Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 521
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office jest najskuteczniejszy do przeprowadzania obliczeń oraz tworzenia wykresów?

A. Excel
B. Power Point
C. Word
D. Access
PGF.08 Pytanie 522
Zarządzanie kampanią reklamową

Co oznacza pojęcie corporate identity?

A. normy obsługi klienta
B. wizualna tożsamość firmy
C. kreatywność marki
D. tożsamość marki
PGF.08 Pytanie 523
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?

A. promocji sprzedaży
B. public relations
C. reklamy
D. sprzedaży bezpośredniej
PGF.08 Pytanie 524
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać

A. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
B. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
C. ulotki promocyjne
D. plakaty promocyjne
PGF.08 Pytanie 525
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. niepewni przeciętniacy
B. nieostrożni optymiści
C. ostrożni pragmatycy
D. nieufni liderzy
PGF.08 Pytanie 526
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu kompozycję należy wykorzystać podczas projektowania klasycznego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy wizualne mają tworzyć jasny, przejrzysty, zamknięty i logiczny układ?

A. Otwartą
B. Dośrodkową
C. Odśrodkową
D. Zamkniętą
PGF.08 Pytanie 527
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do odbiorców, mająca na celu zachęcenie do zmian w społeczeństwie, to apel

A. informacyjny
B. moralny
C. racjonalny
D. emocjonalny
PGF.08 Pytanie 528
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu analizy rynku, agencja reklamowa zasugerowała firmie korzystającej z jej usług, aby skierowała promocję swoich produktów bezpośrednio do końcowych konsumentów. Agencja zaproponowała zastosowanie

A. merchandisingu
B. penetracji rynku
C. strategii push
D. strategii pull
PGF.08 Pytanie 529
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować wyniki badań dotyczących oglądalności telewizji, powinno się wykorzystać informacje z badań

A. koncepcji reklamy
B. winietowych
C. DAR
D. telemetrycznych
PGF.08 Pytanie 530
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?

A. Różnicowanie cen w zależności od położenia geograficznego
B. Różnicowanie cen ze względu na inny wizerunek
C. Różnicowanie cen w zależności od segmentu
D. Różnicowanie cen dla poszczególnych kanałów dystrybucji
PGF.08 Pytanie 531
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na

A. sugestii
B. referencji
C. rekomendacji
D. postulacie
PGF.08 Pytanie 532
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie urządzenie jest stosowane podczas przeprowadzania resuscytacji krążeniowo-oddechowej?

A. ciśnieniomierz
B. ozonator
C. defibrylator
D. pulsoksymetr
PGF.08 Pytanie 533
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 1 537,50 zł
B. 1 150,00 zł
C. 1 350,00 zł
D. 962,50 zł
PGF.08 Pytanie 534
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium umożliwia prezentację ciekawej reklamy w formie audiowizualnej?

A. Prasa
B. Radio
C. Outdoor
D. Telewizja
PGF.08 Pytanie 535
Zarządzanie kampanią reklamową

W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?

A. Faza wzrostu
B. Faza wprowadzenia
C. Faza spadku
D. Faza dojrzałości
PGF.08 Pytanie 536
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?

A. Subiektywizm
B. Egocentryzm
C. Altruizm
D. Obiektywizm
PGF.08 Pytanie 537
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient towarzyski, miły, pełen życia i zapału, który łatwo daje ponieść się emocjom, to klient

A. choleryk
B. melancholik
C. flegmatyk
D. sangwinik
PGF.08 Pytanie 538
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda

A. heurystyczna
B. introspekcyjna
C. panelowa
D. projekcyjna
PGF.08 Pytanie 539
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter

A. outdoorowy
B. alternatywny
C. interaktywny
D. wirtualny
PGF.08 Pytanie 540
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej z podanych fraz powinien unikać sprzedawca, pragnąc zdobyć lojalnego klienta?

