PGF.08 Pytanie 499
Zarządzanie kampanią reklamową

Zakup batoników przez klientów pod wpływem reklam zewnętrznych umieszczonych przy kasie jest przykładem zachowania

A. impulsywnego.
B. emocjonalnego.
C. racjonalnego.
D. okazyjnego.
PGF.08 Pytanie 500
Zarządzanie kampanią reklamową

Po emisji kampanii reklamowej został obliczony wskaźnik, stanowiący zależność pomiędzy osiągniętymi celami reklamowymi a kosztami poniesionymi na reklamę. Jest to wskaźnik

A. skuteczności reklamy.
B. sprzedaży reklamy.
C. efektywności reklamy.
D. zasięgu reklamy.
PGF.08 Pytanie 501
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem kampanii reklamowej było badanie marki produktu na rynku. Skuteczność kampanii reklamowej była badana poprzez zadawanie respondentom pytań: "Co sądzą na temat produktu?", "Jak odbierają daną markę?", "Dlaczego byliby skłonni kupić produkt?". Badanie to nazywane jest

A. jakościowym.
B. jakościowo-ilościowym.
C. panelowym.
D. ilościowym.
PGF.08 Pytanie 502
Zarządzanie kampanią reklamową

Etap kampanii reklamowej, podczas którego projektuje się metody i techniki przekazu wizualnego oraz dźwiękowego, nowi nazwę

A. media briefu.
B. briefu strategicznego.
C. media planu.
D. briefu kreatywnego.
PGF.08 Pytanie 503
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli zachodzi sytuacja, gdy badany przekaz reklamowy i badaną populację dzieli się na grupy lub kategorie, a następnie z każdej warstwy (grupy) losuje się niezależne próby, to jest to dobór próby

A. nielosowy.
B. losowy.
C. warstwowy.
D. kuli śniegowej.
PGF.08 Pytanie 504
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach badań diagnostycznych nad reklamą można wyróżnić sferę związaną z zamiarem zakupu i użytkowaniem danej marki. Jest to sfera

A. informacyjna.
B. moralna.
C. poznawcza.
D. wolicjonalna.
PGF.08 Pytanie 505
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo chcąc pokazać właściwości sprzedawanego produktu w formie reklamy na przystankach autobusowych, powinno zastosować formę reklamy typu

A. mobile.
B. citylight.
C. skyper.
D. neon.
PGF.08 Pytanie 506
Zarządzanie kampanią reklamową

Model reklamowy, który oparty jest na schemacie: zwrócenie uwagi odbiorcy - zainteresowanie -wzbudzenie chęci posiadania - zakup, jest modelem

A. DAGMAR
B. AIDCAS
C. AIDA
D. SLB
PGF.08 Pytanie 507
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki prowadzi działalność na dużym osiedlu wielorodzinnym. Na osiedlu znajduje się jeszcze jedna, konkurencyjna firma krawiecka. Przedsiębiorstwo powinno stosować w tym przypadku głównie

A. billboardy.
B. ulotki reklamowe.
C. spoty radiowe.
D. reklamę internetową.
PGF.08 Pytanie 508
Zarządzanie kampanią reklamową

Forma reklamy, w której prezentuje się zastosowanie produktu, nazywana jest

A. serialem.
B. rekomendacją.
C. demonstracją.
D. "kawałkiem życia".
PGF.08 Pytanie 509
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OSESEK stworzyła postać małpi Miki, której zadaniem będzie reklamowanie placów zabaw dla dzieci. Którą formę reklamy telewizyjnej powinna zastosować, aby dotrzeć do grupy docelowej?

A. Dwureklamówkę.
B. Demonstrację.
C. Animację.
D. Serial.
PGF.08 Pytanie 510
Zarządzanie kampanią reklamową

Klub fitness chcąc promować znak firmowy w Internecie, w mediach społecznościowych powinien wybrać głównie reklamę internetową typu

A. baner reklamowy.
B. plansza reklamowa.
C. watermark.
D. fanpage.
PGF.08 Pytanie 511
Zarządzanie kampanią reklamową

Bodźce tworzone przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), odbierane i przetwarzane przez kupującego, zaliczane są do

A. standaryzacji sklepu.
B. pozycjonowania.
C. standów reklamowych.
D. merchandisingu.
PGF.08 Pytanie 512
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo ZELTA wydało niewielką ilość pieniędzy na kampanię reklamową, która przyniosła zwiększenie zysków przedsiębiorstwa o 30% w skali 6 miesięcy. U konkurencji ten sam wzrost zysków nastąpił przy 4-krotnych nakładach na reklamę. Należy powiedzieć w tym wypadku

A. o mniej efektywnej kampanii ZELTA.
B. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA.
C. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA.
D. o mniej skutecznej kampanii ZELTA.
PGF.08 Pytanie 513
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyrażony procentowo stosunek liczby kliknięć w reklamę internetową do liczby jej wyświetleń to wskaźnik skuteczności reklamy internetowej określony jako

A. CTR
B. CI
C. AI
D. ROI
PGF.08 Pytanie 514
Zarządzanie kampanią reklamową

Prawo reklamowe zabrania stosowania w Polsce reklamy

A. rekomendacyjnej.
B. kontekstowej.
C. alternatywnej.
D. podprogowej.
PGF.08 Pytanie 515
Zarządzanie kampanią reklamową

Według prawa reklamowego w Polsce przekaz reklamowy nie może dotyczyć

A. leków na receptę.
B. leków bez recepty (OTC).
C. preparatów ziołowych.
D. suplementów diety.
PGF.08 Pytanie 516
Zarządzanie kampanią reklamową

Według prawa reklamowego nie można reklamować produktów alkoholowych w telewizji

A. poprzez informowanie o sponsorowaniu wydarzeń masowych.
B. zawierających poniżej 8% zawartości alkoholu.
C. po godzinie 2000.
D. poprzez prezentowanie w reklamie osób poniżej 18-go roku życia.
PGF.08 Pytanie 517
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem zawierającym wskazówki od klienta, użyteczne w procesie tworzenia kampanii reklamowej, jest

A. zapytanie ofertowe.
B. brief reklamowy.
C. brief kreatywny.
D. oferta.
PGF.08 Pytanie 518
Zarządzanie kampanią reklamową

Sposób umieszczania reklamy zewnętrznej przy pasie drogowym reguluje prawo

A. gospodarcze.
B. budowlane.
C. cywilne.
D. handlowe.
PGF.08 Pytanie 519
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel nieruchomości bez pozwolenia postawił na swojej posesji podświetlaną tablicę reklamową własnego warsztatu samochodowego. W ten sposób naraził się na przymusową rozbiórkę reklamy lub karę ograniczenia albo pozbawienia wolności do

A. 4 lat.
B. 3 lat.
C. 2 lat.
D. 1 roku.
PGF.08 Pytanie 520
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli celem kampanii reklamowej jest zbudowanie wysokiej rozpoznawalności marki, to należy

A. wyeksponować zalety produktu zapisane na opakowaniu.
B. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy.
C. ujednolicić krój czcionki treści informacyjnej z nazwą marki.
D. zastosować dłuższe hasła reklamowe w reklamie.