Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 481
Zarządzanie kampanią reklamową

Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?

A. budżetem promocyjnym a medialnym
B. segmentami rynkowymi a strategią
C. celami a grupą docelową
D. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii
PGF.08 Pytanie 482
Zarządzanie kampanią reklamową

Większość klientów korzystających z usług salonu kosmetycznego to osoby, które są mniej wrażliwe na zmiany cen oraz chętnie polecają salon innym. Jak nazywają się tacy klienci?

A. maruderzy
B. lojalni
C. naśladowcy
D. innowatorzy
PGF.08 Pytanie 483
Zarządzanie kampanią reklamową

Mężczyzna w wieku trzydziestu lat, zatrudniony w agencji reklamowej, udał się na spotkanie biznesowe z kluczowym klientem. Jego rozmówczyniami były dwie kobiety w zupełnie odmiennym wieku: dyrektor marketingu oraz stażystka w tym wydziale. W jaki sposób powinien się zachować mężczyzna podczas powitania?

A. Jako pierwszy uścisnąć dłoń pani dyrektor
B. Poczekać na inicjatywę pani dyrektor do podania ręki
C. Jako pierwszy uścisnąć dłoń stażystce
D. Poczekać na inicjatywę stażystki do podania ręki
PGF.08 Pytanie 484
Zarządzanie kampanią reklamową

Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa

A. kapitał własny agencji reklamowej
B. zalety promowanego produktu
C. wykorzystanych metod reklamowych
D. zawartość komunikatu reklamowego
PGF.08 Pytanie 485
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę dla sprzętu AGD, którego kluczową cechą jest niski pobór energii, warto zastosować apel

A. racjonalny
B. emocjonalny
C. społeczny
D. moralny
PGF.08 Pytanie 486
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych rodzajów papieru zgodnie z klasyfikacją komercyjną jest papierem niskogramaturowym powlekanym?

A. LWC (light weight coated)
B. HWC (high weight coated)
C. LWU (light weight uncoated)
D. MFC (machine finished coated)
PGF.08 Pytanie 487
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów marketingu mix 4P należy:

A. produkt, cena, promocja, dystrybucja
B. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
C. cena, rabat, produkt, dystrybucja
D. dystrybucja, public relations, cena, produkt
PGF.08 Pytanie 488
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przyjmuje metodę określania budżetu na reklamę - 2% od osiągniętego przychodu. Jaki budżet powinna określić, jeśli przychód w ubiegłym roku wyniósł 1 800 000 zł?

A. 7 200 zł
B. 3 600 zł
C. 72 000 zł
D. 36 000 zł
PGF.08 Pytanie 489
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się

A. natychmiastową znajomość marki TOM
B. unikatową propozycję sprzedaży USP
C. wskaźnik efektywności kampanii SEM
D. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
PGF.08 Pytanie 490
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. od 1,1 do 2
B. 1
C. 3
D. 2
PGF.08 Pytanie 491
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasada kontrastowania kształtów i kolorów polega na

A. grupowaniu w zbiorowiska form o podobnych wymiarach, kształcie i barwie
B. zestawianiu dużych form z małymi, żółtych z czarnymi
C. ustawianiu wielobarwnych sekwencji
D. tworzeniu statycznych kompozycji
PGF.08 Pytanie 492
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Skokową
B. Ciągłą
C. Sezonową
D. Pulsacyjną
PGF.08 Pytanie 493
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie

A. jedynie umiejętności rozpoznawania nazwy towaru.
B. świadomości istnienia towaru lub przynajmniej umiejętności rozpoznawania nazwy.
C. jedynie świadomości istnienia towaru.
D. świadomości istnienia towaru oraz umiejętności rozpoznawania nazwy.
PGF.08 Pytanie 494
Zarządzanie kampanią reklamową

Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?

A. wtórnych wewnętrznych
B. pierwotnych zewnętrznych
C. pierwotnych wtórnych
D. wtórnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 495
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu

A. rekomendacji
B. emocji
C. stylu życia
D. humoru
PGF.08 Pytanie 496
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badawczą powinno się wykorzystać, aby ustalić, ile czasu oraz które stacje były słuchane przez respondenta w dniu przed przeprowadzeniem badania?

A. rozpoznania
B. DayAfter Recall
C. VOPAN Marketing Research
D. dzienniczkową
PGF.08 Pytanie 497
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?

A. 10
B. 15
C. 5
D. 1,5
PGF.08 Pytanie 498
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma X przeprowadziła 4 emisje reklamy skierowanej do 5 osób z grupy docelowej. Wyniki analizy oglądalności tych emisji są przedstawione w tabeli obok. Jaka jest wartość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?

A. 100%
B. 20%
C. 30%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 499
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem

A. proksemiki
B. paralingwistyki
C. pantomimiki
D. kongruencji
PGF.08 Pytanie 500
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?