A. Proponujemy elastyczne terminy płatności oraz atrakcyjne rabaty
B. Współpraca z naszą agencją zwiększy szanse na pokonanie konkurencji
C. To ostatnia okazja, aby wykorzystać tę ofertę
D. Ceny naszych usług są dostosowane do wysokiego poziomu jakości
PGF.08 Pytanie 541
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?

A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Prawo bliskości
C. Efekt halo
D. Reguła niedostępności
PGF.08 Pytanie 542
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to

A. wcześniejsi naśladowcy
B. wczesna większość
C. adoptry
D. pionierzy
PGF.08 Pytanie 543
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie

A. żółty
B. błękit
C. czerń
D. zieleń
PGF.08 Pytanie 544
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?

A. Rotograwiura
B. Termotransfer
C. Druk fleksograficzny
D. Światłodruk
PGF.08 Pytanie 545
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z nowoczesnym modelem, ostatnią fazą aspektu sprzedaży jest

A. ocena wartości klienta
B. potwierdzenie obsługi
C. wywołanie zainteresowania
D. zamknięcie obsługi
PGF.08 Pytanie 546
Zarządzanie kampanią reklamową

Na osłabienie efektywności reklamy wpływa

A. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
B. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
C. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
D. imię znanej osoby, występującej w reklamie
PGF.08 Pytanie 547
Zarządzanie kampanią reklamową

W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?

A. rodzinnym i opiekuńczym
B. Etyki Reklamy
C. wykroczeń
D. cywilnym
PGF.08 Pytanie 548
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywanie batoników przez klientów pod wpływem zewnętrznych reklam umieszczonych w pobliżu kasy jest przykładem jakiego zachowania?

A. racjonalnego
B. okazyjnego
C. emocjonalnego
D. impulsywnego
PGF.08 Pytanie 549
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?

A. Przypadków
B. PEST
C. 5-ciu Sił Portera
D. SWOT
PGF.08 Pytanie 550
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?

A. Neissra
B. Ebbinghausa
C. Millera
D. Webera
PGF.08 Pytanie 551
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

Ilustracja do pytania 31
A. Płomyk
B. Radość
C. Nadzieja
D. Światełko
PGF.08 Pytanie 552
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie negocjatora sugeruje użycie techniki "mierz wysoko"?

A. Określanie celów na najwyższym poziomie
B. Systematyczne podnoszenie celów w trakcie negocjacji
C. Stopniowe ustępowanie
D. Pojedyncze ustępowanie
PGF.08 Pytanie 553
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?

A. krainą marzeń
B. budowaniem tożsamości
C. krainą dziecięcości
D. owczym pędem
PGF.08 Pytanie 554
Zarządzanie kampanią reklamową

Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z

A. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
B. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
C. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
D. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
PGF.08 Pytanie 555
Zarządzanie kampanią reklamową

Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie

A. porównania
B. synonimu
C. epitetu
D. personifikacji
PGF.08 Pytanie 556
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać

A. z programu do edycji tekstu
B. z arkusza kalkulacyjnego
C. z edytora tekstowego
D. z oprogramowania CRM
PGF.08 Pytanie 557
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skoncentrować się na długoterminowym zadowoleniu konsumentów w ostatnim etapie wpływu reklamy, czyli ich satysfakcji, powinno się zastosować model

A. AIDCAS
B. AIDA
C. DIPADA
D. DAGMAR
PGF.08 Pytanie 558
Zarządzanie kampanią reklamową

Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem

A. przetwarzaniem danych
B. przekształcaniem danych
C. transferem danych
D. organizowaniem danych
PGF.08 Pytanie 559
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?

A. Marketingowy
B. Medialny
C. Strategiczny
D. Twórczy
PGF.08 Pytanie 560
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zadanie stworzenia materiału informacyjnego do reklamy piwa. Do którego stylu językowego powinien się odwoływać tekst reklamowy użyty w tej kampanii?

A. Naukowego
B. Urzędowego
C. Dziennikarskiego
D. Potocznego