Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 481
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wydrukować ograniczoną liczbę wizytówek, należy zastosować

A. drukarkę cyfrową.
B. wklęsłodruk.
C. drukarnię tampondrukową.
D. sitodruk.
PGF.08 Pytanie 482
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z dokumentów został przedstawiony w ramce?

Ilustracja do pytania 2
A. Zlecenia na emisję reklamy.
B. Regulamin emisji reklamowych spotów.
C. Plan mediów.
D. Schemat blokowy.
PGF.08 Pytanie 483
Zarządzanie kampanią reklamową

Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku

A. regionalnym
B. lokalnym
C. globalnym
D. ogólnokrajowym
PGF.08 Pytanie 484
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje stworzyć bazę danych dla swoich klientów. Jakie oprogramowanie komputerowe powinno być w tym celu użyte?

A. Program do edycji tekstu
B. Program do prezentacji
C. Aplikacja graficzna
D. Arkusz kalkulacyjny
PGF.08 Pytanie 485
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu

A. CAWI
B. CATI
C. CAPI
D. PAPI
PGF.08 Pytanie 486
Zarządzanie kampanią reklamową

Promocja sprzedaży skierowana do klientów detalicznych to promocja

A. biznesowa
B. handlowa
C. konsumencka
D. wewnętrzna
PGF.08 Pytanie 487
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa są dozwolone pod warunkiem, że

A. nie budzi skojarzeń z osiągnięciami zawodowymi
B. przedstawia abstynencję lub umiarkowane spożycie alkoholu w negatywny sposób
C. jest emitowana w telewizji w godzinach od 6:00 do 20:00
D. łączy spożywanie alkoholu z aktywnością fizyczną
PGF.08 Pytanie 488
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów najlepiej nadaje się do opracowywania bazy danych klientów dla agencji reklamowej?

A. Adobe InDesign
B. Microsoft Office Word
C. Microsoft Office Excel
D. Microsoft Office Power Point
PGF.08 Pytanie 489
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku realizacji zlecenia, jeśli pracownik agencji reklamowej wykorzystał formaty 90x50 mm oraz 85x55 mm, to przygotowywał projekt

A. plakatów
B. wizytówek
C. kopert
D. folderów
PGF.08 Pytanie 490
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?

A. pomarańczowy
B. zielony
C. biały
D. fioletowy
PGF.08 Pytanie 491
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument stworzony w edytorze tekstu, powszechnie stosowanym do przygotowywania ofert handlowych, łatwy w modyfikacji, używany w biurach agencji reklamowych, posiada rozszerzenie

A. .pdf
B. .jpeg
C. .pptx
D. .docx
PGF.08 Pytanie 492
Zarządzanie kampanią reklamową

Do mediów klasyfikowanych jako ATL nie zalicza się

A. prasa
B. radio
C. telewizja
D. broszura
PGF.08 Pytanie 493
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu

A. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
B. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
C. ulepszanie jakości swoich produktów i usług
D. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
PGF.08 Pytanie 494
Zarządzanie kampanią reklamową

Rabat udzielany klientom w celu zachęcenia ich do zakupów tylko u jednego dostawcy to rabat

A. lojalnościowy
B. handlowy
C. ilościowy
D. gotówkowy
PGF.08 Pytanie 495
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo planuje osiągnąć najwyższą skuteczność oddziaływania na potencjalnych klientów. W tym celu powinna być wykorzystana reklama

A. radiowa
B. zewnętrzna
C. telewizyjna
D. pocztowa
PGF.08 Pytanie 496
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma X przeprowadziła 4 emisje reklamy skierowanej do 5 osób z grupy docelowej. Wyniki analizy oglądalności tych emisji są przedstawione w tabeli obok. Jaka jest wartość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?

A. 20%
B. 30%
C. 50%
D. 100%
PGF.08 Pytanie 497
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody

A. wartościowej
B. popytowej
C. strategicznej
D. kosztowej
PGF.08 Pytanie 498
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument dokładnie definiujący wybrane nośniki reklamy, formaty reklam, daty i lokalizacje emisji, koszty związane z emisją oraz parametry medialne to

A. medium organizer
B. planner of media
C. media plaser
D. media plan
PGF.08 Pytanie 499
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie

A. powtarzalnych elementów wizualnych.
B. przyciągających uwagę grafik.
C. dużej liczby intensywnych barw.
D. wyrazistego liternictwa.
PGF.08 Pytanie 500
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli

A. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
B. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
C. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji
D. na fotografiach nie widać ich twarzy
PGF.08 Pytanie 501
Zarządzanie kampanią reklamową

Główną wadą reklamy w kinie, emitowanej przed rozpoczęciem filmu, jest

A. nagromadzenie spotów reklamowych
B. bardzo niska skuteczność zapamiętywania komunikatu reklamowego
C. niemożność osiągnięcia wysokiej częstotliwości kontaktów z reklamą
D. możliwość zignorowania reklamy przez większą część widzów
PGF.08 Pytanie 502
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją oraz dystrybucją wody mineralnej planuje wprowadzenie na rynek nowego napoju energetycznego, który ma mieć korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze

A. motywującym
B. przypominającym
C. perswazyjnym
D. informującym
PGF.08 Pytanie 503
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?

A. listy wypunktowanej
B. tabeli
C. schematu blokowego
D. diagramu
PGF.08 Pytanie 504
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wlicza się:

A. mailing, reklama alternatywna
B. próbki, loterie, obniżki cen
C. sampling, wystawy, konferencje
D. materiały reklamowe, banery
PGF.08 Pytanie 505
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument stanowiący dowód zapłaty za nabyte plakaty reklamowe, w którym płatnik zleca bankowi lub poczcie przekazanie konkretnej kwoty ze swojego konta bankowego na konto sprzedawcy plakatów, określa się mianem

A. polecenia przelewu
B. rachunku
C. paragonu fiskalnego
D. faktury
PGF.08 Pytanie 506
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama

A. agresywna
B. defensywna
C. ukryta
D. modułowa
PGF.08 Pytanie 507
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to

A. czerwony, żółty, niebieski
B. żółty, zielony, niebieski
C. czarny, czerwony, pomarańczowy
D. biały, zielony, pomarańczowy
PGF.08 Pytanie 508
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się

A. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
B. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
C. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
D. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
PGF.08 Pytanie 509
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?

A. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
B. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
C. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
D. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
PGF.08 Pytanie 510
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zareklamować świeżo otwartą restaurację w Poznaniu, najlepiej wybrać formę reklamy

A. w prasie ogólnopolskiej
B. w prasie specjalistycznej
C. w radiu ogólnopolskim
D. w telewizji regionalnej
PGF.08 Pytanie 511
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest

A. technika projekcyjna
B. badaniem ankietowym
C. obserwacją
D. wywiadem
PGF.08 Pytanie 512
Zarządzanie kampanią reklamową

Producenci sprzętu AGD, sprzedając swoje wyroby z wykorzystaniem ograniczonej liczby punktów sprzedaży z uwagi na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków handlowych, stosują dystrybucję

A. intensywną
B. wyłączną
C. selektywną
D. ekskluzywną
PGF.08 Pytanie 513
Zarządzanie kampanią reklamową

Prośba o ofertę wysłana przez zamawiającego do agencji reklamowej lub agencji zajmującej się badaniami marketingowymi to

A. badanie
B. sprawozdanie
C. brief
D. eksperyment
PGF.08 Pytanie 514
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy

A. badań
B. księgowości
C. zakupów
D. produkcji
PGF.08 Pytanie 515
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu

A. humoru
B. stylu życia
C. rekomendacji
D. emocji
PGF.08 Pytanie 516
Zarządzanie kampanią reklamową

Etykieta produktu spożywczego nie powinna

A. zawierać informacji identyfikacyjnych o producencie
B. informować o składnikach użytych do produkcji
C. podawać masy netto wyrobu
D. przypisywać produktowi właściwości zdrowotnych
PGF.08 Pytanie 517
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?

A. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
B. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
C. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
D. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
PGF.08 Pytanie 518
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszym narzędziem do budowy prostej bazy danych klientów, które umożliwia sortowanie i wyszukiwanie, jest

A. Word
B. Access
C. One Note
D. Publisher
PGF.08 Pytanie 519
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać, aby dotrzeć do hurtowników i detalistów przy użyciu poczty?

A. Ogłoszenie
B. Newsletter
C. Katalog firmowy
D. Lokowanie produktu
PGF.08 Pytanie 520
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych klientów można określić jako klienta nielojalnego?

A. Kupującego w swoim ulubionym sklepie dyskontowym
B. Odpornym na marketingowe działania konkurencji
C. Czującego dumę z bycia klientem danej marki
D. Wybierającego produkty wyłącznie na podstawie ceny