IDNazwa firmyImię i NazwiskoAdresNastępny kontakt
1.2PHU ZośkaZosia KnutowskaWarszawa-
A8Sklep AdamJan KowalskiWarszawa
ul. Kosmiczna 36 a
za tydzień
1PHUBeata AdamiakPoznań
ul. Żółta 21
24.08.2014
2PHUAdam AdamiakMyszkówza 8 dni

A. Zmianę formatowania.
B. Usunięcie niektórych pól.
C. Standaryzację zapisów.
D. Podział bazy na grupy.
PGF.08 Pytanie 501
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu

A. etap cyklu życia towaru
B. częstotliwość planowanych kampanii reklamowych
C. stan wewnętrzny przedsiębiorstwa
D. nazwa firmy reklamowej
PGF.08 Pytanie 502
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?

A. RGB
B. CMYK
C. HSB
D. Lab
PGF.08 Pytanie 503
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?

A. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
B. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
C. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
D. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 504
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej pragnie zaprezentować klientowi poszczególne etapy realizacji usługi stworzenia logo w formie pokazu slajdów. Jaki program komputerowy powinna wybrać?

A. Do prezentacji multimedialnych
B. Do obróbki zdjęć
C. Edytor tekstu
D. Do obróbki grafiki wektorowej
PGF.08 Pytanie 505
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o

A. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
B. firmie oraz jej produktach
C. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
D. nowej lokalizacji siedziby firmy
PGF.08 Pytanie 506
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z

A. niedostatecznej liczby kontaktów wzrokowych pomiędzy sprzedającym a klientem.
B. braku przerw w konwersacji między sprzedającym a klientem.
C. zbyt częstych i szczegółowych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem.
D. zadawania sprzedającemu krótkich i rzeczowych pytań.
PGF.08 Pytanie 507
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?

A. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
B. Zdobywanie nowych klientów
C. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
D. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
PGF.08 Pytanie 508
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma handlowa zamierza prowadzić kampanię reklamową jedynie za pośrednictwem nośników BTL. W związku z tym nie skorzysta z

A. uletek
B. insertów
C. billboardów
D. mailingu
PGF.08 Pytanie 509
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsze ogłoszenia, które pojawiły się w starożytnym Rzymie, malowane na murach czerwoną lub czarną farbą i zawierające publiczne komunikaty urzędowe, nazywane były

A. acta diurna
B. advertiso
C. dipinti
D. tipao
PGF.08 Pytanie 510
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. mało wrażliwi na ceny
B. nabywcami artykułów codziennego użytku
C. nabywcami niewielkich ilości produktów
D. bardzo wrażliwi na ceny
PGF.08 Pytanie 511
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje

A. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
B. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
C. liczbę kliknięć w trakcie minuty
D. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
PGF.08 Pytanie 512
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechy, które nie występują w negocjacjach to

A. zaangażowanie minimum dwóch stron
B. chęć osiągnięcia porozumienia
C. brak kwestii spornych
D. sprzeczność interesów stron
PGF.08 Pytanie 513
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z dostępnych środków reklamowych powinien wybrać klient, jeśli interesuje go produkt outdoor?

A. Citylight
B. Wizytówkę
C. Teczkę firmową
D. Dangler
PGF.08 Pytanie 514
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?

A. PAPI
B. CAWI
C. CAPI
D. CATI
PGF.08 Pytanie 515
Zarządzanie kampanią reklamową

W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.

Zasięg mediów w kampanii reklamowej
grupa docelowacała populacja
Radio35%15%
Outdoor20%35%
Internet55%90%
Telewizja87%29%

A. Internet.
B. Radio.
C. Telewizja.
D. Outdoor.
PGF.08 Pytanie 516
Zarządzanie kampanią reklamową

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

A. 3 lat
B. 4 lat
C. 2 lat
D. 1 roku
PGF.08 Pytanie 517
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?

A. wykonywanie badań oraz ich analiza
B. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
C. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
D. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
PGF.08 Pytanie 518
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?

A. Licencja
B. Patent
C. Znak towarowy
D. Logotyp
PGF.08 Pytanie 519
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym z nagłówków reklamy w prasie użyto formy "ciekawość"?

A. Telefon za złotówkę.
B. Kredyt w jeden dzień!
C. Złapiesz okazję zanim będzie za późno?
D. Nowe mieszkania od ręki.
PGF.08 Pytanie 520
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja, która oferuje usługi reklamowe, postanowiła wdrożyć koncepcję marketingu-mix na podstawie formuły 7P, aby ułatwić klientom podejmowanie decyzji zakupowych oraz podkreślić dowody świadczące o jakości świadczonych usług. W celu zrealizowania tego celu powinna podjąć działania związane

A. z ludźmi mającymi kontakt z klientem
B. ze świadectwem materialnym
C. z ceną usługi
D. z procesami zachodzącymi w firmie